1. Primerjava tehničnih standardov elektronskega podpisovanja CAdES, PAdES in XdES : diplomsko deloDalibor Zrnić, 2019, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je raziskati področje tehničnih standardov elektronskega podpisovanja. Osredotočili se bomo na tri različne tehnične standarde: CAdES, PAdES in XAdES. Vsakega izmed treh tehničnih standardov bomo opisali in raziskali, kaj ponuja vsak izmed njih, ter na koncu primerjali tehnične standarde elektronskega podpisovanja med seboj. Ključne besede: Elektronski podpis, CAdES, PAdES, XAdES Objavljeno v DKUM: 13.11.2019; Ogledov: 518; Prenosov: 53
Celotno besedilo (1,02 MB) |
2. Mobilno elektronsko podpisovanje dokumentov: analiza primeraMonika Lep, 2018, diplomsko delo Opis: V poslovnem svetu v zadnjem desetletju prihaja do velikih sprememb. Podjetja se odločajo prehajati iz klasičnega poslovanja v elektronsko. Takšno poslovanje ima številne prednosti - nekatere smo tudi navedli v diplomskem projektu. Osredotočili smo se na elektronski podpis, ki predstavlja del v elektronskem poslovanju, v nekaterih primerih pa je lahko tudi ključen za procese, ki jih ima neko podjetje. V diplomskem projektu smo predstavili podrobnosti elektronskega podpisovanja in ponudnike takšnega podpisovanja. Sprva smo analizirali možnost uporabe mobilnih naprav za elektronsko podpisovanje dokumentov, nato smo z analizo procesov v izbranem podjetju TBS Team 24, poiskali/identificirali ustrezno fazo, kjer bi lahko vključili elektronski podpis. Med analizo izvedljivosti tovrstnega procesa ugotavljamo, da je bistvenega pomena, da se pogodbeniki/partnerji TBS Team 24 vključijo v preoblikovanje poslovnih procesov, saj le-ti predstavljajo pomembno vlogo pri delovanju podjetja TBS 24 Team. Ocenjujemo, da lahko sklicevanje na elektronsko podpisovanje prinese le omejene poslovne prednosti, saj hitrost tovrstnih procesov določajo tudi drugi nepovezani dejavniki. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski podpis, elektronski delovni nalog, avtomobilska asistenca Objavljeno v DKUM: 25.10.2018; Ogledov: 770; Prenosov: 92
Celotno besedilo (1,50 MB) |
3. Možnosti uporabe informacijsko - komunikacijskih sredstev v pravdnem postopkuSara Vanovšek, 2018, magistrsko delo Opis: Danes nas v moderni družbi informacijsko-komunikacijska tehnologija spremlja na vsakem koraku, uporabo informacijsko-komunikacijskih sredstev jemljemo za samoumevno. Tako tudi na področju pravosodja ni nobene razlike in je zato z vse hitrejšim razvojem informacijsko-komunikacijske tehnologije, ta prodrla tudi na področje delovanja sodišč.
Pravdni postopek je v Sloveniji urejen z Zakonom o pravdnem postopku, v okviru katerega zasledimo tudi določbe, ki omogočajo uporabo informacijsko-komunikacijskih sredstev v pravdnem postopku. Informacijsko-komunikacijsko tehnologijo lahko v okviru pravdnega postopka uporabimo v primeru vlaganja vlog na sodišče, pri čemer lahko to storimo elektronsko, sodišča lahko izrabijo tehnologijo kot pripomoček, s katerim ustvarijo elektronski zapisnik ali pa izvajajo dokaze s pomočjo videokonference. Sodišča lahko v postopkih (v primeru nepristojnosti, nudenja pravne pomoči in v postopkih s pravnimi sredstvi) med seboj komunicirajo elektronsko. Sodišče lahko na podlagi določb Zakona o pravdnem postopku opravlja vročanje pisanj s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Prav tako pa lahko sodišča uporabijo tehnologijo pri svojih končnih odločitvah in jih izdajo v elektronski obliki. S sprejetjem novele E Zakona o pravdnem postopku, pa je v določbe zakona prišlo tudi kar nekaj novosti, ki vlogo informacijsko-komunikacijske tehnologije še povečujejo oziroma ji dajejo še večji pomen, res pa je, da bo potrebno sedaj v praksi oblikovati sistem, ki bo lahko uresničil večjo (popolno) informatizacijo pravdnega postopka.
S primerjavo slovenskih in avstrijskih določb, ki omogočajo uporabo informacijsko-komunikacijskih sredstev, njuna podobnost ne preseneča, saj se je slovenska pravna ureditev v veliki meri zgledovala po avstrijski ureditvi. Ključne besede: Informacijsko-komunikacijska tehnologija, center za informatiko, e-sodstvo, elektronsko poslovanje, elektronski podpis, ZPP-E, videokonferenca, Avstrija. Objavljeno v DKUM: 03.07.2018; Ogledov: 775; Prenosov: 113
Celotno besedilo (765,89 KB) |
4. Spletna platforma za vizualizacijo delovanja elektronskega podpisaMihael Fajs, 2017, diplomsko delo Opis: Pomembne pogodbe podpisujemo v prisotnosti nepristranske priče in z ročnim podpisom. V času računalniške dobe pa lahko te dokumente v elektronski obliki podpišemo tudi s pomočjo elektronskega podpisa (angl. Digital Signature) in infrastrukture javnih ključev (angl. Public Key Infrastructure – PKI). Postopek je podoben, veljavnost in dokazna vrednost podpisa pa enaki. Ljudem, ki elektronskega podpisa še ne poznajo oz. želijo o njem izvedeti več, smo želeli predstaviti njegov osnovni koncept. Zato smo ustvarili vizualno animacijo osnov in posneli videoposnetke primerov uporabe. Vso zbrano gradivo smo združili v spletno platformo in predstavili širši javnosti, ki jo lahko uporablja kot pripomoček za učenje. Ključne besede: Elektronski podpis, infrastruktura javnih ključev, asimetrično šifriranje Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 932; Prenosov: 107
Celotno besedilo (2,24 MB) |
5. VARNOST ELEKTRONSKEGA POSLOVANJATjaša Marovt, 2016, diplomsko delo Opis: Elektronsko poslovanje je del našega vsakdanjega življenja in je skoraj že izpodrinilo klasično poslovanje. Vse večja uporaba elektronskega poslovanja prinaša vedno več groženj in nevarnosti. Sem spadajo nezaželena e-pošta, ribarjenje, računalniški virusi, računalniški črvi, zlonamerne programske opreme in ostale nevarnosti. Uporabniki morajo biti seznanjeni z nevarnostjo in se pred njimi zaščititi z ustreznimi varnostnimi mehanizmi, kot so šifriranje podatkov, elektronski podpis, digitalno potrdilo, požarni zid in protivirusni programi.
V diplomskem projektu smo opredelili elektronsko poslovanje, predstavili njegovo zgodovino ter vrste in oblike ter prednosti in slabosti le-tega. V nadaljevanju diplomskega projekta smo podrobneje predstavili nevarnosti elektronskega poslovanja in varnostne mehanizme. Opisali smo varnostno politiko, ki je pomembna za zagotavljanje varnosti. Namen diplomskega projekta je bilo raziskati, kako varna je uporaba elektronskega poslovanja za študente Univerze v Mariboru. Ključne besede: elektronsko poslovanje, grožnje, nevarnosti, nezaželena e-pošta, ribarjenje, računalniški virusi, računalniški črvi, zlonamerne programske opreme, varnostni mehanizmi, šifriranje podatkov, elektronski podpis, digitalno potrdilo, požarni zid, protivirusni programi, varnostna politika. Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1584; Prenosov: 309
Celotno besedilo (2,02 MB) |
6. VPLIV UVEDBE DOKUMENTNEGA SISTEMA NA UČINKOVITOST V THERMANI LAŠKOGabrijela Marija Ojsteršek, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga temelji na uvedbi dokumentnega sistema SAOP eRegistrator v podjetju Thermana Laško d.d. V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na prenovo poslovnih procesov z uvedbo dokumentnega sistema(DMS). Opisali smo njegove značilnosti in delovanje ter razloge za uvedbo. Spoznali smo sistem za elektronsko upravljanje z dokumenti (EDMS) in njegov vpliv na izboljšanje poslovnih procesov. Proučili smo zakonodajo, ki ureja brezpapirno poslovanje, ter opisali funkcije računovodenja in računovodsko poročanje. V drugem delu naloge smo predstavili podjetje Thermana in dokumentni sistem eRegistrator. Opravili smo analizo obstoječega in pričakovanega stanja ter prikazali učinke uvedbe dokumentnega sistema v proces dela, vključno s prednostmi in slabostmi. Zaključili smo z ugotovitvijo, da bo uvedba dokumentnega sistema eRegistrator pozitivno vplivala na učinkovitost v Thermani Laško, vendar pod pogojem, da bodo faze priprave na uvedbo opravljene kvalitetno in da bo zagotovljena podpora tako s strani vodstva podjetja kot tudi s strani ponudnika dokumentnega sistema SAOP d.o.o. Ključne besede: dokumentni sistem, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti (EDMS), elektronski podpis, računovodenje, SAOP eRegistrator Objavljeno v DKUM: 02.09.2016; Ogledov: 1129; Prenosov: 106
Celotno besedilo (1,42 MB) |
7. Predlog vpeljave rešitve elektronskega arhiviranja v podjetju M&M Intercom d. o. o.Breda Kermc, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Danes tržišče narekuje hitrost, s katero se morajo podjetja odzivati na njegove zahteve. Vzrok za to je hiter tehnološki napredek in razvoj ter globalizacija trgovine. Podjetje za ohranjanje konkurenčnosti potrebuje informacije čimprej. Takšen način poslovanja zahteva spremembe v delovanju organizacije in njenih procesih.
V podjetjih veliko korespondence že poteka v elektronski obliki, saj je tak način enostavnejši, hitrejši in cenejši. Za hitrejšo in boljšo odzivnost mora podjetje razmišljati o celovitem pristopu k obvladovanju papirne in elektronske dokumentacije. S poslovanjem se v podjetju ustvari velika količina dokumentacije, saj morajo biti dogodki dokumentirani. Podjetje mora hraniti dokumente v skladu z zakonskimi določili in predpisi, zato je tiskanje elektronskega dokumenta za potrebe arhiva dodaten strošek in dodatno delo.
Klasično poslovanje na osnovi papirne dokumentacije postaja zaradi širjenja obsega poslovanja neobvladljivo ter okorno, predvsem pa prepočasno. Zaradi teh dejstev je po našem mnenju smiselna odločitev za celovitejši pristop k elektronskemu obvladovanju poslovne dokumentacije. Elektronsko arhiviranje je del sistema za upravljanje elektronskih dokumentov. Z uvedbo različnih podsistemov dosežemo hitrejši pretok dokumentov, skrajšamo čas iskanja dokumentov, zmanjšamo možnost napačno vloženih dokumentov, zmanjšamo število napak in se izognemo podvajanju dela. Z vpeljavo elektronskega arhiviranja se podjetje izogne tudi dodatnemu strošku najema poslovnega prostora za namene arhiva.
Z raziskavo želimo poiskati rešitve na področju elektronskega obvladovanja dokumentov, njihove zahteve za vpeljavo rešitve, spremembe, ki jih je potrebno uvesti v obstoječe procese v podjetju, cenovno primerjavo posameznih rešitev in smiselnost ter upravičenost vpeljave rešitve elektronskega arhiviranja v podjetju M&M Intercom, d. o. o. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko arhiviranje, elektronsko potrjevanje dokumentov, elektronski podpis, elektronsko upravljanje z dokumenti Objavljeno v DKUM: 22.06.2016; Ogledov: 1442; Prenosov: 104
Celotno besedilo (1,28 MB) |
8. OBLIKE ELEKTRONSKEGA BANČNIŠTVA, VARNOST IN ZLORABE NA PRIMERU DELAVSKE HRANILNICE D.D.Maja Blaj, 2015, magistrsko delo Opis: Tehnološke spremembe in razmah elektronske informacije sta v svetu povzročila številne preobrate in spremembe. Človek je povsod, tudi če še ni bil pripravljen, vpet v načine elektronskega poslovanja in tudi v bankah je tako. Magistrsko delo je usmerjeno k raziskovanju in opisovanju pojmov s področja elektronskega bančništva, varnosti le tega in morebitnih oblik zlorab. Oblike elektronskega poslovanja so tudi predstavljene na primeru Delavske hranilnice d.d., opredeljena pa je uporaba bančnih instrumentov, ki jih uporabljamo v vsakdanjem življenju in so del elektronskega poslovanja. Elektronsko bančništvo predstavlja tudi številne prednosti in slabosti, ki so predstavljene glede na uporabnika in banko, posebno mero zanimanja pa je potrebno posvetiti ravno varnosti in mogočim oblikam zlorab elektronskega bančništva. Razvoj tehnologije je pripomogel tudi storilcem kaznivih dejanj, da lažje dostopajo do naših financ, saj je izvrševanje kaznivih dejanj postalo enostavnejše in bistveno bolj prikrito, predvsem zaradi nerazumevanja uporabnikov, kar pa predstavlja bistven problem. Predstavljene so posamezne oblike zlorab v svetu in Sloveniji. Del pozornosti pa je namenjen tudi Slovenskemu trgu varnosti in oblik zlorab elektronskega bančništva, prav tako pa so izpostavljene bistvene pereče problematike v svetu. Sklepni del naloge je predstavitev naše največje slovenske hranilnice, ki je v času krize povečala svoj delež v Sloveniji, to je Delavska hranilnica d.d. V poglavju so predstavljene oblike elektronske bančništva v hranilnici in varnostni mehanizmi za preprečevanje zlorab. Zlorabe v tem poglavju niso izpostavljene, ker jih v hranilnici skoraj ni. Ključne besede: elektronsko bančništvo, plačilne kartice, bančni avtomati, telefonsko bančništvo, mobilno bančništvo, internetno bančništvo, elektronski podpis, digitalni podpis, Delavska hranilnica d.d. Objavljeno v DKUM: 11.11.2015; Ogledov: 1744; Prenosov: 244
Celotno besedilo (2,32 MB) |
9. |
10. Analiza kritičnosti računalniških sistemov glede na regulativo o elektronskih zapisih in elektronskih podpisih : magistrsko deloRobert Hribar, 2002, magistrsko delo Opis: Analiza kritičnosti računalniških sistemov glede na regulativo o elektronskih zapisih in elektronskih podpisih Ključne besede: računalništvo, računalniški sistemi, kritika, elektronski podpis, regulacija, case study, farmacevtska industrija, večkriterialno odločanje, modeli Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 641; Prenosov: 90
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |