| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 225
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj aktivne (bio)plastične embalaže
Klavdija Petelin, 2020, diplomsko delo

Opis: Vedno večji interes se kaže v razvijanju bio-osnovanih polimerov, ki so biorazgradljivi in zmanjšujejo uporabo fosilnih goriv. V diplomski nalogi sem se osredotočila na razvoj laminata, ki je vsaj delno biorazgradljiv – pomeni, da je na notranji strani materiala namesto dragih umetnih materialov kot sta poliviniliden klorid ali polietilen tereftalat, sirotka na katero je nanešen premaz hitozanskih nanodelcev z ujetimi naravnimi ekstrakti rožmarina oziroma cimeta. Tako se lahko vsaj del laminata razgradi pod normalnimi pogoji, s tem pa omogočimo tudi lažjo reciklažo. Dodatno pa sem z nanosi nanodelcev naredila aktivno embalažo, ki deluje protimikrobno ter antioksidativno, s tem pa lahko občutno vplivamo na trajanje roka živil in ga podaljšamo. Ustreznost sirotkine folije kot del laminata so pokazali testi narejeni z metodami, kot so goniometrija, gravimetrija, ATR-FTIR ter ABTS test.
Ključne besede: aktivna embalaža, hitozan, ekstrakti rožmarina ter cimeta, biorazgradljivost
Objavljeno: 18.01.2021; Ogledov: 225; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (818,38 KB)

2.
Zmanjševanje reklamacij z uvedbo ustreznejše embalaže v eti elektroelement d.o.o.
Matija Kranjc, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Glavni problem, s katerim se srečujemo v podjetju, je preveč reklamacij. To prinaša nezadovoljstvo strank in partnerjev ter povzroča nepotrebne stroške. V diplomski nalogi smo analizirali število reklamacij v skladišču, pa tudi izven njega. Stroškovno smo jih ovrednotili z enotami in prikazali rezultate. Našteli smo predloge izboljšav, za katere mislimo, da bi pripomogli k zmanjšanju reklamacij. Implementacija nekaterih bi k temu zagotovo pripomogla, odvisno pa je, kolikšni sta naložba in želja vodilnih za zajezitev problema. Na koncu predstavimo ugotovitve ter lastno mnenje o pogojih za uvedbo in možnostih nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: logistika, reklamacije, embalaža
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 286; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
Vpliv vizualne podobe izdelka na nakupne odločitve
Klara Hameršak, 2020, diplomsko delo

Opis: Kaj najprej opazimo pri izdelku? Je to vizualna podoba samega izdelka, njegov dizajn, grafika, barve in material, iz katerega je izdelan ta izdelek? Ob paleti različnih vizualnih podob izdelka, se oko odjemalca v največji meri ustavi na barvitih in zanimivih podobah izdelka. Dejstvo je, da je dobra vizualna podoba tista, ki pripomore, da odjemalec začne o njej razmišljati ter ga motivira k nakupu. V prvem delu diplomskega projekta – teoretičnem delu, smo najprej predstavili, kaj je vizualna podoba, opisali embalažo in jo razvrstili glede na različne funkcije, ki jih opravlja. Prav tako smo opisali, katere vrste embalaže poznamo. Zraven embalaže spadajo tudi njeni komunikacijski elementi kot so barva, material, dizajn in grafika, oblika in dimenzija ter napisi na sami embalaži. Drugi del teorije je zavzela predstavitev nakupnih odločitev. Kašne vrste le teh poznamo, kakšen je njihov potek ter kakšne so njihove ponakupne reakcije. Na koncu teoretičnega dela smo opredelili povezavo med vizualno podobo izdelka in njen vpliv na faze nakupnega odločanja. V drugem delu diplomskega projekta smo izvedli raziskavo, s katero bomo potrdili ali ovrgli postavljene hipoteze. Za pridobitev podatkov smo uporabili metodo anketni vprašalnik, pri katerem sta sodelovala 102 odrasla anketiranca v treh različnih starostnih skupinah. Skozi raziskavo smo anketirancem predstavili tri kategorije izdelkov, med katerimi so morali izbrati en izdelek, ki jih je glede na vizualno podobo privlačil ali so za njegovo izbiro imeli kakšen drugi razlog, ki so ga navedli pod vsako kategorijo izdelkov. Skozi raziskavo smo ugotovili, da je dobra vizualna podoba izdelka pri določenih kategorijah pomembna, pri določenih pa ne.
Ključne besede: odjemalec, izdelek, embalaža, nakupno odločanje, dizajn, vizualna podoba.
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 251; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

4.
Analiza gorljivih frakcij v mešanih komunalnih odpadkih in embalaži ter izračun energijske vrednosti
Simon Jerina, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava analizo gorljivih frakcij v mešanih komunalnih odpadkih in embalaži ter preračun energijske vrednosti. Predstavljeni in opisani so načini termične obdelave odpadkov ter metode priprave alternativnih goriv in klasifikacija. Magistrsko delo opisuje metodo analize kaloričnih vrednosti. Izpostavljeni sta dve termični analizi, s katerima so obravnavane posamezne frakcije, termogravimetrična analiza in diferenčna dinamična kalorimetrija. Predstavljeni so rezultati obeh termičnih analiz, s katerimi opazujemo odzive posameznih vrst plastike pri različnih temperaturah ter spremembo fizikalnih in kemijskih lastnosti. Problematiko, ki smo jo analizirali v magistrskem delu, predstavlja predvsem plastika, ki se lahko reciklira, vendar je zaradi različnih dejavnikov ni mogoče več ponovno uporabiti. Predstavljeni in opisani so tudi rezultati strukturne analize zbiranja odpadkov v gospodinjstvih in na podlagi analize preračuna energijska vrednost zabojnika mešanih komunalnih odpadkov ter smiselnost ponovne uporabe odpadkov.
Ključne besede: mešani komunalni odpadki, mešana komunalna embalaža, gorljive frakcije, energijska vrednost
Objavljeno: 26.11.2020; Ogledov: 344; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

5.
Zaznavanje embalaže tobačnih izdelkov s strani odjemalcev
Nika Rakuša, 2020, diplomsko delo

Opis: Embalaža predstavlja danes veliko več kot zgolj varovanje izdelka. Je orodje za privlačenje pozornosti odjemalcev, posredovanje informacij o izdelku in nazadnje povzroča tudi učinke, ki vplivajo na nakupne odločitve. Obenem opravlja različne funkcije, da bi zadovoljila potrebe vseh, ki pridejo v stik z izdelkom, zato je pri njenem načrtovanju treba upoštevati različne dejavnike. Ker se je z razvojem izdelkov pojavilo veliko različnih vrst embalaže, lahko to razvrščamo po različnih kriterijih. Kako pomembna je, pa lahko opazimo pri vseh vidikih marketinškega spleta, še posebej veliko vlogo pa igra pri komuniciranju z odjemalci. Z uvedbo enotne embalaže tobačnih izdelkov pa gremo v razvoju embalaže nazaj, saj so bili odstranjeni ali spremenjeni vsi komunikacijski elementi, ki v odjemalcih vzbudijo željo po izdelku. Cilj naloge je bil torej raziskati, kakšna je enotna embalaža tobačnih izdelkov in kako jo odjemalci zaznavajo. Rezultati naše raziskave kažejo, da se polovica anketiranih zaveda pravega osnovnega namena embalaže, da pri nakupu tobačnih izdelkov najprej opazijo barvo embalaže, čeprav jim privlačen videz v tem primeru ni tako pomemben in da enotna embalaža vzbuja več negativnih kot pozitivnih asociacij. Prav tako so mnenja, da embalaža ne vpliva toliko na nakup tobačnih izdelkov.
Ključne besede: enotna embalaža, tobačni izdelki, zaznavanje, odjemalci
Objavljeno: 24.11.2020; Ogledov: 200; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (911,56 KB)

6.
Vpliv marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru embalaže izdelkov Mu Ljubljanskih mlekarn
Urška Lorber, 2020, diplomsko delo

Opis: Embalaža je obstajala že v zgodovini, sicer ne v tako različnih oblikah kot danes, ampak predvsem v obliki posod za shranjevanje hrane. Gre torej za nekakšen zavoj oziroma omot, v katerega zavijamo, polnimo in vstavljamo blago, da bi ohranili njegovo vrednost. Spremembe na področju embalažne industrije so zaradi nenehnega spreminjanja nakupnih in potrošniških navad odjemalcev precej pogoste, hkrati pa so te spremembe tudi posledica delovanja družbenih dejavnikov. Spremembe so usmerjene predvsem k znižanju stroškov prevoza, skladiščenja in manipuliranja z izdelki, ter k zmanjšanju števila poškodb na izdelkih in povečanju njihove uporabnosti. Večina avtorjev v grobem deli embalažo glede na material, osnovno funkcijo in trajnost. Embalaža je področje, ki je do danes že dobro raziskano, kljub temu pa je na nekaterih področjih še prostora za nove inovacije in izboljšave. Delo diplomskega projekta je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljeni koncepti: sestavine izdelka, embalaža ter vpliv embalaže na nakupne odločitve. Empirični del se začne s predstavitvijo podjetja Ljubljanske mlekarne in njihove blagovne znamke Mu. Nato smo na primeru blagovne znamke Mu podjetja Ljubljanske mlekarne izvedli raziskavo vpliva marketinških vidikov embalaže in drugih dejavnikov na nakupne odločitve odjemalcev. Cilji dela diplomskega projekta so bili povezani predvsem z opredelitvijo posameznih konceptov povezanih z embalažo in ugotavljanje vpliva marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru izdelkov blagovne znamke Mu podjetja Ljubljanske mlekarne. Pri raziskavi smo ugotovili, da so vizualni elementi embalaže (barva, oblika, ilustracije) vedno manj pomembni pri nakupu posameznega izdelka, vse večji pomen pa pridobivajo ostali dejavniki embalaže, kot so poreklo in imena sestavin, material, velikost in funkcionalnost embalaže, besedilo na embalaži ter navodila za uporabo.
Ključne besede: embalaža, odjemalci, izdelek, marketinški vidiki embalaže, embalirati
Objavljeno: 16.11.2020; Ogledov: 247; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

7.
Preference potencialnih odjemalcev do papirne embalaže z logotipom I Feel Slovenia
Mojca Zidarič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu obravnavamo problematiko sestavin marketinškega spleta na primeru izida nove linije izdelkov z logotipom I Feel Slovenia v podjetju Papirol d.o.o. V projektu na kratko predstavimo teorijo marketinškega spleta, ki nam pomaga pri analizi njegovih komponent (izdelka, cene in prostora) na konkretnem primeru izdelkov podjetja Papirol d.o.o. Za potrebe analize preferenc odjemalcev do embalaže z logotipom I Feel Slovenia smo sestavili krajši vprašalnik in ga poslali skupini potencialnih odjemalcev, ki sedaj v podjetju Papirol d.o.o. kupujejo embalažo brez logotipa. Analiza odgovorov je pokazala, da potencialni odjemalci v pričakovani meri kažejo zanimanje za nove izdelke in prav tako, da je podjetje dobro načrtovalo dimenzije ter pakiranje izdelkov in njihovo distribucijo.
Ključne besede: marketinški splet, papirna embalaža, nova linija izdelkov, preference odjemalcev, študija primera
Objavljeno: 13.11.2020; Ogledov: 140; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

8.
Vloga embalaže v nakupnih odločitvah odjemalcev
Belinda Rogan, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu obravnavamo embalažo in njeno vlogo pri nakupnih odločitvah odjemalcev. V današnjem času je na trgu več tisoč različnih vrst embalaže, njenih ponudnikov in posledično veliko konkurence, zato morajo proizvajalci dodobra poznati odjemalca in poskrbeti, da s svojo embalažo čim bolj pritegnejo njegovo pozornost. Pomembna je pravilna izbira komunikacijskih elementov embalaže, saj ti vplivajo na odjemalca in njegove občutke. Embalaža ne vpliva samo na nakupne odločitve, ampak tudi na okolje. Količina odpadne embalaže se vsako leto povečuje, zato je pomembno, da se z njo ravna čim bolj ekološko. Za uspešno zadovoljevanje odjemalčevih potreb je potrebno poznavanje štirih vrst dejavnikov, ki vplivajo na nakupne odločitve, in poznati delovanje petstopenjskega procesa nakupnega odločanja. Projekt smo zaključili z analizo embalaže petih različnih znamk čokolade. S teoretičnega vidika smo primerjali njihove komunikacijske elemente. Kljub temu da gre za podobne izdelke, se njihova embalaža precej razlikuje v izbiri materiala, oblike, barv, ilustracij in besedila.
Ključne besede: embalaža, odjemalec, proizvajalec, nakupna odločitev
Objavljeno: 20.10.2020; Ogledov: 236; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
Razgradnja PVC odpadkov s hidrotermičnimi procesi
Ana Marija Črešnar, 2020, diplomsko delo

Opis: Polivinilklorid (PVC) je eden izmed najbolj uporabljenih kloriranih plastik, ima zelo širok spekter uporabe, saj je cenovno zelo ugoden in se zaradi svojih lastnosti zelo dobro obnese kot material za različne izdelke. Prisoten je v številnih industrijah kot tudi v vsakdanjem življenju, kjer PVC izdelke najdemo v različnih oblikah. Še posebej pa je pomembno kako ravnamo s PVC odpadki, saj nepravilno ravnanje z njimi lahko povzroči velike okoljske in zdravstvene probleme. V tej diplomski nalogi smo se osredotočili na razgradnjo PVC – ja s hidrotermičnimi procesi v pod- in nadkritični vodi. Eksperimente smo izvajali v visokotlačnem in visokotemperaturnem šaržnem reaktorju. Preizkušali smo vpliv temperature in časa na razgradnjo PVC-ja. Eksperiment smo izvajali pri temperaturi 400 °C, 425 °C ter času 30 in 60 min pri konstantnem razmerju material/ voda (4,5g/ 20mL). Po degradaciji smo dobili razgradne produkte v štirih fazah: plinski, oljni, trdni in vodni fazi. Produkte smo nato analizirali s plinsko kromatografijo masno spektrometrijo (GC/MS) in Fourierjevo transformacijsko infrardečo spektroskopijo (FTIR). Količino kloridnih ionov v vodni fazi smo določili z obarjalnimi titracijami. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da velik del kloridnih ionov ostane v vodni fazi in da razgradnja PVC – ja kljub zelo visokim temperaturam ni popolnoma.
Ključne besede: Polivinilklorid, hidrotermični procesi, odpadna embalaža, razgradnja, dekloriranje
Objavljeno: 08.10.2020; Ogledov: 184; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

10.
Plastika v krožnem gospodarstvu v Evropski uniji: vzpostavljanje pravnega in političnega okvira za urejanje plastike
Iva Drvarič, 2020, magistrsko delo

Opis: Pravni okvir Evropske unije (v nadaljevanju EU) njenim prebivalcem omogoča uživanje v najvišjih okoljskih standardih na svetu. Čista voda, rodovitna zemlja, čisti zrak in ohranjena narava so pomembne vrednote, k zagotavljanju katerih stremi EU. Kljub začetni odsotnosti pravne podlage za poseganje EU na področje okolja, si je ta, sprva z ustrezno podporo Sodišča Evropske unije (v nadaljevanju Sodišče EU), kasneje pa z vključitvijo izrecnih določb o pristojnosti EU na področju okolja v Pogodbe, vendarle utrla pot na to ter številna druga področja življenja državljanov in delovanja držav članic. Ob zavedanju okoljskih in gospodarskih pritiskov s katerimi se dandanes sooča ves svet, se je med glavne strateške cilje EU v zadnjih letih prikradel koncept krožnega gospodarstva, kot alternativa trenutno prevladujočemu, a izredno netrajnostnemu, linearnemu sistemu. Gre za pojem brez univerzalno sprejete definicije, ki v najširši obliki predstavlja krovni izraz za vse postopke in prakse, ki koncept izrabljenosti nadomeščajo z obnovo, vzpodbujajo preusmeritev na obnovljive vire energije, delujejo v smeri odprave strupenih kemikalij, ki otežujejo ali onemogočajo ponovno uporabo in stremijo k kar se da največjemu zmanjšanju količine odpadkov ter gospodarnejšemu ravnanju z viri. Svetovni gospodarski model je nujno potreben spremembe, če želimo zagotoviti dostojno življenje naraščajočemu številu prebivalstva, ki bi naj do leta 2050 doseglo devet milijard. EU je v zadnjih petnajstih letih sprejela številne dokumente, ki služijo kot trdna opora krožnemu gospodarstvu, najbolj jasno pa je bilo prizadevanje EU za pospešen prehod na krožni model gospodarstva izraženo v leta 2015 sprejetem akcijskem načrtu EU za krožno gospodarstvo. Temu sta sledila še dva pomembna dokumenta, ki nadaljujeta in nadgrajujeta vizijo zastavljeno v akcijskem načrtu iz 2015, evropski zeleni dogovor in novi akcijski načrt EU za krožno gospodarstvo iz leta 2020. Oba akcijska načrta in evropski zeleni dogovor nakazujejo na to, da se je EU lotila preobrazbe gospodarskega sistema v celoti in da krožnega gospodarstva ne enači zgolj z vpeljavo višjih kvot za recikliranje, kar je pogosto, a napačno prepričanje. Plastika je bila zaradi svojih posebnih lastnosti že v akcijskem načrtu iz 2015 določena kot prednostno področje, ki zahteva nujno obravnavo, kar ne preseneča glede na dejstvo, da se danes svet sooča s posebno krizo – plastično krizo. Njena proizvodnja in uporaba se iz dneva v dan povečujeta, pričakuje pa se tudi, da se bosta do leta 2050 potrojila. Ocenjuje se, da je bila velika večina do sedaj proizvedene plastike zavržena na odlagališčih ali drugje v okolju, kjer sedaj povzroča številne težave, za katere se zdi da se z dneva v dan samo še poglabljajo. Krožno gospodarstvo se predstavlja kot ena izmed priložnosti za zmanjšanje negativnih vplivov plastike in za maksimizacijo okoljskih, gospodarskih in družbenih koristi, ki jih ta material vendarle prinaša. Rešitve, ki jih v zvezi s plastiko ponuja krožno gospodarstvo so med drugim: proizvodnja plastike iz fosilnim gorivom alternativnih surovin; preoblikovanje postopkov proizvodnje plastike in plastičnih izdelkov, da se podaljša njihova življenjska doba; ponovna uporaba izdelkov in preprečevanje nastajanja odpadkov; sodelovanje med podjetji in potrošniki za spodbujanje recikliranja; spodbujanje trajnostno naravnanih poslovnih modelov, ki omogočajo koriščenje plastičnih izdelkov v okviru skupne rabe ali najema itd. EU se s problematiko aktivno ukvarja in vestno posodablja zakonodajo ter izdaja politične usmeritve za vpeljavo krožnih praks v zvezi z ravnanjem s plastiko. Zaključno delo obravnava ključne dosežke in nekatere prihodnje ambicije v zvezi z regulacijo plastike v okviru krožnega gospodarstva v Evropski uniji.
Ključne besede: pravo varstva okolja, krožno gospodarstvo, plastika, recikliranje, razširjena odgovornost proizvajalca, odpadki, odpadna embalaža, akcijski načrt, evropski zeleni dogovor, strategija za plastiko v krožnem gospodarstvu
Objavljeno: 11.09.2020; Ogledov: 485; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici