| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
SISTEM ZA SPREMLJANJE STANJA KOLESARSKE MREŽE
Josip Rotar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj sistema za spremljanje stanja kolesarske mreže. Prototip sistema za interaktivno grafično upravljanje s podatki o kritičnih točkah na kolesarskih povezavah temelji na prosto dostopnih digitalnih prostorskih podatkih in spletnih tehnologijah. V začetnem delu so predstavljene osnovne definicije ustreznih izrazov. Sistemska analiza, načrt, implementacija in uporaba sistema, so razdelani v osrednjem delu. Na koncu je podan razmislek o možnostih nadaljnjega razvoja sistema v skladu s sodobnimi trendi informacijskih tehnologij in priložnostih za aktivnejšo participacijo skupnosti pri izboljševanju razvoja prometa.
Ključne besede: kolesarski promet, kritične točke, geografski informacijski sistemi, podatkovne baze, spletne aplikacije, aktivna participacija skupnosti
Objavljeno: 18.12.2009; Ogledov: 2172; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

3.
LOKALNA DEMOKRACIJA NA KONKRETNEM PRIMERU MESTNE OBČINE VELENJE
Elma Babić, 2009, diplomsko delo

Opis: Z osamosvojitvijo Republike Slovenije, leta 1991, je bila uvedena parlamentarna demokracija, posledica le-te pa je, med drugim, tudi uvedba lokalne samouprave, s čimer se je Republika Slovenija pridružila tistim sodobnim državam v Evropi in zunaj nje, ki priznavajo pravico državljanov, da sodelujejo pri opravljanju javnih zadev. Ta pravica se najbolj neposredno uresničuje prav na lokalni ravni in je eno temeljnih načel demokratične ureditve. Ustava Republike Slovenije v 9. členu določa, da je v Sloveniji zagotovljena lokalna samouprava. Lokalna skupnost je torej eden od stebrov demokracije in je merilo za presojo demokratičnega razvoja posamezne države. Udeležba državljanov v lokalnem javnem življenju je način, da se uveljavijo demokratične vrednote in naraste podpora javnosti lokalnim organom. Predpogoj za zagotavljanje sodelovanja občanov v lokalnem javnem življenju sta javnost dela organov lokalne skupnosti in njene uprave ter učinkovit sistem zagotavljanja pravice do informacij javnega značaja v lokalni samoupravi. Sodelovanje občanov v lokalnem javnem življenju daje možnost državljanom neposrednega vplivanja na sprejemanje odločitev, ki so povezane z njihovimi vsakdanjimi interesi in potrebami, in pravico do sodelovanja pri izvajanju lokalnih javnih zadev. Poleg tega pa javna telesa dobijo zahtevano legitimnost, sredstva za učinkovito odločanje in podporo državljanov za doseganje posebnih ciljev. Lokalna samouprava predstavlja splet neposrednega odločanja prebivalcev in predstavniške demokracije. V teoriji ločimo dve osnovni obliki udeležbe državljanov v lokalni demokraciji. Prva oblika je neposredna lokalna demokracija, ki vključuje zbor občanov, referendum in ljudsko iniciativo. Druga vrsta lokalne demokracije je posredna lokalna demokracija, pri kateri gre predvsem za odločanje prek organov, izvoljenih na lokalnih volitvah. E-demokracija pa predstavlja modernejšo parcipatorno obliko lokalne demokracije.
Ključne besede: lokalna skupnost, participacija, posredna in neposredna demokracija, referendum, zbor občanov, ljudska iniciativa, lokalne volitve, e-demokracija.
Objavljeno: 15.12.2009; Ogledov: 2703; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

4.
ARISTOTEL IN PARTICIPATIVNA DEMOKRACIJA
Marko Krulc, 2009, diplomsko delo

Opis: V pričujočem diplomskem delu z naslovom Aristotel in participativna demokracija sem obelodanil Aristotelov koncept politične participacije in povezavo med etiko in politiko. Temelj diplomskega dela sestavlja analiza Aristotelove Politike in Nikomahove etike. Raziskano je bilo ozadje participativne demokracije in pomembnost krepostnosti pri političnem odločanju. Politika kot učenje dobrega in pravičnega je po Aristotelu logično nadaljevanje etike. Cilj politike je doseči dobro življenje, ki izpolnjuje telos. Aristotel razume politično participacijo kot sodelovanje v razpravi in udeležbo vseh (svobodnih) državljanov pri političnem odločanju. Veličastnost demokracije dosežemo le ob predpostavki kolektivnega sprejemanja odločitev v občo korist. Država je popolna, ko so vsi državljani svobodni, njihova dejanja krepostna in sprejete odločitve pravične. V diplomskem delu sem predstavil tudi Rousseaujev koncept in Webrovo kritiko neposredne demokracije, obrazložil Marxovo obliko diktature proletariata (pariško komuno) in predstavil Kardeljevo samoupravno demokracijo. Raziskava diplomskega dela je temeljila na deskriptivni in analitični metodi.
Ključne besede: Politika, participacija, demokracija, vrline, samoupravljanje.
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 3500; Prenosov: 419
.pdf Celotno besedilo (467,67 KB)

5.
SODELOVANJE DELAVCEV PRI UPRAVLJANJU
Lea Dokl, 2010, diplomsko delo

Opis: Sodelovanje delavcev pri upravljanju poteka ne dveh ravneh, individualni in kolektivni. Individualno sodelovanje poteka na delovnem mestu in zaposlenim omogoča, da lahko vplivajo na cilje, pogoje in način lastnega dela in dela skupine kateri člani so. Kolektivno sodelovanje ( participacija ) pa poteka preko različnih delavskih predstavništev, kot so svet delavcev, predstavniki delavcev v organih upravljanja, itd. Kolektivna participacija se ukvarja predvsem s pomembnejšimi kadrovskimi, socialnimi in ekonomskimi vprašanji. Pravica delavcev do soupravljanja je v Sloveniji ustavno zagotovljena pravica, ki temelji na 75. členu ustave. Temeljni zakon, ki v Sloveniji ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju je Zakon o sodelovanju delavcev pri upravljanju. Ta zakon ureja načine in pogoje za sodelovanje delavcev pri upravljanju gospodarskih družb ne glede na obliko lastnine, podjetnikov posameznikov z najmanj petdeset zaposlenimi in zadrug. Pravico do sodelovanja uresničujejo delavci po določbah tega zakona tudi v podjetjih, ki opravljajo gospodarske javne službe, v bankah in zavarovalnicah, če posebni zakon ne določa drugače. Pravico do sodelovanja pri upravljanju v zavodih uresničujejo delavci kot posamezniki po določbah tega zakona, kolektivno pa v skladu s posebnim zakonom. Ta zakon pa se ne uporablja za sodelovanje delavcev pri upravljanju v evropskih svetih delavcev, v evropski delniški družbi in v evropski zadrugi.
Ključne besede: Individualna participacija, kolektivna participacija, svet delavcev, uprava, nadzorni svet, delavski direktor, obveščanje, posvetovanje, soodločanje, evropska delniška družba.
Objavljeno: 31.03.2010; Ogledov: 4510; Prenosov: 693
.pdf Celotno besedilo (945,43 KB)

6.
MLADINSKI KULTURNI CENTRI V SLOVENIJI; POLOŽAJ, DELOVANJE IN PROBLEMI
Tine Franko, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja stanje, delovanje in problematiko mladinskih kulturnih centrov (v nadaljevanju MKC) v Sloveniji. V prvem, teoretičnem delu, kratkemu pregledu razvoja mladinskih kulturnih centrov v preteklosti sledi prikaz sedanjega stanja in delovanja mladinskega dela ter kulture v okviru MKC-jev v Sloveniji. Osrednji del se osredotoča na najbolj pereče probleme: preskromno in/ali nestalno financiranje, omejeni prostorski in infrastrukturni pogoji, pomanjkljiva tehnična opremljenost in kadrovski primanjkljaj predstavljajo poglavitno in v veliki meri stalno problematiko. Posebna pozornost je posvečena vplivu MKC-jev na kulturno ustvarjalnost in družbeno participacijo današnje slovenske mladine. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge, so z delno strukturiranimi intervjuji na raziskovalnem vzorcu treh MKC-jev ter z deskriptivno in kavzalno metodo prikazane ugotovitve kvalitativne raziskave. Na podlagi podanih odgovorov so predpostavljene raziskovalne hipoteze z deduktivnim pristopom empirično verificirane.
Ključne besede: Mladinski kulturni center, mladinsko delo, mladinska problematika, mladinska (sub)kultura, ustvarjalnost in participacija mladih.
Objavljeno: 30.07.2010; Ogledov: 1762; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

7.
SPLET KOT ORODJE POLITIČNE PARTICIPACIJE
Natalija Poš, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga prikazuje razvoj interneta v svetu in Sloveniji, njegov prehod iz funkcije povezovanja raziskovalnih omrežij v ponudnika participativnih orodji, ki državljanom omogoča vključenost v odločevalske procese v državi. Naloga se osredotoča na nove oblike e-demokracije in kako se le-ta vpenja v družbo na ravni državljanov. V analizi same naloge smo se osredotočili na spletne strani slovenskih političnih strank, ki imajo svoje mesto v Državnem zboru Republike Slovenije ter kako same politične stranke vplivajo na večjo participacijo državljanov, s tem ko ponudijo različna orodja e-participacije, s katerimi se lahko državljani lažje vključijo v procese odločanja na državni ravni.
Ključne besede: politične stranke, e-participacija, e-demokracija, internet.
Objavljeno: 28.06.2010; Ogledov: 10622; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

8.
VKLJUČEVANJE ŽENSK V POLITIKO V DRŽAVAH NEKDANJE JUGOSLAVIJE
Katja Krevs, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vključevanje žensk v politiko ter govori o neenakosti zastopanosti žensk in moških v politiki. Prikazuje spol in politiko ter izenačenost pojmov javno — politično, kamor so praviloma uvrščeni moški, in zasebno — nepolitično, kamor so praviloma uvrščene ženske. Obravnava nekatere stereotipe, ki vplivajo na nizko število žensk v politiki, predvsem na vodstvenih položajih in na sploh v organih odločanja. Obravnava tudi politično participacijo, ki je razdeljena na konvencionalno in nekonvencionalno, ter razlaga, zakaj so ženske v politiki sploh potrebne. Predstavlja dejavnike, ki vplivajo na politično participacijo žensk, ter razlaga, kateri so vzroki za njihovo skromno predstavništvo v politiki. Glavni namen diplomskega dela je preučiti vključevanje žensk v politiki v državah nekdanje Jugoslavije. Zato bomo raziskali, kakšno je zanimanje za politiko pri moških in ženskah in ali obstajajo med spoloma razlike v politični vključenosti, in sicer glede na njihovo politično participacijo in zastopanost v vladi in parlamentu. Želimo preveriti tudi, ali je v ekonomsko razvitejših državah naslednicah prisotna višja stopnja vključenosti žensk v politiko, na podlagi njihove nevolilne in volilne politične participacije, zanimanja za politiko ter zastopanosti v parlamentu in vladi.
Ključne besede: Ključne besede: ženske, politika, spol, konvencionalna politična participacija, zanimanje za politiko, zastopanost v politiki, države naslednice nekdanje Jugoslavije.
Objavljeno: 19.04.2011; Ogledov: 2373; Prenosov: 399
.pdf Celotno besedilo (428,86 KB)

9.
POLITIČNA PARTICIPACIJA SLOVENSKE MLADINE
Darja Zmazek, 2011, diplomsko delo

Opis: Politična participacija je problem, ki zaradi vse večje apolitičnosti ljudi zaposluje vedno več raziskovalcev. Še posebej pa je politična participacija problematična, ker se vse manj mladih zanima za politiko, saj, kot so prepričani nekateri avtorji, »na mladih svet stoji«. Politika je kot interesno področje med mladimi na zadnjem mestu, zato ni nič nenavadnega, da mladi svojega prostega časa ne namenjajo ukvarjanju s političnimi aktivnostmi, ampak ga raje preživijo tako, da se ukvarjajo s športom, obiščejo sorodnike ali kako drugače. Med mladimi je, ne glede na spol, zaznati vedno večje nezaupanje v politične akterje in nezanimanje za politične zadeve, kar se kaže tudi v spremljanju politike in razpravljenju o njej. Kljub temu pa moramo priznati, da med mladimi vseeno obstaja neko zanimanje za politiko. Čeprav se opredeljujejo, da jih politika ne zanima, pa po drugi strani v veliki meri izražajo svojo kritičnost do politike in njene ureditve z uporabo nekonvencionalnih oblik politične participacije, kot so protesti, peticije in bojkoti, medtem ko upada zanimanje za konvencionalno politiko, saj bi redki kandidirali za politične funkcije.
Ključne besede: mladi, politika, politična participacija, konvencionalna participacija, nekonvencionalna participacija
Objavljeno: 07.11.2011; Ogledov: 1962; Prenosov: 275
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

10.
POLITIČNA PARTICIPACIJA MLADIH V SLOVENIJI
Tamara Štukelj, 2011, diplomsko delo

Opis: Mladina v Sloveniji predstavlja pomembno družbeno skupino, ki formalno in neformalno tudi sama vstopa v politično dogajanje na različne načine. Kljub dejstvu, ki nam ga kažejo analize javnega mnenja, da je politična participacija v Sloveniji nizka, mladi niso pasivni, temveč se poslužujejo novih oblik politične participacije, kot so na primer podpisovanje peticij, sodelovanje v demonstracijah, oblikovanje gibanj in podobno. Prav tako se mladina v zadnjem desetletju vidno distancira od formalnih oblik politične participacije, kljub temu da želi sodelovati v družbenih spremembah. Pri tem lahko izpostavimo predvsem nezaupanje v politiko in politične elite, nezaupanje v delo in legitimnost študentskih organizacij in manjše vključevanje mladih v mladinska združenja. Spol in starost mladostnika nimata večjega vpliva na njegovo aktivnost v politični sferi, zato bi bilo v prihodnje treba ugotoviti, kateri so razlogi, ki vplivajo na upadanje participacije mladine v Sloveniji, poleg sprememb v vrednotnem sistemu in splošne politične pasivnosti slovenske družbe.
Ključne besede: mladina, participacija, politična pasivnost, zanimanje za politiko
Objavljeno: 27.02.2012; Ogledov: 2631; Prenosov: 483
.pdf Celotno besedilo (764,01 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici