1. Stališča slovenskih odjemalcev do nakupovanja ekoloških izdelkovSimona Orter, 2020, magistrsko delo Opis: Velike spremembe, ki jih je človek povzročil s svojim poseganjem v naravo in ekosistem, ter negativne posledice tovrstnega dejanja so privedle do premišljenega ravnanja z naravo in cenjenja ekoloških izdelkov. V ljudeh sta se prebudili zavest in dolžnost, da naredimo nekaj, dokler je to še mogoče, da obvarujemo naravo in okolje, v katerem živimo. Pojavil se je marketinški trend, ki poudarja številne prednosti ekoloških izdelkov. Trg ekoloških izdelkov doma in po svetu predstavlja hkrati številne priložnosti ter izzive.
V magistrskem delu smo se osredotočili na stališča slovenskih odjemalcev do nakupovanja ekoloških izdelkov. V teoretičnem delu smo predstavili proces nakupovanja, nakupnega vedenja in odločanja, stališča odjemalcev, ekološka živila, ekološko kmetijstvo, certificiranje ter označevanje ekoloških izdelkov, nadzor nad njimi in dejavnike, ki privedejo do nakupa ekoloških izdelkov.
V empiričnem, raziskovalnem delu smo se osredotočili na slovenske odjemalce in nakupovanje ekoloških izdelkov. Osnovni cilj dela je bil raziskati stališča slovenskih odjemalcev do nakupovanja ekoloških izdelkov. Ugotavljali smo, ali obstajajo značilne razlike pri nakupovanju ekoloških izdelkov glede na starost, spol, izobrazbo in območje bivanja, ali so dejavniki, kot so zdravje, prijaznost okolju, varnost in kakovost, povezani z nakupom ekoloških izdelkov, zanimalo nas je tudi, kateri izmed naštetih dejavnikov je tisti, ki v največji meri privede do nakupa ekoloških izdelkov. Na podlagi zbranih podatkov, zastavljenih hipotez in analize smo prišli do naslednjih ugotovitev: glede na starost obstajajo statistično značilne razlike pri nakupovanju ekoloških izdelkov – ekološke izdelke najpogosteje kupujejo odjemalci, stari 61 let ali več, najmanj pogosto pa tisti odjemalci, ki so stari do 30 let. Pri nakupovanju ekoloških izdelkov prav tako obstajajo statistično značilne razlike glede na spol – ekološke izdelke pogosteje kot ženske nakupujejo moški. Pri nakupovanju ekoloških izdelkov opazimo statistično značilne razlike glede na izobrazbo – ekološke izdelke najpogosteje nakupujejo odjemalci s končano osnovno šolo, najredkeje pa odjemalci s končano srednjo šolo. Obstajajo tudi statistično značilne razlike glede na območje bivanja – ekološke izdelke pogosteje nakupujejo odjemalci, ki prebivajo v mestu. Povezava obstaja med pogostostjo nakupovanja ekoloških izdelkov in zaznanimi pozitivnimi vplivi ekoloških izdelkov na zdravje, med pogostostjo nakupovanja ekoloških izdelkov ter zaznano prijaznost okolju ekoloških izdelkov, med pogostostjo nakupovanja ekoloških izdelkov in zaznano varnostjo ekoloških izdelkov, prav tako med pogostostjo nakupovanja ekoloških izdelkov ter zaznano kakovostjo ekoloških izdelkov. Dejavnik, ki v največji meri privede do nakupovanja ekoloških izdelkov, je zdravje. Ključne besede: nakupovanje, nakupno odločanje, nakupno vedenje, stališča, ekološki izdelki, ekološko kmetijstvo, ekološke oznake Objavljeno v DKUM: 09.11.2020; Ogledov: 1423; Prenosov: 237 Celotno besedilo (1,73 MB) |
2. Dopolnitev ponudbe Izobraževalnega centra Piramida Maribor z ekološkimi pekovskimi in slaščičarskimi izdelkiDarko Hercog, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: V zadnjih letih se je pojavil porast zanimanja za ekološke izdelke. Temu je sledil tudi Izobraževalni center Piramida Maribor, v okviru katerega deluje Medpodjetniški izobraževalni center (MIC). Njegov namen je vzpostavitev infrastrukture za izvajanje vseh oblik izobraževanja ter usposabljanja za potrebe živilstva in prehrane. Projekt, v katerega je bil Center vključen, je omogočil, da sta začeli delovati Učna prodajalna in slaščičarna. Poleg osnovne ponudbe kruhov, pekovskega peciva in slaščic smo si v Centru zadali cilj ljudem ponuditi tudi ekološke izdelke. Tako je MIC v redno ponudbo dodal dva ekološka pekovska izdelka in pet ekoloških slaščičarskih izdelkov. Vsi izdelki so iz ekološko pridelanih in certificiranih surovin ter prostorsko in časovno ločeni od priprave neekoloških izdelkov. V diplomskem delu je opisan proces nastanka izdelka od nabave do distribucije. Natančno so torej prikazane recepture in postopki priprave za vsak izdelek, opozorjeno je na spremembe sistema HACCP, opisani so obrazci za spremljanje živil in zapisniki pri izdelavi ter deklaracije. Vse to je omogočilo vključitev izdelkov v ponudbo Učne prodajalne in slaščičarne. Ključne besede: Izobraževalni center Piramida Maribor – Medpodjetniški izobraževalni center (MIC), ekološka predelava, ekološki pekovski izdelki, ekološki slaščičarski izdelki Objavljeno v DKUM: 08.12.2017; Ogledov: 1053; Prenosov: 75 Celotno besedilo (1,30 MB) |
3. POVPRAŠEVANJE IN NAKUPNO VEDENJE KUPCEV EKOLOŠKO PREHRAMBENIH IZDELKOVMaša Zupan, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi proučujemo vedenje potrošnikov oziroma kupcev ekoloških prehrambenih in drugih izdelkov. Zanima nas, kako pogosto potrošniki kupujejo določene skupine ekoloških izdelkov in kateri so glavni dejavniki za nakup. Ali je nakupovanje ekoloških izdelkov zgolj modna muha ali kaj več? Obstaja veliko ponudnikov ekoloških živil in ostalih izdelkov – od ekoloških kmetij in tržnic do obsežne ponudbe spletnih trgovin. Zanima nas, kje potrošniki največ kupujejo in pa kateremu od ponudnikov najbolj zaupajo, da je izdelek res ekološki. V teoretičnem delu predstavljamo nekaj osnov povpraševanja in nakupnega vedenja potrošnikov ter stanje ponudbe in povpraševanja po ekoloških izdelkih v Sloveniji. V nadaljevanju predstavljamo značilnosti ekoloških izdelkov – katere izdelke poznamo, ter katero zakonodajo in certifikate morajo poznati potrošniki. Opravili smo raziskavo, s katero proučujemo vedenje kupcev ekoloških živil in skušamo ugotoviti predvsem, kje kupci najbolj pogosto kupujejo ekološke izdelke, kako dobro poznajo certifikate in oznake in ali obstajajo razlike pri pogostosti nakupovanja glede na spol. Ključne besede: Ekološki izdelki, nakupno vedenje, povpraševanje, certifikati in oznake, ekološke kmetije Objavljeno v DKUM: 17.08.2012; Ogledov: 2382; Prenosov: 535 Celotno besedilo (2,78 MB) |
4. TRŽENJE KRUŠNIK IZDELKOVDarja Marjanović, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga obravnava trženje ekoloških krušnih izdelkov v okviru podjetja Krejan-Levec d.o.o. V uvodu so predstavljene glavne značilnosti ekološke pridelave in predelave, problemsko stanje, metodologija in hipoteze, ki so osnova za tržno raziskavo. Teoretični del naloge vsebuje ključna področja marketinga, kjer se povezujejo teoretična izhodišča in praktični primeri. Poseben poudarek je na segmentiranju in pozicioniranji ter marketinškemu spletu. Praktični del vsebuje tržno raziskavo, s katero smo pridobili nekaj pomembnih povratnih informacij za nadaljnje delo in razvoj, odgovore na zastavljene hipoteze ter korelacijo. V zaključku smo nekaj besed namenili strategiji marketinga, poslovni odličnosti in zadovoljstvu kupcev. Ključne besede: marketing, ekološki krušni izdelki, marketinški splet, kupci, strategija marketinga Objavljeno v DKUM: 26.10.2009; Ogledov: 2148; Prenosov: 344 Celotno besedilo (1,85 MB) |
5. |