| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 117
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Stališča učiteljev razrednega pouka do uporabe e-gradiv pri predmetu spoznavanje okolja
Saša Šuligoj, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil raziskati stališča učiteljev razrednega pouka do uporabe e-gradiv pri predmetu spoznavanje okolja. V teoretičnem delu so predstavljeni predmet spoznavanje okolja, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), njena vloga, učinki in načini uporabe v procesu izobraževanja, digitalna pismenost, sodobni učni mediji in njihova uporaba pri pouku, e-gradiva in njihova vloga v izobraževanju ter pri spoznavanju okolja. Predstavljenih je pet različnih e-gradiv, ki so namenjena uporabi pri spoznavanju okolja ter pregled temeljnih ugotovitev dosedanjih raziskav z omenjenega področja. V empiričnem delu smo raziskali stališča učiteljev do uporabe e-gradiv pri spoznavanju okolja, kako učitelji e-gradiva vključujejo v pouk, kakšno je njihovo mnenje glede lastne usposobljenosti za delo z e-gradivi ter kakšnih oblik dodatnega usposabljanja s tega področja si želijo. Rezultati raziskave so pokazali, da so učitelji soglašali ali delno soglašali s trditvami. Najbolj so soglašali s trditvijo »Uporaba e-gradiv pri pouku spoznavanja okolja ne more nadomestiti lastne izkušnje raziskovanja in zaznavanja okolja.«, najmanj pa s trditvijo »Z uporabo e-gradiv pri pouku spoznavanja okolja spodbujamo emocionalni in socialni razvoj učencev.«. Večina učiteljev e-gradiva uporablja vsaj 1-krat ali 3-krat na mesec, najpogosteje pri obravnavi nove učne snovi in ponavljanju, najmanj pa pri preverjanju/ocenjevanju.Pouk z e-gradivi najpogosteje izvedejo v frontalni, najredkeje pa v individualni učni obliki. Najpogosteje jih v pouk vključijo pri obravnavi sklopov promet, čas in človek. Manj kot polovica učiteljev si želi e-gradiva pogosteje vključiti v pouk, kot najpogostejši razlog neuporabe pa so navedli pomanjkanje ustreznih e-gradiv. Pri pouku največkrat uporabijo e-gradivo portala Lilibi.si. Večina učiteljev je mnenja, da so za delo z e-gradivi ustrezno usposobljeni, v primeru dodatnih usposabljanj pa si le-teh najpogosteje želijo v obliki delavnic.
Ključne besede: e-gradiva, spoznavanje okolja, osnovna šola, stališča, učitelji
Objavljeno: 17.05.2021; Ogledov: 162; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (5,57 MB)

2.
Algoritmi za uvrstitev spletnih strani
Niko Lukač, 2021, drugo učno gradivo

Ključne besede: algoritmi, spletne strani, e-gradiva
Objavljeno: 13.05.2021; Ogledov: 219; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (511,79 KB)

3.
Različne reprezentacije celih števil v osnovni šoli
Anja Gorčan, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so predstavljene težave, s katerimi se soočajo učenci pri obravnavi množice celih števil in računskih operacij v tej množici. Za poglobljeno razumevanje konceptov pri učencih in učinkovito razlago snovi s strani učiteljev je ključna uporaba različnih reprezentacij. Te predstavljajo vez med konteksti in simboli. Magistrsko delo ponuja pregled pristopov za poučevanje celih števil v osnovni šoli in izpostavi njihove prednosti in slabosti ter uporabnost pri različnih računskih operacijah. Opravljen je pregled prisotnosti reprezentacij v domačih in tujih gradivih, na osnovi katerega so pripravljena učna gradiva za utrjevanje in poglabljanje snovi množice celih števil. Gradiva temeljijo na pestrosti in raznovrstnosti reprezentacij. Učinkovitost pripravljenih gradiv smo preverili na študiji primera ene učenke. Rezultati so pokazali, da je pestrost uporabe reprezentacij do določene mere pripomogla k razumevanju snovi in je bila učenki všeč.
Ključne besede: cela števila, reprezentacije, model nevtralizacije, učna gradiva
Objavljeno: 03.05.2021; Ogledov: 162; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

4.
Razvoj tehnične ustvarjalnosti v predšolskem obdobju skozi vidik uporabe različnih delovnih gradiv
Sara Gačnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Tehnika nas obdaja na vsakem koraku. Obkroža nas veliko različnih gradiv, s katerimi se začnemo seznanjati že v predšolskem obdobju. Nekatera se pojavljajo pogosteje, druga redkeje. V teoretičnem delu smo najprej predstavili pomen tehnike v predšolskem obdobju ter igrače in igre kot načina učenja. Nadaljevali smo s predstavitvijo Kurikuluma za vrtce in povezavo tehnike z drugimi področji. Opisali smo vlogo vzgojitelja pri spoznavanju tehnike in različnih gradiv v vrtcu ter tehnični kotiček. V nadaljevanju smo opisali različne delovne postopke in varnost pri delu ter podrobneje predstavili različna delovna gradiva. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, katera delovna gradiva in delovni postopki se v vrtcih uporabljajo najmanj in zakaj. Preverili smo, ali starost vzgojiteljev in starostna skupina otrok vplivata na ponujanje bolj raznolikega gradiva pri načrtovanih dejavnostih na področju tehnike. Anketirali smo 40 vzgojiteljic iz vrtcev v Spodnji Savinjski dolini. Ugotovili smo, da se v predšolskem obdobju najmanj uporabljajo kovina, žica, usnje in furnir. Vzroka za to sta predvsem neprimerna starost otrok in nedostopnost delovnih gradiv. Prav tako smo ugotovili, da se uporaba različnih gradiv statistično ne razlikuje glede na starost vzgojiteljev ali starostno obdobje. Pri uporabi delovnih postopkov smo ugotovili, da se najmanj uporabljajo žaganje, vrtanje in prebijanje. Razlogi so povezani predvsem z varnostjo in neprimerno starostjo otrok. Tudi tu smo ugotovili, da se pogostost uporabe različnih delovnih postopkov statistično ne razlikuje glede na starost vzgojiteljev, se pa statistično značilno razlikuje glede na starostno obdobje. Po obdelavi podatkov smo v praktičnem delu diplomskega dela pripravili primere dejavnosti za tehnična gradiva, ki so se izkazala za najmanj uporabljana. Poskušali smo upoštevati razloge anketiranih za neuporabo gradiv, zato smo za predstavljene primere dejavnosti uporabili manj nevarne delovne postopke in gradiva, ki se nam zdijo dostopnejša.
Ključne besede: vrtec, delovna gradiva, predšolski otrok, tehnika, primeri dejavnosti
Objavljeno: 26.04.2021; Ogledov: 227; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (5,13 MB)

5.
UVAJANJE KNJIŽNIČNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V KNJIŽNICI OSNOVNE ŠOLE
Martina Olaj, 2016, diplomsko delo

Opis: Šolske knjižnice izvajajo knjižnične dejavnosti in delujejo v sklopu šol. Šole so javni zavodi in nepridobitne organizacije, njihove ustanoviteljice so občine. Kljub nepridobitni dejavnosti, morajo poslovati kakovostno in racionalno. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so podana izhodišča za praktični del, obsega predstavitev šolske knjižnice ter njeno poslovanje. Predstavljeni so poslovni procesi, ki potekajo v šolski knjižnici. Praktični del se nanaša na predstavitev Šolske knjižnice na Osnovni šoli Gornja Radgona in opisuje potek informatizacije knjižnice. V obdobju od leta 1996 do leta 2010 sem bila zaposlena v knjižnici kot knjižnični manipulant. V tem obdobju sem izkusila ves proces od ročne obdelave gradiv in izposoje, sodelovala pri prenosu in obdelavi gradiv, ki je vodila v avtomatizirano izposojo. Diplomsko delo je nastalo predvsem na podlagi delovnih izkušenj na tem področju.
Ključne besede: knjižnica, poslovanje knjižnice, procesi v knjižnici, obdelava gradiva, informatizacija knjižnice, informacijski sistem.
Objavljeno: 18.03.2021; Ogledov: 158; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

6.
Bločni jeziki: programiranje z delčki
Tomaž Kosar, Matej Črepinšek, 2021, drugo učno gradivo

Ključne besede: programiranje, bločni jeziki, e-gradiva
Objavljeno: 25.02.2021; Ogledov: 306; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (5,33 MB)

7.
Priročnik za računalniške vaje pri predmetu Orodja za razvoj aplikacij
Iztok Fister, Špela Pečnik, Sašo Karakatič, 2021, drugo učno gradivo

Ključne besede: aplikacije, računalniške vaje, e-gradiva
Objavljeno: 22.02.2021; Ogledov: 898; Prenosov: 637
.pdf Celotno besedilo (600,72 KB)

8.
E-IZOBRAŽEVANJE PRI POUKU SLOVENSKEGA JEZIKA IN KNJIŽEVNOSTI
Andreja Zalokar, 2010, diplomsko delo

Opis: Računalnik in svetovni splet postajata človekova zvesta spremljevalca v vsakdanjem življenju. Najbolj navdušeni uporabniki so mladi, ki prek svetovnega spleta sklepajo nova poznanstva, iščejo informacije in odkrivajo novosti. Zato so učitelji kmalu ugotovili, da mora tudi izobraževalni proces slediti trendom, če želi še naprej motivirati učence. Diplomsko delo z naslovom E-izobraževanje pri pouku slovenskega jezika in književnosti predstavlja možnosti uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije in e-izobraževanja pri poučevanju slovenskega jezika in književnosti tako na daljavo kot pri klasičnem pouku. Cilj je prikazati e-izobraževanje kot enega izmed možnih načinov obravnave snovi in ne kot sredstvo za izpodrivanje učitelja in njegove vloge v izobraževalnem procesu. Le-ta je z nekaterimi spremembami še zmeraj ključnega pomena. Predstavljena sta Slovensko izobraževalno omrežje in E-področna skupina RS za slovenščino, ki skupaj skrbita za dostopnost e-gradiv. Njim je posvečen osrednji del diplomskega dela, saj so temeljnega pomena za izvajanje e-izobraževanja. Prikazana sta primera dobrih e-gradiv za jezikovni in književni pouk. Diplomsko delo je med drugim zastavljeno tudi kot pomoč učiteljem slovenščine, ki šele uvajajo e-izobraževanje v pouk, zato prinaša nekatere enostavne rešitve v obliki predstavitev uporabnih spletnih strani, programov in primerov dobre prakse.
Ključne besede: Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, e-šola, e-učilnica, e-kompetentni učitelj, e-gradiva, splet.
Objavljeno: 29.01.2021; Ogledov: 157; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

9.
Vključevanje tehniških dejavnosti v kontekst dela v vrtcu s poudarkom naravnih gradiv
Karolina Pelcl, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje tehniških dejavnosti v kontekst dela v vrtcu s poudarkom naravnih gradiv je sestavljeno iz dveh delov: empiričnega in praktičnega. Prvi del je empirični, v katerem so predstavljene analiza in ugotovitve raziskave, v kateri so sodelovale vzgojiteljice Vrtca Jožice Flander, Osnovne šole in Vrtca Sveta Trojica in Vrtca Juršinci. V empirični raziskavi se je ugotavljalo, v kolikšni meri vzgojiteljice v svoje načrtovanje vključujejo tehniške dejavnosti, katere materiale oziroma gradiva uporabljajo, katerih se izogibajo in ali jim njihova okolica nudi kakšna naravna gradiva, ki bi jih lahko uporabili pri svojem načrtovanju. Prav tako se je ugotavljalo, ali obstaja kakšna razlika med mestnim in primestnim vrtcem glede na zgoraj našteto. V drugem, praktičnem delu pa so bile oblikovane preproste tehniške dejavnosti za najstarejše otroke v vrtcu, ki temeljijo na uporabi naravnih oziroma delovnih gradiv in so bile izvedene z otroki. Vzgojitelji so tako videli, da se tehniške dejavnosti z uporabo preprostih naravnih gradiv lahko vključujejo v vsakdan.
Ključne besede: tehniške dejavnosti, naravna gradiva, mestni in primestni vrtec, delovna gradiva, okolica vrtca
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 288; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

10.
Seznanjenost bolnikov z luskavico s psoriatičnim artritisom
Špela Kebrič, 2020, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Psoriatični artritis predstavlja kronično obolenje sklepov, ki se lahko razvije pred ali po pojavu luskavice ali vzporedno z njo. Bolniki velikokrat zaradi nepoznavanja bolezni ne prepoznajo in prepozno poiščejo pomoč zdravstvenega osebja. Pomembno je, da so tako kot bolniki z luskavico kot tudi tisti brez luskavice seznanjeni z boleznijo psoriatični artritis. Namen diplomskega dela je torej ugotoviti, kakšna je seznanjenost ljudi s tem obolenjem. Raziskovalne metode: Zaključno delo temelji na deskriptivni in kvantitativni metodi dela. V empiričnem delu smo uporabili kot inštrument raziskovanja anketni vprašalnik, kjer smo zajeli namenski vzorec, ki je zajemal 25 bolnikov z luskavico in 25 bolnikov brez bolezni luskavice. Zbrane podatke smo predstavili s programoma Microsoft Word in Microsoft Excel. Rezultati: Z izvedeno raziskavo smo ugotovili, da je poznavanje psoriatičnega artritisa med bolniki, v primerjavi z bolniki v kontrolni skupini, boljše. Večina anketiranih je največ informacij o bolezni prejela v zdravstvenih ustanovah in na spletnih straneh. Med bolniki z luskavico je predvsem dobra informiranost glede temeljnih značilnostih psoriatičnega artritisa, slabše pa je poznavanje natančnejših informacij. Tudi informiranost med bolniki v kontrolni skupini se je izkazala kot dobra, čeprav jih večina ne pozna psoriatičnega artritisa. Diskusija in zaključek: Bolniki z luskavico so dobro seznanjeni z boleznijo psoriatični artritis. Osveščenost glede bolezenskih znakov bi lahko bila boljša, saj le ti bolniku omogočajo, da bolezen lažje prepozna. Menimo, da bi lahko ozaveščenost ljudi izboljšali z zdravstveno-vzgojnimi gradivi in brezplačnimi predavanji.
Ključne besede: kronična bolezen sklepov, informiranost, nepoznavanje bolezni, zdravstvena ustanova, zdravstveno-vzgojna gradiva
Objavljeno: 21.09.2020; Ogledov: 174; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (543,23 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici