1. Razvijanje socialnih veščin učencev med pandemijo : magistrsko deloVeronika Pintarič, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo preučuje spremembe v pedagoških pristopih, ki so nastale kot posledica prehoda na izobraževanje na daljavo med pandemijo. To je predstavljalo izziv tako za učitelje kot učence, saj je uvedba izobraževanja na daljavo zahtevala prilagoditve na pedagoškem in organizacijskem nivoju. Učitelji so se soočali s spremembami v socialnem vedenju učencev. Zaradi zaprtja vzgojno-izobraževalnih ustanov so bile te veščine pri učencih okrnjene, kar je zahtevalo prilagojene pedagoške pristope.
Namen raziskave je bil preučiti izobraževanje na daljavo med pandemijo, s poudarkom na mnenju učiteljev o spremembah socialnega vedenja učencev. Zanimalo nas je, katere socialne veščine so učitelji najpogosteje razvijali in koliko časa so temu posvetili. V raziskavi je sodelovalo 957 slovenskih osnovnošolskih učiteljev. Raziskava je pokazala, da je večina učiteljev opazila spremembe v socialnem vedenju otrok, predvsem v tem, da učenci manj upoštevajo pravila odraslih in se slabše odzivajo na konflikte. Učitelji so največ časa posvetili razvoju socialnih veščin sodelovanja, odgovornosti, empatije in samokontrole. Najpogosteje so uporabljali individualno svetovanje, sledile so sodelovalno učenje in socialne igre, medtem ko so redkeje uporabljali igre vlog. Večina učiteljev je opazila napredek zaradi krepitve socialnih veščin učencev. Prav tako se je večina učiteljev za razvijanje socialnih veščin počutila kompetentna, a bi se vendar udeležili dodatnih izobraževanj na to temo. Ključne besede: pandemija, izobraževanje na daljavo, socializacija, socialne veščine Objavljeno v DKUM: 07.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,48 MB) |
2. Motivacija za izobraževanje v podjetju xEma Sovinc, 2025, diplomsko delo Opis: V današnjem poslovnem okolju je neprekinjeno izobraževanje ključno za vzdrževanje konkurenčne prednosti podjetja ter osebni in profesionalni razvoj zaposlenih. Diplomsko delo proučuje področja in oblike izobraževanj ter motivacijske dejavnike in ovire, s katerimi se srečujejo zaposleni v podjetju X. Namen dela je bil seznaniti se s trenutnim zadovoljstvom zaposlenih na področju izobraževanj, določiti ključne motivatorje, ki spodbujajo zaposlene k udeležbi na izobraževanjih, ter hkrati prepoznati morebitne ovire, ki jih pri tem zadržujejo.
V diplomskem delu smo uporabili metodo deskripcije, kvantitativno metodo s primarnimi podatki, kjer smo anketirali s pomočjo anketnega vprašalnika, teoretično metodo, metodo kompilacije in statistično metodo. Rezultati kažejo, da so zaposleni s trenutnim stanjem izobraževanja zelo zadovoljni. Kot najpomembnejše motivacijske dejavnike smatrajo razvoj novih veščin, osebno rast in razvoj ter osebno zadovoljstvo med zaposlenimi v podjetju X. Poleg tega so zaposleni navedli, da jim pomanjkanje časa predstavlja največjo oviro pri izobraževanju in poudarili, da kljub temu ohranjajo visoko zagnanost do izobraževanja. Zaposleni so izkazali največje zanimanje za izobraževanja s poudarkom na učenju tujih jezikov in pridobivanju tehničnih veščin, pri čemer so kot najbolj zaželene oblike izobraževanja navedli seminarje in izobraževalne programe, izvedene izven podjetja. Ključne besede: motivacija, izobraževanje, zaposleni, teorije motivacije, znanje Objavljeno v DKUM: 25.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
Celotno besedilo (1,25 MB) |
3. Motivacija zaposlenih za dodatno izobraževanje v podjetju XKlara Pintar, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo obravnavali in raziskovali motivacijo za izobraževanje zaposlenih v podjetju X, ki je eden največjih trgovcev z urami in modnim nakitom v regiji. Ker podjetje X deluje v panogi, kjer se povpraševanje in ponudba dnevno spreminjata ter je obenem konkurenca zelo močna, je treba zaposlene ustrezno izobraževati za doseganje boljših poslovnih rezultatov.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kaj najbolj motivira ali ovira zaposlene pri izobraževanju ter na katerih področjih in kdaj bi si želeli izobraževanja. Za željo po dodatnem izobraževanju sta pri posamezniku ključna spodbudna motivacija in jasen razlog za udeležbo.
Diplomsko delo zajema teoretično opredelitev motivacije, izobraževanja in obstoječih motivacijskih teorij. V nadaljevanju sledijo predstavitev podjetja X ter izvedba raziskave in diskusija rezultatov. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo in metodo kompilacije, medtem ko smo v empiričnem delu s pomočjo anketnega vprašalnika proučevali stanje v podjetju X. Pridobljene rezultate smo nato prikazali v tabelah in grafih z uporabo različnih statističnih metod.
Ob koncu diplomskega dela smo odgovorili na raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da zaposlene za dodatno izobraževanje najbolj motivirata osebno zadovoljstvo in prispevek k lastnemu razvoju. Največjo oviro predstavlja preobremenjenost. Zaposleni bi si želeli pridobiti največ znanja na področju tujih jezikov in komunikacijskih veščin. Najraje bi se izobraževali v službenem času, v obliki praktičnih delavnic, predavanj in skupinskih izobraževanj.
Podatki bodo podjetju X v pomoč pri odločitvi, na katera izobraževanja naj se osredotoči in kdaj naj jih začne izvajati. Prav tako bomo pridobili informacije o tem, katera področja in oblike zaposleni najbolj potrebujejo. Ključne besede: motivacija, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, motivacijski dejavniki, zaposleni Objavljeno v DKUM: 24.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (1,44 MB) |
4. Uporaba interaktivnih aplikacij pri glasbeni umetnosti v osnovni šoli : magistrsko deloIvana Račić, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava uporabo digitalnih in interaktivnih aplikacij pri pouku glasbene umetnosti v osnovni šoli, pri čemer je poudarek na njihovem vplivu na učni proces, motivacijo učencev in pedagoške pristope učiteljev. V teoretičnem delu raziskava izpostavlja prednosti digitalnih orodij, kot so spodbujanje ustvarjalnosti, izboljšanje glasbenih kompetenc ter omogočanje individualiziranega učenja. Poseben poudarek je namenjen sodobnim aplikacijam, ki združujejo tehnologijo in umetnost ter omogočajo enostavno uporabo za učitelje in učence. Aplikacije, kot so Clipchamp, Chrome Music Lab in Blob Opera, so primeri orodij, ki podpirajo dinamično in vključujoče glasbeno izobraževanje.
Empirični del vključuje raziskavo, izvedeno v osnovni šoli, kjer so bili v pouk glasbene umetnosti implementirani inovativni pristopi z uporabo interaktivnih aplikacij. Analiza podatkov, pridobljenih s pomočjo vprašalnikov, intervjujev in opazovanja z udeležbo je pokazala, da so uporabljena digitalna orodja izboljšala vključenost učencev, olajšala razumevanje glasbenih konceptov in omogočila zanimivejši in bolj raznolik pouk. Pri tem se učitelji soočajo tudi z izzivi, kot so pomanjkanje tehnične opremljenosti, nezadostna usposobljenost ter potreba po dodatni podpori za učinkovito integracijo tehnologij v izobraževanje. Ključne besede: interaktivne aplikacije, glasbena umetnost, osnovno-šolsko izobraževanje, Blob Opera, Music Lab, Clipchamp, implementiranje tehnologije Objavljeno v DKUM: 14.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (2,72 MB) |
5. Lastniki kot ambasadorji trajnostnosti: iskanje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem z mikrodokazili in gospodarstvom za povečanje trajnostnostiNomi Hrast, 2025, magistrsko delo Opis: Trajnostno upravljanje in vodenje organizacij postaja vedno bolj pomembno za dolgoročno uspešnost organizacij, pri tem pa imajo pomembno vlogo lastniki kot upravljalci in oblikovalci politike podjetja. Magistrsko delo obravnava vlogo lastnikov organizacij kot ambasadorjev trajnostnosti in preučuje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem, mikrodokazili, razvojem gospodarstva in podjetji za povečanje trajnostnosti. Predstavljeni so ključni koncepti trajnostnosti, integralnega managementa in vpliva lastnikov kot upravljalcev na organizacijo in njene trajnostne usmeritve. Predstavljeni so zakonodajni okviri, standardi, protokoli in druge komponente poročanja organizaciji o trajnostnosti ter povezava tega s pomenom izobraževanja o trajnostnosti za organizacije. V empiričnem delu sta izvedeni dve študiji primera, prva se nanaša na analizo izbranih izobraževanj o trajnostnosti v poslovanju v Sloveniji, druga pa na preučitev izbranih tujih visokošolskih študijskih programov s področja trajnostnosti. Na podlagi ugotovitev je oblikovan predlog modela kurikuluma za trajnostno izobraževanje lastnikov organizacij z uporabo mikrodokazil v visokem šolstvu. Raziskava je pokazala, da je izobraževanje na področju trajnostnosti v poslovanju pomembno, vendar v Sloveniji še ni sistematično urejeno. Zato se mikrodokazila izkazujejo kot potencialno učinkovito orodje za povezovanje akademskega sveta in gospodarstva, kar bi lahko omogočalo boljši prenos znanja ter večjo izobraženost o trajnostnosti v poslovanju. Ključne besede: lastniki podjetja, trajnostnost, integralni management, politika organizacije, visokošolsko izobraževanje, mikrodokazila Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 64
Celotno besedilo (2,05 MB) |
6. Vloga drugačnega pedagoškega pristopa pri oblikovanju časovnih predstav znotraj drugega razreda waldorfske šole : magistrsko deloNuša Žižek, 2024, magistrsko delo Opis: Osnove waldorfske pedagogike izhajajo iz otrokovega duhovnega in fizičnega razvoja. Prizadevanja pedagogike težijo k temu, da otroci zrastejo v odgovorne, ustvarjalne, socialne in zrele osebnosti. Poudarek je na umetniškem načinu poučevanja prav vseh predmetov, izjema ni niti spoznavanje okolja. Pri spoznavanju okolja pride še posebej do izraza učenje preko aktivnosti, ki spodbuja kreativno mišljenje. Učitelji učence nagovarjajo z različnimi zgodbami, ki otroke notranje bogatijo. Magistrska naloga nudi vpogled v drugačno pedagogiko skozi pristope pri oblikovanju časovnih predstav znotraj drugega razreda waldorfske osnovne šole. Predstavljen je pouk po sklopih (epohalni pouk) in potek učnih ur. Ključne besede: izobraževanje, waldorfska pedagogika, spoznavanje okolja, prvo vzgojno izobraževalno obdobje, waldorfska osnovna šola Objavljeno v DKUM: 06.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
Celotno besedilo (10,02 MB) |
7. Komunikacijska kompetenca učiteljev razrednega pouka : magistrsko deloZala Broz, 2024, magistrsko delo Opis: Komunikacijska kompetenca vključuje verbalno in neverbalno izražanje, aktivno poslušanje ter prilagajanje komunikacije glede na situacijo in sogovornika. Pri učiteljih razrednega pouka je to temeljna profesionalna veščina, ki vpliva na kakovost poučevanja in sodelovanja z različnimi deležniki. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kako učitelji ocenjujejo pomen verbalne in neverbalne komunikacije, svojo kompetentnost pri delu z učenci, starši in strokovnimi sodelavci ter pomen stalnega strokovnega izpopolnjevanja na tem področju.
V raziskavi je sodelovalo 221 učiteljev razrednega pouka iz Slovenije. Rezultati deskriptivne ravni kažejo, da učitelji visoko vrednotijo pomen verbalne in neverbalne komunikacije, pri čemer je nekoliko bolj poudarjena verbalna. Med verbalnimi komponentami izstopa govorna modulacija, med neverbalnimi pa drža telesa in govorica oči.
Učitelji se pri delu z učenci večinoma ocenjujejo kot komunikacijsko kompetentni, in sicer tako pri ustni kot pisni komunikaciji, pri čemer najvišje ocenjujejo svojo komunikacijsko kompetentnost pri individualnih učnih oblikah dela. Pri delu s starši je komunikacijska kompetenca preko elektronskih sporočil in govorilnih ur ocenjena najvišje, nekoliko nižje pa pri roditeljskih sestankih in družabnih dogodkih. Pri delu s strokovnimi delavci učitelji najvišje ocenjujejo svojo komunikacijsko kompetentnost z učitelji in šolsko svetovalno službo, nekoliko nižje pa z ravnateljem. Raziskava potrjuje tudi, da učitelji pripisujejo velik pomen stalnemu razvijanju komunikacijske kompetence. Izsledki raziskave poudarjajo pomembnost kontinuiranega strokovnega izpopolnjevanja učiteljev na področju komunikacije, saj prispeva k izboljšanju njihove kompetentnosti in kakovosti dela z učenci, starši ter strokovnimi sodelavci. Ključne besede: komunikacija, komunikacijska kompetenca, učitelji, izobraževanje, strokovni naziv Objavljeno v DKUM: 14.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 46
Celotno besedilo (1,74 MB) |
8. Pomen umetnosti v vzgoji in izobraževanju : magistrsko deloBarbara Mušič, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se osredotočamo na razvoj pedagoške vloge umetnosti v procesu vzgoje in izobraževanja v evropskem prostoru. S kronološkim pregledom najprej opišemo, kako se je vloga umetnosti spreminjala skozi zgodovinska obdobja, od antičnih časov do postmoderne. Pregled vključuje prehod umetnosti od sredstva za moralno in estetsko oblikovanje do sodobnega pogleda, kjer umetnost pridobi večdimenzionalno vlogo – prispeva k razvoju socialnih, čustvenih in intelektualnih kompetenc ter spodbuja osebnostno in moralno refleksijo. Še posebej se osredotočamo na spreminjajočo se pedagoško vlogo umetnosti, glede na prevladujoči vzgojni pristop posameznega obdobja. Poudarek je na sodobnih pristopih, ki integrirajo umetnost v šolski prostor z namenom krepitve empatije, kritičnega mišljenja in kulturne zavesti. V zaključku je podana analiza izhodiščnih raziskovalnih vprašanj, ki ponuja vpogled v pomen umetnosti kot ključnega dejavnika celostnega razvoja posameznika. Ključne besede: umetnost, vzgoja, izobraževanje, zgodovinski pregled, pedagoški pristop Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (1,01 MB) |
9. Upevalne vaje za delo na daljavo : magistrsko deloLucija Praznik, 2025, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali pomen upevalnih vaj na razredni stopnji osnovne šole. Hitri razvoj tehnologije in spremembe izobraževalnega okolja, ki jih je povzročila pandemija Covid-19, so ustvarili potrebo po inovativnih pristopih, ki bi omogočali učinkovito učenje na daljavo. V tem kontekstu so se razmahnili poučni videoposnetki. Njihova uporabna vrednost ostaja tudi po normalizaciji razmer. Glavni cilj magistrskega dela je bil izdelati serijo videoposnetkov upevalnih vaj. Videoposnetki so bili zasnovani kot podpora učenju upevalnih vaj na daljavo in v razredu, obsegajo pa tri kategorije: vaje za ogrevanje telesa, dihalne vaje in melodične vaje. Kritična analiza učinkovitosti in uporabnosti izdelanih videoposnetkov je bila izvedena s strani zunanje strokovnjakinje s področja glasbene vzgoje. Recenzija je pokazala, da so videoposnetki dobro zasnovani in uporabni za delo v razredu. Teoretično ozadje, vključeno v posamezne videoposnetke, pa je zaradi svoje kompleksnosti namenjeno predvsem učiteljem. Učence v videoposnetkih pritegnejo predvsem raznolike animacije, s katerimi so prikazani različni ritmični in melodični vzorci. Ključne besede: osnovnošolsko izobraževanje, razredni pouk, poučevanje na daljavo, upevalne vaje, izobraževalni videoposnetki Objavljeno v DKUM: 05.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,54 MB) |
10. Šolstvo v srednjeveških celinskih mestih na Slovenskem : primer Ljubljane in MariboraTina Šmerc, 2024, magistrsko delo Opis: Glavna tema magistrskega dela je izobraževanje v srednjem veku na Slovenskem, s poudarkom na izobraževanju in šolnikih v Mariboru in Ljubljani. Srednjeveško izobraževanje je bilo tako drugod kot tudi na slovenskem etničnem ozemlju tesno povezano s stanovsko ureditvijo. V prvi vrsti so otroke izobraževali in vzgajali na način, da bodo znali opravljati naloge svojega stanu. Velik pomen pri izobraževanju je imela tudi krščanska cerkev, ki je s pomočjo izobraževanja v prvi vrsti širila svojo miselnost in nauke. Cerkev je najprej prebivalce poučevala skozi pokristjanjevanje, v 10. stoletju pa so se v njenem okviru tudi na našem ozemlju začele pojavljati prve šole. Izobraževalne ustanove v okviru cerkve so bile stolne, samostanske in župnijske šole. Posvetno izobrazbo je bilo mogoče pridobiti v okviru mestnih šol, skozi poklicno in cehovsko izobraževanje in s pomočjo domačih učiteljev. Šole so v srednjem veku obstajale tudi v Mariboru in Ljubljani, kjer so posledično delovali različni učitelji. Slednji so poleg svoje primarne vloge večkrat omenjeni kot priče pri različnih dogodkih, sodelovali so pri kupovanju in prodaji, cerkvenih obredih in prejemu ali plačilu denarja. V obeh mestih so bili videni v podobnih vlogah in prisotni v približno enakem številu. Njihova vloga v meščanski družbi je bila srednje pomembna, saj sta bila v ospredje postavljena plemstvo in duhovščina. Ključne besede: srednji vek, Ljubljana, Maribor, izobraževanje, šolstvo, učitelji Objavljeno v DKUM: 05.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
Celotno besedilo (1,64 MB) |