1. Avtomatizacija transportnega vozička : diplomsko deloLuka Štelcer, 2020, diplomsko delo Opis: Naloga avtomatizacije v industriji je krajšanje delovnih časov, izboljšanje delovnih pogojev, ki posledično pomenijo zmanjševanje stroškov. Diplomska naloga podaja napotke za avtomatizacijo delno že izvedenega in delujočega sistema. Pristop k rešitvi je razdeljen v trdnostno kontrolo obstoječega vozička, ndgradnjo z komponentami elektromotornega pogona in avtomatizacijo.
Izveden je potreben izračun parametrov pogona, izbor pogona in opreme za avtomatizacijo. Podan je bil tudi predlog enostavne izvedbe krmilja z uporabo čim več že preizkušenih sistemov, ki so na voljo na trgu. Ključne besede: Avtomatizacija, transport, konstruiranje, transportni voziček, elektromotorni pogon, relejno krmiljenje Objavljeno v DKUM: 24.09.2020; Ogledov: 810; Prenosov: 37
Celotno besedilo (2,67 MB) |
2. ANALIZA DELOVANJA SINHRONSKEGA MOTORJA SM4PJože Tasič, 2016, diplomsko delo Opis: Podjetje Firšt d.o.o. uporablja v svojih izdelkih tudi lasten enofazni sinhronski motor male moči SM4P z rotorjem iz trajnega magneta. Od izdelkov podjetja se zahteva zanesljivo delovanje in primeren zagonski ter omahni moment. Te lastnosti so pri omenjenem motorju dosežene tudi s posebno sklopko med rotorjem in gredjo. Namen dela je bil zasnovati in izdelati merilni sistem, ki bo omogočal potrditi smiselnost sklopke in analizirati delovanje predvsem v fazi zagona. Z njim bo mogoče izvajati dinamične in statične meritve ter sistematično ovrednotiti vplive možnih izboljšav na zagon motorja. Na koncu so podane še nekatere ideje in možnosti nadgradnje merilnega sistema. Ključne besede: sinhronski motor, rotor s trajnim magnetom, elektromotorni pogon, merilni sistem, analiza merilnih rezultatov Objavljeno v DKUM: 07.09.2016; Ogledov: 1603; Prenosov: 147
Celotno besedilo (8,95 MB) |
3. Vpliv modulacijske frekvence na izgube elektromotornega pogona, harmonsko popačenje toka in temperaturo asinhronskega motorjaTine Marčič, Gorazd Štumberger, Miralem Hadžiselimović, Ivan Zagradišnik, 2006, izvirni znanstveni članek Opis: Delovanje elektromotornega pogona spremenljive hitrosti spremljajo izgube v pretvorniku in motorju, ki so odvisne od modulacijske frekvence. V delu je predstavljena analiza vpliva modulacijske frekvence na izgube celotnega pogona, pretvornika in površinsko hlajenega trifaznega asinhronskega motorja zaprte izvedbe s kratkostično kletko. Vpliv modulacijske frekvence je ovrednoten na podlagi primerjave rezultatov meritev segrevanja nazivno obremenjenega asinhronskega motorja, ki je napajan s pretvornikom. Pri tem so referenčne vrednosti amplitude in frekvence izhodnih napetosti pretvornika ves čas konstantne, modulacijska frekvenca pa se spreminja. V delu predstavljeni izsledki kažejo, da se izgube pretvornika večajo, izgube motorja pa manjšajo z večanjem modulacijske frekvence. Za testni pogon je določena modulacijska frekvenca, pri kateri so izgube celotnega pogona najmanjše. Podani rezultati kažejo, da je harmonsko popačenje toka motorja neposredno povezano s povečanjem izgub in temperaturo motorja. Ključne besede: elektromotorni pogon, pretvorniki, modulacijska frekvenca, harmonsko popačenje, izgube Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1272; Prenosov: 58
Povezava na celotno besedilo |
4. Prvi zagon vrtalnega stroja s hidravličnim podajanjemGregor Kačič, 2013, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je bil prvi zagon namenskega vrtalnega stroja z hidravličnim podajanjem, ki je bil uporabljen za vrtanje ventilskih plošč. Posebnost vrtalnega stroja je večvretenska vrtalna glava, ki omogoča vrtanje štirih lukenj na enkrat.
Zaradi neuporabe ga je bilo potrebno najprej očistiti. Ker ni bilo na voljo nobene dokumentacije je bilo potrebno izmeriti ter določiti vse parametre, ki smo jih potrebovali za zagon in seveda za kasnejše delovanje .
Podrobno je opisan elektromotor in parametri, ki so zapisani na tablici elektromotorja. Priklop elektromotorja in pomen smeri vrtenja predstavljata velik del znanja potrebnega za prvi zagon.
Namenski vrtalni stroj je opremljen s hidravličnim linearnim podajalnim sistemom, kar zahteva regulacijsko tehniko in hidravlični agregat.
Tudi hidravlični agregat nekaj časa ni bil v rabi, kar pomeni, da tudi njega je bilo potrebno pregledat in opraviti osnovne vzdrževalne posege pred uporabo. Parametre črpalke smo določili z naprednimi merilci hidravličnih veličin. Tok hidravlične črpalke smo regulirali z frekvenčnim pretvornikom. Ključne besede: namenski vrtalni stroj, elektromotorni pogon, podajalni sistem, prvi zagon Objavljeno v DKUM: 16.10.2013; Ogledov: 2077; Prenosov: 250
Celotno besedilo (2,04 MB) |
5. DOGODKOVNO VODENJE BLAC MOTORJARobert Horvat, 2013, doktorska disertacija Opis: Doktorska disertacija prikazuje primer zelo robustne izvedbe tokovne regulacije BLAC motorja, izvedene po principu nelinearnega vodenja. Zaradi zahteve po zelo visoki dinamiki, in pretežni uporabi logičnih operacij, bo sistem izveden na FPGA električnem vezju. Osnova bo dvonivojska histerezna tokovna regulacija, ki jo odlikujejo robustnost, visoka dinamika in enostavna izvedba, kot tudi visoko in nekontrolirano število preklopov, ki predstavlja največjo pomanjkljivost te metode. Izvedba dogodkovnega vodenja ohranja vse odlike histerezne regulacije, hkrati pa močno zmanjša število preklopov. Takšen način tokovne regulacije zagotavlja sinusno komutacijo izvedeno s tabelo na FPGA, ki jo definira estimirana vrednost napetostnega sektorja. Dogodkovni princip tokovne regulacije zagotavlja strogo konvergenco po določilih Lyapunove funkcije. Dogodkovno vodenje omogoča tudi prediktivno vodenje, osnovano na kriterijski funkciji kvadratičnega pogreška. Ključne besede: sinhronski motor, dogodkovno vodenje, tokovna regulacija, elektromotorni pogon, BLAC vodenje, BLDC vodenje, grafični vmesnik, končni avtomat stanj, FPGA, nadzor, emulacija mehanskega bremena, PLL filter Objavljeno v DKUM: 12.04.2013; Ogledov: 1975; Prenosov: 218
Celotno besedilo (9,46 MB) |