| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2161
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Digitalizacija dokumentnega poslovanja v izbranem podjetju : magistrsko delo
Kaja Kržan, 2024, magistrsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje prinaša več prednosti, saj omogoča dostop do potrebnih informacij kjerkoli, zmanjšuje potrebo po fizičnem arhiviranju in tiskanju ter povečuje učinkovitost zaposlenih. Izbrano podjetje se sooča s težavo pretežno ročnega poslovanja z dokumenti, kar močno otežuje vsakodnevno delo zaposlenih. Ročno vpisovanje podatkov zahteva veliko časa in je pogosto povezano z napakami, kar dodatno zmanjšuje učinkovitost dela. V okviru magistrskega dela smo z zaposlenimi opravili poglobljene intervjuje, kjer so morali razporediti osem parametrov od najpomembnejšega do najmanj pomembnega za oceno uspešnosti naložbe v digitalno poslovanje. Poleg tega smo merili tudi, koliko časa vzame ročno vpisovanje vpisnih listov v časovnem obdobju treh mesecev. Cilj našega magistrskega dela je bil na podlagi rezultatov intervjujev in meritev izdelati konceptualni model, ki vključuje parametre za oceno uspešnosti investicije v digitalno poslovanje.
Ključne besede: digitalizacija, dokumentno poslovanje, storitveno podjetje, konceptualni model
Objavljeno v DKUM: 13.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

2.
Študije primerov EPF : razvoj, trajnost in inovacije v poslovni praksi 2024
2024

Opis: Strokovna monografija Študije primerov EPF: Razvoj, trajnost in inovacije v poslovni praksi 2024 prinaša zbirko študij primerov, ki ponazarjajo sodobne izzive v gospodarstvu ter ponujajo vpogled v inovativne in trajnostne poslovne prakse. Osredotoča se na razvoj podjetij, trajnostno poslovanje in inovacije, pri čemer obravnava teme, kot so ekodizajn, trajnostni poslovni modeli, strateško upravljanje rasti, finančno odločanje, kontroling, digitalna transformacija in globalne vrednostne verige, pri čemer povezuje akademsko znanje z izzivi poslovne prakse. Avtorji skozi praktične primere prikazujejo, kako podjetja razvijajo konkurenčne prednosti, sprejemajo ključne odločitve in se prilagajajo spremembam na trajnosten in inovativen način. Publikacija je namenjena predvsem študentom ekonomskih in poslovnih ved, saj jim omogoča poglobljeno razumevanje teorije skozi konkretne primere, hkrati pa služi kot dragoceno orodje pedagogom, raziskovalcem in strokovni javnosti. S kombinacijo teoretičnih izhodišč in praktičnih študij primerov predstavlja publikacija pomemben vir znanja za vse, ki se ukvarjajo z ekonomskimi in poslovnimi izzivi sodobnega časa.
Ključne besede: Ekonomsko-poslovna fakulteta, študije primerov, ekonomske in poslovne vede, inovativnost, trajnostno poslovanje, strateško upravljanje, razvoj podjetij
Objavljeno v DKUM: 21.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Trajnostni razvoj podjetja SŽ-ŽIP storitve, d.o.o. : diplomsko delo
Sabina Radič, 2024, diplomsko delo

Opis: Podjetje Slovenske železnice – železniško invalidsko podjetje d.o.o. (v nadaljevanju: SŽ – ŽIP) storitve d. o. o. je eno od hčerinskih podjetij družbe Slovenske železnice d. o. o. Podjetje se ukvarja čiščenjem poslovnih prostorov ter železniških vozil, urejanjem okolice, invalidskimi delavnicami, cestnimi prevozi in servisi vozil, gradbeno obrtniškimi storitvami ter prodajnimi avtomati. Podjetje SŽ – ŽIP d. o. o. se zaradi svojih dejavnosti zaveda velikega vpliva, ki ga ima na okolje. Prav tako se zaveda, koliko lahko vpliva na trajnostno delovanje zaposlenih ter na sam razvoj trajnostnega razvoja. Trajnostni razvoj podjetij je vedno bolj pomemben, prav tako pa tudi sledenje trendom. Podjetja veliko raje sodelujejo s podjetji, ki imajo certifikate s področja trajnostnega razvoja ter k temu tudi težijo.
Ključne besede: trajnost, SŽ – ŽIP d. o. o., trajnostno poslovanje
Objavljeno v DKUM: 26.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

4.
Vpliv pandemije COVID-19 na digitalizacijo poslovanja v malih in srednje velikih podjetjih
Luka Jerman, 2024, diplomsko delo

Opis: Pandemija COVID-19 je postavila malim in srednje velikim podjetjem obilo izzivov. Mala in srednje velika podjetja so bila zaradi omejitev gibanja prisiljena spremeniti svoj način poslovanja. V raziskovalni nalogi smo primerjali deleže uporabe digitalnih tehnologij v malih in srednje velikih slovenskih in podjetij v EU-27. V času pandemije so podjetja pospešeno izvajala digitalno transformacijo, kjer so uporabljala razne tehnologije, kot so internet stvari (IoT), brezžična omrežja nove generacije, računalništvo v oblaku, analitiko velepodatkov (ang. »Big Data«), umetno inteligenco (ang. »AI«), veriženje blokov (ang. »Blockchain«) in računalniško moč. Z napredkom tehnologije je postala pomembna kibernetska varnost, saj podjetja postajajo bolj odvisna od digitalnih tehnologij. V malih in srednje velikih podjetjih se je čez čas spreminjal delež zaposlenih z internetnim dostopom. Med pandemijo so največji delež imela srednje velika slovenska podjetja, najmanjši delež pa srednje velika podjetja v EU-27. Mala slovenska podjetja so ob začetku pandemije COVIDA-19 najslabše implementirala informacijsko-komunikacijske tehnologije. Srednje velika podjetja EU-27 so se boljše prilagodila kot mala podjetja EU-27. Slovenski MSP so se slabše prilagodili kot EU-27 MSP. Delež implementacije IKT tehnologij se je v Sloveniji in EU-27 razlikoval glede na velikost podjetja. Pandemija COVIDA-19 je povzročila rast IKT incidentov. Največje povečanje zasledimo v malih slovenskih podjetjih, kjer je raba IKT najnižja. Podjetja so v času omejitve gibanja začela pospešeno uporabljati spletno prodajo, ki je v času pandemije COVIDA-19 omogočila obstoj veliko podjetij. Največji delež spletne prodaje med pandemijo COVIDA-19 so imela srednje velika slovenska podjetja, vendar je delež po koncu pandemije COVIDA-19 začel upadati. Pandemija COVIDA-19 je pospešila delo od doma. Veliko podjetij je v času pandemije COVIDA-19 kot odziv na prepoved gibanja začelo uporabljati delo od doma, katerega delež je v začetku pandemije narasel. Delež je po koncu pandemije upadel.
Ključne besede: pandemija COVID-19, mala in srednje velika podjetja, digitalizacija, EU-27, poslovanje.
Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

5.
Analiza priložnosti na kanadskem trgu za podjetje Krka d. d.
Kim Koban, 2024, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo preučili potenciale in izzive, ki jih kanadski trg ponuja za slovensko farmacevtsko podjetje Krka. V raziskavi smo se osredotočili na uporabo PESTEL analize kot orodja za oceno poslovnega okolja. Naša naloga je bila oceniti primernost kanadskega trga za širitev podjetja Krka, ki stremi k utrjevanju svojega položaja med vodilnimi generičnimi farmacevtskimi podjetji na svetu. V teoretičnem delu smo najprej predstavili ključne koncepte, povezane z mednarodnim poslovanjem in pomenom analize poslovnega okolja. Pojasnili smo, kako različni dejavniki, kot so gospodarska in politična stabilnost, regulacije ter kulturne razlike, vplivajo na poslovne odločitve podjetij pri vstopu na tuje trge. Poseben poudarek smo namenili inovacijam in prilagodljivosti, ki sta v farmacevtski industriji, znani po strogih regulativah in visoki konkurenčnosti, izrednega pomena. V empiričnem delu smo izvedli podrobno analizo kanadskega trga s pomočjo PESTEL metode, ki vključuje preučevanje političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okolijskih in pravnih dejavnikov. Na podlagi izvedene analize smo ugotovili, da kanadski trg ponuja številne priložnosti za podjetje Krka, vendar zahteva tudi skrbno načrtovanje in prilagajanje specifičnim lokalnim razmeram. Kanada predstavlja trg z visokimi standardi in pričakovanji glede kakovosti farmacevtskih izdelkov, kar je v skladu z vizijo in poslanstvom podjetja Krka.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, mednarodno poslovno okolje, PESTEL analiza, Kanada, podjetje Krka d.d.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (864,70 KB)

6.
Trajnostno mednarodno poslovanje v avtomobilski industriji
Uroš Veselić, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo vključevanje trajnosti v mednarodne poslovne strategije avtomobilskega sektorja. Osredotočamo se na vodilne avtomobilske proizvajalce in njihove inovacije na področju razvoja električnih vozil, zmanjševanja ogljičnega odtisa v dobavnih verigah ter sprejemanja načel krožnega gospodarstva. Z analizo proučujemo izzive in priložnosti, s katerimi se ta podjetja soočajo pri prizadevanju za uravnoteženje dobičkonosnosti in okoljske odgovornosti. V diplomskem delu preverjamo, ali je učinkovito vključevanje trajnostnih praks v globalno poslovanje avtomobilskih podjetij ključno za dolgoročno uspešnost industrije ter za reševanje globalnih okoljskih izzivov.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, trajnost, večnacionalne korporacije, avtomobilska industrija, ESG cilji
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

7.
Analiza dokumentarnega poslovanja odvetniške pisarne
Rok Poš, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje dokumentarno poslovanje, ki se uporablja v odvetniški pisarni. Opisan je tudi portal e-Sodstvo in njegova uporaba, povezana s poslovanjem odvetniške pisarne. Mnoge odvetniške pisarne še vedno uporabljajo tradicionalne metode upravljanja dokumentacije. Ker imajo le-te ogromno dokumentacije, upravljanje z njo vzame veliko časa. Zato pri upravljanju z dokumentacijo in arhiviranjem dokumentov vključitev digitalizacije in avtomatizacije prinese velike prednosti. Z digitalizacijo in avtomatizacijo delovnih procesov si zadeve drastično olajšamo in s tem prihranimo veliko pomembnega časa. Čas je za odvetniško pisarno še posebej pomemben, saj pomeni, da lahko odvetniki opravijo z več primeri v krajšem času, kar prinese večji dobiček podjetju. Na podlagi analize izbrane odvetniške pisarne je predstavljen in opisan način poslovanja odvetniške pisarne, ki ima v svoj proces upravljanja dokumentacije vključeno digitalizacijo in avtomatizacijo. Intervju z ključnimi zaposlenimi, ki imajo največji vpliv na digitalizacijo v odvetniški pisarni, pa nam da globlji vpogled v trenutno stanje digitalizacije ter stopnjo digitalizacije odvetniške pisarne v prihodnjih letih. Uporaba spletnega portala e-Sodstvo poslovanju odvetniške pisarne prinese velike prednosti. Zaradi raznovrstnosti pri oddajanju vlog in dostopnosti do pravosodnega sistema, ki jih ponuja portal e-Sodstvo, lahko odvetniška pisarna uporabi portal za vse vrste pravnih storitev, ki jih ponuja. Kljub vsem prednostim, ki jih portal e-Sodstvo prinese, pa obstajajo tudi izzivi, s katerim se soočajo uporabniki portala. V diplomski nalogi so predstavljene ideje za nadgradnjo in razvoj portala, ki bi uporabnikom prinesle nove funkcije in dodatne možnosti pri uporabi portala e-Sodstvo.
Ključne besede: Odvetniška pisarna, dokumentarno poslovanje, digitalizacija, portal e-Sodstvo.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

8.
Analiza poslovnih kultur Južne Koreje, Južne Afrike in Katarja s perspektive slovenskih mednarodnih tržnikov
Melani Stojnšek, 2024, magistrsko delo

Opis: V današnjem času je vpliv globalizacije na vsakdanje življenje posameznika in na potek mednarodnega poslovanja skoraj nemogoče prezreti. Kljub lažjemu vstopu na tuja tržišča se mednarodni tržniki še vedno soočajo z nekaterimi izzivi in ovirami. Ena izmed največjih preprek v mednarodnem poslovanju je premagovanje medkulturnih in jezikovnih ovir. Ne glede na pripravljenost in temeljito raziskavo trga je za mednarodne tržnike še vedno bistvenega pomena poznavanje tujih poslovnih kultur in njihovih običajev. Predvsem pa kulturna občutljivost predstavlja ključne kompetence za uspešna dolgoročna partnerstva in dobre rezultate na mednarodnih trgih. Pričujoče magistrsko delo je nadaljevanje diplomskega projekta z istim naslovom in nadgradnja že obstoječih rezultatov. V njem raziskujemo ter opisujemo elemente, pomen in vpliv kulture na potek mednarodnega poslovanja. Osredotočamo se predvsem na poslovne kulture Južne Koreje, Južne Afrike in Katarja, pri čemer najprej podrobno opišemo osnovne značilnosti izbranih držav, nato pa se poglobimo v analizo in opis posameznih elementov ter načinov poslovanja južnokorejske, južnoafriške in katarske poslovne kulture. Izbrane poslovne kulture med seboj tudi primerjamo in podrobno analiziramo morebitne podobnosti ter medkulturne razlike. V zadnjem poglavju predstavimo pomen izbranih poslovnih kultur za slovenske mednarodne tržnike in opišemo morebitna potencialna sodelovanja izbranih držav s Slovenijo. Kljub nekaterim podobnostim med izbranimi poslovnimi kulturami gre za dokaj različne države, kjer največjo oviro predstavlja nepoznavanje medkulturnih razlik. Za slovenske mednarodne tržnike je zelo pomembno, da se pred samim vstopom na izbrana tržišča dodobra poučijo o kulturnih raznolikostih in jih obravnavajo z določeno mero previdnosti, saj nobena izmed izbranih kultur medsebojno ni identična ali podobna slovenski poslovni kulturi. Da bi dolgoročno uspešno poslovali, je pomembno, da se te medkulturne razlike prepoznajo, preden mednarodni tržniki vstopijo na svetovne trge. Ključ do dolgoročnega uspeha na južnokorejskem, južnoafriškem in katarskem tržišču je predvsem gradnja zaupanja in ustrezna mera medosebnega spoštovanja.
Ključne besede: poslovna kultura, Južna Koreja, Južna Afrika, Katar, mednarodno poslovanje
Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

9.
Vpliv umetne inteligence na razvoj elektronskega poslovanja
Špela Pamela Škof, 2024, magistrsko delo

Opis: COVID-19 je popolnoma spremenil vedenje potrošnikov, predvsem zaradi večje odvisnosti od spletnega nakupovanja. Pandemija je podjetja prisilila v razvoj inovativnih strategij za konkurenčnost in prilagoditev hitrim spremembam, hkrati pa spodbudila razvoj umetne inteligence (UI). UI vključuje inženiring strojev in programov, ki omogočajo samostojno odločanje ali posredovanje informacij za lažje odločanje. Programsko opremo za UI je mogoče prilagoditi glede na specifične potrebe organizacij. Kljub prednostim UI v e-poslovanju ostaja ta tehnologija nova, zato je za izkoriščanje njenih potencialov potrebno celovito razumevanje. Če organizacije ne razumejo njenih zapletov, lahko to omeji njihove koristi. Chatboti in obdelava naravnega jezika lahko še bolj učinkovito zadovoljijo potrebe strank, omogočajo hitro komunikacijo, odgovarjanje na vprašanja in reševanje težav v realnem času, kar izboljšuje zadovoljstvo strank in kakovost interakcij.
Ključne besede: Umetna inteligenca, elektronsko poslovanje, chatboti, strojno učenje, obdelava naravnega jezika.
Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

10.
Vpliv umetne inteligence na elektronsko poslovanje
Lara Čagran, 2024, magistrsko delo

Opis: Pandemija Covid-19 je spremenila svet. Potrošniki so se začeli spreminjati in nanašati na spletno nakupovanje, saj so zakoni zahtevali, da ljudje ostanejo doma. Zardi tega je veliko podjetij moralo spremeniti svoj način poslovanja, če je želelo ostati konkurenčno. Morali so se prilagoditi na hitre spremembe. Ravno pandemija je spodbudila razvoj novih tehnologij med njimi tudi umetne inteligence. Pri umetni inteligenci gre za inženiring strojev in programov za njihovo izdelavo. Inteligentni ljudem posredujejo informacije, ki jim bodo pomagale pri njihovem procesu odločanja ter tudi sprejemajo odločitve. Umetna inteligenca ima programsko opremo, ki jo je mogoče programirati v skladu z cilji in potrebami podjetja. Elektronsko poslovanje zajema različne dejavnosti, vključno z nakupom in prodajo blaga ter storitev, oglaševanjem in komunikacijo s strankami. E-podjetja običajno delujejo preko spletnih mest ali spletnih platform, ki služijo kot glavni vmesnik za transakcije, pri čemer uporabljajo varne plačilne prehode za finančne transakcije. Zaledni sistemi, kot so upravljanje zalog, upravljanje strank in obdelava naročil, so ključnega pomena za delovanje e-poslovanja. Uspeh v e-poslovanju je odvisen od ponudbe izdelkov, uporabniške izkušnje, tržnih strategij, učinkovite dostave in vrhunske storitve za stranke. E-trgovina je podobna vsaki fizični trgovini. Uporabniki obiščejo e-trgovino, se razgledajo po spletni stani in če jim je všeč nekaj kupijo. Razlika je le v tem, da jim ni treba imeti lastnega prostora in lahko vse izdelke iščejo kar doma. Cilji e-trgovine so različni glede na podjetje. Splošni cilj je zmanjšanje stroškov, povečanje prodaje in povečati zadovoljstvo strank. Podjetja si postavijo cilje e-trgovine, da jim pomaga razumeti na kaj se morajo osredotočiti. Cilji zagotovijo smernice za spodbujanje rasti in doseganje uspeha. Cilji morajo biti jasni in jedrnati morajo pa biti tudi merljivi. Umetna inteligenca obsega računalniške sisteme, ki so sposobni izvajati naloge, ki so tradicionalno povezane s človeško inteligenco – kot so napovedovanje, prepoznavanje predmetov, tolmačenje govora in generiranje naravnega jezika. Sistemi umetne inteligence se naučijo kako nekaj storiti, tako da obdelujejo veliko količino podatkov. V nekaj primerih učni proces umetne inteligence nadzorujejo ljudje, ki krepijo dobre odločitve in odvračajo slabe, a obstaja sistemi umetne inteligence , ki so zasnovani tako, da se lahko učijo brez nadzora ljudi. Umetno inteligenco številne tehnologije uporabljajo za izboljšanje zmogljivosti. Najdemo jo v pametnih telefonih s pripomočki umetne inteligence, raznih platformah za e-trgovino z plačilnimi sistemi in vozili s sposobnostmi avtonomne vožnje. Umetna inteligenca pomaga ljudi zaščititi s pilotiranjem spletnih sistemov za odkrivanje goljufij in roboti za nevarna delovna mesta. Vsak stroj, ki ima vgrajeno umetno inteligenco, lahko pretekle izkušnje uporabi za predvidevanje prihodnjih dejanj, spomina in samozavedanja na podlagi različnih sposobnosti stroja. Zato lahko umetno inteligenco razvrstimo v različne podkategorije. Razvoj tehnologije lahko omogoči ustvarjanje strojev z občutkom zavedanja in prepoznavanja. Umetna inteligenca v poslovanju pomeni uporabo orodij umetne inteligence kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in računalniški vid za optimizacijo poslovnih funkcij, povečanje poslovne vrednosti in produktivnosti zaposlenih. Podjetja umetno inteligenco uporabljajo za krepitev analize podatkov in sprejemanja odločitev izboljšanje uporabniške izkušnje, ustvarjanje vsebine, optimizacijo IT, prodaje, trženja in praks kibernetske varnosti. Umetna inteligenca se uporablja kot orodje za podporo človeške delovne sile pri povečanju učinkovitosti poslovanja.
Ključne besede: Umetna inteligenca, strojno učenje, elektronsko poslovanje, vrste e-trgovine, cilji e-trgovine, Amazon, vrste umetne inteligence, ChatGPT
Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 69; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici