| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 668
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Nakupovanje v spletni trgovini About You
Anita Videc, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi napredka v informacijsko-komunikacijski tehnologiji posledično raste število ljudi, ki uporabljajo internet. S tem se hkrati povečuje število oseb, ki internet uporabljajo za nakupovanje izdelkov ali storitev. Tako posamezniki kot tudi podjetja se moramo tehnološkim spremembam prilagajati in jih nenehno spremljati. Že nekaj let zaznavamo rast uporabe spletnih trgovin, kar pa je v zadnjem obdobju močno spodbudila tudi epidemija covida-19. Kljub temu da uporaba spletne trgovine raste, velik delež uporabnikov še vedno raje nakupuje v klasičnih trgovinah. S primerjavo med nakupovanjem prek spleta in nakupovanjem v klasičnih trgovinah smo definirali prednosti in slabosti za obe vrsti nakupovanja. Iz tega je izhajal naš problem, tj. kako izboljšati izkušnjo spletnega nakupovanja za uporabnike. Na primeru ene izmed najhitreje rastočih modnih spletnih trgovin v Evropi About You smo analizirali, kako uporabniki dojemajo in se soočajo s procesom spletnega nakupovanja v njihovi spletni trgovini. Rezultati raziskave kažejo, da je pri spletnem nakupovanju še vedno najbolj priljubljen segment oblačil in da se v spletnih trgovinah povečuje zanimanje glede izdelkov za urejanje doma. Ugotovili smo, da obstaja šibka povezanost med starostjo uporabnikov in pogostostjo spletnega nakupovanja. Povečuje se nakupovanje prek pametnih telefonov, sodelujočim v anketi pa je najpomembnejši dejavnik kvaliteta izdelka, ki ga kupijo na spletu. Večina meni, da na njihove odločitve glede nakupov najbolj pripomorejo objave na družbenih omrežjih, ter da se bodo za nakup v spletni trgovini About You zelo verjetno ponovno odločili. V prihodnjih letih bomo priča poskusom premostitve razlik med digitalno in klasično nakupovalno izkušnjo. Podjetniki bodo vse bolj uporabljali kombinacijo med digitalnim in fizičnim svetom, pri čemer bodo morali v osrčje svojih marketinških strategij postaviti uporabnike, njihove želje, potrebe in navade.
Ključne besede: nakupovanje, About You, spletna trgovina, marketing, elektronsko poslovanje, vedenje uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 01.06.2022; Ogledov: 58; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

2.
Analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.
Melita Berič, 2022, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je digitalizacija podjetja in poslovnih procesov postala zelo pomembna, saj samo tako lahko podjetja ostanejo konkurenčna. Za digitalizacijo se podjetja odločajo iz razloga, ker dviguje produktivnost, povečuje učinkovitost in inovativnost ter izboljšuje komunikacijo tako v podjetju kot z dobavitelji in odjemalci. Podjetja morajo za svoj obstanek na trgu vedno slediti trendom. V današnjih časih to pomeni, da morajo slediti trendom digitalne tehnologije. Namen dela diplomskega projekta je analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o. Delo diplomskega projekta smo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in DMS-sisteme. Nadaljevali smo z dokumentnimi sistemi ter njihovimi ponudniki v Sloveniji ter izven nje. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na samo podjetje Štajerski avto dom, d. o. o. Predstavili smo zgodovino podjetja, dejavnost in organizacijsko strukturo. V praktičnem poglavju smo predstavili potek uvedbe dokumentnega sistema v podjetju. Povedali smo tudi, kakšne so prednosti in slabosti uvedbe dokumentnega sistema in kako zaposleni vidijo spremembe pred in po uvedbi.
Ključne besede: Dokumentni sistem, organizacija, ponudniki, prednosti dokumentnega sistema, uvedba dokumentnega sistema, elektronsko poslovanje, zakonske omejitve.
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 157; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

3.
E-Hramba in prehod iz tradicionalnega poslovanja na e- poslovanje v podjetju Herz d.o.o.
Gregor Pevec, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bo na kratko predstavljeno obstoječe poslovanje in hramba gradiva v podjetju Herz d.o.o. Izpostavili bomo problematiko, s katero se mora podjetje soočiti za ohranjanje svoje konkurenčnosti na trgu, in sicer s prehodom iz tradicionalnega na elektronsko poslovanje ter vzpostavitvijo e-hrambe. V začetku bomo opredelili metode, s katerimi bomo raziskovali ter določili cilj, ki ga moramo doseči. Definirali bomo, kaj je elektronsko poslovanje, ter se omejili predvsem na prejem, izdajo ter pošiljanje e-računov. Prav tako bomo definirali tudi e-hrambo gradiva in predstavili zakone, povezane z dolgoročno hrambo. Poslovanje in hrambo podjetja bomo nato podrobno preučili in tako ugotovili, kakšne so težave, s katerimi se podjetje srečuje ob vpeljavi novega načina poslovanja in hranjenja gradiva. Nadaljevali bomo s podanimi rešitvami, s katerimi bomo prispevali k zmanjšanju pojava obstoječih in potencialno novih težav. Poleg že podanih rešitev za elektronsko poslovanje si bomo v nadaljevanju pogledali tudi, kaj mora podjetje storiti pred vzpostavitvijo e-hrambe v svoje poslovno okolje. Na koncu bomo ocenili vpliv sprememb na podjetje – osredotočili se bomo na možne prednosti in slabosti, ki jih bo podjetje z uvedbo novih rešitev deležno.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, e-račun, e-hramba, dolgoročna hramba, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 191; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

4.
Pomembnost uporabniškega vmesnika v razširitvi digitalnega poslovanja bank
Jure Podboršek, 2021, diplomsko delo

Opis: Uporabniki predstavljajo dragocenost podjetja, zato se tudi banke v današnjem času trudijo, da bi v čim večji meri zadovoljile potrebe svojih strank, jim omogočile čim več storitev ter si tako zagotovile lojalnost in konkurenčno prednost. Ena izmed storitev, ki je v zadnjih letih v porastu je tudi elektronsko poslovanje bank. Širitve na e-bančništvo se banke lahko lotijo na dva načina, preko lastnega razvoja rešitve ali preko nakupa celovite programske rešitve. Ugotovili smo, da ima vsak pristop svoje prednosti in slabosti, dejstvo pa je, da nakup celovite rešitve omogoča hitrejši in zanesljivejši prehod na elektronsko poslovanje, saj omogoča standardizirano uvajanje rešitve. Pri razširitvi pa je potrebno veliko pozornosti usmeriti predvsem na uporabniški vmesnik, ki pravzaprav služi kot neke vrste vezni člen med računalnikom in uporabnikom. Po rezultatih metode SUS, s katero smo ocenjevali uporabniške vmesnike spletne banke NLB Klik, Unicredit Online banka in SKB NET, je najvišjo skupno oceno prejela NLB banka, medtem ko je najnižjo prejela SKB banka. V raziskavi z anketnim vprašalnikom pa smo ugotovili, da se veliki večini anketirancev uporabniški vmesnik zdi zelo pomemben ali pomemben ter da se večina anketirancev strinja, da so uporabniški vmesniki njihovih bank pregledni in enostavni za uporabo.
Ključne besede: uporabniški vmesnik, digitalno poslovanje, elektronsko bančništvo, elektronsko poslovanje, metoda SUS
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 240; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (902,93 KB)

5.
ePolicist v Republiki Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Primož Skumavec, 2021, diplomsko delo

Opis: Policija je s ciljem odprave administrativnih ovir, olajšanjem dela policistov na terenu, racionalizacijo stroškov in doseganjem večjih pozitivnih učinkov, pristopila k uvedbi elektronskega poslovanja. Le-to je z uvedbo aplikacije ePolicist nadgradila tudi v elektronsko mobilno poslovanje, ki bi olajšalo in skrajševalo postopke policistov pri preverjanju podatkov v evidencah in izdaji plačilnih nalogov. Z uvedbo aplikacije so bili opredeljeni tudi operativni cilji, in sicer zmanjšati potrebo po komunikaciji z Operativno-komunikacijskimi centri, pohitriti izvedbo celotnega postopka, zmanjšati število pritožb na postopek, zmanjšati administrativne obremenitve uslužbencev, prihraniti pri tiskovinah in poštnih storitvah, omogočiti, da policist vnaša podatke le enkrat in zmanjšati možnost napak pri vnašanju podatkov. Aplikacija ePolicist predstavlja pomemben napredek pri opravljanju nalog policistov s področja varnosti cestnega prometa. Ugotavljamo, da je elektronsko mobilno poslovanje, seveda pod pogojem, da deluje brezhibno, zelo poenostavilo postopek izdaje plačilnega naloga in tudi ostalih obrazcev. Aplikacija v primerjavi s klasičnim papirnim poslovanjem, omogoča poenostavljene postopke zadolževanja in razdolževanja plačilnih nalogov, zmanjša možnosti napak pri izpolnjevanju, do katerih prihaja pri papirnem poslovanju. Velika prednost se kaže tudi pri vnosu podatkov v evidenco prekrškov. Ko policist zaključi postopek izdaje plačilnega naloga, se podatki avtomatsko vnesejo že na kraju ugotovljenega prekrška, na ta način pa je razbremenjena tudi administracija. Statistični podatki kažejo na to, da policisti, tako na območju Policijske uprave Kranj, kot na nivoju Republike Slovenije še vedno izdajo več papirnih kot elektronskih plačilnih nalogov. Razlogi za to so različni. V diplomskem delu smo poskušali ugotoviti, ali so doseženi učinki, ki so bili pričakovani ob uvedbi aplikacije. Ugotavljamo, da se je komunikacija policistov z operativno-komunikacijskimi centri zaradi preverjanja vsekakor zmanjšala, saj policisti precejšnje število preverjanj opravijo sami s pomočjo aplikacije. Postopek izdaje plačilnega naloga od zadolževanja, do izdaje in vnosa podatkov v centralno evidenco, se je vsekakor pohitril, s tem pa se je nedvomno tudi razbremenila administracija na policijskih postajah, vsekakor pa so se zmanjšali tudi stroški pri tiskovinah. Statistični podatki o zmanjšanju pritožb zoper postopke policistov na področju varnosti cestnega prometa tega ne morejo potrditi, saj je število pritožb precej povezano s številom izdanih plačilnih nalogov in ne na konkretno izdane papirne ali elektronske plačilne naloge. Mnenje vodstev policijskih postaj na območju Policijske uprave Kranj o aplikaciji ePolicist je pozitivno. Z rezultati uporabe aplikacije, pa večinoma niso zadovoljni. Menijo, da so policisti dovolj usposobljeni in seznanjeni z delovanjem aplikacije, vendar se pri uporabi pogosto srečujejo s težavami, ki so razlog, da je policisti ne uporabljajo.
Ključne besede: policija, elektronsko poslovanje, mobilno elektronsko poslovanje, aplikacija ePolicist, administrativne ovire, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 253; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

6.
Nadgradnja informacijske podpore pri dobavi trgovin z očali: analiza pričakovanj
Patricija Planinšič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali elektronsko medpodjetno sodelovanje (angl. Busines to business – B2B). V poglavju o B2B smo tako opisali pomen B2B in tudi elektronsko poslovanje, ki poteka med podjetji. Našteli smo vrste poslovanj B2B ter razlike med oblikama business to business in business to customer. Predstavili smo optike, njihove zaposlene in njihovo delovanje. V tretjem poglavju smo opisali optike, v katerih smo izvedli delno strukturirane intervjuje. Opisali smo Optiko Arena, Optiko in okulistiko Kameleon ter Optiko Julius. V nadaljevanju smo izvedli analizo poslovnih zahtev podjetja Essilor d.o.o. in optik. V tem poglavju smo predstavili podjetje Essilor, kjer smo opisali njegovo zgodovino in njegovo poslovanje. Izvedli smo tudi strukturirane intervjuje z optikami in podjetjem Essilor. Zatem smo predstavili programsko rešitev Opsysweb, kako deluje in kakšne funkcije so na voljo med uporabo rešitve. Na koncu smo podali nekaj predlogov, ki bi pripomogli k boljši funkcionalnosti programske rešitve Opsysweb. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali je smiselno programsko rešitev Opsysweb nadgraditi. Tukaj se je pojavilo vprašanje, ali so uporabniki Opsysweba zadovoljni s trenutno različico Opsysweba ali bi jo lahko izboljšali in povečali njegovo uporabo z nadgradnjo. Tako smo v empiričnem delu ugotavljali, ali je smiselno nadgraditi programsko rešitev Opsysweb.
Ključne besede: medpodjetno poslovanje, elektronsko poslovanje, programska rešitev, optika.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 271; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

7.
Učinek epidemije covid-19 na elektronsko poslovanje v podjetjih
Gabrijela Škrabl, 2021, diplomsko delo

Opis: Zadnjih nekaj let živimo v obdobju velikih tehnoloških sprememb. Tako se morajo vsi kot tudi družbe in podjetja na to prilagoditi. Zadnji dve leti pa se je pojavil novi koronavirus, ki je mnoga podjetja postavil pred nove preizkušnje. Morala so se zelo dobro prilagoditi, da so lahko obstala na trgu. Dandanes si elektronskega poslovanja v podjetjih oziroma kjer koli drugje ne moremo privoščiti. Dober elektronski sistem v podjetjih pa je med koronavirusom prinesel tudi pozitivne rezultate, saj ni bilo potrebno nadgrajevanje le-teh. Tista podjetja, ki so želela kljubovati krizi, so se na to prilagodila, druga pa žal propadla. V tem trenutku se je pokazalo, katera podjetja imajo dober elektronski sistem in katera ne. Skoraj vsa podjetja pa imajo dobro elektronsko poslovanje z državo, ravno tako tudi nekateri posamezniki.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, COVID-19
Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 269; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

8.
Vpliv epidemije Covid-19 na poslovanje in spletno nakupovanje v Zgornje Savinjski dolini
Urška Goltnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje je način poslovanja, ki je v tem času trend. S sodobno informacijsko tehnologijo poteka poslovanje v večini podjetij. E- poslovanje zajema vse od nakupovanja prek spleta, prodajo proizvodov in storitev do komunikacije. Največ se pojavlja med podjetji ter podjetji in potrošniki Spletna trgovina je trenutno eden največjih prodajnih kanalov. V času epidemije so se mnogi trgovci poslužili spletne trgovine. Mnogim podjetjem strežniki »pregorevajo«, podaljšujejo se dostavni roki, zmanjkujejo zaloge, saj niso bili pripravljeni na takšno zanimanje. Ampak še vedno je potrebno biti pazljiv, saj so pogosto na vidiku spletne trgovine, ki so lažne, le da bi pridobili osebne podatke naivnih kupcev. Aktualna nalezljiva bolezen, zaradi katere je bila v Sloveniji 13. marca 2020 razglašena epidemija, se imenuje Covid-19. Pri večini obolelih se kaže s povišano temperaturo, kašljem in občutkom pomanjkanja zraka. Čas epidemije je svetu prinesel mnoge gospodarske in druge negativne posledice. Vsak posamezni je dolžan poskrbeti, da s svojim ravnanjem, ne ogroža zdravja drugih, zato je potrebno upoštevanje posebnih ukrepov, katere predlaga vlada RS. Na podlagi izdanih anket in pozneje analiziranih, smo ugotovili, kakšno je dejansko stanje v času epidemije in po petih mesecih v podjetju Otroški kotiček ter pri posameznikih.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, spletno nakupovanje, Covid-19, koronavirus, epidemija
Objavljeno v DKUM: 06.09.2021; Ogledov: 601; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (1005,23 KB)

9.
Primerjalna analiza rešitev za elektronsko upravljanje dokumentov (edms)
Tina Tič, 2021, magistrsko delo

Opis: Tako v zasebnem kot tudi v poslovnem svetu je urejenost dokumentov in podatkov ključnega pomena, saj v nasprotnem primeru veliko preveč časa porabimo za prebiranje in iskanje točno določnega dokumenta ali listine, ki jo potrebujemo. Vendar iskanje ne prinese samo iskanega dokumenta, ampak v veliko primerih tudi sledi opustošenje vseh ostalih dokumentov, ki smo jih prebrskali in premaknili, da smo našli želen dokument. Nenehno iskanje in prebiranje dokumentov si v poslovnem svetu težko privoščimo, saj lahko nastane velika zmeda, neprimerno porabljen delovni čas za iskanje, preveč porabljenega časa za prenos dokumentov od ene osebe do druge in v primeru, da se na dokumentu naredi napaka/sprememba, se krivec le s težavo pojavi. Zato je uporaba elektronskega upravljanja z dokumenti v podjetju še kako smiselna, saj prepreči vse zgoraj naštete težave. Če želi podjetje preiti na sistem upravljanje z dokumenti, je že potrebno ob sprejemu dokumentov spremeniti vse dokumente iz papirnatega v digitalni format. S tem se omogoči, da so vsi dokumenti v enaki obliki ter na enem mestu. Vse te dokumente pa je potrebno ob vnosu tudi pravilno označili, da jih bomo kasneje lahko enostavneje našli na podlagi filtrov in z njimi tudi upravljali. Zato je pri sistemih za upravljanje z dokumenti ključno, da se poenostavi iskanje dokumentov, lažja je sledljivost upravljanja z dokumenti, dokumenti so varni ter zmeraj na voljo. Magistrsko nalogo smo razdelili v dva dela. Naprej bomo opredelili teoretični del, kjer bomo predstavili, kaj je brezpapirno poslovanje, kako to uvesti v podjetje, katere so prednosti in slabosti. Nadaljevali bomo z elektronskim arhiviranjem, kjer bomo označili, kaj so razlike med klasičnim in elektronskim arhiviranjem ter prav tako opredelili prednosti in slabosti elektronskega arhiviranja. Bolj podrobneje pa bomo opredelili elektronsko upravljanje z dokumenti, kjer bomo prikazali, kako se je razvilo, skozi katere faze gre dokument pri elektronskem upravljanju z dokumenti, kakšni so vzroki za uvedbo, kako poteka uvedba ter katere so prednosti in slabosti elektronskega upravljanja z dokumenti. V teoretičnem delu bomo opredelili pet izbranih slovenskih ponudnikov, ki ponujajo rešitev za elektronsko upravljanje z dokumenti, opredelili njihove funkcionalnosti ter jih med seboj primerjali.
Ključne besede: elektronsko upravljanje z dokumenti, EDMS, elektronsko arhiviranje, brezpapirno poslovanje, funkcionalnosti EDMS.
Objavljeno v DKUM: 01.09.2021; Ogledov: 340; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

10.
Pravni in politični okvir za regulacijo avtonomnih vozil in dronov v EU : magistrsko delo
Rami Salman, 2020, magistrsko delo

Opis: Mobilnost sestavlja pomemben del našega življenja, zato je nujno da je varna in zanesljiva. S pojavom naprednih tehnologij, kot so samovozeči avtomobili in droni, se pojavljajo določena vprašanja, ki se nanašajo na integracijo teh izdelkov v vsakdanje življenje in vpliva nanj. Uvodoma je prikazan tehnološki razvoj naprav, povezanih na omrežje in spremembe evropskega regulatornega okvirja v zvezi s tem. Nadalje sledi nekaj praktičnih primerov uporabe dronov in avtonomnih vozil. Magistrsko delo preučuje te tehnološke izdelke in storitve v luči prava EU glede na že veljavne primarne in sekundarne akte, kjer takšnih konkretnih predpisov še ni, pa si pomagamo s pomočjo splošnih načel in ostalih nezavezujočih aktov, ki so že bili sprejeti. Eden ključnih predpisov, ki je usmerjen na informacijsko varnost, je Splošna uredba o varstvu podatkov (t.i. GDPR), kar se izraža že v širši definiciji samega podatka v primerjavi s prejšnjo ureditvijo. Pomembna je predvsem zaradi velikega toka informacij v elektronski obliki. V zvezi s pravicami državljanov EU imamo še veliko drugih relevantnih predpisov na tem področju, kot je Direktiva v zvezi z odgovornostjo za proizvode z napako in Direktiva o elektronskem poslovanju. Kljub visokemu nivoju pravne regulacije zaščite državljanov Unije, se pojavljajo vprašanja, ali so trenutni pravni predpisi zadostni glede na prihod avtonomnih naprav. Podan je tudi pregled relevatnih aktov in predlogov v zvezi z umetno inteligenco in možnostmi za zaščito uporabnikov izdelkov, ki temeljijo na avtonomnosti. Prihodnost tehnologije je vsekakor tako zanimiva kot nepredvidljiva, kar pomeni da je še toliko bolj pomembna dosledna ureditev pravnih razmerjij med tehnološkimi giganti, potrošniki in drugimi pristojnimi institucijami. Pomemben vidik je tudi pravna poenotenost držav članic zaradi skupnega evropskega trga. V primeru prevelikih pravnih razlik bi lahko prišlo do zlorab in zaobhajanja pravnih predpisov, kar bi samo po sebi izničilo njihov temeljni namen.
Ključne besede: informacijska tehnologija, avtonomna vozila, droni, varstvo podatkov, elektronsko poslovanje, internetna nevtralnost, spletna varnost, GDPR, pravice državljanov EU
Objavljeno v DKUM: 16.12.2020; Ogledov: 515; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici