| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
TEHNOLOGIJE ELEKTRONSKEGA CESTNINJENJA
Vesna Cimerman, 2010, diplomsko delo

Opis: Uvedba elektronskega sistema cestninjenja v državah članicah Evropske unije mora biti skladna z »Evropsko direktivo o interoperabilnosti elektronskih cestninskih sistemov v skupnosti«(EP, 2004). Vzpostavljen elektronski cestninski sistem temelji na načelu »uporabnik plača po uporabi«, kar pomeni, da sistem omogoča plačevanje cestnine glede na prevoženo razdaljo. To je najbolj pravičen sistem, v katerem vzdrževanje cest plačujejo uporabniki cest glede na dejansko uporabo. Evropska zakonodaja predlaga uporabo mikrovalovne tehnologije DSRC ali tehnologije za satelitsko določanje položaja (GNSS) z mobilno komunikacijo (GSM/GPRS). Pogoj za nemoteno in uspešno odvijanje prometa v Evropi je poenotenje tehnologij cestninjenja in obračunavanje cestnine med različnimi cestninskimi sistemi med članicami Evropske unije.
Ključne besede: elektronsko cestninjenje, cestninski sistem, DSRC mikrovalovna tehnologija, GNSS satelitska tehnologija
Objavljeno: 15.11.2010; Ogledov: 2362; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (6,63 MB)

3.
INFRASTRUKTURNI IN EKONOMSKI VIDIKI UVEDBE ELEKTRONSKEGA SISTEMA CESTNINJENJA V PROSTEM PROMETNEM TOKU
Boris Voršič, 2010, diplomsko delo

Opis: Danes ni več vprašanje, ali vzpostaviti sistem brezgotovinskega elektronskega cestninjenja za vsa vozila ali ne, saj so evropske smernice na področju plačevanja storitev jasne. Zaračunavanje uporabe cest naj bo sorazmerno z dejansko uporabo, to pa je mogoče le ob natančnem merjenju in obračunavanju vsakega prevoženega kilometra ceste. Diplomska naloga predstavlja raznolikost vpeljanih konceptov v državah Evrope in sveta, katere pospešeno uvajajo elektronsko cestninjenje, saj le to omogoča boljšo pretočnost prometa, zmanjšanje škodljivih emisij v okolje ter večje prihodke iz naslova cestninjenja. Diplomska naloga podaja koncept rešitve, ki izhaja iz osnovnih zahtev obračunavanja cestnin za vsa motorna vozila v prostem prometnem toku in je glede na zahteve najprimernejši za uvedbo v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: cestna infrastruktura, ekologija, prosti prometni tok, informacijski sistem, cestnina, elektronsko cestninjenje, ekonomska upravičenost, mikrovalovno cestninjenje, satelitsko cestninjenje, sistem univerzalne identifikacije, varstvo osebnih podatkov
Objavljeno: 09.12.2010; Ogledov: 2091; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

4.
PRIMERJAVA CESTNEGA TRANSPORTA NA OBMOČJU EVROPSKE UNIJE TER MED EVROPSKO UNIJO IN REPUBLIKO HRVAŠKO
Sebastjan Stanič, 2011, diplomsko delo

Opis: Transport je bistvenega pomena v vsakem gospodarstvu. Gospodarstvo je celo v veliki meri odvisno od transporta, saj lahko le z njegovo pomočjo uspešno zadovoljujemo potrebe gospodarskih subjektov pri dobavah blaga, proizvodov in storitev. V uvodu smo predstavili opis problema, namen in cilje ter predvidene metode in predpostavke raziskovanja. V drugem poglavju smo predstavili opredelitev transportih storitev. Opredelili smo tudi transportne stroške ter trgovinske klavzule in prikazali prednosti in slabosti lastne ali tuje logistične storitve. V naslednjem poglavju je sledil kratek opis vseh glavnih zvrsti transportih storitev. Četrto poglavje je bilo namenjeno izključno cestnemu transportu, kjer smo prikazali njegove značilnosti, predstavili smo Mednarodno zvezo za cestni transport IRU, pod okriljem katere delujejo vsi izvajalci cestnih transportih storitev. V tem poglavju so svoje mesto dobile tudi dovolilnice. Naslednje poglavje je namenjeno notranji kontroli ter tehnični brezhibnosti transportnih sredstev, večji poudarek pa je bil na zavarovanju transportnih sredstev. V šestem poglavju so v ospredju najbolj uporabljana računalniška znanja in programi, s pomočjo katerih se iščejo optimalne transportne poti ter spletne strani, ki predstavljajo vez med ponudniki in povpraševalci po transportnih storitvah. Zadnje poglavje pa je prikazalo glavne karakteristike cestnega transporta na področju EU in Republike Hrvaške ter s tem predstavilo razlike, ki se pojavljajo na različnih geografskih področjih. Za zaključek smo naredili še okviren izračun transportih stroškov s slikovnim prikazom obeh transportnih poti.
Ključne besede: cestni transport, omejitve pri cestnem transportu, cestni transport v EU, elektronsko cestninjenje, transportna dokumentacija.
Objavljeno: 12.07.2011; Ogledov: 1470; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (8,30 MB)

5.
IZREDNI PREVOZI SKOZI CESTNINSKO POSTAJO KOMPOLJE
Alen Dekić, 2012, diplomsko delo

Opis: Kot lahko razberemo iz naslova, smo se v diplomski nalogi posvetili izrednim prevozom. Na začetku smo opisali probleme, s katerimi se srečujejo izvajalci izrednih prevozov in kako se z njimi spopadajo. V nadaljevanju je opisan transport kot takšen in procesni vidik organiziranja izrednih prevozov, kjer smo navedli, kaj vse je potrebno za uspešno izvedbo izrednega prevoza ter to tudi slikovno prikazali. Cilj raziskave, ki smo jo opravili za potrebe tega diplomskega dela, je bil potek izrednih prevozov skozi cestninsko postajo, kjer smo nazorno opisali kako poteka prehod skozi cestninsko postajo, do kakšnih problemov prihaja in kako se z njimi delavci spopadajo, poleg tega pa še vse prikazali slikovno za boljše razumevanje. Glede na omenjene probleme, ki jih povzročajo izredni prevozi, kot so povzročanje hrupa, močno onesnaževanje okolje, preširoki izredni prevozi itd. smo navedli tudi nekaj predlogov, s katerimi bi izboljšali trenutno obstoječe stanje. Z uvedbo elektronskega cestninjenja bi imeli pravičnejše in ekonomsko učinkovitejše zaračunavanje cestnin, manjše onesnaževanje okolje, večjo pretočnost prometa te druge prednosti. Na koncu pa smo opisali pogoje za uvedbo navedenih rešitev in možnosti, ki bi jih lahko uporabili za nadaljnji razvoj.
Ključne besede: Izredni prevozi, cestninska postaja, procesni vidik organiziranja, elektronsko cestninjenje, satelitsko cestninjenje.
Objavljeno: 27.10.2012; Ogledov: 1091; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

6.
SODOBNI SISTEMI CESTNINJENJA TER NJIHOVE PREDNOSTI IN POMANJKLJIVOSTI
Dejan Prelog, 2013, diplomsko delo

Opis: Tako hitro, kot se razvija svetovna tehnologija, je izjemno pomembno, da smo v koraku s časom tudi na področju sistemov cestninjenja. Prihodnost nas vedno znova sili, da posegamo po vedno sodobnejših tehnologijah. Ker se naš življenjski slog nenehno spreminja, tempo življenja pa stopnjuje, je uporaba sodobnih prometnih povezav praktično nuja. Tako jih dnevno uporabljamo z namenom, da bi čim hitreje in seveda pravočasno prispeli do svojega, zaradi aktualnih razmer, mnogokrat zelo oddaljenega cilja oziroma delovnega mesta, ter da bi na svojih poteh imeli čim manj zastojev in nevarnosti, ki bi lahko povzročali slabo voljo pri nas. Vse to vsekakor vpliva na posameznikovo zbranost in voljo do dela skozi celoten delovni proces. Po končanem napornem delavniku pa si tako vsak posameznik želim čimprejšnjega povratka nazaj, med svoje najdražje, da bi v njihovi družbi čim bolje izkoristili ves preostali dragoceni prosti čas. Vse se na prvi pogled zdi lepo in prav, saj smo seveda zadovoljni, da so imamo zgrajeno sodobno cestno infrastrukturo, ki jo lahko uporabljamo za premagovanje večjih razdalj v krajšem času. Večkrat pa se pri nas uporabnikih pojavlja slaba volja, ko se znajdemo v gneči, bodisi zaradi nekaterih manjših vzdrževalnih del ali tudi večjih sanacijsko-gradbenih posegov v te večpasovne sodobne žile prometnice. Takrat smo mnogokrat nejevoljni in svojo jezo stresamo na nesposobnost cestnih družb, ki so kot koncesionarji v posameznih državah odgovorne, da na cestah, ki jih upravljajo, zagotavljajo nemoteno pretočnost prometa. Zavedati se namreč moramo, da kot uporabniki, obremenjujemo in obrabljamo vse te prometnice in na drugi strani tudi okolje, zraven tega pa narava na koncu pristavi še svoj delež, saj z vsemi svojimi spremembami v klimatskih razmerah in letnih časih, še dodatno vpliva, da je zob časa teh cest še toliko hitreje opažen. Vzdrževanja, sanacije in obnove avtocest so torej nujne in ni se jim mogoče izogniti. Da pa bi lahko vse potrebne sanacije in vzdrževanja zagotovili, so potrebna tudi izdatna finančna sredstva, ki jih družbe s koncesijo za upravljanje teh prometnic, najlažje pridobijo s pobiranjem cestnine za njihovo uporabo. Za procese cestninjenja poznamo več različnih sistemov, na področju katerih se je skozi zgodovino uporabljene tehnologije zgodil velik napredek. Tako lahko omenimo, da smo kmalu po začetnem fizičnem pobiranju cestnine na cestninskih postajah, prešli na nove sodobnejše modele elektronskih cestninskih sistemov, ki jih uporabljamo še danes in se od države do države razlikujejo. Poznamo tudi, vinjetni sistem plačevanja pavšalne cestnine, ki ga trenutno uporablja tudi Slovenija. Gre za enega enostavnejših sistemov, ki terja bistveno manj finančnih vložkov, povezanih z nakupom posebne informacijske tehnologije. Naša prihodnost pa temelji na vzpostavitvi pravičnejšega sistema, ki bo temeljil na uporabi satelitsko-navigacijske tehnologije. Tako bomo v prihodnosti morali vse svoje obstoječe elektronske sisteme cestninjenja prilagoditi Direktivi Evropskega parlamenta in Sveta (Direktiva 2004/52/ES), da bomo kasneje lahko čim lažje in brez večjih težav, vpeljali novi satelitski sistem cestninjenja. V tem času pa je potrebno podrobno preučiti in analizirati vse pomembne pomanjkljivosti tega sistema ter pravočasno zagotoviti ustrezne rešitve s katerimi bi bilo možno te pomanjkljivosti odpraviti. Na podlagi teh rešitev pa bo potrebno oblikovati ustrezne odgovore na vprašanja, glede skeptičnih pogledov na uporabo, njihovih bodočih uporabnikov.
Ključne besede: cestninjenje, sodobni sistemi cestninjenja, elektronsko cestninjenje, satelitsko cestninjenje, primeri cestninskih sistemov, analiza prednosti in pomanjkljivosti.
Objavljeno: 13.11.2013; Ogledov: 782; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

7.
SISTEM CESTNINJENJA V SLOVENIJI TER UVEDBA ELEKTRONSKEGA CESTNINJENJA NA CESTNINSKI POSTAJI PESNICA
Anja Jakopec, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga Sistem cestninjenja v Sloveniji ter uvedba elektronskega cestninjenja na cestninski postaji Pesnica predstavlja način cestninjenja v Republiki Sloveniji in s pomočjo cestninske postaje Pesnica ugotoviti vplive elektronskega cestninjenja. V drugem in tretjem poglavju bo predstavljen sistem cestninjenja v sosednjih državah Slovenije ter v Sloveniji za osebna in tovorna vozila, kakšni so sistemi, načini in vrste cestninjenja. V četrtem poglavju bo predstavljena cestninska postaja Pesnica, tehnični in tehnološki prikaz delovanja cestninske postaje, prikaz obsega prometa v enoti, povprečni letni dnevni promet za zadnjih deset let, prikaz mesečnih nihanj prometa za tovorna vozila ter prikaz prometa v koničnih urah. V petem poglavju bo analizirana uvedba elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku na cestninski postaji Pesnica in vpliv na kapaciteto cestninske postaje.
Ključne besede: DARS, cestnina, vinjeta, plačilo, elektronsko cestninjenje.
Objavljeno: 17.09.2014; Ogledov: 1196; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

8.
Primerjalna analiza cestninjenja težkih tovornih vozil v EU
Jasmin Brčaninović, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V nalogi so prikazane in analizirane praktične izvedbe sistemov za cestninjenje težkih tovornih vozil v izbranih državah v Evropi. Poudarek je na tehnoloških izvedbah. Analiza je opravljena iz vidika voznika oziroma prevoznika.
Ključne besede: elektronsko cestninjenje, težka tovorna vozila
Objavljeno: 24.09.2018; Ogledov: 86; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici