| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2143
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza ustreznosti ergonomskih vidikov pri pisarniškem poslovanju
Blaž Kadunc, 2024, diplomsko delo

Opis: Ergonomija predstavlja pomemben del našega življenja. Dobra ergonomska ureditev omogoča dobro delovno izkušnjo in zmanjšuje negative vplive delovnega okolja na človekovo zdravje. Možnost prilagoditve delovnega mesta pripomore k uspešnosti in učinkovitosti na delovnem mestu. Zaključno delo v teoretičnem delu izpostavi različne poglede na ergonomijo in predstavi metode za ergonomsko analizo delovnega mesta. Osrednji del zaključnega dela obravnava ergonomsko urejenost pisarniškega delovnega mesta v Lekarni X, za analizo katerega so bila uporabljena ergonomska orodja CMDQ, ERF CHECKLIST, RULA, REBA in anketni vprašalnik. V zaključku dela so na podlagi dobljenih rezultatov in ugotovitev ergonomske analize obstoječega stanja podani predlogi za izboljšanje ergonomske ureditve izbranega delovnega mesta.
Ključne besede: Ergonomija, ergonomske metode, pisarniško poslovanje
Objavljeno v DKUM: 24.04.2024; Ogledov: 119; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

2.
Varnostni vidiki elektronskih plačilnih sistemov s poudarkom na zlorabah
Igor Lamberger, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski plačilni sistemi, goljufije, varnost, plačilne kartice, informacijska varnost
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 73; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (612,11 KB)

3.
Kraja identitete in sorodne oblike računalniškega kriminala
Aleksander Šinigoj, 2005, objavljeni povzetek strokovnega prispevka na konferenci

Ključne besede: računalniška kriminaliteta, kraja identitete, elektronsko poslovanje
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (110,63 KB)

4.
Vizualizacija dela proizvodnje v podjetju : diplomsko delo
Tomaž Vrzel, 2023, diplomsko delo

Opis: Vpeljava vizualizacije proizvodnje, brezpapirnega poslovanja ter sledenje industriji 4.0 prinese veliko prednosti podjetju. V podjetju Arcont sta brezpapirno poslovanje in vizualizacija proizvodnje že vpeljana v strojnem in lesnem oddelku in opisana v tej diplomski nalogi. Glavni cilj te naloge je s pomočjo zaposlenih pripraviti predlog za vizualizacijo linijske proizvodnje linije − streh, ki se razlikuje od proizvodnje polizdelkov (v strojnem in lesnem oddelku).
Ključne besede: vizualizacija proizvodnje, brezpapirno poslovanje, industrija 4.0, Arcont
Objavljeno v DKUM: 28.02.2024; Ogledov: 189; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

5.
Tehnološka nadgradnja skladiščnih sistemov poštnega centra Krško : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Nejc Bratanič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je analizirano skladiščno poslovanje poštnega centra Krško. Predstavljen je način delovanja skladiščnega sistema in navedene so tehnologije, ki se uporabljajo za obdelavo paketnih pošiljk. Obravnavan izziv diplomskega dela je relativno nizka produktivnosti skladiščnega poslovanja, ki je posledica uporabe obstoječe tehnologije. V diplomskem delu je cilj tehnološko nadgraditi skladiščne sisteme z namenom zmanjšanja količine ročnega dela. Prav tako pa je cilj skrajšati pretočni čas obdelave pošiljk, kar bi posledično izboljšalo skladiščno poslovanje. Tehnološka nadgradnja skladiščnega sistema Poštnega Centra Krško zajema implementacijo pasivne RFID tehnologije, novih transportnih vozičkov in nakladalne ploščadi. Z implementirano tehnologijo želimo zboljšati ergonomijo dela in zvišati dobičkonosnost podjetja.
Ključne besede: logistika, skladiščno poslovanje, skladiščna tehnika in tehnologija, pretočni čas, produktivnost
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 159; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

6.
Prenova poslovanja in razvoj novega poslovnega modela na osnovi okoljskih izboljšav v okrbovalni verigi : magistrsko delo
Evelina Jovanovič, 2023, magistrsko delo

Opis: V 21. stoletju je potrebno spremembam slediti hitreje kot nekoč. Način življenja ter podnebne spremembe so nas prisilile, da sprejemamo nove okoljske dejavnike, ki so na vsakodnevni ravni okolju prijaznejši. V veliki meri so se morala oz. se bodo morala novemu trajnostnemu razvoju prilagoditi vsa podjetja, tako makro kot mikro. Razlogov je več. Najpomembnejša je seveda skrb za okolje, drugi pa tudi dodana vrednost poslovanja ter nove konkurenčne prednosti in nove poslovne priložnosti. Vodilo vsakega podjetja bi moralo biti, kaj lahko storimo oz. kakšen vložek je potreben za boljši in učinkovitejši trajnostni razvoj v podjetju v celotni oskrbni verigi ter si zadati trajnostne cilje v družbenem in okoljskem vidiku. V našem magistrskem delu se bomo zato osredotočili na mikropodjetje Papirnica Ma-ar, kjer bomo poizkušali s poslovnim modelom Canvas, spletno anketo ter sistemom ozelenitve celotno poslovanje preusmeriti na trajnejše in s tem podjetju zagotoviti večjo konkurenčnost ter večjo dodano vrednost na njenem področju poslovanja.
Ključne besede: trajnostno poslovanje, okoljski vidiki, zeleni certifikati, ogljični odtis, trajnostni razvoj, taksonomija, vplivi na okolje, poslovni model Canvas
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 194; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

7.
Primerjava poslovnih pogajanj v Sloveniji in na Japonskem s študijo primera
Eva Gerold, 2023, magistrsko delo

Opis: Vsak izmed nas je že slišal za besedo pogajanja. Vendar se večina sploh ne zaveda, za kako zahteven proces gre. Veljajo za eno izmed najbolj zapletenih oblik komuniciranja, pri kateri sodelujeta vsaj dve ali več strani. Gre namreč za proces iskanja skupnih interesov, sporazumov in dogovorov, s katerimi bi vse vpletene strani od pogajanj imele čim večji izkupiček. S pogajanji smo se srečali prav vsi. Kot otroci, ko smo starše skušali prepričati, da nam dovolijo sladkarijo ali ko smo na tržnici barantali za ceno zelenjave. Pogajanja se torej dogajajo v zasebnem in tudi poslovnem življenju, kjer smo se lahko znašli v situaciji, ko smo želeli nadrejenega prepričati za višjo plačo. Vendar so pogajanja vse prej kot enostavna. Še posebej zapletena pa so pogajanja v medkulturnem okolju. Ko se srečamo s tujimi poslovneži, nas lahko presneti, kako različna kultura, navade in običaji vplivajo na obnašanje ljudi pri poslovanju. S poznavanjem le-teh se pri poslovanju lahko izognemo morebitnim neprijetnim situacijam in nesoglasjem. Najprej smo definirali, kaj so poslovna pogajanja ter kako potekajo. Pri tem smo predstavili faze pogajanj in kako poteka podpis sporazuma. Zanimalo nas je, kdo je poslovni pogajalec in kakšne so njegove lastnosti. Predstavili smo tudi različne pogajalske stile, taktike in strategije pogajanj, ki jih lahko uporabimo. V naslednjem poglavju smo opredeli poslovna pogajanja v medkulturnem okolju, pri čemer smo ugotovili, da ljudje v današnjem času vedno več potujejo in obiskujejo lokacije, ki so bolj oddaljene, kot smo bili navajeni v preteklosti. Prav zato so mednarodni posli postali nekaj vsakdanjega. Opredelimo jiih lahko na enak način kot pogajanja. Razlikujejo se le v tem, da so pri mednarodnih pogajanjih stranke različnih narodnosti. V drugem delu smo predstavili Japonsko, ki velja za precej drugačno. Ugotovili smo, da gre za otroško državo, z glavnim mestom Tokio. Predstavili smo navade, običaje in kulturo Japonske. Posebej smo se posvetili pogajanjem na Japonskem, kjer smo opredelili značilnosti pogajanj ter kako pri njih potekajo poslovni sestanki. Ugotovili smo, da so Japonci precej zaprti ljudje, ki ne marajo izkazovati svojih občutkov v javnosti. Zelo spoštujejo hierarhijo v podjetju in so zelo skupinsko usmerjeni. Njihove navade in običaji pri poslovanju pa so precej drugačni od evropskih, zato je pred poslovnimi srečanji z njimi pomembno, da jih dobro preučimo. Zanimalo nas je tudi, kakšen je položaj žensk na poslovnem področju, pri čemer smo ugotovili, da so še vedno precej manj cenjene kot moški. Da bi njihovo poslovanje še bolje preučili, smo v nadaljevanju opravili intervju s poslovnežem Simonom Kupljenom, ki je zaposlen pri podjetju Sandvik. Gre za visokotehnološko podjetje, ki izdeluje orodje in opremo za pomoč pri rudarjenju in infrastrukturah. Pri svojem delu pa poslujejo tudi z Japonci. V tretjem delu smo podrobneje predstavili Slovenijo. Prav tako smo opredeli njene osnovne značilnosti. Torej gre za evropsko državo z glavnim mestom v Ljubljani. Podrobneje smo spoznali navade, običaje in kulturo prebivalcev. Zanimalo nas je tudi poslovanje in pogajanja v Sloveniji. Zato smo tudi tukaj preučevali, kako potekajo začetni kontakti in sestanki, na kakšen način komunicirajo, kaj je ključnega pomena pri pogajanjih in kako se poslovanje po navadi zaključi. Ugotovili smo, da so slovenski poslovneži predvsem individualisti, da se na poslovna pogajanja po navadi ne pripravijo tako dobro, kot bi bilo potrebno. V poslih pa je opaziti vedno več žensk, tudi na vodilnih položajih. Zanimalo nas je, kako potekajo poslovna pogajanja med slovenskimi poslovneži. Zato smo se odločili za intervju z Jernejem Okrogelnikom, ki je vodja nabave in prodaje v podjetju Okrogelnik d.o.o. Gre za podjetje, ki se ukvarja s prodaja elektro in gradbenega materiala v poslovalnici v Radljah ob Dravi. Predstavil nam je, kako se v njihovem podjetju pogajajo z drugimi slovenskimi podjetji.
Ključne besede: Mednarodno poslovanje, poslovna pogajanja, pogajalski proces, poslovni pogajalec, taktike pogajanj, Japonska, Slovenija, kultura.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 267; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

8.
Digitalna transformacija in trajnostni razvoj
Tanja Germ, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava temo digitalne transformacije in njenega vpliva na trajnostni razvoj podjetij. V začetku smo si zastavili tri hipoteze, ki smo jih z analiziranjem razpoložljive literature preučili. Ponuja vpogled v zapleteno prepletanje digitalne transformacije in trajnostnega razvoja ter poudarja pomen premišljenega pristopa k obema področjema za uspešne in trajnostne organizacije. Opredelili smo tudi ključne izzive in ovire, s katerimi se soočajo podjetja pri vključevanju trajnostnih in digitalnih dejavnosti. Ti izzivi vključujejo težavnost uvajanja novih tehnologij, prilagajanje poslovnih modelov, potrebo po stalnem usposabljanju zaposlenih in spremembe v organizacijski kulturi. Naša raziskava je tudi pokazala, da je za uspešno trajnostno transformacijo potreben celovit pristop, ki vključuje tako tehnološke in poslovne vidike kot tudi družbeno odgovornost podjetij. Poudarili smo tudi pomen skrbnega vodenja in upravljanja v procesu digitalne transformacije ter trajnostnega razvoja. Organizacije, ki so uspešno združile te vidike, dojemamo kot bolj inovativne, imajo pa tudi konkurenčno prednost ter sposobnost prilagajanja hitrim spremembam na trgu. Iz v začetku zastavljenih ciljev so izhajale tri hipoteze, ki smo jih potrdili, saj je bila ugotovljena visoka prepletenost med pojmoma digitalna transformacija in trajnostni razvoj. Tu pa je polno še drugih spremljevalnih tehnologij, strategij in pojmov, s katerimi se srečujejo podjetja na poti do trajnostnega poslovanja.
Ključne besede: Digitalna transformacija, trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, krožna ekonomija, okolje, družbena odgovornost, digitalizacija.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 395; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

9.
Poslovanje brez lastne zaloge - poslovni model dropshipping
Aleksander Breznikar, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opredeljevali poslovni model dropshipping, preučili njegov izvor, kako je nanj vplival pojav interneta, preučili smo njegove prednosti in slabosti, kako lahko podjetnik ustanovi spletno trgovino, kaj pri tem potrebuje in kakšen je splošni postopek ustanovitve podjetja. Nato smo opisali podjetje Alibaba Group Holding Limited, ki predstavlja eno večjih svetovnih podjetij, usmerjenih v spletno prodajo. Spoznali smo vizijo in misijo podjetja ter pomembne mejnike v zgodovini njegovega delovanja, da smo lahko v empiričnem delu bolje razumeli nekatere ugotovitve. V teoretičnem delu smo poleg poslovnega modela dropshipping raziskali tudi druge poslovne modele, ki temeljijo na poslovanju brez lastne zaloge. V empiričnem delu smo s pomočjo orodja Google Trends raziskali popularnost ključne besede »dropshipping« v spletnem brskalniku Google. Spoznali smo napovedi rasti razširjenosti poslovnega modela dropshipping v prihodnosti. Preučili smo rast sredstev, dobička in prihodkov podjetja Alibaba Group Holding Limited za opazovano obdobje in ugotavljali povezavo med rastjo prihodkov podjetja in večanjem popularnosti ključne besede »dropshipping« po zgoraj omenjenem postopku. Preučevali smo tudi sestavo prihodkov podjetja Alibaba Group Holding Limited.
Ključne besede: dropshipping, poslovanje brez lastne zaloge, podjetništvo, Alibaba Holding Group Limited, internet, analiza podjetja, spletna prodaja
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 297; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

10.
Analiza poslovanja neobank v primerjavi s tradicionalnimi bankami
Špela Lavrič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo poslovanja neobank v primerjavi s tradicionalnimi bankami glede na poslovni model, ponudbo storitev in doseganje uspešnosti. Glede na to, da se gospodarstvo nenehno spreminja, morajo tem spremembam slediti tudi udeleženci trga. Z razvojem tehnologije in vstopom novih konkurentov v bančni sektor je prišlo do vzpostavljanja motenj v poslovanju bank in prav neobanke, ki so predstavnice fintech podjetij in svoje poslovanje upravljajo izključno digitalno, so pomenile pritisk obstoječim bankam, ki jih poznamo že vrsto let. Trenutno smo v času, ko smo priča boju na eni strani uveljavljenih tradicionalnih bank, ki so začele uporabljati novodobno tehnologijo in prilagodile produkte komitentom, in na drugi strani neobank, ki zaradi svoje preproste uporabe in nizkocenovnih produktov pridobivajo na vse večji popularnosti. Predvsem evropski trg v zadnjem času beleži razvoj številnih uspešnih neobank. Slovenija kot članica Evropske unije zaenkrat še nima neobanke, po drugi strani pa ima veliko uporabnikov, ki imajo račun pri tuji neobanki. Zvestobo tradicionalnim bankam in neobankam smo preverili tudi z anketnim vprašalnikom, v katerem smo raziskali ključne karakteristike slovenskih uporabnikov za izbiro potencialne banke.
Ključne besede: Neobanke, tradicionalne banke, karakteristike uporabnikov, digitalizacija, poslovanje.
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 402; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici