SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
OPTIMALNO KRIŽIŠČE S STALIŠČA VPLIVOV NA OKOLJE IN EKONOMSKA UČINKOVITOST
Vesna Čep, 2016, magistrsko delo

Opis: Urbani promet predstavlja enega izmed glavnih virov onesnaževanja okolja, velik delež k temu pa prispevajo zastoji v križiščih. Preobremenjenost križišč v času jutranje in popoldanske prometne konice povzroča kolone, pogosta ustavljanja in speljevanja ter spremembe v hitrosti, posledica tega pa so velike količine izpustov vozil. Pri izbiri optimalnega križišča se opiramo na osem splošnih kriterijev, zadnje čase pa se zaradi vedno večjega ozaveščanja o negativnih vplivih na okolje vse več pozornosti posveča okoljskemu kriteriju. Poleg omenjenega je pomemben iz vidika investitorja prav tako tudi ekonomski kriterij, ki se preveri z izračunom ekonomske učinkovitosti projekta. Na podlagi študijskega primera se s simulacijo v računalniškem programu PTV Vissim in izračunom izpustov vozil v računalniškem programu EnViVer določi optimalen tip križišča glede na količine izpustov vozil. Izvedena je simulacija obstoječega križišča, ˝turbo˝ krožnega križišča, ˝target˝ krožnega križišča in ˝flower˝ krožnega križišča. Za variantna križišča se v nadaljevanju izvede še finančna in ekonomska analiza, na podlagi katerih se določi, ali investicija v izgradnjo posameznega tipa križišča izkazuje ekonomsko učinkovitost.
Ključne besede: vplivi na okolje, izpusti vozil, krožno križišče, mikrosimulacijski model, učinkovitost, finančna in ekonomska analiza
Objavljeno: 01.03.2016; Ogledov: 401; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (4,93 MB)

6.
Tehnologije zajemanja CO2 ter preučevanje njihovega vpliva na delovanje energetskih sistemov
Boštjan Pišotek, 2013, magistrsko delo

Opis: Na osnovi okoljske problematike, ki danes predstavlja enega izmed največjih globalnih izzivov, so v magistrskem delu predstavljene tehnologije zajemanja ogljikovega dioksida iz industrijskih procesov pridobivanja električne energije. Trenutno najbolj obetajoče rešitve v prihodnosti predstavljajo sistemi zajemanja na osnovi pozgorevanja iz elektrarn na fosilna goriva, zato je poudarek namenjen prav njim. Predstavljen je vzorčni fizikalno-matematični model, na osnovi katerega je podana ocena snovnih in energijskih tokov v sistemu. Glede na definirano energetsko učinkovitost sistema za zajemanje ter projekcije modela na referenčni energetski objekt je podana tudi ocena ekonomske upravičenosti integracije tovrstnih sistemov za obdobje do leta 2050.
Ključne besede: absorpcija, amini, ekonomska upravičenost, emisije CO2, emisijski kuponi, energetski sistem, fosilna goriva, MEA topilo, model obratovanja, okoljska problematika, PCC zajemanje, tehnologije zajemanja CO2, učinkovitost zajemanja
Objavljeno: 03.04.2013; Ogledov: 1295; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici