| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Izpusti toplogrednih plinov in cenovna upravičenost električnih osebnih avtomobilov v primerjavi z osebnimi avtomobili na fosilna gradiva : diplomsko delo
Matevž Kokovnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Ideja za diplomsko se je porodila iz strateške vizije Evropske komisije za doseganje podnebno nevtralnega gospodarstva do leta 2050, katere del je tudi prepoved prodaje vozil z izpusti CO2 od leta 2035 dalje. V prvem delu naloge sta predstavljeni proizvodnja in razgradnja električnih avtomobilov ter njihovi sestavni deli. Podrobneje sta predstavljena tudi elektromotor in baterija oz. pogonski akumulator, ki predstavljata glavno razliko med električnimi avtomobili in avtomobili z notranjim izgorevanjem. V osrednjem delu naloge sta predstavljeni ekološka in ekonomska upravičenost električnih vozil v primerjavi z vozili na notranje izgorevanje. Proizvodnja električnega vozila v ozračje izpusti večje količine emisij CO2 kot proizvodnja avtomobila na notranje izgorevanje, vendar pa električni avtomobili v času vožnje v ozračje ne izpuščajo emisij CO2 oz. so te emisije posredne in nastanejo pri proizvodnji električne energije. Prav tako so električna vozila dražja od vozil na notranje izgorevanje, vendar pa je vožnja z njimi cenejša. V zadnjem delu diplomske naloge so predstavljene možne rešitve za zagotavljanje dodatnih potreb po električni energiji, ki jo bodo potrebovala električna vozila. Pomembno je, da so viri za zagotavljanje dodatnih potreb po električni energiji brez oz. nizko ogljični.
Ključne besede: električni avtomobili, ekološka upravičenost, ekonomska upravičenost, primerjava različnih vrst vozil, dolgoročna strategija za leto 2050
Objavljeno v DKUM: 18.03.2024; Ogledov: 195; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

2.
Souporaba električnih avtomobilov v urbanih območjih kot primer dobre prakse delitvene ekonomije : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Nikolina Jović, 2023, diplomsko delo

Opis: Delitvena ekonomija, v kateri več posameznikov souporablja eno dobrino, je čedalje bolj pomembna tudi v logistiki. S pomočjo logistike se izmenjujejo informacije in fizična sredstva, vse z namenom znižanja logističnih stroškov, povečanja zasedenosti transportnih vozil in boljšega izkoristka skladiščnega prostora. To velja tudi za souporabo vozil na primeru Italije in Srbije, kjer je cilj čim večja uporaba vozil v urbanih območjih, da bi se izognili negativnim učinkom. Namen diplomskega dela je predstaviti prednosti delitvene ekonomije pri souporabi električnih avtomobilov v urbanih območjih ter raziskati platforme in razširjenost uporabe električnih avtomobilov v izbranih državah. Raziskali bomo ponudnike za tovrstno storitev v izbranih državah in v empiričnem delu analizirali ter primerjali te ponudnike glede na različne parametre (stroški, dostopnost, pogoji uporabe itd.). Za ponazoritev primera dobre prakse smo izbrali Italijo, in sicer mesto Milano, kjer obstajajo številne platforme, ki ponujajo izključno električna vozila. Za razliko od Italije pa je situacija v Srbiji precej drugačna, saj je manj ponudnikov tovrstnih storitev in so te omejene na najem avtomobila izključno za cel dan ali več dni ter v ponudbi nimajo električnih vozil.
Ključne besede: delitvena ekonomija, souporaba, električni avtomobili, logistika, urbano območje
Objavljeno v DKUM: 15.02.2024; Ogledov: 163; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

3.
Trg električnih avtomobilov v Evropi: Gospodarske priložnosti in izzivi
Tilen Baloh, 2023, magistrsko delo

Opis: V pričujočem delu smo analizirali evropski trg električnih avtomobilov. Začeli smo s pregledom razvoja električnega avtomobila od začetkov v prvi polovici 19. stoletja do danes. Nato smo preučili stanje trga v Evropi in na drugih večjih trgih danes in predstavili njegovo neomajno rast kljub številnim motnjam, kot so covid-19, kriza polprevodnikov in trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko. Nato smo pozornost preusmerili na posamezne proizvajalce in pregledali, kako se nekateri izmed vodilnih soočajo z elektrifikacijo svoje ponudbe. Sledila je ena izmed ključnih tem, in sicer vpliv električnih avtomobilov na okolje, v kateri smo analizirali, ali množično uvajanje električnih vozil res lahko prispeva k zeleni revoluciji, ki jo obljublja. V kolikor uporabljamo elektriko, pridobljeno na trajnosten način, je električno vozilo res čistejše, vendar pa velik vir onesnaževanja predstavljajo baterije. Njihovo dobavno verigo in življenjski cikel smo preučili, izpostavili pa smo probleme, kot so dominantnost Kitajske v celotni dobavni verigi in reciklaža baterij. Sledil je pregled nekaj alternativnih goriv za pogon, med katerimi se je za najbolj obetavnega izkazal vodik. Obravnavali smo tudi razvoj infrastrukture javnih polnilnic po Evropi in nekatere še neuveljavljene alternative, zamenjavo baterije in brezžično polnjenje električnih vozil. Sledila je pomembna tema politike spodbujanja pri uvajanju električnih avtomobilov, to so subvencije in davčne olajšave, ki so ključne za spodbujanje potrošnikov za uspešen prehod k elektromobilnosti, pregledali pa smo tudi evropske ambicije v boju proti klimatskim spremembam v okviru Zelenega dogovora. Kot zadnjo temo smo obravnavali mnenje kupcev in njihovo pripravljenost za nakup električnih vozil, kar smo dodatno preučili z anketiranjem slovenske javnosti.
Ključne besede: električni avtomobili, evropski trg električnih avtomobilov, EV-baterije, subvencije električnih avtomobilov, kriza polprevodnikov, alternativna goriva, polnilnice, javno mnenje o električnih avtomobilih
Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 346; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

4.
Analiza vpliva električnih avtomobilov na okolje skozi celoten življenjski cikel
Lovro Mesec Košir, 2023, diplomsko delo

Opis: Prodaja električnih vozil se je s pomočjo oglaševanja okoljevarstva, izboljšanja infrastrukture in obljube manjših stroškov vzdrževanja v zadnjih letih povišala. V diplomski nalogi želimo ugotoviti in predstaviti, kakšen vpliv na okolje ima električni avtomobil skozi celoten življenjski cikel in kateri dejavniki pripomorejo k njegovi večji čistosti. Raziskali smo, kako poteka pridobivanje surovin, ki so potrebne za sestavo baterije in permanentnih magnetov. Primerjali smo električne avtomobile z avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem v času uporabe glede na njihove emisije CO2 oziroma emisije vira energije in emisije trdnih delcev. Poleg omenjene primerjave smo raziskali tudi druge tipe vozil, ki uporabljajo elektriko kot vir energije, ter kakšne so možnosti reciklaže in kako se ravna z odsluženimi baterijami. S pomočjo anketnega vprašalnika smo preverili, ali se ljudje zavedajo celotnega vpliva električnega avtomobila na okolje.
Ključne besede: električni avtomobili, onesnaževanje okolja, emisije trdnih delcev, varstvo okolja, permanentni magneti
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 296; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (997,76 KB)

5.
Zmanjševanje obremenjevanja ozračja z uvedbo električnih avtomobilov
Katarina Koren, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili problem uvajanja električnih avtomobilov in težave, ki pri tem nastajajo. Poudarili bomo predvsem okolijske in organizacijske vidike uvajanja električnih avtomobilov. Število avtomobilov se je povečalo predvsem v drugi polovici 20. stoletja. Posledično je postala množična uporaba avtomobilov, ki jih poganja motor z notranjim izgorevanjem, problematična. Avtomobili pomembno prispevajo k obremenjevanju okolja.
Ključne besede: električni avtomobili, onesnaževanje okolja, avtomobilske emisije, varovanje okolja
Objavljeno v DKUM: 01.02.2023; Ogledov: 423; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

6.
Analiza uporabe električnih avtomobilov v državah EU in njihov vpliv na okolje
Anita Perko, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo analizirali uporabo električnih avtomobilov v državah članicah Evropske unije in njihov vpliv na okolje. V prvem delu smo predstavili zgodovino razvoja električnega avtomobila, njegove značilnosti in delovanje, izpostavili smo razliko med avtomobilom na notranje izgorevanje in električnim avtomobilom, predstavili ovire in prednosti pri uvajanju električnih avtomobilov, opisali zakonodajo na področju električnih avtomobilov ter predstavili, kako uporaba električnega avtomobila vpliva na okolje. V drugem delu magistrskega dela smo z dostopnimi statističnimi podatki preučili uporabo električnih avtomobilov v državah članicah EU. Ugotovili smo pozitivno zvezo med kazalcem BDP na prebivalca in deležem registriranih električnih avtomobilov. Poudariti je treba, da države z višjim deležem registriranih električnih avtomobilov ne beležijo nujno manjših izpustov emisij toplogrednih plinov v prometu. Prav tako se kaže šibka povezanost med deležem obnovljivih virov energije, porabljene v transportu, in deležem registriranih električnih avtomobilov. Ugotovili smo, da je prostorska umestitev električnih polnilnic bolj optimalna za uporabnike električnih avtomobilov v državah, ki so bolj razvite na področju električne mobilnosti. Z analizo sekundarnih virov in dostopnih statističnih podatkov smo dokazali, da uveljavitev in uporaba električnih avtomobilov trenutno ne rešujeta okoljske problematike na področju prometa. Potrebna bosta napredek na področju pridobivanja električne energije iz obnovljivih virov energije in pravilno recikliranje električnih avtomobilov na koncu njihove življenjske dobe.
Ključne besede: električni avtomobili, električne polnilnice, proizvodnja energije, onesnaževanje okolja
Objavljeno v DKUM: 27.07.2021; Ogledov: 1321; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

7.
Modeliranje različnih konfiguracij dvokolesnih in štirikolesnih električnih pogonov vozil s simulacijskimi orodji AVL : diplomsko delo
Jure Pigac, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi lastnosti električnih motorjev je pogonske sisteme električnih vozil mogoče izvesti v več različnih konfiguracija. Zato smo se odločili, da bomo v okviru te diplomske naloge simulirali delovanje več različnih konfiguracij dvokolesnih in štirikolesnih pogonskih sistemov električnih vozil. V ta namen smo uporabili simulacijsko orodje AVL Cruise M. S tem smo izdelali šest simulacijskih modelov pogonskih sistemov električnih vozil. Z vsakim modelom smo izvedli več simulacij. Vsaka izmed simulacij je predstavljala svoj vozni cikel. Na koncu smo na podlagi rezultatov simulacij izvedli analizo in primerjavo pogonskih sistemov električnih vozil. Z zbranimi podatki smo ovrednotili morebitne aplikacije posamezne konfiguracije pogonskega sistema.
Ključne besede: električni avtomobili, električna kolesa, simulacije, pogonski sistemi električnih vozil, AVL Cruise M
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 874; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Pokritost slovenije s polnilnimi postajami za električne avtomobile
Mark Kmetec, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V Sloveniji, kot tudi po Evropi, se ljudje vedno bolj zavedajo pomena ohranjanja okolja in stremijo k ohranjanju narave. Električni avtomobili so ena od novosti, ki bi na dolgi rok lahko pomagale k boljši prihodnosti. Za njihovo nemoteno delovanje je ključnega pomena primerna infrastruktura, katere osrednjo vlogo predstavljajo polnilne postaje. Namen diplomske naloge je raziskati stanje pokritosti Slovenije z le temi. S pomočjo GIS analiz v programu ArcGIS smo analizirali območja, kjer polnilnih postaj primanjkuje. Njihovo pokritost smo primerjali tudi s sosednjima državama, Avstrijo in Hrvaško. Naše ugotovitve smo podkrepili z anketiranjem uporabnikov. Ti so bili za našo nalogo ključnega pomena, saj nas niso zgolj informirali o primanjkljaju postaj, marveč tudi o njihovi uporabi in pogostimi težava z njimi.
Ključne besede: električni avtomobili, polnilne postaje, ArcGIS, logistika, GIS
Objavljeno v DKUM: 27.02.2019; Ogledov: 1165; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

9.
Avtomobili in njihov vpliv na okolje, trendi ter smernice razvoja
Aljaž Šulc, 2016, diplomsko delo

Opis: V skupnem diplomskem delu sem združil znanost biologije in tehnike z obravnavanjem razvoja avtomobilizma in njegovega vpliva na okolje. Pri vplivih transporta na okolje sem se osredotočil predvsem na onesnaževanje ozračja in ekološke posledice, kot so, akumulacija težkih kovin, onesnaževanje s prašnimi delci, soljo, hrupom in svetlobo, uničevanje habitatov in fragmentacija krajine, vnos in razširjanje škodljivih vrst, povozi živali, nastanek novega habitata in soljenje kot priložnost za slanoljubne rastline. Opredelil sem tudi sodobne smernice razvoja avtomobilizma in trend zmanjševanja okoljskega odtisa. V zaključnem delu sem spoznanja prenesel še v šolsko prakso v sklopu tehniškega dne za 8. razrede osnovne šole.
Ključne besede: avtomobili, onesnaževanje, ekološke posledice, težke kovine, izpušni plini, prašni delci, sol, hrup, svetloba, fragmentacija habitata, povozi, električni pogon, hibridni pogon.
Objavljeno v DKUM: 02.12.2016; Ogledov: 2231; Prenosov: 359
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 2.55 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici