1. MOŽNOSTI ZA ZMANJŠANJE OBREMENJEVANJA OKOLJA Z UPORABO ELEKTRIČNIH AVTOMOBILOVTina Despotovič, 2019, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je ugotoviti, ali električna vozila res pripomorejo k zmanjšanju onesnaževanja okolja. Tema bo obravnavala celoten življenjski cikel električnega avtomobila. Pri tem bo obravnavana zgodovina nastanka električnega avtomobila ter onesnaževanje zraka, ki nastaja z uporabo tako električnih vozil kot vozil z notranjim izgorevanjem. Sledil bo opis izdelave izdelka in njegove porabe ter problemi, ki se pojavljajo ob tem. Zadnji del diplomske naloge bo zajemal analizo škode, ki jo povzroča uporaba baterije ter predlagane izboljšave, vezane na odpadke, povzročene z uporabo baterije. V nadaljevanju bo opravljena primerjava električnega avtomobila z avtomobilom na bencinski/dizelski pogon ter primerjava dveh vrst baterij. V namen primerjave bosta uporabljeni SWOT-analiza in metoda kompilacij. Na koncu bo izveden poskus ocene, koliko bi lahko posameznik znižal obremenjevanje ozračja in ogljični odtis, če bi za prihod na fakulteto uporabljal električni avto. Ključne besede: Električni avto, življenjski cikel, onesnaževanje okolja, emisije CO2, vozila na notranje izgorevanje... Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1262; Prenosov: 213
Celotno besedilo (929,37 KB) |
2. UPORABA CAN-VODILA IN SIGNALA PWM ZA KONTROLO IN NADZOR POLNJENJA LITIJEVIH AKUMULATORJEV ELEKTRIČNEGA AVTOMOBILAJože Podbrežnik, 2016, diplomsko delo Opis: V svetu se vedno več ljudi zaveda onesnaženja okolja in dajejo čedalje večji pomen cenejšim alternativnim pogonom in virom energije. Razvoj hibridnih, priključno-hibridnih ali popolnoma električnih vozil je odvisen predvsem od razvoja zmogljivejših akumulatorjev in načina nadzora polnjenja hranilnika energije. Električna vozila morajo imeti za polnjenje standardizirani električni priključek, ki omogoča hiter in predvsem varen način regeneracije porabljene električne energije, zato smo v uvodu opisali razvoj dosedanjih sistemov. Glavni namen naloge je bil skonstruirati in implementirati prototip elektronskega vezja z vgrajenim CAN krmilnikom, ki s pomočjo CAN-vodila in PWM-signala omogoča nadzor konduktivnega polnjenja litijevih akumulatorjev električnega vozila, v skladu s standardom SAE_J1772 oziroma IEC 61851-3. Ključne besede: električni avto, nadzorna enota, polnjenje, praznjenje, litij-ionske baterije, regulator polnjenja, pulzno širinska modulacija, CAN-vodilo Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 1773; Prenosov: 135
Celotno besedilo (5,50 MB) |
3. |