| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
RAZISKAVA ODNOSOV ŠTUDENTOV DO PLASTIKE IN VEDENJA O OBSTOJU HORMONSKIH MOTILCEV
Vesna Medved, 2015, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo predstavili hormonske motilce in problematiko plastične embalaže od njenih oznak do porabe plastičnih mas. Z anketnim vprašalnikom, katerega so izpolnjevali študentje Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede ter študentje Medicinske fakultete Univerze v Mariboru, smo raziskovali, kakšen odnos imajo študentje do plastike in kakšno je njihovo védenje o obstoju hormonskih motilcev. Anketiranje smo izvedli v mesecu decembru 2014 in v analizo zajeli 100 študentov iz vsake fakultete. Na podlagi anketnega vprašalnika smo pridobili informacije glede zastavljenih raziskovalnih vprašanj. Za analizo rezultatov anketnega vprašalnika smo uporabili statistični program SPSS, inačico IBM 21.00 za okolje Windows. Ugotovili smo, da večina študentov uporablja plastične izdelke od nakupa in vse do zaužitja živil. Rezultati so v večini primerov pokazali statistično neznačilne razlike odgovorov. Ugotavljamo, da se študentje ne zavedajo potencialnih nevarnosti plastične embalaže in so glede njenih označb neinformirani. Neozaveščenost se kaže tudi pri odgovorih v zvezi s potencialnimi nevarnostmi delovanja hormonskih motilcev. Kljub temu obstajajo statistično značilne razlike, katere smo zasledili pri sedmih vprašanjih. Gre za vprašanja o pogostosti uporabe vnaprej pripravljene hrane v plastični embalaži (p = 0,013), vprašanju poznavanja označb (p = 0,015), BPA (p = 0,044) in PC/PLA (p = 0,044), vprašanju živil v razsutem stanju (p = 0,013), vprašanju vpliva hormonskih motilcev na izločanje ščitničnega hormona (p = 0,000), vprašanju zmanjšanja nivoja testosterona oz. nivoja estrogena zaradi delovanja hormonskih motilcev (p = 0,000), vprašanju izbora rib (p = 0,000) ter vprašanju v zvezi z DDT-jem (p = 0,000). Na podlagi rezultatov sklepamo, da študentje odkrivamo svet skozi učbenike. Dolga leta sedimo v inštitucijah in skušamo razumeti, kar nam govorijo, za znanje smo testirani in ocenjeni, teorije pa ne znamo prenesti v prakso.
Ključne besede: hormonski motilci, plastika, embalažni materiali
Objavljeno v DKUM: 27.07.2015; Ogledov: 2055; Prenosov: 366  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (958,05 KB)

3.
Elektronska nabava in poraba embalaže v farmacevtskem podjetju
Tanja Kerin, 2014, magistrsko delo/naloga

Opis: Elektronsko poslovanje ima velik doprinos k znižanju stroškov poslovanja. Ker želimo stroške spraviti na minimum, je potrebno optimizirati sistem in vpeljati spremembe, da bo poraba embalažnih materialov optimalna ter da bo v skladu z zakonodajo in računovodskimi zahtevami ter omejitvami. Uporaba in razvoj novih tehnologij v osnovi spreminjata sisteme v logistiki. Obseg logističnih operacij se iz dneva v dan močno povečuje, zato je v uspešnem podjetju nujno zagotoviti kakovostno in zanesljivo informacijsko podporo. V magistrskem delu je predstavljeno planiranje proizvodnje in s tem kreiranje potreb v informacijskih sistemih SAP in APO, predstavljen je pomen elektronskega naročanja embalažnih materialov, podani pa so tudi predlogi optimizacije njihove porabe. Vse to vodi k zniževanju stroškov poslovanja. Z analizo zasedenosti skladiščnih mest predpostavljamo, da bi s spremembo obračuna kala v sistemu SAP in z optimizacijo sistema zaključevanja delovnih nalogov v proizvodnji znižali zasedenost skladiščnih mest z ostanki embalaže od proizvodnje. Da bomo znižali skladiščne stroške, je nujno potrebno optimizirati nadzor regulatorne ustreznosti materialov in spremeniti način obvladovanja porabe materialov v opuščanju.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, planiranje, informacijski sistem SAP, informacijski sistem APO, embalažni materiali, kalo, optimizacija zalog
Objavljeno v DKUM: 29.01.2015; Ogledov: 1138; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

4.
Razvoj inteligentne embalaže v Mlekarni Celeia d.o.o.
Teja Osetič, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo raziskali različne možnosti nadgradnje embalaže v inteligentno embalažo. V tem kontekstu smo embalažo opredelili, spoznali njene naloge in različne embalažne materiale. Z raziskavo smo želeli odkriti probleme, ki so neposredno povezani z uvedbo novosti, kot so prilagoditev temperature v proizvodnih prostorih, pakirnih prostorih in skladiščih, saj so časovno temperaturne nalepke ireverzibilne. Raziskovali smo tudi prednosti in slabosti dodajanja kromosomnih barvil ali časovno temperaturnih nalepk na embalažo. Odkrili smo, da se zaradi dodanega inteligentnega elementa embalaži poveča njena cena. Povečata se tudi zadovoljstvo in zaupanje kupcev, hkrati pa se zmanjša možnost napak v poteku hladne verige. S tem povečamo tudi pozornost vseh sodelujočih v hladni verigi in njihov odziv na morebitne napake, kar nam zmanjša možnost odpoklica izdelka zaradi neustreznosti v transportu in skladiščenju.
Ključne besede: inteligentna embalaža, časovno temperaturna nalepka, kupec, embalažni materiali, mlekarna Celeia
Objavljeno v DKUM: 26.01.2015; Ogledov: 1729; Prenosov: 411
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

5.
Racionalizacija embalaže in notranje logistike v podjetju Grieshaber Logistik
Damjan Trupej, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se bomo osredotočili na notranjo logistiko in uporabo embalaže v podjetju, ter predstavili možne rešitve racionalizacije embalaže in notranje logistike. Najprej bomo predstavili teoretične osnove notranje logistike, njene prvine in naloge. Prav tako se bomo posvetili tudi embaliranju, kakšne tehnike in tehnologije le-tega poznamo, katere vrste embalažnih materialov poznamo in njihove lastnosti, da bomo v nadaljevanju lažje opravili posnetek stanja in ga kritično analizirali. Podali bomo predloge za izboljšanje elementov notranje logistike, kot so notranji transport, skladiščenje, pakiranje ipd., izboljšave na področju uporabljene embalaže in načinov embaliranja ter pogoje za njihovo vpeljavo. Na koncu bomo podali oceno učinkov, napisali pogoje za uvedbo ter možnosti za nadaljnji razvoj.
Ključne besede: notranja logistika, embaliranje, embalažni materiali.
Objavljeno v DKUM: 17.10.2013; Ogledov: 1907; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

6.
7.
8.
PIVO V PET EMBALAŽI
Lilijana Peklar, 2010, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo podaja bistvene podatke o vrstah sprememb v živilih in pogojih, ki jih indicirajo — s poudarkom na segmentu piva. Delo vsebuje informacije in primerjave (prednosti in slabosti) med dvema vrstama embalaže za pivo (steklena in PET embalaža). Glavni vplivi, ki so bili preučevani tekom študije so migracije plinov (kisik in ogljikov dioksid), odpornost materiala na zunanje vplive (svetloba, vlaga, transport,...) ter eventualne sekundarne migracije iz materiala v živilo. Poleg klasičnih fizikalno-kemijskih metod raziskovanja je bila na testiranih vzorcih izvedena tudi senzorična ocena končnega proizvoda, v odvisnosti od časa skladiščenja in vrste embalaže. Prvi del študije obravnava prvotna testiranja z različnimi enoslojnimi PET embalažami (različni aktivni in pasivni dodatki) in inertno stekleno embalažo. Kar pa ni ustrezalo zahtevam glede ohranjanja kvalitete piva. Nato so v delu navedeni rezultati primerjav med stekleno in večslojno PET embalažo, ki se je glede na določene zahteve, pokazala za ustrezno. V zadnjem delu študije je izvedena primerjava med novo vrsto enoslojne PET embalaže (cenovno sprejemljivejša od večslojne), z dodano aktivno in pasivno zaščito, večslojno plastenko in stekleno embalažo. Novo izbrana plastenka se je v primerjavi s stekleno in večslojno PET embalažo, izkazala kot dobra aktivno pasivna zaščita za produkt (migracije v okviru zahtevanih meja). S stališča organoleptike pa je bilo pivo v testirani embalaži, po preteku štirih mesecev, ocenjeno slabše kot pivo v stekleni embalaži. Organoleptične razlike med pivi so se postopoma zmanjševale in so bile ob koncu roka uporabnosti minimalne, oziroma jih ni bilo ali pa so se celo obrnile v prid piva v enoslojni PET embalaži.
Ključne besede: barierne tehnologije, migracijski procesi, pivo, embalažni materiali, PET, permeabilnost, vplivi na obstojnost živil, rok uporabnosti
Objavljeno v DKUM: 07.04.2010; Ogledov: 6164; Prenosov: 569
.pdf Celotno besedilo (5,19 MB)

9.
SPREMINJANJE EMBALAŽE V PODJETJU PIVOVARNA LAŠKO
Janja Dragšić, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je, podrobna seznanitev s pojmom embalaža, opredelitev pomena embalaže v marketinškem spletu in predstavitev spreminjanja embalaže na konkretnem primeru Pivovarne Laško. Za spreminjanje embalaže ni dovolj samo želja, ampak se moramo zavedati tudi dejstva, da lahko s spreminjanjem embalaže izgubimo velik del odjemalcev, ki niso pripravljeni na drastične spremembe blagovne znamke. Embalaža določenega izdelka se ne bo spreminjala pogosto, saj to ni ekonomično, niti ni zagotovilo za uspeh. Vendar pa je vsekakor dobrodošlo, da se embalaža vsake toliko časa osveži. Spremembe embalaže so vselej dobrodošle, seveda če so predhodno dobro načrtovane. Vemo, da je v današnjem hitro odvijajočem se času konkurenca zelo močna in da je tehnološki napredek pospešen. Tako se spopadamo z vedno novimi načini embaliranja, embalažnimi materiali in če želi podjetje na trgu uspeti, mora slediti trendom. Vendar pa je vsaka odločitev za novo embalažo zelo tvegana. Če se embalaža preveč spreminja, lahko izgubi veliko odjemalcev, ki se ne morejo več identificirati s spremenjeno podobo embalaže. V današnjem svetu bodo preživela samo podjetja, ki so dovolj inovativna in imajo dovolj poguma za drastične spremembe. Podjetje Pivovarna Laško je bila dovolj pogumna in se je odločila za drastično spremembo. Stare rjave steklenice je zamenjala z novimi zelenimi in jih popestrila z popolnoma novo etiketo. Vendar to ni naredila čez noč. Rezultati do katerih so prišli so temeljili na podrobni raziskavi mnenja odjemalcev, ki so se opredelili za nov, modernejši videz laškega piva.
Ključne besede: Embalaža, - embalažni materiali, - funkcije embalaže, - embalaža v marketinškem spletu, - spreminjanje embalaže.
Objavljeno v DKUM: 06.10.2009; Ogledov: 3430; Prenosov: 606
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici