| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Pošiljanje in prejemanje eRačunov gospodarskih družb po 01.01.2015
Urška Pavšek, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Večji prelom pri uvedbi e-računov je bilo sprejetje Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1G), ki je začel veljati 1. 1. 2013. Tako sta postala izenačena papirnati in elektronski račun. Pred sprejetjem omenjenega zakona sta elektronsko poslovanje urejala Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP) ter Zakon o varovanju dokumentarnega in arhivskega gradiva in arhivih (ZVDAGA). Na spremembo zakona je vplivala Direktiva Sveta 2010/45/EU, katero so morala države članice Evropske unije vključiti v svojo zakonodajo najpozneje do 31. 12. 2012. Kaj pomeni to za Slovenijo? Vse gospodarske družbe so imele od takrat možnost vzpostavitvi sistem posredovanja e-računov do končnega prejemnika e-računa ne glede na to, ali je ta proračunski uporabnik ali ne. Pri vzpostavitvi sisteme e-računa so morale gospodarske družbe pomislite tudi na vse sedanje in bodoče prejemnike e-računa. Pri tem je ključnega pomena izbira posrednika pri posredovanju in prejemanju e-računov. Ovira pri tem je, da vsi posredniki ne vključujejo vseh možnosti posredovanja e-računa in glede na trenutno Zakonodajo je obvezno pošiljanje e-računa proračunskim uporabnikom, ne pa preostalim gospodarskim družbam.
Ključne besede: - e-račun - elektronski račun - elektronsko poslovanje - elektronsko arhiviranje - e-hramba - e-arhiv
Objavljeno: 20.04.2016; Ogledov: 609; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (498,88 KB)

2.
ELEKTRONSKO ARHIVIRANJE RAČUNOV V PODJETJU BSH, NAZARJE
Tanja Dobovičnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje je pomembna sestavina gospodarskega razvoja in vse več podjetij prihaja do spoznanja, da je poslovni proces v papirni obliki manj učinkovit in predrag in neprimeren za sodelovanje med poslovnimi partnerji. Pojav elektronskega poslovanja sega desetletje nazaj, ko je bila prvič uporabljena računalniška tehnologija in se je začelo z računalniško izmenjavo podatkov med podjetji. Ta način poslovanja se je dosegel z razvojem računalniških omrežij-predvsem interneta, ki predstavlja svetovno komunikacijsko in informacijsko omrežje. Vso to elektronsko poslovanje v Sloveniji ureja zakon ZEPEP, ki je tudi usklajen z evropskimi smernicami na tem področju. Prednosti elektronskega računa se kažejo predvsem v zmanjšanju ročnega dela, v manjših možnosti napak, hitrejšem in preglednejšem poslovanju, v boljšem sodelovanju s partnerji in boljši izrabi kadrov. Zaradi teh prednosti in še drugih se podjetja vse bolj odločajo za uvedbo elektronskega računa v svoja podjetja. Zakonodaja z izjemo samostojnega akta o elektronskem arhiviranju je v celoti izdelana in dopolnjena, poskrbljeno je za samo varnost uporabe, prav tako pa so izdelane standardne oblike računa, na osnovi katerih je omogočena izmenjava. Arhiviranje dokumentov podjetju je ena bistvenih nalog za njegovo uspešnost. Elektronski način arhiviranja v primerjavi s klasičnem bistveno skrajša čas arhiviranja, iskanja želenih dokumentov, s čimer pridobimo na času, zmanjšamo število zaposlenih in pridobimo na fizičnem prostoru. Zmanjša se možnost izgube dokumentov, saj je elektronsko arhiviranje varnejše saj so uporabljeni ustrezni načini varovanja. To smo opazili oziroma ugotovili tudi na primeru podjetja BSH.
Ključne besede: Elektronsko poslovanje, Klasično arhiviranje, Elektronsko arhiviranje, Elektronski račun
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1625; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (958,97 KB)

3.
UVAJANJE E-RAČUNA V PODJETJU MARIBORSKI VODOVOD
Tadeja Skutnik, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Elektronsko poslovanje ločimo med podjetji, med podjetji in potrošniki, med potrošniki, med podjetji in javno oz. državno upravo, med državljani in javno oz. državno upravo in znotraj javne oz. državne uprave. Prednosti e-poslovanja za podjetja se pojavijo z bolj preglednim poslovanjem, s hitrejšimi storitvami, z višjo kakovostjo storitev, z manj napakami pri delu itd. E-račun izdajatelju omogoča enostavno elektronsko pošiljanje računov, prejemniku pa enostavno plačilo. Elektronska oblika poslovanja je nadomestilo klasičnemu papirnemu poslovanju. Prejemnik plača račun z enim samim klikom, kar pomeni enostavnejše plačevanje in tudi varovanje okolja, saj ni toliko papirnatih dokumentov. Obstajajo različni modeli izdajanja in prejemanja e-računov: preslikavanje e-računa, izolirani model e-računa, e-račun z uporabo spletnih obrazcev ter e-račun preko ponudnika storitev. Največji poslovni učinek se doseže, ko uspemo elektronsko povezati večino svojih partnerjev, saj se lahko le na ta način ukine ali minimizira količina tradicionalnih papirnih dokumentov. Veliko pozornost je treba nameniti zagotavljanju ustreznega nivoja varnosti. To se pa doseže z elektronskim podpisom. Elektronski podpis je elektronski ekvivalent lastnoročnega podpisa, ki zagotavlja avtentikacijo podpisnika. Zagotavlja pa tudi celovitost sporočila, in tako podpisnik ne more zanikati, da je podpisal dokument. Elektronsko izmenjavo računov podpira veliko podjetij in tudi veliko bank. Sčasoma bo teh še več. Podjetje Mariborski vodovod daje velik poudarek poslovni informatiki in je prvo podjetje, ki je vpeljalo plačevanje položnic preko SMS sporočila. Je družbeno odgovorno podjetje, in tudi trudijo približati storitve tako tehnološko naprednim, kot tistim s posebnimi potrebami. Primer tega je prikaz internetne strani za slepe in slabovidne. V podjetju pa si zelo želijo uvesti e-račune. In ta aplikacija je trenutno v preizkušanju. Pričakujejo, da bo način spletnega plačevanja položnic prevladal v dveh do treh letih. Za ta rezultat se bo potrebno zelo potruditi in z različnimi načini motivirati uporabnike.
Ključne besede: Elektronsko poslovanje, tehnologije, e-račun, elektronski podpis, poslovna informatika, dokumenti.
Objavljeno: 08.12.2011; Ogledov: 2060; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (575,13 KB)

4.
UVAJANJE ELEKTRONSKEGA IZMENJAVANJA RAČUNOV MED ORGANIZACIJAMA IJS IN MIKRO+POLO d.o.o.
Bernard Rjavec, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uvajanje elektronskega izmenjavanja računov med organizacijama Mikro+Polo in Institutom »Jožef Stefan« (IJS). V njem izhajamo iz obstoječega stanja, ki je zaradi trenutnega klasičnega načina poslovanja precej dolgotrajno. Podjetje Mikro+Polo nastopa v vlogi dobavitelja, ki izdaja račune svojemu partnerju, tj. proučevani organizaciji IJS. Le-ta nastopa kot kupec, ki prejema račune in izvršuje plačevanje računov. Glavni cilj organizacij je nemoten in avtomatiziran potek izdajanja in prejemanja elektronskih računov. Za rešitev problema uvedemo testno okolje v sistemu EBA, v katerem si organizaciji izmenjujeta elektronske račune. V začetnem delu naloge opredelimo pomembnejše vidike za varno in zanesljivo izmenjavo elektronskih računov. Ti zajemajo opredelitev elektronskega poslovanja in elektronskega računa, tehnološka izhodišča in standarde za izmenjavo podatkov, področje zagotavljanja varnosti, ki temelji na uporabi digitalnega potrdila, elektronsko arhiviranje in zakonsko ureditev e-računov. V nadaljevanju se lotimo podrobne analize problemskega stanja in analize obstoječih procesov izdajanja in prejemanja računov, navajamo spoznanja za možne rešitve problema ter se v okviru predlagane rešitve lotimo še preoblikovanja procesov in povezav. Rezultat je prototipna rešitev, tj. podroben grafičen prikaz, opis ter analiza procesov izdajanja in prejemanja elektronskih računov, poleg tega pa tudi slikovni prikaz delovanja nekaterih ključnih funkcij in nastavitev v programski aplikaciji EBA.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski račun, digitalni podpis, digitalno potrdilo, ponudnik e-storitev, proces izdajanja e-računov, proces prejemanja e-računov.
Objavljeno: 16.05.2012; Ogledov: 1193; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

5.
6.
E - RAČUNI
Staš Matoh, 2013, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja z naslovom E-računi (E-Billing) smo želeli spoznati sisteme za elektronsko izdajanje in plačevanje računov. V ta namen smo predstavili elektronsko poslovanje kot osnovo za implementacijo teh sistemov in to povezali z managementom odnosov s strankami. Nato smo si pogledali, kaj elektronski računi so, kaj so njihove prednosti ter ovire, kaj je za njihovo uspešno uporabo potrebno (digitalni podpis, digitalni certifikat, časovni žig, elektronsko arhiviranje, ipd.), slovensko zakonodajo, ki podpira izdajo elektronskih računov ter nekaj primerov podjetij, ki so vključena v proces elektronskih storitev. Omenili smo tudi pobudo in prijeme slovenskih vladnih organov pri vzpodbujanju in širjenju sprejetja ter uporabe elektronskega poslovanja in elektronskih računov pri nas.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski račun, management odnosov s strankami, e-SLOG, digitalni podpis, digitalno potrdilo, časovni žig, elektronsko arhiviranje
Objavljeno: 18.11.2013; Ogledov: 1346; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (842,31 KB)

7.
UVAJANJE E-RAČUNA IN E-ARHIVIRANJA NA PRIMERU MALEGA PODJETJA
Petra Majcen, 2014, diplomsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje zajema tehnične, tehnološke, ekonomske, pravne in organizacijske vidike. Definiramo ga lahko kot poslovanje s pomočjo interneta, ki omogoča distribucijo, trženje, prodajo ali dobavo blaga in storitev z elektronskimi sredstvi. Majhna podjetja si težje privoščijo lastne rešitve, temelječe na sodobni računalniški in telekomunikacijski opremi, zaradi pomanjkanja ustrezno usposobljenega kadra ali pomanjkanja finančnih sredstev. Elementa elektronskega poslovanja sta elektronsko arhiviranje in elektronsko bančništvo (vključno z elektronskim računom), ki sta proučevana na primeru podjetja Opti - Com d.o.o. Cilj diplomskega dela je bil opredeliti omenjena elementa poslovanja, njuno vlogo in pomen za majhna podjetja ter njuno konkretno uporabo v podjetju Opti – Com d.o.o. Na podlagi kritične analize optimalnosti uporabe elektronskega poslovanja smo ugotovili, da ima podjetje dobro vzpostavljen sistem elektronskonskega arhiviranja, ki ga odlikujejo visoka varnost, zanesljivost in nadgradljivost. Elektronsko bančništvo je urejeno v okviru družine programskih izdelkov Hal E-Bank, kar zagotavlja celovito in učinkovito rešitev. Na podlagi omenjenih ugotovitev lahko zaključimo, da podjetje večjih posegov v strategijo elektronskega arhiviranja in uvajanja elektronskega računa ne potrebuje.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko arhiviranje, elektronski račun, Opti – Com d.o.o.
Objavljeno: 03.04.2014; Ogledov: 2054; Prenosov: 608
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

8.
E-RAČUNI V VELIKEM PODJETJU
Anja Ferenčak, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali problematiko e-računov v velikem podjetju. V delu smo obravnavali področje elektronskega poslovanja, saj poslovanje z e-računi spada pod B2B (ang. Business to Business) vrsto poslovanja. Gre za elektronsko izmenjavo dokumentov izključno med podjetji in ne med posamezniki ali raznimi državnimi institucijami. E-račun je po zakonu enakovreden računu, ki je izdan v papirni obliki. Prednosti izdaje in prejemanja e-računov so znižanje raznih vrst stroškov (stroški tiskanja, stroški poštnih storitev, stroški dela in stroški pisarniškega materiala), povečata se prilagodljivost in odzivnost podjetja na spremembe v okolju, kar pozitivno vpliva tudi na kupce, poslovne partnerje in dobavitelje. Optimizirajo se poslovni procesi in odpravijo se ozka grla poslovanja. Glavni cilj magistrske naloge je obravnavati tematiko e-računov v velikem podjetju. S tem smo želeli predstaviti zakonodajo na področju e-računov, standarde potrebne za izdajo in prejemanje e-račun, način elektronskega arhiviranja in predstaviti prednosti in slabosti uvedbe e-računov. Na koncu magistrske naloge smo predstavili praktičen primer uvedbe e-računov v veliko podjetje. Navedli smo vzroke za uvedbo in predstavili praktični primer izdajanja in prejemanja e-računa ter spremembe poslovnih procesov.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski račun, uvedba elektronskih računov, standardi elektronskih dokumentov, zakonodaja elektronskih računov.
Objavljeno: 09.03.2015; Ogledov: 1308; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

9.
INFORMATIZACIJA UPRAVLJANJA Z DOKUMENTARNIM GRADIVOM V JAVNI UPRAVI
Silvo Kotnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Informatizacija poslovnega sistema predstavlja medsebojno povezane in prepletene sisteme, ki z uvedbo informacijske tehnologije v postopkih oblikovanja, shranjevanja, obdelave in iskanja informacij omogočajo prilagoditev informacijskih tokov in informacijskih povezav novim tehnološkim možnostim, spremembo organizacije dela in organizacijskih struktur ter prenovo poslovnih procesov. Upravljanje z informacijami in informacijskimi viri sodi v področje managementa informatike. Javni sektor je tako pomemben kot zasebni sektor in v veliki meri vpliva na izvajanje gospodarskih procesov in naše vsakdanje življenje. Obdobje informacijske družbe se razvija nadvse hitro in dinamično. Ta razvoj prinaša številne novosti, tako na področju ponudbe, kot povpraševanja po novih storitvah in sprememb v sodobni družbi in posledično tudi v delovanju državnega sektorja. Elektronsko poslovanje je realnost in postaja čedalje bolj pomemben vezni člen. Elektronsko poslovanje in moderne informacijske tehnologije so vse bolj prisotne v vsakdanjem delu javne uprave. Omogočajo lažje, hitrejše in kakovostnejše delo in posledično tudi večje zadovoljstvo strank. Namen elektronskega poslovanja elektronskih računov je opustitev papirnate oblike poslovanja in papirnatih računov ter poenostavitev ter pohitritev celotnega toka informacij. Uporaba informacijske tehnologije omogoča doseganje strateških ciljev, ki se bodo odvijali hitreje, ceneje in bolj kakovostneje. V javni upravi zlasti v državni upravi nastajajo dokumenti, ki so dokumentarno gradivo in zahtevajo podporo informacijskega sistema za ustvarjanje organiziranje, posredovanje in hranjenje v elektronski obliki. Implementiran sistem predstavlja podporo za poenotenje informatiziranih poslovnih procesov finančnega poslovanja in upravljanja dokumentarnega gradiva. V magistrski nalogi smo v teoretičnem in empiričnem delu s pomočjo študije primera obravnavali informacijski sistem pisarniškega poslovanja, ki predstavlja ogrodje elektronskega poslovanja organa državne uprave in informacijski sistem, ki se uporablja za standardizirane in formalizirane postopke, kot jih zahtevajo računovodski predpisi. Implementacija upravljanja z dokumentnim gradivom in finančnega poslovanja predstavlja ključno povezavo za spremljavo internih postopkov delovanja državnih organov, kar predstavlja osnovo kakovosti delovanja in celovito podporo procesom v javni upravi. Poenotenje postopkov državnih organov (e-odredbe, e-račun, e-podpis) pomeni celovit in sodoben informacijski sistem za podporo sistema za upravljanje z dokumenti in finančnim sistemom. V raziskovalnem delu smo ugotavljali optimizacijo delovnih postopkov, spremembo poslovnih procesov, življenjski cikel dokumentov, sledljivost dokumentov ter nadzor nad procesi. Magistrska naloga celovito odgovarja na zastavljena raziskovalna vprašanja ali informacijski sistem omogoča zanesljivost in povezljivost, informacijsko varnost, sledljivost dokumentov v elektronski obliki ter njihovo upravljanje in nadzor.
Ključne besede: javna uprava, elektronski dokumentni sistem, dokumentarno gradivo, elektronski račun, elektronsko podpisovanje, študija primera
Objavljeno: 30.06.2016; Ogledov: 747; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

10.
UVEDBA E-RAČUNOV V PODJETJE
Evgen Strniša, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Od 1. 1. 2015 dalje morajo proračunski uporabniki prejemati račune izključno v elektronski obliki. V diplomski nalogi smo iskali stroškovno najugodnejšo rešitev pošiljanja e-računov v malem podjetju. Predstavili smo e-račune in njihov vpliv na poslovanje. Glede na malo količino izdanih računov podjetja LES design, d. o. o., smo prišli do ugotovitve, da je najboljša in najhitrejša rešitev uporaba portala UJP (Uprava Republike Slovenije za javna plačila). Ta način je brezplačen za uporabnike, ki izdajo največ 60 e-računov letno. Informacijski sistem podjetja smo tehnično pripravili. Na konkretnem primeru smo izvedli izdajo e-računa proračunskemu uporabniku. Zaposlene v podjetju smo seznanili z elektronskimi računi in jim predstavili, kako jih pripraviti in izdati. Rešitev se je izkazala za preprosto in cenovno ugodno. V prihodnosti bodo e-računi igrali še večjo vlogo v poslovnem svetu.
Ključne besede: elektronski račun, elektronsko poslovanje, eSlog, UJP, eRačun
Objavljeno: 07.07.2016; Ogledov: 655; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici