1. Načrtovanje in izdelava učne stene za praktično učenje električnih vezav : magistrsko deloAnže Boh, 2025, magistrsko delo Opis: Vsebine s področja elektrotehnike so sestavni del učnih načrtov v različnih razredih programa osnovne šole v Sloveniji. Na razredni stopnji se učenci srečajo z osnovnimi pojmi, povezanimi z elektriko. Pri tehniki in tehnologiji ter izbirnih predmetih, povezanih s tehniko, pa so učenci že deležni bolj poglobljenih vsebin z omenjenega področja.
Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru izvaja programe, v okviru katerih se izobražujejo bodoči učitelji, ki bodo izpolnjevali formalne pogoje za poučevanje tehnike in tehnologije ter z njo povezanih izbirnih predmetov v slovenskih osnovnih šolah. Glede na veljavne učne načrte morajo omenjeni bodoči učitelji dobro poznati vsebine s področja elektrotehnike, da bodo lahko kakovostno in varno izvajali pouk. V okviru tega dela smo načrtovali in postavili učno steno, ki omogoča učenje različnih načinov električnih vezav.
V prvem delu smo v veljavnih učnih načrtih za osnovno šolo poiskali tiste učne cilje, ki so povezani s področjem elektrotehnike, opisali pogoje za poučevanje, tehnike in tehnologije v osnovni šoli ter programe na Fakulteti za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru, v okviru katerih se bodoči učitelji tehnike in tehnologije izobražujejo. V drugem delu smo opisali proces načrtovanja in postavitve učne stene ter pripravili primer možnih vaj za študente. Ključne besede: elektrotehnika, električne vezave, učna stena, tehnika in tehnologija Objavljeno v DKUM: 26.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (4,50 MB) |
2. Razvoj in uporaba spletne aplikacije pri pouku v osnovni šoli : magistrsko deloMatjaž Huter, 2024, magistrsko delo Opis: V današnjem času je uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v izobraževalnem procesu neizogibna. Poleg tradicionalnega načina poučevanja in učenja poznamo še razne sodobne pristope, ki aktivnost učnega procesa prenesejo na učenca. Pri teh pristopih je IKT aktivno vključen v učni proces in pripravo e-učnih gradiv. V delu smo želeli razviti enostavni model izdelovanja e-učnih gradiv, ki bi ga lahko uporabljal vsak učitelj za svoje specifične vsebine, in preveriti, ali je možno izdelati spletno aplikacijo v obliki e-učnega gradiva brez poznavanja programskih jezikov, sistemov za upravljanje vsebin, grafičnih orodij ter poznavanj spletnih strežnikov.
V delu smo najprej preučili teoretična izhodišča glede učenja, uporabe e-gradiv, učnih pristopov in uporabnosti programskih orodij. Nato smo e-učno gradivo tudi izdelali. V našem primeru je to e-učno gradivo v obliki spletne aplikacije, ki smo jo oblikovali z uporabo le dveh za uporabnika prijaznih orodij; to sta Adobe Animate in Hot Potatoes. V delu smo potrdili in dokazali, da je izdelava spletne aplikacije možna. Za narejeno spletno aplikacijo smo nato razvili didaktične modele, da bi se lahko uporabljali v sodobnejših učnih pristopih. Prikazan je predlog uporabe pri obrnjenem učenju, mikroučenju in problemskem pouku. Ključne besede: e-učno gradivo, spletna aplikacija, animacija, elektrotehnika, didaktika tehnike Objavljeno v DKUM: 26.02.2024; Ogledov: 387; Prenosov: 50
Celotno besedilo (7,42 MB) |
3. |
4. Numerične metode v elektrotehniki : Zbirka nalog 1. del: sistemi linearnih enačb, lastne vrednosti, nelinearne enačbe, interpolacija, aproksimacijaMarko Jesenik, Mladen Trlep, 2022, drugo učno gradivo Ključne besede: numerične metode, elektrotehnika, linearne enačbe, lastne vrednosti, nelinearne enačbe, interpolacija, aproksimacija, učno gradivo Objavljeno v DKUM: 13.01.2022; Ogledov: 894; Prenosov: 160
Celotno besedilo (1,31 MB) |
5. Numerične metode v elektrotehniki : zbirka nalog 2. del: odvajanje, integriranje, diferencialne enačbeMarko Jesenik, Mladen Trlep, 2022, drugo učno gradivo Ključne besede: numerične metode, elektrotehnika, diferencialne enačbe, odvajanje, integriranje, učno gradivo Objavljeno v DKUM: 13.01.2022; Ogledov: 878; Prenosov: 91
Celotno besedilo (1,25 MB) |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. Uporaba aplikacij office 365 ter njegovih orodij v vzgoji in izobraževanjuNino Golčman, 2019, magistrsko delo Opis: Živimo v dobi informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), saj se z njo vsakodnevno soočamo in brez katere ne znamo oziroma »ne smemo« več preživeti poklicnega dne. Prav tako, kot se je integrirala v naša življenja, z njo odraščajo tudi naši otroci - učenci in dijaki. Njim so IKT-naprave, kot so računalnik, tablice, mobilni telefon itd., še bližje. Prav zato mora učitelj to upoštevati in biti pripravljen na to dejstvo tako v šoli kot v celotnem procesu vzgoje in izobraževanja.
Na spletu je poplava možnih aplikacij, programov ter orodji, ki so neposredno ali posredno povezane z uporabo IKT v izobraževanju. Prav zato se mora učitelj na tem področju nenehno izobraževati in znati kritično vrednotiti njihovo uporabnost pri doseganju zastavljenih ciljev in standardov znanja. V okviru magistrske naloge sem poiskal, preizkusil, uporabil in opisal uporabnost paketa aplikacij, ki jih ponuja Office 365, ter njihovih orodij za namen vzgoje in izobraževanja.
Opisal sem možnost dela učitelja z omenjenimi aplikacijami ter podal primere njihove uporabe pri samem procesu izobraževanja. Predstavljene aplikacije tudi sam redno uporabljam pri procesu poučevanja že nekaj let, zato sem v magistrski nalogi predstavil primere dobre prakse oz. rabe le-teh.
Ugotovil sem, da je delo v razredu z uporabo IKT, kot so mobilne naprave v povezavi z aplikacijami, zanimivo, pestro, učence oz. dijake pa s pomočjo le-teh aktivno vključuje v proces izobraževanja in jim v tem času odvzame možnost uporabe mobilnih naprav za dejavnosti, ki niso vezane na sam proces izobraževanja.
Vsekakor ni potrebe po nenehnem in vsakodnevnem poseganju po delu z mobilnimi napravami. Učitelj mora biti tisti, ki bo dobro razmislil, kdaj in predvsem koliko časa je pripravljen vložiti v delo in doseganje ciljev s primerno uporabo IKT, saj je doseganje standardov in učnih ciljev primarno delo učitelja. Ključne besede: Office 365, informacijsko-komunikacijska tehnologija, uporaba IKT pri pouku, mobilne naprave in njihova uporabnost pri pouku, aplikacije pri pouku, orodja pri pouku, tehnika in tehnologija, elektrotehnika, osnove obdelav podatkov Objavljeno v DKUM: 03.12.2019; Ogledov: 1535; Prenosov: 152
Celotno besedilo (4,84 MB) |