| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 111
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
Izdelava e-učbenika na primeru predmeta Naravoslovje v poklicnih šolah
Sara Cigler, 2016, diplomsko delo

Opis: Osrednji namen te diplomske seminarske naloge je izdelava primera e- učbenika za potrebe predmeta Naravoslovje srednjega poklicnega kemijskega izobraževanja. V uvodnem delu so definirani osrednji pojmi, kot sta e-gradivo in e-učbenik, ter predstavljene različne kategorije e-učbenikov; d-učbenik, r-učbenik in i-učbenik. V nadaljevanju sledi predstavitev osnovnih interaktivnih elementov e-gradiv, ki so bistvenega pomena za vizualizacijo in aktivno vključevanje učencev v sam pouk. Ker je uporaba kakovostnih e-gradiv pri pouku nujna, so v ta namen predstavljeni tudi kriteriji za zagotavljanje kakovosti tovrstnega gradiva, ter pedagoško-didaktične smernice za oblikovanje e-gradiv. V osrednjem delu naloge nadaljujemo z opisom posameznih orodij in postopkov za oblikovanje e-učbenika, na koncu pa so predstavljene nekatere vzorčne strani izdelane e-učne enote i-učbenika.
Ključne besede: IKT, e-učno gradivo, e-učbenik, i-učbenik, interaktivnost, avtorska orodja, oblikovanje i-učbenika, Naravoslovje
Objavljeno: 11.03.2021; Ogledov: 180; Prenosov: 0

5.
Izbrana poglavja iz naravoslovnih znanosti - fizika
Borut Krajnc, Marko Žigart, Marjeta Capl, Vladimir Grubelnik, Marko Marhl, 2021, drugo učno gradivo

Opis: Navodila laboratorijskega dela pri predmetu Izbrana poglavja iz naravoslovnih znanosti – fizika je plod večletnega soustvarjanja in dograjevanja naravoslovnih vsebin različnih avtorjev. Glavni namen je ponuditi strnjeno in pregledno gradivo s področja fizikalnih laboratorijskih vaj za študentke in študente Razrednega pouka Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Gradivo je razdeljeno na 13 vsebinskih enot, ki pokrivajo vsa pomembna fizikalna področja od merjenj do astronomije. Vsaka enota je razčlenjena z navodili za izvedbo številnih fizikalnih poskusov, ki so neposredno uporabni pri naravoslovnih vsebinah na razredni stopnji v osnovni šoli. Izbrani so tisti poskusi, ki so poučni in zanimivi, hkrati pa izvedljivi z osnovnošolsko eksperimentalno opremo.
Ključne besede: Učno gradivo, fizika, laboratorijske vaje
Objavljeno: 27.02.2021; Ogledov: 468; Prenosov: 36
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...
; Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

6.
NEVARNI DEMONSTRACIJSKI EKSPERIMENTI PRI POUKU KEMIJE V OSNOVNI ŠOLI
Mateja Rus, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski seminarski nalogi je v problemu opredeljen pomen izvajanja nevarnih demonstracijskih eksperimentov pri pouku kemije v osnovni šoli in predvsem to, da morajo učitelji — demonstratorji biti kompetentni za izvajanje tovrstnih eksperimentov. Poleg teoretičnega razglabljanja o pomenu eksperimentalnega dela in varnega ravnanja z nevarnimi snovmi, so opredeljene tudi kompetence, ki jih mora imeti učitelj — demonstrator za izvajanje nevarnih eksperimentov in kompetence, ki jih ob eksperimentalnih opažanjih pridobi učenec. Prav tako sem na podlagi aktualne literature izbrala trinajst nevarnih eksperimentov, ki bi jih učitelji lahko vključili v pouk naravoslovja in kemije v osnovni šoli. Izbrana eksperimentalna gesla sem analizirala na podlagi spoznavnega, motivacijskega, zmožnostnega in nevarnostnega vidika. Po izvedbeni analizi izbranih eksperimentalnih gesel sem oblikovala tudi demonstracijske liste za učitelje - demonstratorje in opazovalne liste za učence — opazovalce.
Ključne besede: nevarni demonstracijski eksperiment, metodologija načrtovanja, strategija izvajanja, kompetence, didaktično gradivo
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 161; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

7.
Vključevanje raznolikih delovnih gradiv v procesu razvijanja finomotoričnih spretnosti v vrtcu
Petra Sluga, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Vključevanje raznolikih delovnih gradiv v procesu razvijanja finomotoričnih spretnosti v vrtcu želimo vzgojiteljem, staršem in tudi otrokom približati delovno-tehnično vzgojo. Z malo truda in volje lahko otroku omogočimo, da ima vsak dan možnost poseči po delovnih gradivih in orodjih, s katerimi lahko uri ustvarjalno-tehnične sposobnosti. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kako lahko vzgojitelj s svojim delom in poudarkom na tehnično-tehnoloških dejavnostih razvija finomotorične spretnosti otrok. V teoretičnem delu naloge smo predstavili razvoj motorike in finomotorične spretnosti, vlogo vzgojitelja pri spodbujanju finomotoričnih spretnosti, izbiro didaktičnega materiala oz. različna delovna gradiva, ki jih lahko ponudimo otrokom, ter kako lahko opazimo vidne znake zaostanka pri razvoju finomotoričnih spretnosti. Analiza anketnega vprašalnika v empiričnem delu je pokazala, da imajo otroci v vrtcu dobro spodbudno okolje, s katerim vzgojitelj spodbuja razvijanje finomotoričnih spretnosti otrok preko vključevanja raznolikih delovnih gradiv. Kljub temu da v vsaki igralnici ni ponujenega tehnično-tehnološkega kotička, lahko otroci še vedno urijo finomotorične spretnosti preko drugih vsakodnevnih aktivnosti, kot so: listanje knjig, sestavljanje kock, oblačenje punčk, lepljenje, striženje, mešanje testa, plastelina in gline. Na podlagi rezultatov in empiričnega dela smo v praktičnem delu predstavili primer izdelave mehke igrače, ki si jo lahko otroci s pomočjo odrasle osebe naredijo sami. Z izdelavo igrače otrok s čutili (vizualno, taktilno,…) doživlja lastnosti materiala in pripomočkov, ki jih potrebujemo pri sami izdelavi. Otrokom v vrtcu smo mehko igračo predstavili preko igre vlog, nato so se lahko z njo tudi igrali (zapenjanje ježkov, odpiranje in zapiranje zadrge, natikanje barvnih krogcev na vezalko itd.). V času počitka smo zasledili, da si je deček, star tri leta, vzel to mehko igračo na ležalnik in z njo objet zaspal.
Ključne besede: razvoj motorike, ročne spretnosti, kurikulum za vrtce, delovno gradivo
Objavljeno: 21.01.2021; Ogledov: 169; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

8.
Uvedba elektronskega dokumentnega sistema na Slovenskem regionalno razvojnem skladu
Jana Stojanović, 2020, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija je večfazni proces pretvarjanja fizičnih dokumentov v digitalno obliko, kar je nujno potrebno za optimizacijo delovnih procesov. Namen teoretičnega dela diplomske naloge je bil opredeliti prednosti elektronskega upravljanja z gradivom in predstaviti postopke digitalizacije ter varne hrambe dokumentarnega gradiva, pogoje za pravno veljavnost dokumentov in raziskati področja zakonodaje, ki regulirajo proces. Namen praktičnega dela pa je bil študija primera in izvedba raziskave med zaposlenimi na Slovenskem regionalno razvojnem skladu. V delu smo predstavili postopke upravljanja z dokumentarnim gradivom na SRRS, prikazali pomanjkljivosti obstoječega sistema in predlagali rešitve, ki bi jih SRRS lahko integriral v svoje delovne procese. V delu smo opredelili tudi zakonodajne zahteve postopka digitalizacije. Izdelali smo analizo prednosti, slabosti, nevarnosti in priložnosti obstoječega ter prihodnjega dokumentnega sistema, kar pomeni, da smo opredelili ključne prednosti in slabosti obstoječega sistema ter navedli priložnosti in tveganja, ki bi jih bilo potrebno upoštevati pri razvoju dokumentnega sistema. Predstavili smo postopke digitalizacije ter varne hrambe dokumentarnega gradiva, pogoje za pravno veljavnost dokumentov in raziskali področja zakonodaje, ki regulirajo proces. Prav tako smo predstavili potek priprave in sprejema notranjih pravil ter zahteve, ki jih morajo pravila opredeliti.
Ključne besede: digitalizacija, dokumentarno gradivo, dokumenti, prednosti, rešitve
Objavljeno: 23.12.2020; Ogledov: 202; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

9.
Analiza slikovnega gradiva v učbenikih za spoznavanje okolja in družbo
Vanesa Kidrič, Barbara Lazički, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom Analiza slikovnega gradiva v učbenikih za spoznavanje okolja in družbo je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni učbenik, njegova vloga in oblikovanje, slikovno gradivo v učbenikih in znanstvene ugotovitve o le-tem. V empiričnem delu smo z analizo učbenikov raziskali kakovost in verodostojnost slikovnega gradiva v učbenikih za spoznavanje okolja v 1., 2. in 3. razredu ter družbe v 4. in 5. razredu. Analizirali smo založbe, ki so na slovenskem trgu najbolj zastopane, in sicer Rokus Klett, DZS, Modrijan in Mladinska knjiga, po vnaprej zastavljenih kriterijih. Ugotovili smo, da imata glede na kriterije založbi Rokus Klett in Modrijan najkvalitetnejše predstavljeno slikovno gradivo v učbenikih za spoznavanje okolja, največ pomanjkljivosti pa založba Mladinska knjiga. Pri predmetu družba je po kakovosti slikovnega gradiva najbolj izstopala založba Modrijan, medtem ko je največ pomanjkljivosti v učbenikih založbe Mladinska knjiga. Ugotovili smo, da razmerje med besedilom in slikovnim gradivom v učbenikih ni pri vseh založbah ustrezno glede na razred in da se kakovost slikovnega gradiva razlikuje tudi po razredih. V vseh analiziranih učbenikih so od slikovnega gradiva pričakovano najbolj zastopane fotografije in slike. Ker so vsi učbeniki potrjeni, je prihajalo do zelo majhnih odstopanj med založbami in razredi.
Ključne besede: učbenik, slikovno gradivo, založba, spoznavanje okolja, družba
Objavljeno: 07.10.2020; Ogledov: 360; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (8,40 MB)

10.
Digitalni merilni instrumenti in merilne metode
Vojko Matko, 2020, drugo učno gradivo

Ključne besede: digitalni merilni instrumenti, merilni instrumenti, merilne metode, študijsko gradivo
Objavljeno: 03.08.2020; Ogledov: 314; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (21,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici