| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 113
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
UVAJANJE KNJIŽNIČNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V KNJIŽNICI OSNOVNE ŠOLE
Martina Olaj, 2016, diplomsko delo

Opis: Šolske knjižnice izvajajo knjižnične dejavnosti in delujejo v sklopu šol. Šole so javni zavodi in nepridobitne organizacije, njihove ustanoviteljice so občine. Kljub nepridobitni dejavnosti, morajo poslovati kakovostno in racionalno. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so podana izhodišča za praktični del, obsega predstavitev šolske knjižnice ter njeno poslovanje. Predstavljeni so poslovni procesi, ki potekajo v šolski knjižnici. Praktični del se nanaša na predstavitev Šolske knjižnice na Osnovni šoli Gornja Radgona in opisuje potek informatizacije knjižnice. V obdobju od leta 1996 do leta 2010 sem bila zaposlena v knjižnici kot knjižnični manipulant. V tem obdobju sem izkusila ves proces od ročne obdelave gradiv in izposoje, sodelovala pri prenosu in obdelavi gradiv, ki je vodila v avtomatizirano izposojo. Diplomsko delo je nastalo predvsem na podlagi delovnih izkušenj na tem področju.
Ključne besede: knjižnica, poslovanje knjižnice, procesi v knjižnici, obdelava gradiva, informatizacija knjižnice, informacijski sistem.
Objavljeno: 18.03.2021; Ogledov: 36; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

2.
Bločni jeziki: programiranje z delčki
Tomaž Kosar, Matej Črepinšek, 2021, drugo učno gradivo

Ključne besede: programiranje, bločni jeziki, e-gradiva
Objavljeno: 25.02.2021; Ogledov: 122; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (5,33 MB)

3.
Priročnik za računalniške vaje pri predmetu Orodja za razvoj aplikacij
Iztok Fister, Špela Pečnik, Sašo Karakatič, 2021, drugo učno gradivo

Ključne besede: aplikacije, računalniške vaje, e-gradiva
Objavljeno: 22.02.2021; Ogledov: 432; Prenosov: 301
.pdf Celotno besedilo (600,72 KB)

4.
E-IZOBRAŽEVANJE PRI POUKU SLOVENSKEGA JEZIKA IN KNJIŽEVNOSTI
Andreja Zalokar, 2010, diplomsko delo

Opis: Računalnik in svetovni splet postajata človekova zvesta spremljevalca v vsakdanjem življenju. Najbolj navdušeni uporabniki so mladi, ki prek svetovnega spleta sklepajo nova poznanstva, iščejo informacije in odkrivajo novosti. Zato so učitelji kmalu ugotovili, da mora tudi izobraževalni proces slediti trendom, če želi še naprej motivirati učence. Diplomsko delo z naslovom E-izobraževanje pri pouku slovenskega jezika in književnosti predstavlja možnosti uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije in e-izobraževanja pri poučevanju slovenskega jezika in književnosti tako na daljavo kot pri klasičnem pouku. Cilj je prikazati e-izobraževanje kot enega izmed možnih načinov obravnave snovi in ne kot sredstvo za izpodrivanje učitelja in njegove vloge v izobraževalnem procesu. Le-ta je z nekaterimi spremembami še zmeraj ključnega pomena. Predstavljena sta Slovensko izobraževalno omrežje in E-področna skupina RS za slovenščino, ki skupaj skrbita za dostopnost e-gradiv. Njim je posvečen osrednji del diplomskega dela, saj so temeljnega pomena za izvajanje e-izobraževanja. Prikazana sta primera dobrih e-gradiv za jezikovni in književni pouk. Diplomsko delo je med drugim zastavljeno tudi kot pomoč učiteljem slovenščine, ki šele uvajajo e-izobraževanje v pouk, zato prinaša nekatere enostavne rešitve v obliki predstavitev uporabnih spletnih strani, programov in primerov dobre prakse.
Ključne besede: Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, e-šola, e-učilnica, e-kompetentni učitelj, e-gradiva, splet.
Objavljeno: 29.01.2021; Ogledov: 61; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

5.
Vključevanje tehniških dejavnosti v kontekst dela v vrtcu s poudarkom naravnih gradiv
Karolina Pelcl, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje tehniških dejavnosti v kontekst dela v vrtcu s poudarkom naravnih gradiv je sestavljeno iz dveh delov: empiričnega in praktičnega. Prvi del je empirični, v katerem so predstavljene analiza in ugotovitve raziskave, v kateri so sodelovale vzgojiteljice Vrtca Jožice Flander, Osnovne šole in Vrtca Sveta Trojica in Vrtca Juršinci. V empirični raziskavi se je ugotavljalo, v kolikšni meri vzgojiteljice v svoje načrtovanje vključujejo tehniške dejavnosti, katere materiale oziroma gradiva uporabljajo, katerih se izogibajo in ali jim njihova okolica nudi kakšna naravna gradiva, ki bi jih lahko uporabili pri svojem načrtovanju. Prav tako se je ugotavljalo, ali obstaja kakšna razlika med mestnim in primestnim vrtcem glede na zgoraj našteto. V drugem, praktičnem delu pa so bile oblikovane preproste tehniške dejavnosti za najstarejše otroke v vrtcu, ki temeljijo na uporabi naravnih oziroma delovnih gradiv in so bile izvedene z otroki. Vzgojitelji so tako videli, da se tehniške dejavnosti z uporabo preprostih naravnih gradiv lahko vključujejo v vsakdan.
Ključne besede: tehniške dejavnosti, naravna gradiva, mestni in primestni vrtec, delovna gradiva, okolica vrtca
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 156; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

6.
Seznanjenost bolnikov z luskavico s psoriatičnim artritisom
Špela Kebrič, 2020, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Psoriatični artritis predstavlja kronično obolenje sklepov, ki se lahko razvije pred ali po pojavu luskavice ali vzporedno z njo. Bolniki velikokrat zaradi nepoznavanja bolezni ne prepoznajo in prepozno poiščejo pomoč zdravstvenega osebja. Pomembno je, da so tako kot bolniki z luskavico kot tudi tisti brez luskavice seznanjeni z boleznijo psoriatični artritis. Namen diplomskega dela je torej ugotoviti, kakšna je seznanjenost ljudi s tem obolenjem. Raziskovalne metode: Zaključno delo temelji na deskriptivni in kvantitativni metodi dela. V empiričnem delu smo uporabili kot inštrument raziskovanja anketni vprašalnik, kjer smo zajeli namenski vzorec, ki je zajemal 25 bolnikov z luskavico in 25 bolnikov brez bolezni luskavice. Zbrane podatke smo predstavili s programoma Microsoft Word in Microsoft Excel. Rezultati: Z izvedeno raziskavo smo ugotovili, da je poznavanje psoriatičnega artritisa med bolniki, v primerjavi z bolniki v kontrolni skupini, boljše. Večina anketiranih je največ informacij o bolezni prejela v zdravstvenih ustanovah in na spletnih straneh. Med bolniki z luskavico je predvsem dobra informiranost glede temeljnih značilnostih psoriatičnega artritisa, slabše pa je poznavanje natančnejših informacij. Tudi informiranost med bolniki v kontrolni skupini se je izkazala kot dobra, čeprav jih večina ne pozna psoriatičnega artritisa. Diskusija in zaključek: Bolniki z luskavico so dobro seznanjeni z boleznijo psoriatični artritis. Osveščenost glede bolezenskih znakov bi lahko bila boljša, saj le ti bolniku omogočajo, da bolezen lažje prepozna. Menimo, da bi lahko ozaveščenost ljudi izboljšali z zdravstveno-vzgojnimi gradivi in brezplačnimi predavanji.
Ključne besede: kronična bolezen sklepov, informiranost, nepoznavanje bolezni, zdravstvena ustanova, zdravstveno-vzgojna gradiva
Objavljeno: 21.09.2020; Ogledov: 90; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (543,23 KB)

7.
Uporaba delovnih gradiv v 2. starostnem obdobju v vrtcih občine Velenje
Nina Koren, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba delovnih gradiv v 2. starostnem obdobju v vrtcih občine Velenje je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. Teoretični del smo razdelili na tri sklope. V psihološkem sklopu smo predstavili Piagetovo fazo intuitivne inteligence in fazo konkretno intelektualnih operacij, dejavnike razvoja in možnosti za tehnične dejavnosti v posameznih razvojnih obdobjih. V tehnično-tehnološkem sklopu smo podrobneje opisali delovna gradiva: papir, les, umetne mase in kovine. V zadnjem, didaktičnem, sklopu smo zajeli opis delovne, konstrukcijske in projektne naloge ter vsebino in cilje tehnično-tehnološke vzgoje v vrtcu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, pridobljeni z empirično raziskavo. Podatke smo pridobili s pomočjo ankete za vzgojitelje in vzgojiteljice Vrtca Velenje. V raziskavi je sodelovalo 28 vzgojiteljev in vzgojiteljic iz drugega starostnega obdobja. Ugotovili smo, da vzgojitelji le enkrat do dvakrat tedensko obravnavajo tehnično-tehnološke vsebine. Najpogosteje z otroki spoznavajo in ustvarjajo z delovnimi gradivi papir in les, redkeje ustvarjajo z umetnimi masami, skoraj nikoli pa ne posegajo po kovinah. Izhajajoč iz ugotovitev empiričnega dela, smo v praktičnem delu predstavili izdelke iz različnih delovnih gradiv (papir, les, umetne snovi in kovine) za predšolske otroke drugega starostnega obdobja. Pri vsakem izdelku so navedeni potrebni materiali, pripomočki in orodja, podroben potek izdelave izdelka s slikovnimi ponazoritvami ter ključni elementi varnosti pri delu.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, vzgojitelj, tehnika in tehnologija, delovna gradiva, praktični izdelki.
Objavljeno: 17.09.2020; Ogledov: 201; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

8.
Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu
Tea Horvat, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu smo želeli pridobiti informacije o učinkovitosti i-učbenika pri uresničevanju izobraževalnih ciljev matematike v 9. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se seznanili z IKT in e-gradivi ter nekaterimi dostopnimi evalvacijami e-gradiv. Posebej so nas zanimali: osnovnošolska matematika skozi e-vsebine in e-storitve ter njeno poučevanje in učenje s pomočjo i-učbenikov in apletov. V empiričnem delu smo podrobno opisali pedagoški eksperiment, v katerega so bili vključeni učenci treh oddelkov 9. razreda ene od osnovnih šol v Mariboru. Kontrolna skupina (en oddelek) je bila poučevana s klasičnim tiskanim učbenikom, eksperimentalna skupina (dva oddelka) pa z i-učbenikom. V i-učbeniku smo za namene našega poučevanja preučili temo Razmerje in podobnost, izbrali IKT učno okolje ter določili načine zbiranja in analiziranja podatkov. Zanimal nas je vpliv i-učbenika na boljše oz. slabše učence in razvoj proporcionalnega sklepanja učencev. Ugotovili smo, da so učenci eksperimentalne skupine v finalnem preizkusu znanja dosegli nekoliko višji rezultat kot učenci kontrolne skupine. I-učbenik je pri obravnavi učne teme Razmerje in podobnost pozitivno vplival na učence, slabše od povprečja (z ocenama 1 in 2) in boljše od povprečja (z ocenama 4 in 5). Na proporcionalno sklepanje pa je uporaba i-učbenika le delno vplivala.
Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, e-gradiva, delitev e-učbenikov, i-učbenik, aplet, evalvacija i-učbenika, matematika, razmerje in podobnost, proporcionalno sklepanje
Objavljeno: 05.11.2019; Ogledov: 370; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

9.
Razvoj idej za realizacijo tehniških dni na razredni stopnji Osnovne šole Zreče
Vanesa Kovše, 2019, magistrsko delo

Opis: V sklopu magistrske naloge smo z intervjuvanjem učiteljic od prvega do petega razreda raziskovali tehniške dni na razredni stopnji Osnovne šole Zreče. Naš glavni namen je bil ugotoviti, katera gradiva, orodja in postopke uporabljajo pri izvedbi tehniških dni, kaj jih ovira pri kakovostni izvedbi in ali so zadovoljni z ročnimi spretnostmi otrok. Ugotovili smo, da so učitelji zelo nezadovoljni z ročnimi spretnostmi otrok, prav tako pa z njihovo vztrajnostjo, ki je žal premajhna. Učenci so z izdelki prehitro zadovoljni. Prav tako pa smo ugotovili, da niso dovolj samokritični. V vseh razredih tekom tehniških dni izdelujejo razne izdelke za novoletno tržnico in materinski dan, in sicer iz gline in modelirne mase, kar pa se nam zdi, da je bolj primerno za ure likovne umetnosti. Zato smo se v praktičnem delu usmerili v širjenje gradiv in predvsem tehniških postopkov in predlagali ideje za tehniške dni. Tako bi učenci spoznali več različnih gradiv in postopkov, s tem pa bi širili ročne spretnosti, ki so dandanes velik problem moderne družbe.
Ključne besede: tehniški dan, razredna stopnja, ročne spretnosti, delovna gradiva
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 366; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

10.
Primerjava parametrov za pirolizo polimernih materialov
Maša Ahej, 2019, diplomsko delo

Opis: Kaj storiti z odpadki umetnih polimernih gradiv je danes velik izziv za sodobnega človeka, saj se merijo v tonah in predstavljajo veliko nevarnost za okolje. Z njihovim nepravilnim ravnanjem pa prav tako zavržemo pomemben energetski vir. Energetska izraba polimernih gradiv je možna, zaradi njihove kemijske sestave. Postopek pirolize je primeren in se v manjšem deležu že izvaja, za pretvorbo nekoristnih in škodljivih odpadkov v gorivo primerljivo konvencionalnim. Diplomsko delo vsebuje izvedbo pilotne naprave za pirolizo in eksperimentalni preizkus s tremi različnimi tipi polimernih gradiv. Opisani in med seboj primerjani so najpomembnejši parametri pirolize.
Ključne besede: umetna polimerna gradiva, piroliza, primerjava parametrov, gorivo
Objavljeno: 26.09.2019; Ogledov: 365; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici