| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 72
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Prepoznava ribarjenja preko elektronskih sporočil med študenti : magistrsko delo
Alex Crgol, 2023, magistrsko delo

Opis: V sodobnih organizacijah se uporabniki na vseh ravneh pogosto zanašajo na digitalno komunikacijo, kot je elektronska pošta, da bi izpolnili svoje delovne naloge. Posledično je ribarjenje preko elektronske pošte postalo ena najpogostejših groženj informacijske varnosti. Da bi se lahko zaščitili pred to grožnjo, številne organizacije vlagajo velik delež svojih sredstev v varnost in usposabljanje uporabnikov. Toda izobraževanja na temo zlonamerne elektronske pošte niso enako uspešna. Za našo raziskavo smo med študenti UM FVV v študijskem letu 2021/2022 naredili eksperiment, v katerem smo izvedli kampanje ciljanega ribarjenje preko elektronske pošte. V sodelovanju s Fakulteto za varnostne vede in Študentskim svetom Fakultete za varnostne vede smo v prvi fazi raziskave polovici naključno izbranih študentov UM FVV poslali anketne vprašalnike, kjer so morali na dejanskih primerih prepoznati, ali gre za ribarjenja preko elektronske pošte ali ne. Študenti so bili v tej fazi razdeljeni v 4 naključne skupine; vsaka skupina je prejela 4 fotografije primerov elektronske pošte. S pomočjo statističnih testov nam je uspelo opaziti določene statistično značilne razlike med skupinami, vendar nam ni uspelo natančno določiti jasne ločnice med skupinami glede na njihovo težavnost. V drugi fazi in četrti fazi raziskave smo študentom UM FVV poslali prilagojena sporočila ribarjenja preko elektronske pošte in spremljali njihovo dovzetnost za tovrstne napade. Študenti so v določenem časovnem obdobju prejeli dve sporočili ribarjenja. Obe sporočili sta bili zastavljeni tako, da sta bili težavnostno enakovredni, čeprav smo opazili, da je bilo drugo sporočilo za študente bistveno težje od prvega. Glavni namen te študije je bil ugotoviti, ali obstaja povezava med rezultati ankete (njihovim znanjem) in rezultati testiranja ribarjenja preko elektronske pošte med študenti (njihovim odzivom). Tretja faza raziskave je vključevala izobraževanje, ki se je izvajalo med prvo in drugo kampanjo ribarjenja. Tukaj so bili vsi sodelujoči študenti razdeljeni v dve izobraževalni skupini ter v eno kontrolno skupino, ki ni bila deležna nobenega izobraževanja. Prva izobraževalna skupina je imela izobraževanje s slikovnim gradivom, druga izobraževalna skupina pa je imela izobraževanje s povezavo do interaktivnega kviza o ribarjenju preko elektronske pošte. Na podlagi vseh pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da so bili študenti, ki so se izobraževali s slikovnim gradivom, deležni najslabših rezultatov, kar v praksi pomeni, da so se na ribarjenje preko elektronske pošte odzvali slabše kot pred izobraževanjem. Pri študentih, ki so se izobraževali s povezavo, pa nismo zaznali statistično značilnih povezav med izobraževanjem in dejanskim odzivom na ribarjenje, zato tukaj nismo mogli oceniti, ali je ta način izobraževanja bil učinkovit. Na splošno v sklopu raziskave nismo odkrili učinkovite metode izobraževanja za študente, ki bi pripomogla k izboljšanju prepoznave ribarjenja preko elektronske pošte.
Ključne besede: informacijska varnost, ribarjenje, elektronska pošta, napadi, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 09.05.2023; Ogledov: 397; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (6,21 MB)

2.
Rešitev za programsko upravljano pošiljanje elektronske pošte : diplomsko delo
Karin Lešnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Elektronska pošta je del našega vsakdana, vedno več pa se uporablja za marketinške namene. Podjetja, ki uporabljajo elektronsko pošto za t. i. e-poštni marketing, imajo na razpolago številne rešitve za programsko upravljano pošiljanje elektronske pošte. V diplomskem delu smo se posvetili primerjavi treh izbranih odprtokodnih rešitev in ugotavljali njihove prednosti in slabosti. Izmed vnaprej določenih kriterijev za primerjavo smo nato izbrali nekaj najbolj relavantnih in jih uporabili v rešitvi za programsko upravljano pošiljanje elektronske pošte, ki smo jo za potrebe diplomskega dela izdelali sami. Uporabili smo tehnologije, kot so Bootstrap, SMTP in PHPMailer. Z izdelavo delujoče rešitve smo prikazali osnovne in nujno potrebne komponente, ki jih mora imeti takšna rešitev. Ugotovili smo, da je izdelana rešitev z vidika delovanja podobna tistim rešitvam, ki smo jih primerjali v diplomskem delu. Je tudi odprtokodna in prosto dostopna ter preprosta za uporabo.
Ključne besede: elektronska pošta, e-poštni marketing, primerjava, PHPMailer, SMTP
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 443; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

3.
Spear phishing: dovzetnost uporabnikov elektronske pošte : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Aljaž Sok, 2019, diplomsko delo

Opis: Phishing predstavlja eno izmed najbolj razširjenih groženj v kibernetskem prostoru. Čez leta so se metode storilcev razvile in spremenile, pojavile so se nove pojavne oblike, s katerimi skušajo storilci pretentati uporabnike interneta in drugih omrežij. Med vse bolj razširjene oblike phishinga sodi spear phishing, ki je ciljni napad na posameznika ali organizacijo. Storilci se skušajo preko elektronske pošte ali lažne spletne strani dokopati do zaupnih podatkov, ki bi jim nadalje lahko prinesli finančno korist. V diplomski nalogi smo raziskali problematiko phishinga, njegovo zgodovino in sodobne metode, ki jih storilci najpogosteje uporabljajo. Osredotočili smo se na spear phishing, ki velja za eno najuspešnejših oblik phishinga in povzroča veliko finančne škode posameznikom in organizacijam. Z raziskavo smo preverjali dovzetnost uporabnikov elektronske pošte na spear phishing napade. S pomočjo kvazi eksperimenta smo preizkušali odzivnost uporabnikov na sumljivo elektronsko pošto. Vzorec naše raziskave so predstavljali mladi odrasli, za katere vemo, da so vsakodnevno vpeti v kibernetski prostor. Glavna ugotovitev je, da so mladi odrasli po večini sicer seznanjeni s problematiko, vendar nekateri še kljub temu nasedejo prevari. Prav tako smo skozi pregled stanja ugotovili, da je na področju zaščite uporabnikov pred phishingom potrebno še veliko obveščanja in izobraževanja o nevarnostih, ki jih ta prinaša.
Ključne besede: diplomske naloge, phishing, spear phishing, napad, elektronska pošta, uporabniki
Objavljeno v DKUM: 07.10.2019; Ogledov: 1368; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (731,89 KB)

4.
Obveščanje delavca in vročanje pisanj delavcu s strani delodajalca
Urška Turk, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so sistematično predstavljeni primeri, v katerih zakonodajalec delodajalcu nalaga obveznost obveščanja delavca glede na posamezne faze delovnega razmerja. ZDR-1 v večini primerov določa pisno obliko obvestila, ustna oblika je določena le izjemoma. Zakonodajalec je na nekaterih mestih predpisal obveščanje delavcev na pri delodajalcu običajen način in že sam ponudil možne načine obveščanja. Z namenom poenostavitve postopka obveščanja je ZDR-1 v določenih primerih na novo določil, da je mogoče delavce obveščati tudi po elektronski pošti. Zakon ne ponuja odgovora na vprašanje, kdaj se pisanje poslano na tak način šteje za vročeno, zato je v magistrskem delu podan predlog rešitve. Prav tako ni jasno, ali lahko delodajalec delavce obvešča po elektronski pošti tudi v primerih, ko tega načina ZDR-1 izrecno ne določa, kot npr. glede obračuna plače. Glede na to, da so vanj vključeni varovani osebni podatki, bi lahko sklepali, da se je zakonodajalec namenoma odločil za takšno ureditev. Magistrsko delo obravnava vročanje odpovedi v slovenskem delovnem pravu, prav tako pa tudi precej drugačne pristope nemškega in avstrijskega delovnega prava. Največ težav pri nas povzroča vročanje odpovedi po pošti, ki se je skozi čas precej spreminjalo. Ustavno sodišče je razveljavilo četrti odstavek 88. člena ZDR-1 glede vročanja odpovedi s priporočeno pošiljko s povratnico, saj je ureditev z vidika pravice do sodnega varstva štelo za ustavno sporno. Nemška in avstrijska delovnopravna ureditev glede vročanja odpovedi po pošti vsaka na svoj način težita h kompromisu med omogočanjem dejanske seznanitve delavca z odpovedjo in preprečevanjem izogibanja vročitvi, za kar bi si bilo potrebno prizadevati tudi pri oblikovanju nove ureditve vročanja po pošti v ZDR-1. Magistrsko delo opozarja tudi na neprimernost določitve roka za vložitev tožbe iz tretjega odstavka 200. člena ZDR-1 kot materialnega, kar delavcem tudi v primeru opravičljivih razlogov za zamudo roka onemogoča vrnitev v prejšnje stanje. Z zadnjo, prav tako procesno temo, pa se želi opozoriti na pomembnost pravilnega štetja rokov slovenskih sodišč v povezavi z nastopom fikcije vročitve, saj je nanjo vezan začetek teka roka za vložitev tožbe.
Ključne besede: obveznosti delodajalca, obveščanje delavca, elektronska pošta, obračun plače, odpoved pogodbe o zaposlitvi, vročanje pisanj, fikcija vročitve, vrnitev v prejšnje stanje, nemško pravo, avstrijsko pravo.
Objavljeno v DKUM: 18.01.2018; Ogledov: 2492; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

5.
ZASNOVA PROTOKOLA ZA POŠTENO ELEKTRONSKO VROČANJE Z ZANESLJIVIM POTRDILOM O POSLANI ELEKTRONSKI POŠILJKI
Boštjan Kežmah, 2016, doktorska disertacija

Opis: Pošteno celovito elektronsko vročanje je osnova za varno elektronsko poslovanje, kadar pošiljatelj in naslovnik potrebujeta zanesljive dokaze o poteku vročitve. V znanstveni literaturi je bilo izdelanih več predlogov protokolov elektronskega vročanja, vendar ne izpolnjujejo vseh zahtev, določenih s predpisi za elektronsko vročanje v uradnih postopkih in praviloma niso dovolj podrobno definirani, da bi omogočali neposredno implementacijo. Sistematično smo s tehnično-funkcionalnega vidika raziskali predpise za elektronsko vročanje v Republiki Sloveniji in identificirali ter z abstrakcijo konsolidirali zahteve za protokol elektronskega vročanja, skladne s predpisi. S konkretizacijo smo zasnovali protokol elektronskega vročanja, ki nadgrajuje obstoječe protokole in spoznanja tako, da deluje z obstoječo infrastrukturo za prenos elektronske pošte in pri tem zagotavlja značilnosti, ki jih določajo predpisi za elektronsko vročanje. Predlagani protokol smo validirali in empirično potrdili, da je izvedljiv v obliki, kot je bil zasnovan. Odkrili smo zakonitost, ki omejuje protokole z zahtevo po potrdilu o poslanem sporočilu na protokole, ki temeljijo na zaupanja vredni tretji stranki in zasnovali definicijo poštenega odklopljenega protokola za elektronsko vročanje. Po podrobni analizi smo ugotovili, da obstoječi protokoli za elektronsko vročanje v Republiki Sloveniji ne zagotavljajo poštenega odklopljenega elektronskega vročanja, ker dostava potrdila o poslanem sporočilu ni zanesljiva in predlagali enostavno rešitev, ki pomanjkljivost odpravlja.
Ključne besede: elektronsko vročanje, pošteno vročanje, priporočena elektronska pošta, protokol
Objavljeno v DKUM: 21.07.2016; Ogledov: 1787; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

6.
Učinkovitost trženja preko elektronske pošte in njena uporaba za spletni portal Tutoria.si
Jernej-Iv Posavec, 2016, diplomsko delo

Opis: Podjetja morajo poznati dejavnike, ki vplivajo na učinkovitost trženja preko elektronske pošte, če želijo, da bi bila njihova sporočila opazna med celotno množico elektronske pošte, ki jo uporabnik vsakodnevno prejme. Podjetja, ki so uspešna pri uporabi elektronske pošte v tržne namene, sledijo pravilom in nasvetom številnih avtorjev in strokovnjakov ter hkrati upoštevajo zakonodajno ozadje pošiljanja elektronske pošte v Sloveniji. Na učinkovitost elektronskega sporočila vplivajo med drugim tudi baza podatkov in s tem povezana ciljna skupina, naslov pošiljatelja, zadeva sporočila, vsebina, oblika, možnost odjave in čas ter pogostost pošiljanja. Obstaja več načinov zbiranja elektronskih naslovov in s tem grajenja baze podatkov, saj je le-ta bistvena pri pošiljanju elektronske pošte. Učinkovitost trženja preko elektronske pošte se meri na enostaven način s številnimi kazalniki, ki so ključni pri analiziranju rezultatov, testiranjih ter odločanju o naslednjih akcijah podjetja. Tudi na primeru spletnega portala Tutoria.si se je izkazalo, da je testiranje elektronskih sporočil izrednega pomena, saj ni nujno, da kar velja za učinkovito v splošnem oziroma v povprečju, velja za vsako podjetje.
Ključne besede: učinkovitost, elektronska pošta, baza podatkov, trženje, dejavniki
Objavljeno v DKUM: 23.06.2016; Ogledov: 747; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

7.
Uporabniki interneta in njihov odnos do komuniciranja prek spletnih medijev
Renata Kužnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obsega teoretična izhodišča in raziskovalni del. Teoretična izhodišča so narejena na osnovi domače in tuje literature. Za začetek so raziskani pojmi internet, splet 2.0, kaj nas na tem področju čaka v prihodnosti (semantični splet). Podjetja imajo res veliko priložnosti za učinkovito komuniciranje prek spletnih medijev. Eno od teh so zagotovo družbena omrežja. Če podjetje danes ni prisotno na nobenem družbenem omrežju, je to precejšnja škoda zanj in za promoviranje njegovih izdelkov in storitev. Elektronska pošta je pomemben del komuniciranja, ki ima številne prednosti, so pa tudi pasti, ki jih je treba upoštevati, preden se lotimo promocije prek tega kanala. Virusni marketing je povezan s pojmom sporočanja od ust do ust, pravzaprav je to najstarejša metoda promocije, le da se je v zadnjih letih preselila na splet (spletno sporočanje od ust do ust). Blogi so posebna oblika komuniciranja, podjetja pa na svojih straneh pišejo svoje bloge. Pri blogih je pomembna vsebina. Če podjetje v blogu nima sposobnosti ponuditi kakovostne vsebine, je bolje, da ga ne uporablja. Elektronsko poslovanje je poseben del, ki ga danes uporabljamo vsi, je široko področje in obsega različne oblike e-poslovanja. Je del našega vsakdanjika. Vsemu skupaj pa mora vladati ustrezna zakonodaja, ki ščiti potrošnike pred vsiljivim komuniciranjem organizacij. Tega je danes veliko, kar meče slabo luč na celotno digitalno oglaševanje. Osnova za raziskovalni del, v katerem je bil cilj odgovoriti na vprašanje, kakšen odnos imajo uporabniki interneta do novodobnih spletnih medijev, je bila spletna anketa. Odziv na anketo je bil dober, predvsem glede na kratek čas anketiranja. Nekateri odgovori so bili pričakovani, nekateri so bili presenetljivi. Velik odstotek vprašanih uporablja družbena omrežja, zato je prisotnost na teh res pomembna, res pa je, da so oglasi na družbenih omrežjih precej moteči. Zanimivo je, da oglasi bolj motijo mlado populacijo kot srednje staro in starejšo populacijo. Družbena omrežja so med vprašanimi torej zelo popularna, manj popularni pa so blogi in nekatere oblike elektronskega poslovanja. Zanimiv je tudi podatek o poznavanju zakonodaje na tem področju, uporabniki bi lahko bolje poznali zakonodajo, tako bi manjkrat prišlo do slabe volje, negativnega odnosa do komuniciranja prek spletnih medijev in, ne nazadnje, bilo bi manj spletnih zlorab.
Ključne besede: internet, oglaševanje, družbeni mediji, družbena omrežja, elektronska pošta, virusni marketing, blogi, elektronsko poslovanje
Objavljeno v DKUM: 31.05.2016; Ogledov: 1557; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

8.
MIGRACIJA ELEKTRONSKE POŠTE V POSLOVNEM OKOLJU
Robert Reš, 2014, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela smo podrobneje analizirali obstoječi sistem elektronske pošte v izbranem podjetju z vidika varnosti, zanesljivosti, mobilnosti, integracije z ostalimi aplikacijami (koledarji, glasovno pošto ...) in z vidika zmogljivosti želenih funkcij ter podali predlog rešitve za nadgradnjo oz. migracijo elektronske pošte. S tem smo omogočili učinkovitejše poslovanje podjetja, za uporabnika pa prijaznejšo in kvalitetnejšo notranjo in zunanjo poslovno komunikacijo, s tem pa doprinesli k večjemu zadovoljstvu zaposlenih. Podjetje je z migracijo elektronske pošte v svojem poslovnem okolju doseglo projektni cilj cenovno najugodnejše nadgradnje sistema elektronske pošte z integriranimi funkcijami, kot so dostopnost na spletu, glasovna pošta, video konferenca, elektronsko podpisovanje, sinhronizacija z mobilnimi napravami, ustvarjanje skupnih in lastnih pravil, skupna raba koledarjev in nabiralnikov, ustvarjanje koledarskih vpisov in vabil na sestanke. Izbrana rešitev Microsoft Exchange je odpravila vse kritične točke obstoječega poštnega sistema, ki je temeljil na POP3 protokolu, hkrati pa nudi prav vse, kar si je podjetje postavilo kot cilj s projektom migracije. Glede na srednjeročni kadrovski plan predstavlja odločitev za Microsoft Exchange tudi najugodnejšo cenovno rešitev.
Ključne besede: - elektronska pošta, - komunikacija, - sinhronizacija, - koledar, - migracija.
Objavljeno v DKUM: 16.09.2014; Ogledov: 1330; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

9.
UPORABA UMETNEGA IMUNSKEGA SISTEMA PRI ODKRIVANJU NEZAŽELENE ELEKTRONSKE POŠTE
Sandi Srkoč, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava odkrivanje nezaželene elektronske pošte z implementacijo umetnega imunskega sistema. V diplomskem delu najprej opišemo nezaželeno elektronsko pošto in obstoječe metode odkrivanja. Zatem povzamemo značilnosti naravnega in umetnega imunskega sistema. Glavni del diplomskega dela vsebuje opis izdelave aplikacije za odkrivanje nezaželene elektronske pošte z uporabo umetnega imunskega sistema.
Ključne besede: nezaželena elektronska pošta, umetni imunski sistem, filtriranje
Objavljeno v DKUM: 15.02.2013; Ogledov: 1715; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

10.
Sklenitev pogodbe s podajanjem izjav po e-pošti
Uroš Hrastovec, 2012, diplomsko delo

Opis: Sklepanje pogodb poteka preko podajanja ponudbe in istovetnega sprejema. Ti izjavi se lahko podata z različnimi komunikacijskimi sredstvi, pri čemer se danes najpogosteje uporabljajo elektronska komunikacijska sredstva. V to skupino se uvršča tudi komunikacija preko elektronske pošte. Ponudba, ki je podana po elektronski pošti učinkuje od trenutka, ko je naslovniku dostopna na njegovem elektronskem naslovu. Podobno je tudi pri sprejemu ponudbe, ki prav tako prične učinkovati z vstopom v ponudnikov elektronski strežnik. To je tudi trenutek sklenitve pogodbe. V obeh primerih je potrebno, da se stranki strinjata s to vrsto komunikacije, v tej obliki in na teh naslovih. Veljavnost ponudbe je običajno časovno omejena. Ponudnik najpogosteje določi rok za sprejem. Pri tem je pomembno, kdaj začne ta rok teči. OZ za neposredna sredstva sporočanja, kamor se uvršča tudi e-pošta, določa, da prične rok za sprejem teči od trenutka prejema ponudbe. Vendar bi bila v tem primeru verjetno primernejša ureditev, da bi pričel rok za sprejem, kot pri navadnem pismu, teči od trenutka odpošiljanja ponudbe. Ponudnik lahko svojo ponudbo tudi umakne, vendar mora umik do naslovnika prispeti pred ali pa sočasno s ponudbo. V primeru komuniciranja preko elektronske pošte je to trenutek vstopa v elektronski strežnik. Čas sklenitve pogodbe v primeru podajanja izjav po elektronski pošti je trenutek, ko je izjava o sprejemu dostopna na ponudnikovem elektronskem naslovu, kraj sklenitve pa ponudnikov sedež v trenutku odpošiljanja ponudbe.
Ključne besede: sklepanje pogodb, ponudba, sprejem ponudbe, elektronska sredstva sporočanja, e-pošta
Objavljeno v DKUM: 17.12.2012; Ogledov: 2549; Prenosov: 338
.pdf Celotno besedilo (199,69 KB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici