| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Transportna ekonomija
Stanislav Božičnik, 2020, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo

Opis: Na osnovi definicije prometa, transporta in ekonomije pojasnimo pomen transportne ekonomije. Nekatere ključne makro ekonomske kategorije pojasnimo skozi različne nivoje proučevanja ekonomskih fenomenov, transport kot sistem pa predstavimo v luči različnih ekonomsko-političnih sistemskih zornih kotov. Sledi predstavitev trga in tržnega mehanizma kot osnove za razumevanje na trgu temelječih ekonomskih mehanizmov in pojavov. Predstavljena so osnovna analitska orodja potrebna za oceno konkurenčnih prednosti podjetja in za izbor tržnih strategij. Sledi predstavitev osnov trženja. Samo poznavanje trga, tržnih razmer in tržnih možnosti ne zadošča. Zelo pomembno je tudi poznavanje: vrst, strukture in dinamike stroškov podjetja, točke pokritja, metod kalkuliranja in amortiziranja ter poznavanje metod oblikovanja prodajnih cen podjetja. Vodstvo podjetja mora poznati, obvladovati in usklajevati obe področji: trg (trženje) in ekonomiko podjetja, da lahko trajno in uspešno vodi podjetje. Za pravilne poslovne odločitve predstavljamo tudi izbor najbolj primernih metod za oceno investicijskih projektov. Vsa znanja iz področja ekonomike, trga in trženja združimo v poslovnem načrtu, katerega bistvo predstavimo. S teorijo in prakso vrednotenja eksternih stroškov transporta in na tržnem mehanizmu temelječih instrumentih za uravnavanja transporta učbenik zaključimo.
Ključne besede: transport, ekonomija, mikroekonomija, trženje, investicije, eksterni stroški transporta, kalkulacija stroškov, ekonomika podjetja, učbeniki
Objavljeno: 31.01.2020; Ogledov: 771; Prenosov: 132
URL Povezava na datoteko
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Predlog novega modela določanja uporabnine za uporabo javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji
Adnan Genjac, 2016, magistrsko delo

Opis: Za uporabo javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji je upravljavec upravičen do denarnega nadomestila za koriščenje infrastrukture oz. uporabnine, ki je namenjena vzdrževanju in vodenju prometa na javni železniški infrastrukturi, ter tako pomeni manjši prispevek za državo. Zakonodajni okvir Evropske unije ureja zelo širok segment železniškega sektorja, zaračunavanje uporabe železniške infrastrukture pa podrobneje ureja Direktiva 2012/34/EU z dne 21. novembra 2012 o vzpostavitvi enotnega evropskega železniškega območja ter na njeni podlagi sprejeta izvedbena Uredba komisije o načinih izračunavanja stroškov, ki nastanejo neposredno pri izvajanju storitve železniškega prometa z dne 12. junija 2015. Z vidika zaračunavanja uporabe železniške infrastrukture je pomembna tudi politika Evropske unije, ki določa usmeritve in ukrepe za vzpostavitev okolju prijaznejšega prometa in s tem vključitev internalizacije eksternih stroškov v uporabnino za uporabo prometne infrastrukture. Razvoj področja prometa kot temeljni politični dokument v Republiki Sloveniji narekuje prometna politika, ki v celoti implementira usmeritve in cilje, ki jih določa Skupna prometna politika Evropske unije. Resolucija o prometni politiki Republike Slovenije - Intermodalnost: Čas za sinergijo iz leta 2006 tako v celoti sledi izhodiščem razvoja prometa v Evropski uniji ter hkrati zagotavlja doseganje prioritetnih ciljev slovenskega prometnega sektorja. Kot enega izmed ključnih in splošnih ukrepov nacionalna prometna politika načrtuje uvedbo sistema plačevanja uporabe prometne infrastrukture po načelu mejnih družbenih stroškov (stroškov, ki jih uporabnik infrastrukture povzroči sebi, drugim uporabnikom infrastrukture in družbi kot celoti), s čimer se želi pri uporabi prometne infrastrukture doseči temeljni cilj prometne politike - družbeni optimum v delu, ki se nanaša na prometni sektor (Paretov optimum). Paretov optimum pravi, da so resursi v družbi optimalno porazdeljeni in zagotavljajo najvišjo možno skupno blaginjo. V magistrskem delu je tako raziskana in analizirana nacionalna in evropska zakonodaja s področja uporabnine ter možnost vključitve eksternih stroškov prometa v uporabnino, s katerimi bi lahko v največji možni meri uresničevali zastavljeno nacionalno prometno politiko na področju sistema plačevanja uporabe prometne infrastrukture. Poleg tega je predstavljeno tudi obstoječe stanje javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji s stroški vzdrževanja in vodenja prometa ter obstoječi in bodoči prometni tokovi na slovenskem železniškem omrežju. Izhodiščno stanje infrastrukture predstavlja osnovo za določitev oz. realno oceno višine potrebnih stroškov tekočega vzdrževanja oz. zamenjav v okviru vzdrževanja, ki so osnova za odločanje o tem, kolikšna bo uporabnina, kolikšen delež stroškov vzdrževanja in vodenja prometa bo pokrila in koliko sredstev bo moral zagotoviti lastnik, tj. država. To magistrsko delo je nastalo v želji raziskati in analizirati teoretične in praktične sisteme zaračunavanja uporabnine v Evropski uniji ter posledično predlagati boljšo rešitev plačevanja uporabe železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji, s katero bi uporabniki železniške infrastrukture, poleg stroškov vzdrževanja in upravljanja javne železniške infrastrukture, pokrili tudi stroške, ki nastanejo med uporabniki; na primer stroške nesreč in stroške, ki jih utrpi družba kot celota (na primer škode v okolju, škode zaradi hrupa).
Ključne besede: uporabnina železniške infrastrukture, prometna politika, eksterni stroški prometa, javna železniška infrastruktura (JŽI), stroški vzdrževanja železniške infrastrukture in stroški vodenja prometa
Objavljeno: 04.08.2016; Ogledov: 912; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (4,53 MB)

3.
Vpliv prometnih nesreč na transportno logistična podjetja
Anja Kozel, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali cestne prometne nesreče transportno logističnih podjetij in z njimi povezano cestno varnost ter zunanje stroške. Cestni transportni promet je eden izmed najbolj uporabljenih transportnih sistemov, zato je zelo pomembno, da je tudi varen. Tekom diplomske naloge smo pregledali že napisano literaturo o naši temi ter predstavili osnovo za nadaljnje delo. Osnova zajema literaturo o prometnih nesrečah cestnega tovornega prometa ter njihovih vplivih, obsega pa tudi stroške države in transportno logističnih podjetij. V drugem poglavju diplomskega dela smo se osredotočili na načrtovanje vprašalnika, ki smo ga izvedli, med drugim pa smo opisali tudi cilje, hipoteze ter metode raziskave. Zadnji del je namenjen statistični analizi podatkov, ki so povezani s cestnimi prometnimi nesrečami na območju Evrope in Slovenije. Predstavili smo tudi predloge prenove suprastrukture transportnih podjetij v Sloveniji ter zamisel, kako bi z izobraževanjem udeležencev cestnega prometa izboljšali prometno varnost. Ugotovili smo, da je najpogostejši dejavnik prometnih nesreč vprašanih podjetij človeškega izvora in ne izhaja iz zastarane suprastrukture, zato je potrebno dati večji poudarek sistematskemu izobraževanju ljudi. Je že res, da večina vprašanih podjetij že izvaja izobraževanje za zaposlene v povezavi z varnostjo prometa, vendar je zaskrbljujoče, da je večina le 57 odstotna. Tekom raziskave smo ugotovili tudi, da človeškemu dejavniku vzroka prometnih nesreč sledita utrujenost in neprilagojena hitrost. K zmanjšanju prometnih nezgod, ki nastanejo zaradi teh dejavnikov, bi pripomogli z vpeljavo inteligentnih transportnih sistemov, ki pa predstavljajo velik finančni zalogaj. Z našimi predlogi želimo ob pomoči smernic EU na dolgi rok zmanjšati število prometnih nesreč ter posledično zmanjšati negativne eksterne stroške tako transportno logističnih podjetij kot tudi države. Na takšen način želimo povečati konkurenčnost podjetij in prispevati k varnejšemu življenju ljudi.
Ključne besede: Cestno prometne nesreče, transportno logistična podjetja, eksterni stroški, cestni transport.
Objavljeno: 08.09.2015; Ogledov: 1300; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

4.
Toplogredni plini in promet
Stanislav Božičnik, 2007, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Ključne besede: toplogredni plini, eksterni stroški, transport, vpliv na okolje, prometne dovolilnice
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 2529; Prenosov: 70
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Vpliv izgradnje obvoznice - primer obvoznica Kidričevo : diplomsko delo
Blanka Erjavec, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Cestni promet kot terciarna dejavnost deluje v prostoru kot povezovalec, omogoča fizično mobilnost, prenos informacij na daljavo in je tesno povezan z gospodarskim razvojem. Cestna infrastruktura je del cestnega prometnega omreţja. Če ţelimo izboljšati mobilnost prebivalcev in prometno stanje v občini Kidričevo, je potrebno zgraditi obvoznico Kidričevo, katera bo vsaj v določeni meri rešila in omilila prometno teţavo. Vendar pa bo obravnavana obvoznica Kidričevo s seboj »prinesla« tudi vplive na okolje in gospodarstvo ter prebivalce občine Kidričevo. Večji del teh vplivov bo pozitivnih kot negativnih, oziroma nekateri obstoječi negativni prometni vplivi v občini in okolici, bodo z obvoznico Kidričevo omiljeni. Na gospodarstvo občine Kidričevo bo bodoča obvoznica vplivala pozitivno, predvsem v smislu vpliva na podjetja, ki se nahajajo v njeni neposredni okolici, načrtuje pa se še nadaljnji razvoj na področju cestne infrastrukture. To nam kaţe nadaljnji razvoj na področju cestnega prometa v občini Kidričevo.
Ključne besede: trajnostni razvoj, eksterni stroški, promet, Kidričevo, izgradnja obvoznice, vplivi
Objavljeno: 17.05.2011; Ogledov: 1993; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

6.
Eksterni stroški cestnega prometa in njihovo zmanjševanje s pomočjo inteligentnih transportnih sistemov : diplomsko delo
Tadej Zupan, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na problem eksternih stroškov cestnega prometa. Eksterni stroški so vsi negativni vplivi prometa na družbo, ki jih uporabnik, ki jih je povzročil, ne poravna. Med te stroške sodijo stroški prometnih nesreč, zvočne emisije, emisije škodljivih plinov, zastoji, klimatske spremembe ... V interesu vseh nas je, da so ti stroški čim manjši. Obstaja več načinov, kako jih lahko zmanjšamo. V tej diplomski nalogi je opisano, kako jih lahko zmanjšamo s pomočjo inteligentnih transportnih sistemov (ITS). V tretjem poglavju so podani konkretni predlogi za zmanjšanje eksternih stroškov cestnega prometa v Sloveniji. Predlaganih je več ukrepov, med drugim vpeljava novih ITS sistemov v cestni promet in oblikovanje urada za ITS na Ministrstvu za promet. Predlagana je tudi drugačna obdavčitev motornih vozil, in sicer da bi bila vozila obdavčena na podlagi izpustov CO2 in varnosti, ne pa samo na podlagi izpustov.
Ključne besede: cestni promet, eksterni stroški, inteligentni transportni sistemi
Objavljeno: 04.11.2010; Ogledov: 4289; Prenosov: 611
.pdf Celotno besedilo (1016,81 KB)

7.
Določanje krivulje eksternih stroškov prometne (ne)varnosti kot element strateškega načrtovanja prometnic
Gabrijel Sternad, 2010, magistrsko delo

Opis: Sodobna družba se poleg pozitivnih vse bolj zaveda tudi negativnih učinkov cestnega prometa, ki se kažejo v različnih oblikah. Ena izmed njih so prometne nesreče in njihove posledice, ki se lahko ponazorijo tudi v obliki stroškov, ki pri tem nastanejo. Prometni načrtovalci pri iskanju teoretičnega (pa tudi praktičnega) optimuma kapacitet prometnega omrežja po sodobnih, trajnostnih principih, namreč niso več »zavezani« upoštevati samo pretočnosti (kar praktično pomeni povečevati kapacitete cest, križišč, parkirnih površin), temveč iskati splošni optimum. Upoštevati morajo eksterne stroške prometa, ti pa so se zaradi spremenjenih vrednostnih sistemov (povečanje vrednosti človekovega zdravja in življenja) z vidika njihove strukture bistveno spremenili. Magistrska naloga obravnava problem eksternih stroškov prometnih nesreč z vidika njihove odvisnosti od prometne obremenitve cestnega odseka. Tako je v okviru naloge izvedena raziskava o odvisnosti dejanske (izmerjene) prometne varnosti od prometne obremenitve (gostote prometnega toka) ob upoštevanju uveljavljene metodologije za določanje eksternih stroškov prometnih nesreč. Raziskava je izvedena na treh cestnih odsekih državnih cest v Sloveniji, njeni rezultati pa so pomembni z vidika strateškega prometnega planiranja in tudi raziskovanja tega področja v prihodnje.
Ključne besede: promet, cestni promet, eksterni stroški, eksterni stroški prometnih nesreč, prometna varnost, gostota prometnega toka
Objavljeno: 05.07.2010; Ogledov: 3079; Prenosov: 326
.pdf Celotno besedilo (34,49 MB)

8.
Prilagoditev metodologije inženirskega pristopa k izračunu eksternih stroškov prometa zaradi zastojev v urbanih okoljih
Beno Mesarec, 2009, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je izpeljana prilagoditev metodologije inženirskega pristopa k izračunu eksternih stroškov prometa zaradi zastojev v urbanih okoljih. Osnovni inženirski pristop temelji na merjenju v zastojih izgubljenega časa ter posredno tudi njegove vrednosti. Pri tem upošteva prometno-inženirske pojme, kot so odnos med hitrostjo in prometnim tokom, gibanje mejnih stroškov v odvisnosti od prometnih obremenitev glede na čas dneva/tedna/leta ter prometne obremenitve in kapacitete cestnih odsekov. Ker gre za pristop, ki v bistvu ne ugotavlja absolutnih vrednosti izgubljenega časa zaradi prometnih zastojev neposredno, temveč ugotavlja, ali se na obravnavanih cestnih odsekih redno (in v kakšnem obsegu) pojavljajo prometni zastoji zaradi preobremenjenosti, je manj primeren za izračune eksternih stroškov prometa zaradi zastojev za urbana območja. Njegova prilagoditev omogoča konkreten izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev na izbranem urbanem cestnem omrežju na podlagi statistično merljivih količin (v zastojih izgubljen čas, namen potovanj, zasedenost vozil), fizikalnih količin (hitrost prometnega toka, čas voženj) ter socio-ekonomskih kazalnikov (vrednost časa). Izpeljana metodologija je bila v okviru magistrskega dela uporabljena za izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev za slovensko cestno omrežje, rezultati izračuna pa validirani z rezultati študij, ki obravnavajo sorodno tematiko. Uporaba prilagojenega inženirskega pristopa omogoča natančnejši izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev, velikost katerih predstavlja pomembno informacijo za snovalce prometne politike, ki se ukvarjajo z internalizacijo eksternih stroškov prometa. Slednja je pomembna, ker vodi do izboljšane učinkovitosti prometnega sistema ter posledično do zmanjšanja prometnih zastojev ter manjših problemov na področju prometne varnosti in onesnaževanja okolja.
Ključne besede: prometni zastoji, eksterni stroški prometa, eksterni stroški prometnih zastojev, metodologija izračuna eksternih stroškov prometa zaradi zastojev
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 3733; Prenosov: 301
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici