| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VZPOSTAVITEV ELEKTRONSKEGA ARHIVIRANJA V PODJETJU
Bojan Sobočan, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Cilja našega dela diplomskega seminarja je bil preveriti skladnost sistemov za elektronsko hrambo in arhiviranje poslovne dokumentacije z zakonskimi zahtevami ter njihovo ustreznost zahtevam podjetja MOL Slovenija d.o.o. Namen našega dela diplomskega seminarja pa je bil potrditi tezo, da je uvedba sistema za elektronsko hrambo in arhiviranje poslovne dokumentacije v našem podjetju finančno upravičena in smotrna, saj bo njegova uvedba prinesla veliko pozitivnih učinkov na delovanje našega podjetja.
Ključne besede: elektronsko arhiviranje, elektronska hramba, poslovna dokumentacija, arhiv, arhiviranje, dokumentarni sistem, zakonodaja
Objavljeno: 14.01.2011; Ogledov: 2018; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (643,47 KB)

2.
INOVATIVNOST V SODOBNEM POSLOVANJU S PRIMEROM ELEKTRONSKEGA HRANJENJA DOKUMENTOV
Barbara Obreht, 2012, diplomsko delo

Opis: Če želijo podjetja danes ostati konkurenčna, ne smejo več razmišljati o tem ali bi elektronsko poslovala ali ne, ker je to postalo že nuja. Z elektronskim poslovanjem podjetja spreminjajo način poslovanja in preko preoblikovanja poslovnih procesov ter večjega števila elektronskih transakcij si odpirajo nove poslovne priložnosti in možnosti za tesnejše sodelovanje s poslovnimi partnerji (Podlogar 2003, 101). Tranzicijske dežele, zlasti v malih in srednjih podjetjih, nimajo dovolj inovativnega podjetništva in podjetnosti kot lastnosti ljudi, ki naj bi se npr. odzvali na pospeševanje pobude, da bi iz pravno obstoječega razvili ekonomsko, t.j inovativno podjetje. Nimajo dosti tradicije inoviranja. Problem kaže reševati tako, da pospešeno razvijemo- z ukrepi države in trga- inovativno podjetništvo (Ženko in Mulej 2003, 273). Premalo zanimanja za inovativnost in inoviranje, vpliva tudi na počasno vpeljavo elektronske hrambe dokumentov, ki še vedno predstavlja inovativnost v poslovanju podjetij. Vendar se v zadnjem času stvari na tem področju premikajo v drugo smer. Doba ogromnih količin papirja počasi, a vztrajno izginja. Razvoj informacijske tehnologije dokončno izriva papir iz naših zaprašenih podstrešij in polic v podjetjih in ustanovah, predvsem pa ga mora še vedno izriniti iz naše miselnosti. Uporabniki elektronskih sistemov se navajajo na delo z elektronskimi dokumenti, kar v bistvu dandanes ni nič več kaj preveč posebnega. Ampak, da bi poslovali čisto brez papirja kar nekako ne gre. Kot prvo je prisoten strah, ki je po eni strani upravičen, saj gre za veliko spremembo v delu in načinu razmišljanja, ljudje pa, kot je dokazano, nismo preveč naklonjeni spremembam. Uporabnike je potrebno osveščati z izobraževanji in nasploh spodbujati k poslovanju brez papirja (Močilnikar 2003, 650). Podjetja se morajo zavedati kakšne so njihove priložnosti v podjetju in izven njega, če se lotijo vpeljave elektronske hrambe dokumentov. Napredek podjetja se kaže v tem, da lahko povečajo svoje kapacitete za hranjenje dokumentov, več podatkov lahko prenesejo preko računalniških omrežij v podjetju, svoje poslovanje lahko razširijo preko interneta in si s svojimi partnerji izmenjujejo dokumente v e-obliki (veliko dokumentov namreč v današnjih časih že nastaja v takšni obliki). Poslovanje optimizirajo v več pogledih. Podjetja imajo manjše stroške povezane z vsem papirjem, hranjenjem itd. Ker je tempo življenja zelo poskočil, pa je bistvenega pomena tudi to, da prihranijo na času, saj so dokumenti v elektronski obliki dostopni kjerkoli in kadarkoli.
Ključne besede: Inovativnost, invencije, elektronska hramba dokumentov, elektronski arhiv
Objavljeno: 29.11.2012; Ogledov: 919; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
UVEDBA SISTEMA ELEKTRONSKEGA ARHIVIRANJA V PODJETJE
Nataša Fošnarič, 2012, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo raziskali eno izmed problematik poslovanja uspešnih podjetij. Podjetja so ugotovila, da elektronsko arhiviranje prinaša številne prednosti. Med najpomembnejšimi prednostmi je prihranek časa pri iskanju arhiviranih dokumentov. Prav tako podjetja z uvedbo elektronskega arhiviranja prihranijo stroške, zmanjša se možnost izgube dokumentov in poslovanje je preglednejše. Vloga elektronskega poslovanja v podjetju vedno bolj narašča in ob enem predstavlja celostno podobo poslovnih procesov podjetja. Na začetku smo predstavili zgodovino arhivov in razložili, kakšno je klasično arhiviranje in katere so njegove slabosti. V primerjavi s klasičnim arhiviranjem je elektronsko arhiviranje hitrejše, skrajša čas arhiviranja in posledično iskanja želenih podatkov. Prav tako se zmanjša možnost izgube ali manipulacije arhiviranega gradiva. Pomembnejša pridobitev je zakonodaja, ki predpisuje zakonsko podlago za elektronsko arhiviranje v Sloveniji. Ugotovili smo, da so v Sloveniji pri ponudbi sistemov za elektronsko arhiviranje bolj uspešnejši tuji ponudniki, saj imajo omogočen večji kapital, kateri zavira razvoj slovenskih ponudnikov. Na koncu smo podrobno opisali uvedbo sistema za elektronsko arhiviranje v podjetje. Predstavili smo postopek elektronskega arhiviranja in metode hrambe dokumentov.
Ključne besede: arhiv, elektronsko arhiviranje, elektronska hramba, zakonodaja, digitalizacija, klasično arhiviranje, hrambe
Objavljeno: 14.12.2012; Ogledov: 1590; Prenosov: 348
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

4.
UVEDBA DOKUMENTNEGA SISTEMA V PROZIVODNEM PODJETJU
Rebeka Babič, 2013, magistrsko delo

Opis: Podjetja vse težje obvladujejo papirnato dokumentacijo, saj ta iz leta v leto raste. Dosedanji sistemi s klasičnim papirnim poslovanjem postajajo neučinkoviti zaradi predolgega iskanja podatkov in zadnjih verzij dokumentov, dolgih distribucijskih poti in velikih stroškov tiskanja, kopiranja in arhiviranja. Vse to pa vpliva na odločitve vodstva podjetja in na delovanje storitev in odnosov s kupci, saj pomanjkanje odzivnosti in napačni podatki vplivajo na nadaljnje odločitve in s tem na samo konkurenčnost podjetja in na učinkovito izpolnjevanje zakonskih zahtev. Večina znanja v podjetjih je v obliki dokumentov, ki zajemajo poslovni proces, zato je pomembno, da si podjetje zagotovi učinkovit sistem za upravljanje z dokumenti. Sistemi za upravljanje z dokumenti so računalniško podprte rešitve za obvladovanje dokumentov, ki vsebujejo zajem in digitalizacijo papirnatih dokumentov, delovni tok in življenjski cikel dokumentov, shranjevanje, indeksiranje, distribucijo, iskanje in arhiviranje dokumentov. Podjetja se zaradi vedno večjega števila elektronskih dokumentov odločajo za elektronsko hrambo oz. arhiviranje. Elektronsko arhiviranje je ohranjanje elektronskih zapisov s pomočjo informacijske tehnologije. Za ohranitev elektronskih dokumentov je pomembno upoštevati arhivske zahteve pri oblikovanju sistemov za upravljanje z dokumenti, ki mora zagotavljati skrben nadzor dokumentov za zagotavljanje kakovosti, celovitosti, dostopnosti in avtentičnosti. Namen magistrske naloge je spoznati sisteme za upravljanje dokumentov, elektronsko hrambo in arhiviranje dokumentov, zakonske omejitve, pravne vidike in standarde, ki jih urejajo in potek projekta uvedbe. Teoretična izhodišča smo primerjali z uvedbo in delovanjem sistema za upravljanje z dokumenti v podjetju Impol. Spoznali smo samo rešitev, ki jo podjetje uporablja za upravljanje z dokumenti in kako je potekal projekt uvedbe, njihove prednosti in slabosti ter načrte za razvoj dokumentnega sistema v prihodnje.
Ključne besede: Ključne besede: dokument, elektronski dokument, sistemi za upravljanje z dokumenti, dokumentni sistem, elektronska hramba, elektronsko arhiviranje, življenjski cikel dokumentov, delovni tok, roki hrambe, revizijska sled, notranja pravila
Objavljeno: 17.10.2013; Ogledov: 2010; Prenosov: 406
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

5.
PRENOVA POSLOVNIH PROCESOV V PODJETJU ASSISTANCE CORIS D.O.O.
Robert Goričnik, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Podjetje Assistance CORIS d.o.o. je od leta 2005 na poti k digitalizaciji poslovanja. Z implementacijo programske opreme za podporo tovrstnemu načinu poslovanja je podjetje že prilagodilo delo v operativnem, finančno-računovodskem ter prodajnem sektorju. Kljub omenjenim novostim pa se ugotavlja, da je celoten proces obdelave posameznih storitev, ki jih podjetje nudi, od začetka z odpiranjem primera, do konca s plačilom računov in arhiviranjem, predolg. V podjetju se zaradi neobvladljivosti procesov pojavlja prevelika obremenjenost zaposlenih, za potrebe podjetja se je izkazala nujna tudi izboljšava pri dostopnosti arhivskih dokumentov. Potrjena je potreba po prenovi procesov, ki bo odpravila obstoječe težave. Kot posledica procesa prenove je potrebna rešitev zgoraj omenjenih težav ter izboljšanje celotnega poslovanja podjetja. Dosedanje spremembe na področju poslovanja so bile usmerjene v zmanjševanje potrebe po papirni dokumentaciji; dolgoročni cilj podjetja je večja efektivnost, manjši stroški ter manjša obremenjenost zaposlenih.
Ključne besede: Prenova poslovnih procesov, brezpapirno poslovanje, digitalizacija poslovanja, elektronska hramba dokumentov, avtomatizacija poslovanja.
Objavljeno: 28.01.2015; Ogledov: 1271; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

6.
ANALIZA UVEDBE E-RAČUNA V PODJETJU SI.MOBIL D.D.
Maja Križan, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Podjetje Si.mobil za svoje storitve poslovnim in fizičnim uporabnikom vsak mesec izda več kot 450.000 računov. Zaradi optimizacije delovnega procesa, potrebe po zmanjšanju operativnih stroškov poslovanja, potreb trga in trendov razvoja tehnologij elektronskega poslovanja ter konkurenčnosti se je podjetje že odločilo za uvedbo e-računa. Podjetje uporabo omogoča vsem svojim uporabnikom, vendar se je zanjo zaenkrat odločilo le cca. 26 % vseh naročnikov. V diplomskem delu smo raziskali, opisali ter primerjali poslovni proces izdaje klasičnega računa s procesom izdaje e-računa. Zanimalo nas je, če in v kakšni meri uvedba e-računa vpliva na poslovanje in racionalizacijo operativnih stroškov v podjetju. Proučili in ocenili smo tudi druge vidike, ki prinašajo koristi vsem deležnikom, povezanimi z e-računi (procesi, odpravljanje napak, pravni vidik, informacijska varnost in zadovoljstvo naročnikov). Ugotovili smo, da je proces izdaje računa v obravnavanem podjetju popolnoma avtomatiziran in optimiziran. Izdaja klasičnega računa je za podjetje velik strošek, ki se na račun širjenja izdaje e-računa lahko zmanjša. Za kupca kot prejemnika e-računa pa smo ugotovili, da ima različne motive za prehod s klasičnega na e-račun. Ugotovili smo, da e-račun za prejemnika ni vedno najcenejša ali najhitrejša rešitev, zato so izzivi za izdajatelja toliko večji. Na trgu so se pričele pojavljati hitre, enostavne in ugodnejše rešitve, ki podjetju lahko predstavljajo dodatno tveganje za doseganje želene rasti izdaje e-računa.
Ključne besede: E-poslovanje, E-račun, Digitalno potrdilo, Elektronsko podpisovanje, Elektronska hramba
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 929; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (862,28 KB)

7.
Celovit pristop k pretvorbi elektronskih dokumentov v obliko za dolgoročno hrambo
Tatjana Hajtnik, 2016, doktorska disertacija

Opis: Izhodišče raziskave predstavlja trditev, da vsaka pretvorba e-dokumentov iz izvirne v obliko zapisa (format) za dolgoročno hrambo lahko pomembno vpliva na ohranjanje njihovih bistvenih lastnosti in s tem na njihovo varno dolgoročno ohranjanje. Zato smo si kot osrednji cilj disertacije zastavili oblikovanje celovitega pristopa k pretvorbi e-dokumentov, s katerim lahko zmanjšamo izgubo njihovih bistvenih lastnosti ter s tem povečamo možnosti ohranjanja njihove verodostojnosti in ponovne uporabe za ves čas hrambe. Kot ključne dejavnike, ki vplivajo na uspešno izvedbo pretvorbe, smo identificirali določitev načel, s katerimi dolgoročno hrambo e-dokumentov lahko opredelimo kot varno, izbiro ustreznih formatov in programskih orodij za izvedbo pretvorbe.Raziskovalnega problema smo se lotili najprej s študijo literature in proučitve dobrih praks. Na osnovi pridobljenih ugotovitev smo zasnovali teoretična modela, in sicer model načel, s katerimi bi lahko dolgoročno hrambo e-dokumentov opredelili kot varno in model Povzetek xii kriterijev, ki naj bi jih izpolnjevali formati, da bi bili primerni za dolgoročno hrambo. Pri pregledu virov nismo zasledili, da bi ti obravnavali kriterije za izbiro pretvornikov. Nadalje smo identificirali in analizirali različne pristope k pretvorbi formatov ter ugotovili, da se med seboj razlikujejo predvsem glede na namen in čas, kdaj pretvorbo izvajamo, obseg in zahtevnost kot tudi po formatih, v katere e-dokumente pretvarjamo. Empirično validacijo ugotovitev ter teoretičnih modelov predstavlja anketa, ki smo jo izvedli med nacionalnimi arhivi držav članic EU, Norveške in Švice. V okviru tretjega sklopa raziskav smo na podlagi študije primerov pretvorb preverjali ugotovitve iz prvih dveh raziskav. V prvem delu smo na podlagi lastnih primerov pretvorb proučevali različne, predhodno prepoznane pristope k pretvorbi ter v povezavi s tem ugotovili, da izbira formatov in pretvornikov vpliva na ohranjanje lastnosti izvirnih e-dokumentov. V drugem delu študije smo analizirali format PDF/A in ugotovili, da v celoti ne izpolnjuje kriterijev, ki jih določajo slovenski predpisi. Rezultate predhodnih raziskav smo sintetizirali in analizirali ter ugotovili, da je strategija pretvorbe e-dokumentov najprimernejša strategija za njihovo dolgoročno ohranjanje. Analiza identificiranih pristopov k pretvorbi je pokazala, da je najbolj primeren pristop k pretvorbi normalizacija. V zaključnem delu disertacije smo predstavili celovit pristop k pretvorbi e-dokumentov v formate, primerne za dolgoročno hrambo. S predlaganim pristopom lahko zmanjšamo izgubo bistvenih lastnosti izvirnih e-dokumentov in s tem povečamo možnosti njihove varne dolgoročne hrambe ter ponovne uporabe. Celovit pristop temelji na okvirnem teoretičnem pristopu, ki ga predstavlja standard ISO 13008. Tega smo specializirali in konkretizirali s predlaganimi modeli. Raziskave so pokazale, da poleg že omenjenih rešitev potrebujemo še natančno dokumentirana pravila za izvedbo procesa pretvorbe vse od njegovega načrtovanja do končne potrditve uspešnosti. Pri tem je treba ločeno obravnavati skrb za ohranjanje e-dokumentov, ki so bili ustvarjeni v formatih, ki niso več združljivi z danes uveljavljeno tehnologijo, od tistih, ki jih ustvarjamo danes oz. jih bomo v bodočnosti. Pri interpretaciji raziskav je treba upoštevati omejitve metod raziskovanja, vzorcev, ki smo jih uporabljali v raziskavah in tehnik analize. Rezultati raziskav disertacije so lahko osnova za številne izvirne rešitve, ki lahko pozitivno vplivajo na razvoj področja dolgoročnega ohranjanja različnih e-zapisov.
Ključne besede: e-zapisi, strategija pretvorbe, dolgoročna elektronska hramba, informacijske tehnologije, informacijski sistemi
Objavljeno: 14.09.2016; Ogledov: 1126; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (10,89 MB)

8.
Digitalizacija dokumentarnega gradiva na Agenciji za kmetijske trge in razvoj podeželja
Martin Goričan, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili postopek digitalizacije fizičnega dokumentarnega gradiva na Agenciji Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja. Digitalizacija v javnih ustanovah mora slediti postopkom, kot jih narekujejo relevantna zakonodaja, uredbe in pravilniki, zato smo v teoretičnem uvodu opisali ključne zakonodajne zahteve prehoda v elektronsko upravljanje dokumentacije ter opredelili bistvene pojme. Na Agenciji Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja se upravlja z obsežno količino fizične dokumentacije, postopki upravljanja z gradivom pa so časovno zamudni. Hrani se vso izvorno fizično dokumentarno gradivo, saj digitalizirani dokumenti nimajo pravne vrednosti, ker Agencija nima sprejetih notranjih pravil. Kot rešitev smo predlagali uporabo obstoječe tehnologije za digitalizacijo fizične dokumentacije in približevanje postopka načelom Enotnih tehnoloških zahtev. Pretvorba poenostavi upravljanje z dokumentacijo in zaposlenim skrajša čas, ki ga potrebujejo za iskanje in dostavo dokumentov javnim uslužbencem. S sprejetjem notranjih pravil pa bi Agencija lahko prešla na popolno brezpapirno poslovanje.
Ključne besede: življenjski cikel dokumentov, notranja pravila, dokumentni sistem, fizično dokumentarno gradivo, Enotne tehnološke zahteve, elektronska hramba
Objavljeno: 04.04.2019; Ogledov: 297; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici