| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Prilagoditev metodologije inženirskega pristopa k izračunu eksternih stroškov prometa zaradi zastojev v urbanih okoljih
Beno Mesarec, 2009, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je izpeljana prilagoditev metodologije inženirskega pristopa k izračunu eksternih stroškov prometa zaradi zastojev v urbanih okoljih. Osnovni inženirski pristop temelji na merjenju v zastojih izgubljenega časa ter posredno tudi njegove vrednosti. Pri tem upošteva prometno-inženirske pojme, kot so odnos med hitrostjo in prometnim tokom, gibanje mejnih stroškov v odvisnosti od prometnih obremenitev glede na čas dneva/tedna/leta ter prometne obremenitve in kapacitete cestnih odsekov. Ker gre za pristop, ki v bistvu ne ugotavlja absolutnih vrednosti izgubljenega časa zaradi prometnih zastojev neposredno, temveč ugotavlja, ali se na obravnavanih cestnih odsekih redno (in v kakšnem obsegu) pojavljajo prometni zastoji zaradi preobremenjenosti, je manj primeren za izračune eksternih stroškov prometa zaradi zastojev za urbana območja. Njegova prilagoditev omogoča konkreten izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev na izbranem urbanem cestnem omrežju na podlagi statistično merljivih količin (v zastojih izgubljen čas, namen potovanj, zasedenost vozil), fizikalnih količin (hitrost prometnega toka, čas voženj) ter socio-ekonomskih kazalnikov (vrednost časa). Izpeljana metodologija je bila v okviru magistrskega dela uporabljena za izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev za slovensko cestno omrežje, rezultati izračuna pa validirani z rezultati študij, ki obravnavajo sorodno tematiko. Uporaba prilagojenega inženirskega pristopa omogoča natančnejši izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev, velikost katerih predstavlja pomembno informacijo za snovalce prometne politike, ki se ukvarjajo z internalizacijo eksternih stroškov prometa. Slednja je pomembna, ker vodi do izboljšane učinkovitosti prometnega sistema ter posledično do zmanjšanja prometnih zastojev ter manjših problemov na področju prometne varnosti in onesnaževanja okolja.
Ključne besede: prometni zastoji, eksterni stroški prometa, eksterni stroški prometnih zastojev, metodologija izračuna eksternih stroškov prometa zaradi zastojev
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 3340; Prenosov: 276
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

8.
Določanje krivulje eksternih stroškov prometne (ne)varnosti kot element strateškega načrtovanja prometnic
Gabrijel Sternad, 2010, magistrsko delo

Opis: Sodobna družba se poleg pozitivnih vse bolj zaveda tudi negativnih učinkov cestnega prometa, ki se kažejo v različnih oblikah. Ena izmed njih so prometne nesreče in njihove posledice, ki se lahko ponazorijo tudi v obliki stroškov, ki pri tem nastanejo. Prometni načrtovalci pri iskanju teoretičnega (pa tudi praktičnega) optimuma kapacitet prometnega omrežja po sodobnih, trajnostnih principih, namreč niso več »zavezani« upoštevati samo pretočnosti (kar praktično pomeni povečevati kapacitete cest, križišč, parkirnih površin), temveč iskati splošni optimum. Upoštevati morajo eksterne stroške prometa, ti pa so se zaradi spremenjenih vrednostnih sistemov (povečanje vrednosti človekovega zdravja in življenja) z vidika njihove strukture bistveno spremenili. Magistrska naloga obravnava problem eksternih stroškov prometnih nesreč z vidika njihove odvisnosti od prometne obremenitve cestnega odseka. Tako je v okviru naloge izvedena raziskava o odvisnosti dejanske (izmerjene) prometne varnosti od prometne obremenitve (gostote prometnega toka) ob upoštevanju uveljavljene metodologije za določanje eksternih stroškov prometnih nesreč. Raziskava je izvedena na treh cestnih odsekih državnih cest v Sloveniji, njeni rezultati pa so pomembni z vidika strateškega prometnega planiranja in tudi raziskovanja tega področja v prihodnje.
Ključne besede: promet, cestni promet, eksterni stroški, eksterni stroški prometnih nesreč, prometna varnost, gostota prometnega toka
Objavljeno: 05.07.2010; Ogledov: 2639; Prenosov: 275
.pdf Celotno besedilo (34,49 MB)

9.
Eksterni stroški cestnega prometa in njihovo zmanjševanje s pomočjo inteligentnih transportnih sistemov : diplomsko delo
Tadej Zupan, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na problem eksternih stroškov cestnega prometa. Eksterni stroški so vsi negativni vplivi prometa na družbo, ki jih uporabnik, ki jih je povzročil, ne poravna. Med te stroške sodijo stroški prometnih nesreč, zvočne emisije, emisije škodljivih plinov, zastoji, klimatske spremembe ... V interesu vseh nas je, da so ti stroški čim manjši. Obstaja več načinov, kako jih lahko zmanjšamo. V tej diplomski nalogi je opisano, kako jih lahko zmanjšamo s pomočjo inteligentnih transportnih sistemov (ITS). V tretjem poglavju so podani konkretni predlogi za zmanjšanje eksternih stroškov cestnega prometa v Sloveniji. Predlaganih je več ukrepov, med drugim vpeljava novih ITS sistemov v cestni promet in oblikovanje urada za ITS na Ministrstvu za promet. Predlagana je tudi drugačna obdavčitev motornih vozil, in sicer da bi bila vozila obdavčena na podlagi izpustov CO2 in varnosti, ne pa samo na podlagi izpustov.
Ključne besede: cestni promet, eksterni stroški, inteligentni transportni sistemi
Objavljeno: 04.11.2010; Ogledov: 3574; Prenosov: 503
.pdf Celotno besedilo (1016,81 KB)

10.
Vpliv izgradnje obvoznice - primer obvoznica Kidričevo : diplomsko delo
Blanka Erjavec, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Cestni promet kot terciarna dejavnost deluje v prostoru kot povezovalec, omogoča fizično mobilnost, prenos informacij na daljavo in je tesno povezan z gospodarskim razvojem. Cestna infrastruktura je del cestnega prometnega omreţja. Če ţelimo izboljšati mobilnost prebivalcev in prometno stanje v občini Kidričevo, je potrebno zgraditi obvoznico Kidričevo, katera bo vsaj v določeni meri rešila in omilila prometno teţavo. Vendar pa bo obravnavana obvoznica Kidričevo s seboj »prinesla« tudi vplive na okolje in gospodarstvo ter prebivalce občine Kidričevo. Večji del teh vplivov bo pozitivnih kot negativnih, oziroma nekateri obstoječi negativni prometni vplivi v občini in okolici, bodo z obvoznico Kidričevo omiljeni. Na gospodarstvo občine Kidričevo bo bodoča obvoznica vplivala pozitivno, predvsem v smislu vpliva na podjetja, ki se nahajajo v njeni neposredni okolici, načrtuje pa se še nadaljnji razvoj na področju cestne infrastrukture. To nam kaţe nadaljnji razvoj na področju cestnega prometa v občini Kidričevo.
Ključne besede: trajnostni razvoj, eksterni stroški, promet, Kidričevo, izgradnja obvoznice, vplivi
Objavljeno: 17.05.2011; Ogledov: 1527; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici