| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 24
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj nadzorne plošče za električne avtomobile
Valentin Taneski, 2021, magistrsko delo

Opis: V nalogi je prikazan razvoj aplikacije za nadzorne plošče za električne avtomobile. Predstavljen je način komuniciranja vozila z aplikacijo in opisana forma podatkov. Temeljito so preučene obstoječe smernice o razvoju in testiranju te vrste aplikacije. Na podlagi preučenih stvari iz raziskave in podatkov, zbranih v anketi, smo razvili aplikacijo za nadzorne plošče. Na koncu smo aplikacijo preizkusili z eksperimentom. V poskusu smo merili čas, ki je potreben za določeno nalogo, da se konča. Izmerjeni časi se primerjajo z mednarodno določenim standardom za dolžino vozne naloge.
Ključne besede: Android, električno vozilo, nadzorna plošča
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 71; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (4,00 MB)

2.
Razvoj večnamenskega prikazovalnika za vozilo e-Formula študent
Jernej Frangež, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen merilno prikazovalni sistem za vozilo e-Formula študent. Pred načrtovanjem smo pregledali že obstoječe rešitve na tem področju. Nato smo se lotili načrtovanja in izdelave sistema. Prikazali smo preračune in obdelavo merilnih rezultatov. Sledila so testiranja na vozilu in dopolnitve ugotovljenih pomanjkljivosti. Na koncu smo prikazali mesta in vgradnjo dodatnih komponent v vozilo.
Ključne besede: električno vozilo, večnamenski prikazovalnik, formula študent, senzor gest
Objavljeno: 14.11.2019; Ogledov: 477; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

3.
Vpliv polnilnih postaj za električna vozila na razdeljevalno omrežje
Rok Menih, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljeno obstoječe razdeljevalno omrežje. Opisana je priprava modelov elementov omrežja, vodov, transformatorjev, bremen in proizvodnih enot, ki so uporabljeni pri simulaciji omrežja. Ustreznost sestavljenega modela omrežja je potrjena z meritvami v omrežju. Cilj naloge je ugotoviti, kakšne vplive ima delovanje polnilne postaje na razdeljevalno omrežje. Preverjeno je delovanje omrežja z vključeno polnilno postajo in brez nje. Primerjana sta napetostna profila omrežja z vključeno polnilno postajo in brez nje. Preverjena je tokovna obremenitev vodov glede na maksimalni dovoljeni tok vodnikov. Predstavljene so standardne rešitve in novejši koncepti, s katerimi je mogoče vplivati na obratovanje omrežja.
Ključne besede: polnilne postaje, električno vozilo, razdeljevalno omrežje, napetostni profil
Objavljeno: 18.03.2019; Ogledov: 609; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

4.
Regulacija krmilnega sistema avtonomnega vozila GPE18
Tadej Vidovič, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V zaključnem projektu smo predstavili rešitev za krmilni sistem avtonomnega dirkalnega vozila, bolid formule študent GPE18. Vozilo smo izdelali v ekipi UNI Maribor GPE za namene tekmovanj formule študent. V bolidu je že bil vgrajen krmilni sistem za človeško upravljanje vozila, mi pa smo izdelali regulacijski sistem, ki v načinu avtonomne vožnje obrača kolesa glede na zahtevo avtonomnega računalnika. V sklopu naloge smo modelirali oz. identificirali sistem, poiskali smiselno opcijo za aktuacijo sistema, izbrali ali izdelali potrebne komponente ter na koncu opravili praktični preizkus sestavljenega sistema.
Ključne besede: modeliranje, regulacija, električno vozilo, avtonomna vožnja, krmilni sistem, e-formula študent
Objavljeno: 07.02.2019; Ogledov: 1749; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

5.
ANALIZA ELEKTRIČNEGA POGONA HIBRIDNEGA VOZILA
Gregor Mastnak, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava električna in hibridna vozila v avtomobilski industriji. V uvodnem delu je predstavljen del zgodovine in inovativne ideje izumiteljev. Ob pomanjkanju fosilnih goriv in višanju cen, so v prihodnosti transporta alternativni viri energije neizbežni. V osrednjem delu diplomskega dela je v prvem poglavju zajeta ključna sestava hibridnega vozila, v drugem poglavju pa je analizirano delovanje in zmožnost optimiziranja sestavnih komponent. Posebna pozornost je namenjena regeneraciji električne energije. V zaključku pa so primerjalne tabele moči, karakteristike in cene različnih proizvajalcev. Analiziran je tudi realen primer, ki z rezultati ozavesti bralca, da je hibridno oz. električno vozilo naša prihodnost!
Ključne besede: Električno vozilo, hibridno vozilo, alternativni viri energije, pogonski sklop, regenerativno zaviranje
Objavljeno: 08.11.2018; Ogledov: 834; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

6.
Konstruiranje premnika za električno vozilo
Damir Ploj, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen postopek konstruiranja premnika s CAD programom Creo 3.0 in postopek numerične analize po metodi končnih elementov s programom Abaqus. Premnik je konstruiran za električno vozilo, zato je teža premnika velikega pomena in prav tako njegova geometrija, saj je izdelan kot aluminijast odkovek.
Ključne besede: konstruiranje, premnik, električno vozilo, numerična analiza, Abaqus, Creo 3.0, utopno kovanje
Objavljeno: 27.09.2017; Ogledov: 606; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

7.
IDEJNI PROJEKT OSKRBE Z ELEKTRIČNO ENERGIJO VOZIL NA ELEKTRIČNI POGON NA OBMOČJU SLOVENIJE
Boštjan Petelin, 2013, diplomsko delo

Opis: Glede na to, da se električna vozila vedno več pojavljajo na naših cestah, sem skušal v svoji diplomski nalogi predelati literaturo, zakone, predpise in študije, ki urejajo infrastrukturo prometa tovrstnih vozil ter vse to združiti in prikazati ne enem mestu. Za planiranje infrastrukture je potreben predpogoj poznavanja lastnosti električnih vozil in smeri, v katero bo šel razvoj le-teh v prihodnosti. V nalogi želim predstaviti vlogo električnih vozil pri zmanjšanju emisij toplogrednih plinov ter njihovo pomembno vlogo pri akumuliranju električne energije, ki bo s pomočjo pametnih omrežij zmanjšala konice porabe električne energije v elektroenergetskem sistemu. S pravilnim planiranjem infrastrukture bo na naših cestah vedno večje število električnih vozil, njihova inovativnost pa se bo razširila še na ostale kategorije prometa, kar pomeni nove poslovne priložnosti in priložnost za zmanjšanje emisij.
Ključne besede: električno vozilo, elektromobilnost, pametna omrežja, brezkontaktno polnjenje akumulatorjev, polnilna infrastruktura, gorivne celice.
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 744; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (3,09 MB)

8.
Uvajanje električnega avtomobila na trg
Benjamin Gönc, 2016, diplomsko delo

Opis: Avtomobilski promet predstavlja težave v velikih mestih z različnih vidikov. Visoka stopnja onesnaženosti ogroža zdravje prebivalcev, pogosti so zastoji, prosta parkirna mesta pa so prava redkost. Z namenom, da bi zmanjšali emisije in odvisnost od fosilnih goriv, so mnoge države pričele z vzpodbujanjem prehoda na alternativne pogone in tudi vsi največji avtomobilski proizvajalci so že razvili vsaj en model električnega vozila ter ga tudi predstavili trgu. Prodaja električnih vozil je v zadnjih letih bliskovito naraščala, vendar je do množine uveljavitve tovrstnih vozil še dolga pot. V diplomski nalogi smo preverili trende na evropskem trgu in tudi ovire, s katerimi se soočajo proizvajalci. Potencialne kupce k prehodu na električni pogon ni lahko prepričati kljub številnim prednostim, ki jih ponujajo električna vozila. Proces razvoja in uvajanja omenjenih vozil bomo podrobneje spoznali preko snovanja majhnega električnega avtomobila Odsev 15, ki ga je razvilo društvo snovalcev električnih vozil.
Ključne besede: majhno električno vozilo, uvajanje, trendi prodaje, benchmarking analiza, souporaba
Objavljeno: 22.11.2016; Ogledov: 1169; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

9.
SUPERKONDENZATOR IN ENERGIJSKA IZKORIŠČENOST BATERIJSKO NAPAJANIH VOZIL
Marijan Španer, 2016, doktorska disertacija

Opis: Disertacija obravnava možnosti za izboljšanje izkoriščenosti shranjene električne energije iz akumulatorske baterije pri električnem vozilu. Visoke dinamične obremenitve, ki nastajajo med vožnjo vozila so neugodne tako za stopnjo izkoriščenosti shranjene energije kot tudi za življenjsko dobo akumulatorske baterije. Predlagan je koncept hibridnega hranilnika energije, pri katerem enota s superkondenzatorjem prevzame dinamični del obremenitve, ob tem akumulatorska baterija pokriva le srednjo vrednost obremenitve, s tem pa deluje v zanjo optimalnih pogojih. V sklopu naloge je podana celovita obravnava na osnovi spremljanja pretoka energije od akumulatorske baterije preko pogonskega sklopa električnega vozila do razmer pri vožnji vozila. Izhodišče za določitev zahtev zmogljivosti hranilnika električne energije je bila izvedba natančne analize vožnje električnega vozila po dinamičnih voznih ciklih. Z analitičnim načrtovanjem, osnovanim na matematičnem modelu, so izpostavljene nekatere lastnosti kemičnih akumulatorskih baterij, predvsem sprememba parametrov v različnih stopnjah napolnjenosti in nelinearna odvisnost pretvorbe shranjene energije. Narejen je sistematski pregled vseh možnih konfiguracij kombiniranih hranilnikov električne energije, podrobneje pa je opisana in utemeljena odločitev za predlagani aktivni hibridni hranilnik. Pri opisani konfiguraciji sta superkondenzator in akumulatorska baterija na skupno enosmerno zbiralko glavnega pogona vozila priključena ločeno, vsak s svojim dvosmernim močnostnim pretvornikom. Kot napredni koncept vodenja pretoka energije med različnimi napetostnimi nivoji obeh hranilnikov energije na eni strani in skupne enosmerne zbiralke na drugi strani je uporabljen regulator količine energije na skupni enosmerni zbiralki. Končna potrditev koncepta temelji na dolgotrajnem primerjalnem obremenilnem testu kombiniranega hranilnika v primerjavi s samo akumulatorsko baterijo. S ciljem zagotovitve kar največje mere verodostojnosti eksperimenta so bile vse meritve izvedene z realno akumulatorsko baterijo iz komercialnega električnega vozila; prav tako so bili tudi obremenilni testi določeni na osnovi realnih podatkov istega vozila. Na laboratorijskem preizkuševališču motornih pogonov se je izvajal dolgotrajni test po programu ponavljajočega se voznega cikla ECE-15, ki je za hranilnik energije predstavljal obremenitev, identično vožnji vozila v realnih razmerah. Večurni obremenilni test se je izvajal od stanja povsem napolnjene do stanja povsem izpraznjene baterije, oziroma do meje dopustne izpraznitve. Rezultati primerjalnih testiranj potrjujejo prednosti kombiniranega hranilnika električne energije pred baterijo. Bistvena prednost kombiniranega hranilnika je zajeta v daljšem dosegu vožnje električnega vozila z enim samim polnjenjem; z veliko mero gotovosti se pričakuje tudi podaljšanje življenjske dobe akumulatorske baterije.
Ključne besede: Električno vozilo, energijski tok, akumulatorska baterija, superkondenzator, dvosmerni DC/DC pretvornik, vozni cikel, hibridni hranilnik energije
Objavljeno: 10.10.2016; Ogledov: 1571; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (7,78 MB)

10.
Smiselnost uporabe električnega vozila pri dostavi hitre hrane v mestu Maribor
Mitja Nerat, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi raziskujemo smiselnost zamenjave konvencionalnega dostavnega avtomobila z električnim v podjetju iz Maribora, ki se ukvarja z dostavo hrane. V ta namen smo najprej podali pregled električnih vozil skozi zgodovino, njihovo sestavo in način delovanja. Opisali smo trenutno stanje na področju baterij in polnilne infrastrukture v Mariboru. S pomočjo GPS naprave smo opravili meritve, proučili obstoječe stanje in ga kritično analizirali iz logističnega, ekonomskega in okoljskega vidika. Po interpretaciji izračunov in primerjav smo potrdili primarno hipotezo diplomske naloge. Ugotovili smo, da je električni avtomobil po preteku dveh let stroškovno bolj učinkovit od konvencionalnega. Električno vozilo je tudi okoljsko manj problematično, saj proizvodnja električne energije povzroča veliko manj izpustov CO2, kot jih povzroči motor na notranjem izgorevanje. Končna ugotovitev je, da bi električno vozilo povsem adekvatno zamenjalo konvencionalno ob manjšem ekološkem odtisu in boljši podobi podjetja.
Ključne besede: električno vozilo, dostava, trajnost, izpusti, učinkovitost
Objavljeno: 06.01.2016; Ogledov: 1164; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici