| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 47
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv projektne pisarne na uspešnost projektov v projektno usmerjenem podjetju : magistrsko delo
Amadej Beljev, 2021, magistrsko delo

Opis: Projektna pisarna je organizacijska enota v podjetju, vzpostavljena z namenom krepitve profesionalnosti področja projektnega managementa in povečanja organizacijske zrelosti na tem področju. Projektna pisarna opravlja različne naloge, ki so odvisne od potrebe organizacije, znotraj katere je projektna pisarna vzpostavljena. Smiselnost investicije v vzpostavitev oziroma razvoj projektne pisarne je treba obravnavati iz različnih vidikov, saj se mora poleg finančnih učinkov upoštevati tudi druge, posredne učinke. V magistrskem delu smo snovali model za določevanje vpliva projektne pisarne na podjetje. S tem modelom smo določili vpliv projektne pisarne na uspešnost projektov konkretnega, projektno usmerjenega podjetja. Po interpretaciji rezultatov je očitno, da je vpliv učinkovite projektne pisarne na uspešnost projektov pozitiven.
Ključne besede: projektna pisarna, projektno usmerjeno podjetje, uspešnost projektov
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 828; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

2.
Kompetenčni model projektne pisarne Biotehniškega centra Naklo
Martina Kramarič, 2020, magistrsko delo

Opis: Vloge, ki jih imajo zaposleni v projektni pisarni Biotehniškega centra Naklo, določajo vsebino in delovne naloge njihovega dela. Ob tem je širina kompetenc zaposlenih zelo obsežna in močno razpršena. V magistrskem delu se osredotočamo na t.i. poklicne kompetence in s pomočjo teorije in raziskave identificiramo in definiramo poklicno generične kompetence, ki so značilne vsem delovnim mestom v projektni pisarni in poklicno specifične kompetence, ki so značilne za posamezna delovna mesta v projektni pisarni. Z določitvijo in opisom posameznih kompetenc smo postavili prvi kompetenčni model projektne pisarne Biotehniškega centra Naklo, ki je baza podatkov o tem, katere kompetence so potrebne za področje projektnega dela in upravljanja. Natančno so opredeljene določene kombinacije znanj, sposobnosti, zmožnosti, vedenjskih in osebnostnih značilnosti, ki se od zaposlenih v projektni pisarni pričakujejo. Kompetenčni model je zasnovan z namenom upravljanja delovne učinkovitosti in uspešnosti zaposlenih z boljšim razumevanjem lastnega dela, zahtev organizacije in želene načine delovanja. Za organizacijo model predstavlja orodje za nadaljnji razvoj različnih sistemov kadrovanja in upravljanje zaposlenih v projektni pisarni. Bolj ko so kompetence posameznika povezane s pričakovanji delodajalca in kompetencami potrebnimi za delo, lahko tako posameznik, kot delodajalec pričakujeta dobre delovne rezultate, večji uspeh in zadovoljstvo pri delu.
Ključne besede: kompetenčni model, kompetenca, kompetentnost, projektna pisarna, projekt
Objavljeno v DKUM: 14.12.2020; Ogledov: 810; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

3.
Organiziranost projektnega dela v izobraževalni instituciji
Neža Jurčević, 2020, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu se osredotočamo na organiziranost projektnega dela v opazovani izobraževalni inštituciji. Na podlagi teoretičnih osnov in predstavljenega obstoječega stanja smo v organizaciji prepoznali področja, kjer je mogoče uvesti izboljšave. V diplomski nalogi smo pripravili dva predloga, za katera menimo, da bi pripomogla k bolj učinkovitemu obvladovanju projektov v prihodnje: vzpostavitev projektne pisarne in uvedbo projektnega informacijskega sistema.
Ključne besede: projektni management, procesi projektnega managementa, projektna pisarna, projektni informacijski sistem
Objavljeno v DKUM: 26.08.2020; Ogledov: 878; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

4.
Izzivi povečevanja projektne organizacijske zrelosti v energetski panogi
Boštjan Vrhovšek, 2019, magistrsko delo

Opis: Energetska podjetja, ki delujejo na področju prodaje zemeljskega plina, se srečujejo z obsežnimi spremembami. Da so podjetja lahko sledila tem spremembam in se jim ustrezno prilagodila, so bila primorana uvajati spremembe tudi v svojem poslovanju in organizaciji. Ta kompleksnost sistema, kjer se je podjetje v določenem trenutku moralo preoblikovati, spremeniti poslovni model (tako na nabavni kot na prodajni strani), vse to pravilno in skladno z zakonodajo upravljati ter na koncu uspešno prodati na trgu, je predstavljala za mnoga podjetja velik izziv. Podjetja morajo poiskati rešitve tako, da bodo konkurenčna na trgu in se bodo sposobna prilagoditi zahtevam svojih kupcev. Opustiti morajo tradicionalne vzorce delovanja in pri nastopu na trgu doseči svojo vlogo in poslovni model, saj bodo le tako lahko delovala neodvisno in v smeri svojih ciljev. Pri tem imajo veliko vlogo tudi zaposleni, ki morajo prav tako spremeniti načine izvajanja svojega dela in odnos do kupcev. Doseganje navedenega je izjemno zahtevno, gre torej za organizacijsko izjemno zahteven projekt, ekonomsko upravičen samo ob doseganju zadostne ekonomije obsega, saj so fiksni stroški precej visoki (organizacijska struktura, najem transportnih poti, članstva). Ključno je, da podjetja to spoznajo in začnejo z aktivnostmi v smeri preoblikovanja. Rešitev je lahko v oblikovanju projektne pisarne, ki z implementacijo celovitega sistema projektnega managementa v podjetju, zagotovitvijo ustrezne projektne usposobljenosti vodij projektov in članov projektnih timov, vzpostavitvijo projektnega informacijskega sistema in drugimi dejavnostmi podpre pravilno in pravočasno izvedbo vseh projektov, ki so potrebni za nastale spremembe na trgu. Pri tem pa mora podjetje paziti na pomembne dejavnike (enostavnost, osredotočenost, planiranje, polno podporo vodstva, komuniciranje) za uspešno umestitev projektne pisarne in obvladovanje tveganj (število vodij, izgorelost, papirologijo, org. prestrukturiranje) – tveganje in rezultati gredo z roko v roki. Vzpostavljanju uspešnega projektnega vodenja, s pomočjo katerega bodo podjetja dosegla želen cilj, mora slediti tudi ustrezen informacijski sistem, ki je vezan na projekt in njegovo okolje, v katerem je oblikovan, voden, izvajan in končan. S pomočjo informacijskega sistema bomo lažje nadzirali, upravljali in vodili projekte, ki so potrebni za preoblikovanje podjetja. Informacijski sistem bo osrednji element kontrolnega mehanizma, ki bo spremljal vse dogajanje in nas pravočasno obveščal o doseženem in potrebnih korektivnih ukrepih. Magistrsko delo izpostavlja pomen in nujnost projektnega vodenja in projektne organiziranosti za pravilno odzivanje podjetja na spremembe in izzive na trgu. Ključno pri tem je, da se proces preoblikovanja podjetja ne konča z vzpostavitvijo nove organizacijske oblike in članstva v lastni bilančni skupini, pač pa z vzpostavitvijo kontinuiranega procesa razvoja projektne pisarne in zasledovanjem ciljev, opredeljenih v strategiji. Dolgoročen obstoj lahko zagotovita le nenehno prilagajanje trgu in sprotno preoblikovanje poslovnega procesa, tako da bo sledil tržnim razmeram in kupčevim potrebam.
Ključne besede: zemeljski plin, spremembe na trgu zemeljskega plina, bilančna skupina, projektno vodenje, projektna pisarna, operater distribucijskega omrežja.
Objavljeno v DKUM: 07.04.2020; Ogledov: 1136; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

5.
Vpliv informacijskega sistema za večprojektno vodenje na razporejanje kadrovskih virov
Sašo Nunar, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se je nanašala na problem razporejanja virov v večprojektnem okolju s poudarkom na človeških virih, pri čemer se organizacije srečujejo predvsem z omejitvami njihovih izkušenj, kompetenc in razpoložljivosti. Problem se je nanašal na programsko rešitev 4PM in sicer, ali lahko z uvedbo celovite programske rešitve 4PM učinkoviteje razporejamo kadre v večprojektnem okolju. Problem je aktualen predvsem zato, ker morajo managerji v današnjem času sprejemati hitre odločitve, imeti jasno zastavljene in določene cilje, prav tako pa morajo učinkovito razporejati vire. Stanje lahko v nasprotnem primeru postane neobvladljivo, nakar prihaja do zamud na projektih, stroškov, izgub, odhoda kadrov, slabe volje itd., zato je pomembno, da se kadre učinkovito in pravilno razporeja. Problem smo reševali na podlagi študije primera, saj smo lahko dostopali do konkretnega podjetja in s tem tudi do konkretnih problemov in izzivov, s katerimi se podjetje sooča pri načrtovanju zasedenosti kadrov v večprojektnem okolju. Razvili smo protokol, s katerim smo opredelili metode zbiranja podatkov kot je intervju ter metode analiziranja podatkov kot je analiza intervjuja. Pri opredeljevanju problema smo si pomagali s teoretičnimi osnovami, ki smo jih pridobili na podlagi ustrezne literature in s pridobljenimi podatki iz podjetja. Po opravljenem intervjuju in analizi informacij smo ugotovili, da se je stanje v podjetju glede razporejanja in upravljanja človeških virov po uvedbi programske rešitve 4PM izboljšalo, saj 4PM nudi veliko različnih funkcionalnosti, s katerimi podjetje lahko lažje in učinkoviteje upravlja s človeškimi viri, poleg tega pa jim 4PM nudi odličen pregled nad projekti in njihovimi nalogami ter oddelanimi urami posameznih zaposlenih na projektu. Na koncu oziroma v zaključku smo podali tudi nekatere smernice za naprej, s katerimi bi lahko izboljšali nekatere funkcionalnosti 4PM, ki jih trenutno ni, in na podlagi katerih bi bilo upravljanje s človeškimi viri lažje in učinkovitejše.
Ključne besede: projekt, projektna pisarna, večprojektno okolje, upravljanje s človeškimi viri, programska rešitev 4PM
Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 939; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (778,55 KB)

6.
Hišna preiskava odvetniške pisarne : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Miha Kregar, 2018, diplomsko delo

Opis: Vsak obdolženec v kazenskem postopku ima legitimen interes, da je njegov odnos z zagovornikom zaupen in da pravni red zagotavlja tudi ustrezno varstvo tega zaupnega razmerja. Temeljna predpostavka za učinkovito uresničevanje pravic v kazenskem postopku predstavlja možnost obdolženca, da se zanese na pravno varovan položaj, da so podatki, ki jih posreduje svojemu zagovorniku, varovani kot poklicna tajnost. Posamezniku, ki išče pravni nasvet, mora biti zagotovljeno, da odvetnik informacij, ki jih pridobi, ko se stranka z njim posvetuje o svojih pravicah ali obveznostih, praviloma ne bo razkril in jih niti ne bo prisiljen razkriti tretjim, ter da ti podatki ne bodo uporabljeni zoper stranko. Ker so v odvetniški pisarni in drugih enako varovanih prostorih, ki so povezani z opravljanjem odvetniškega poklica, zbrane zaupne informacije odvetniške zasebnosti, je po naravi stvari treba urediti poseben način njihovega preiskovanja. Utemeljeno se lahko iščejo bodisi posamezna listina bodisi posamezni podatki, ki se nahajajo v obsežni listinski dokumentaciji in elektronskih napravah pri odvetniku, zato je logično, da mora zakon natančneje urediti tudi sámo izvedbo sicer ustrezno sodno odrejenega posega v odvetniško zasebnost, saj drugače prihaja do nedopustnih posegov v odvetniško zasebnost in posledično pravice odvetnikovih strank. V diplomskem delu so predstavljene ključne pomanjkljivosti trenutne zakonodajne ureditve preiskovalnih posegov v zaupnost razmerja med zagovornikom in stranko v luči odločbe Ustavnega sodišča RS U-I-115/14-28, Up-218/14-45 z dne 21. 1. 2016 in sodne prakse ESČP. Ob opiranju na nemško pravno ureditev so prikazana temeljna vprašanja, na katera mora biti zakonodajalec pri morebitnem prihodnjem normiranju te problematike pozoren v luči temeljnih procesnih varovalk, ki predstavljajo minimum spoštovanja ustavnopravno varovanih jamstev obdolženca v kontekstu razmerja z njegovim odvetnikom.
Ključne besede: diplomske naloge, hišna preiskava, odvetniška pisarna, odvetniška zasebnost, zaupnost razmerja med odvetnikom in zagovornikom, odvetniški poklicni privilegij
Objavljeno v DKUM: 15.01.2019; Ogledov: 1510; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (471,66 KB)

7.
Vzpostavitev projektne pisarne v multiprojektnem okolju srednje velikega hitrorastočega podjetja
Teja Povhe, 2018, magistrsko delo

Opis: Vzpostavitev projektne pisarne se v današnjem času loteva vse več podjetij, ki si želijo v svoje delovno okolje vpeljati red, disciplino in nadzor nad celotnim portfeljem projektov. Največja problematika, ki se kaže v zadnjem času in ni mala, je ta da vse več podjetij, kjer imajo opravka z večimi projekti naenkrat ne vedo kam točno se izteka denar oziroma kakšno je dejansko finančno in časovno stanje na projektu v danem trenutku. Ravno s tega vidika se podjetja odločijo za vzpostavitev projektne pisarne. Je pa res, da preden se tega lotijo, morajo vedeti kakšne funkcije in naloge bo opravljala projektna pisarna oziroma odgovoriti si morajo na preprosto vprašanje: Kaj želim s projektno pisarno doseči? Največja napak, ki se kaže v podjetjih, ki ne vedo kaj točno je namen projektne pisarne je ta, da se vzpostavitve lotevajo, ker se to sliši moderno in ker jo morda ima njihova konkurenca. To je največja napaka, da dosežemo kontra efekt delovanja projektne pisarne. V takšnem primeru, da se to zgodi, je potem zelo težko ponovno začeti in še težje pritegniti pozornost zaposlenih, da bi pri tem sodelovali, kaj šele, da bi upoštevali vsa pravila, ki se z vzpostavitvijo projektne pisarne vsekakor pojavijo. Ključno pri vsem tem je in o čemer bomo tudi pisali v nadaljevanju magistrske naloge je to, da se vsega novega lotevamo postopoma z lahkimi prijemi in pa soglasno z vodstvom. Brez podpore vodstva, projektna pisarna ne mora obstajat. Vse to na kakšen način in kako se lotiti vzpostavitve bomo opisali v nadaljevanju. Na podlagi realnih izkušenj bomo skušali predstaviti, kaj sploh projektna pisarna je, kdaj je pravi trenutek, da jo imamo in kakšno dodano vrednost pridobi podjetje kot celota.
Ključne besede: projektna pisarna, vzpostavitev projektne pisarne, portfelj projektov, projektni management v srednje velikih in malih podjetjih, gazela
Objavljeno v DKUM: 18.10.2018; Ogledov: 1120; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

8.
Vpetost projektnega managementa v organizacijsko strukturo slovenskih bank
Sven Jakić, 2017, magistrsko delo

Opis: Projektni management lahko obravnavamo ožje kot management, ki je zadolžen za projekte, ali širše, v povezavi s procesi in managementom pred nastankom projekta in po njegovem končanju. Glede na to, da gre za način vodenja, ki se je uveljavljal predvsem v projektno usmerjenih podjetjih, kot so denimo gradbena in ostala inženiring podjetja, lahko danes trdimo, da je prešel meje tradicionalnega projektno usmerjenega podjetja in je prisoten v večini sodobnih organizacij. V finančnih ustanovah, kot so banke, je za optimalno zagotavljanje projektnega delovanja potrebna vzpostavitev oddelka, ki skrbi za racionalnejše rešitve na področju projektnega managementa in udejanjanja strategij. Posledično svetovne, evropske in v zadnjih letih tudi slovenske banke sledijo trendu z ustanavljanjem t. i. PMO-jev (Project Management Office). Gre za projektno orientirane pisarne, oddelke ali celo sektorje, ki so zadolženi izključno za interno projektno delo. Naloga temelji na podrobni predstavitvi in analizi organiziranosti projektnih pisarn nekaterih večjih slovenskih bank, ki sodijo v krog sistemsko pomembnih. Raziskava je podkrepljena s prej predstavljeno teoretično razlago kot tudi s primeri delovanja projektnih pisarn iz tujine.
Ključne besede: projektni management, strateški management, projektna pisarna, projekt
Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 1100; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

9.
Nadgradnja sistema projektnega vodenja v podjetju Unior, d.d., v obratu Mehanske obdelave
Katja Koren, 2017, magistrsko delo

Opis: Zagotavljanje dolgoročne uspešnosti in konkurenčnosti ter s tem obstoja podjetja je mogoče le z neprestanim razvojem in lastno razvojno dinamiko. Zato je potrebno vse procese v podjetju skrbno načrtovati in učinkovito izvajati, hitro zaznavati spremembe ter pravilno ukrepati ob relevantnih spremembah. V magistrskem delu smo se osredotočili na spremembe v izvajanju in nadzoru projektov, vezane na proizvodni proces obrata Mehanske obdelave odkovkov podjetja Unior, d. d. – preko analize stanja smo prišli do spoznanj o pojmovanju in pomembnosti vodenja projektov v obratu. Spoznali smo, da je priporočljivo v obravnavanem podjetju na področju projektnega managementa v prihodnosti nameniti več pozornosti, kajti ustrezno načrtovanje in vodenje projektov prispeva k pričakovani dodani vrednosti, ki je pogoj za uspeh podjetja. V podjetju bo potrebno dvigniti kulturo projektnega vodenja in zavedanja pomembnosti projektnega vodenja. Za začetek nadgradnje projektnega vodenja smo predvideli vpeljavo osnovnih metod in tehnik projektnega managementa. Oblikovali smo osnovne metode, ki so učinkovite pri vodenju projektov. Ena izmed njih je metoda kritične pot, ki temelji na trajanju in odvisnosti aktivnosti projekta. Pozornost smo namenili tudi porabi virov projekta in stroškovnemu nadzoru. Z izvajanjem osnovnih metod projektnega managementa bi dosegli prvi korak k boljši organizaciji in vodenju projektov, vendar pa – glede na današnjo stopnjo in kontinuiteto razvoja – to za uspeh podjetja v nadaljnje ne bo dovolj. Nadaljnji predvideni korak je nadgradnja celovite informacijske rešitve, ki bi povezovala identificirane projekte s strategijo celotne družbe Unior, d. d. Takšna informacijska rešitev bi omogočila spremljanje projektov z enega mesta (projektne pisarne).
Ključne besede: vodenje projektov, projektna pisarna, kritična pot, zagotavljanje kakovosti, nadzorovanje stroškov
Objavljeno v DKUM: 02.10.2017; Ogledov: 1515; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (13,91 MB)

10.
ARHITEKTURNO URBANISTIČNA ZASNOVA AVTOBUSNE POSTAJE SLOVENJ GRADEC
Grega Pečolar, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Projektna naloga predstavlja arhitekturno rešitev novo zasnovane avtobusne postaje v Slovenj Gradcu, ki je programsko razčlenjena na tri dele. Prvi – teoretični del se nanaša predvsem na lokacijo in problematiko obstoječega stanja. V nalogi so podani tudi referenčni primeri za primerjavo, ter izhodišča za zasnovo nove avtobusne postaje. V drugem delu projektnega dela se teoretični del prikaže s pomočjo načrtov, ter programskih shem.
Ključne besede: arhitektura, urbanizem, avtobusna postaja, kavarna, restavracija, pisarna, Slovenj Gradec, jeklena konstrukcija
Objavljeno v DKUM: 29.08.2017; Ogledov: 1500; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (59,86 MB)

Iskanje izvedeno v 0.65 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici