SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 24
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
EROTIČNA RISBA
FORTUNA LAZAR, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Erotična risba« je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomske naloge. Neposredna erotična upodobitev je del likovne produkcije večine umetnikov. V raziskovanju erotičnih upodobitev sem izpostavila dva umetnika, Egona Schieleja, ki je ustvaril pomemben opus erotične figuralike in Marlene Dumas, še živečo umetnico, ki skozi erotične podobe izraža aktualne teme sodobnosti. Namen tega diplomskega dela je, raziskati vlogo erotičnih upodobitev v preteklosti in danes ter poiskati vzroke za nastanek določenih erotičnih upodobitev pri obeh umetnikih, ki sem jih iskala predvsem s psihološkega vidika. Vse to bom povezala s svojimi likovnimi rešitvami.
Ključne besede: UPODOBITVE, EROTIKA, PORNOGRAFIJA, EKSPRESIONIZEM, MODERNIZEM, EGON SCHIELE, EROTIČNA RISBA, MARLENE DUMAS
Objavljeno: 08.07.2009; Ogledov: 2775; Prenosov: 322
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

2.
ŽIVALI KOT IZHODIŠČE ZA MOTIVE, SIMBOLE IN METAFORIKO V IZBRANI KRATKI PROZI PRVE POLOVICE 20. STOLETJA
Ines Vrabec, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Živali kot izhodišče za motive, simbole in metaforiko v izbrani kratki prozi prve polovice 20. stoletja je bil ugotoviti, katere živali so bile izhodišče za motiviko, simboliko in metaforiko ekspresionistične stilne paradigme v določeni kratki prozi pri Ivanu Cankarju, Francetu Bevku, Ivanu Dorniku in Miranu Jarcu. Zanimala nas je tudi funkcija teh živali, saj smo poskušali dokazati, da se v tej stilni paradigmi pojavlja predvsem simbolika grdega in grotesknega, kar pomeni, da se srečujemo večinoma z golaznijo, nočnimi živalmi in mrčesom. Opazili smo, da v tej simboliki sodelujejo tudi druge živali, skozi katere ekspresionistična proza ubeseduje določene idejne poudarke. Vedno je veljala predpostavka, da je Ivan Cankar temelj v naši književnosti, po katerem se zgledujejo drugi avtorji. V diplomski nalogi smo poskušali dokazati, da Cankar s svojo simboliko ni vplival na živalsko simboliko, motiviko in metaforiko drugih obravnavanih avtorjev.
Ključne besede: Cankar, Bevk, Dornik, Jarc, kratka proza, simbolika, motivika, metaforika, ekspresionizem
Objavljeno: 15.07.2010; Ogledov: 1883; Prenosov: 552
.pdf Celotno besedilo (673,80 KB)

3.
EKSPRESIONISTIČNO SLIKARSTVO KOT INSPIRACIJSKO IZHODIŠČE ZA OBLIKOVANJE TEKSTILIJ
Riana Petanjek, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj mojega diplomskega dela je bil pokazati kako lahko ekspresionizem, slog in obdjobje v umetnosti, uporabimo kot nadvih za oblikovanje tekstilnih vzorcev in izdelkov. Najprej sem naredila poglobljen študij ekspresionizma kot umetniškega sloga in spoznavanje ekspresionističnega načina likovnega ustvarjanja. Temu je sledila preučitev prednosti in slabosti različnih tehnik tekstilnega oblikovanja, ki sem jih imela namen uporabljati v oblikovalskem procesu. Pri svojem ustvarjanju, ki je bilo praktični del diplomskega dela, sem najprej naredila izbor motiva na podlagi ekspresionističnih risb potem razvoj teh motivov in na koncu realizacijo teh motivov v treh različnih tekstilnih tehnikah. Končni rezultat diplomskega dela so izdelki, ki so nastali v tem oblikovalskem procesu.
Ključne besede: Ekspresionizem, navdih, motivi, oblikovanje tekstilnih vzorcev in izdelkov, tekstilne tehnike.
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 1980; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

4.
TONE KRALJ IN POSLIKAVE CERKVA NA SLOVENSKEM PRIMORSKEM
Mojca Benčina, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi želim predstaviti Toneta Kralj in njegove cerkvene poslikave na slovenskem Primorskem. Tone Kralj je od začetka dvajsetih do poznih šestdesetih let na Primorskem ustvaril gigantski likovni opus, s katerim je skušal utrjevati slovensko nacionalno zavest na območju, ki je po letih 1918 pripadalo Italiji. Poslikal je več kot štirideset cerkva. Doslej še ni bil narejen sistematičen popis vseh Kraljevih poslikav na Primorskem, česar se loteva pričujoča diplomska naloga. Za okvir topografskega popisa si jemlje slovenske državne meje, v interpretaciji pa skuša naloga odpreti vprašanje stilnega razmerja obravnavanih del. Na začetku naloge na kratko predstavim Kraljevo umetniško pot, začetek cerkvenega slikarstva in takratno zgodovinsko dogajanje. V nadaljevanju obravnavana dela razdelim na tri poglavja glede na slikarjev stilni razvoj. Namen naloge je narediti sistematičen popis poslikav na slovenskem Primorskem in jih interpretirati glede na ikonografska izhodišča.
Ključne besede: Tone Kralj, ekspresionizem, cerkvene poslikave, slovenska Primorska, svetniki, križev pot
Objavljeno: 18.01.2011; Ogledov: 3979; Prenosov: 435
.pdf Celotno besedilo (67,29 MB)

5.
FENOMEN AVTOPORTRETA IN IZRAZNOST RISBE
Aleksandra Farazin, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Fenomen avtoportreta in izraznost risbe« je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomskega dela. Avtoportretna zvrst skozi bogato zbirko več tisoč primerov razkriva svojo šeststoletno zgodovino. V sodobni umetnosti še vedno predstavlja eno izmed glavnih ikonografskih področij. Namen diplomskega dela je bil raziskati sodobne oblike avtoportreta v fotografiji in skozi performans, v katerem sem se tudi sama izrazila. Ker je večinski del lastnih avtoportretov izveden v risbi, drugo poglavje obravnava risbo, njen pomen, lastnosti, zvrsti in oblike ter zgodovino utrjevanja njenega statusa kot dokončnega umetniškega izdelka. V poglavju o risbi sem izpostavila pomen realističnega risanja kot osnove pri usvajanju risarske veščine in s tem problematiko figuralne umetnosti, ki kljub slabim napovedim še iz obdobja moderne ostaja živo in vseprisotno. Zadnje poglavje poleg predstavitve lastnih del orisuje tudi postopek nastajanja risanih lastnih podob. Ker ustvarjanje likovnih del po opazovanju fotografske predloge še dandanes nosi breme kvaziumetniškega postopka, sem se tej problematiki temeljiteje posvetila. Zato poslednja hipoteza temelji na priznavanju enakovrednosti uporabe fotografske predloge z zrcalno podobo pri ustvarjanju avtoportreta.
Ključne besede: AVTOPORTRET, SAMOPODOBA, RISBA, LINIJA, FOTOGRAFIJA, PERFORMANS, AVTOPORTRETNI AKT, EKSPRESIONIZEM
Objavljeno: 18.07.2011; Ogledov: 3279; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

6.
LIRIČNA ABSTRAKCIJA IN SORODNI POJAVI V MODERNEM SLIKARSTVU
Nina Palir, 2011, diplomsko delo

Opis: Abstrakcija je poseben fenomen v slikarstvu. Vse od svojega začetka do danes se je močno spreminjala in razvijala v različne smeri. Ene ostajajo bližje geometriji, druge ekspresiji. Lirična abstrakcija je le ena izmed smeri abstrakcije v modernem slikarstvu. Zasnovana je na svobodni, sproščeni gestikulaciji. Na prvi pogled jo je pogosto težko ločiti od nekaterih slikarskih del tašizma, akcijskega slikarstva, informela ali abstraktnega ekspresionizma. Meje med temi smermi so lahko zelo tanke in včasih težko določljive, predvsem pri slikarjih, ki so v času svojega ustvarjanja preizkušali več oblik abstrakcije. Lirična abstrakcija pa je vezana tudi na geografsko lego. Po drugi svetovni vojni se je v Ameriki pod vodstvom newyorške šole začela formirati liričnost znotraj abstraktnega ekspresionizma, Pariz pa je kot evropska prestolnica umetnosti s svojo šolo spodbujal in širil lirično abstrakcijo tudi izven državnih meja. Tako ne preseneča dejstvo, da se lahko z lirično abstrakcijo srečamo v naši neposredni bližini: na Hrvaškem, v Srbiji in tudi v Sloveniji. Pričujoča naloga se posveča najvidnejšim delom evropskih in ameriških predstavnikov lirične abstrakcije v času modernizma, ob tem pa avtorica predstavlja tudi lastna abstraktno-lirična dela.
Ključne besede: lirična abstrakcija, abstraktni ekspresionizem, akcijsko slikarstvo, informel, asociativna abstrakcija, geometrijska abstrakcija, modernizem, avantgardna gibanja.
Objavljeno: 26.09.2011; Ogledov: 2808; Prenosov: 313
.pdf Celotno besedilo (6,35 MB)

7.
Motivika in simbolika živali v poeziji Mirana Jarca
Dejan Šinko, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Motivika in simbolika živali v poeziji Mirana Jarca sem raziskal živalske motive in simbole v Jarčevi poeziji. Živalske motive sem pregledal in s pomočjo interpretacije ugotovil, kateri motivi preraščajo v simbole. Tu sem se naslonil na semiotično teorijo. Ugotovil sem, da približno polovico vseh motivov prerašča v simbole. Na koncu sem živalske motive in simbole opazoval še skozi časovno prizmo – analiziral sem njihovo uporabo skozi vse tri pesniške zbirke in Pasijonke. Uporaba živalskih motivov in simbolov se močno ujema z Jarčevim pogledom na svet. Prva, ekspresionistična pesniška zbirka Človek in noč vsebuje največ ekspresionističnih poimenovanj; druga, Novembrske pesmi, se z uporabo živalskih motivov in simbolov približa pojmu „skupnega“; tretja, Lirika, pa vsebuje živalska imena, ki označujejo resignacijo in obup. Visoka stopnja zrelosti avtorja in močan vpliv vojne pa v ciklusu Pasijonke ubesedita živalske motive na način, da etično obsodita človeški pohlep in povzdigneta pristno moralno čistost živali.
Ključne besede: Miran Jarc, živali, motivi, simboli, semiotična teorija, ekspresionizem, Človek in noč, Novembrske pesmi, Lirika, Pasijonke
Objavljeno: 11.06.2012; Ogledov: 1501; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (485,03 KB)

8.
DRAMSKA DELA ALOJZIJA REMCA
Biserka Malek, 2012, diplomsko delo

Opis: Alojzij Remec je eden manj raziskanih in opaznih predstavnikov slovenskega ekspresionizma. Spada med slovenske književnike, ki so v novih stilnih pojavitvah videli priložnosti za razvoj slovenske literature in s tem kulture slovenstva. Kljub precejšnjemu odmevu tragedije Magda, njeni aktualnosti, nepomirljivosti nasprotij med konzervatizmom in liberalizmom, je večina njegovih besedil neraziskana in zato zanimivo področje za odkrivanje novih spoznanj o začetkih razvoja sodobne slovenske dramatike. Vprašanje zabavnega ali umetnostnega gledališča je Alojzij Remec rešil z združitvijo obojega. Usode njegovih posameznikov so podobe življenja številnih po deželi. Življenje malega človeka je s postavitvijo na oder postalo del umetnosti, večnosti. Njegov tip dramatike je v osnovi verističen, vendar v besedilih, na prvi pogled preprostih, najdemo globlje pomene, ki se nanašajo na bistvena vprašanja človekove eksistence. Analize in interpretacije njegovih dramskih besedil razkrivajo mesijanskega ekspresionista, toda ne zgolj zaradi zgodnjega ustvarjanja pri katoliškem ekspresionističnem gibanju ali zaradi njegovega vztrajanja v krščanski idealistični etiki, ki veleva, da naj umetnost človeka usmerja k dobremu in pravilnemu, ampak tudi zaradi približanja motivike apokaliptičnega trpljenja, ki ga pomirja obljuba novega življenja. Dramska besedila Alojzija Remca so se izkazala za pomemben vir za spoznavanje obdobja slovenskega ekspresionizma in problemsko aktualne dramatike.
Ključne besede: slovenska dramatika, Alojzij Remec, krščanski idealizem, apokaliptična motivika, slovenski ekspresionizem, verizem
Objavljeno: 03.01.2013; Ogledov: 933; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

9.
GRADNJA SLIKOVNEGA POLJA Z LAZURNIMI BARVNIMI NANOSI
Polona Horvat, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Gradnja slikovnega polja z lazurnimi barvnimi nanosi je nastalo iz moje radovednosti oziroma želje, da še podrobneje raziščem svet abstraktnega slikarstva, abstraktnega ekspresionizma. Prvi del je posvečen sliki. Opisana je zgradba slike, kaj točno slika je, iz česa se razvije oziroma kako nastane. Odstiram tudi fenomen transparentnosti in vse ostale likovne prvine, ki pripomorejo k sestavi slike. Drugi del se dotika obdobja abstraktnega ekspresionizma, kako in kje se je to gibanje pričelo ter kako se je z leti spreminjalo in razvijalo. Predstavljeno je tudi slikarstvo barvnega polja in različni umetniki, ki so vsak na svoj način pristopali h gradnji likovnega dela. Te ugotovitve pa so vplivale tudi na moje ustvarjanje, ki ga predstavljam v zadnjem delu naloge.
Ključne besede: slika, zgradba slike, transparentnost, abstraktni ekspresionizem, barvno polje
Objavljeno: 15.02.2013; Ogledov: 968; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (5,02 MB)

10.
VPLIV AMERIŠKEGA ABSTRAKTNEGA EKSPRESIONIZMA NA SLOVENSKO SLIKARSTVO
Tilen Matej Červek, 2014, diplomsko delo

Opis: Že sama ideja za izdelavo diplomske naloge z naslovom Vpliv ameriškega abstraktnega ekspresionizma na slovensko slikarstvo, ki mi jo je predlagal prof. Janez Balažic, me je vzpodbudila v smeri raziskovanja, kako in na kakšen način se je v Združenih državah Amerike razvil abstraktni ekspresionizem in kako je pozneje vplival na slovensko slikarstvo. V nalogi obravnavam vprašanja nastanka in vplivov, povezanih z razvojem ameriškega abstraktnega ekspresionizma od začetkov, okoliščin; in osrednje predstavnike, ki so zaznamovali razvoj te umetniške smeri. V prvotno jedro abstraktnih ekspresionistov bi lahko šteli slikarje kot so Jackson Pollock, Franz Kline, Robert Motherwell, Willem de Kooning in Ashile Gorky. Bili so slikarji, ki jih je zanimalo slikarstvo akcije. Drugi krog abstraktnih ekspresionistov pa so sestavljali Barnett Newman, Ad Reinhardt, Mark Rothko, Clyford Still in še mnogi drugi. Njihovo slikarstvo je popolnoma abstraktno. Na njihovih delih postaja podoba ritualen, magičen, posvečen dogodek. Z vrnitvijo k ezoteričnim parametrom skušajo psihološko vplivati z enakim načinom razmišljanja, kot to na primer velja za podobe iz azijske mitologije. Drugi del diplomske naloge pa je posvečen slovenskim slikarjem, ki so slikali pod vplivom ameriškega abstraktnega ekspresionizma. V skupino slikarjev, ki so bili rojeni pred drugo svetovno vojno, bi lahko šteli Andreja Jemca in Janeza Bernika. V drugi skupini, rojeni med drugo svetovno vojno in po njej, pa Gustava Gnamuša, Tuga Sušnika, Toma Podgornika in Emerika Bernarda. Pozneje, ko je ta skupina prevzela profesorska mesta na ljubljanski Akademiji za slikarstvo in kiparstvo, pa se je pojavila mlada garda diplomantov, ki so že takoj na začetku svoje slikarske poti opozorili na svoja dela.
Ključne besede: abstraktni ekspresionizem, slikarstvo akcije, akcijsko slikarstvo, slika, barva, ekspresija, umetnost
Objavljeno: 13.03.2014; Ogledov: 1055; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (19,50 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici