| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Pošiljanje in prejemanje eRačunov gospodarskih družb po 01.01.2015
Urška Pavšek, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Večji prelom pri uvedbi e-računov je bilo sprejetje Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1G), ki je začel veljati 1. 1. 2013. Tako sta postala izenačena papirnati in elektronski račun. Pred sprejetjem omenjenega zakona sta elektronsko poslovanje urejala Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP) ter Zakon o varovanju dokumentarnega in arhivskega gradiva in arhivih (ZVDAGA). Na spremembo zakona je vplivala Direktiva Sveta 2010/45/EU, katero so morala države članice Evropske unije vključiti v svojo zakonodajo najpozneje do 31. 12. 2012. Kaj pomeni to za Slovenijo? Vse gospodarske družbe so imele od takrat možnost vzpostavitvi sistem posredovanja e-računov do končnega prejemnika e-računa ne glede na to, ali je ta proračunski uporabnik ali ne. Pri vzpostavitvi sisteme e-računa so morale gospodarske družbe pomislite tudi na vse sedanje in bodoče prejemnike e-računa. Pri tem je ključnega pomena izbira posrednika pri posredovanju in prejemanju e-računov. Ovira pri tem je, da vsi posredniki ne vključujejo vseh možnosti posredovanja e-računa in glede na trenutno Zakonodajo je obvezno pošiljanje e-računa proračunskim uporabnikom, ne pa preostalim gospodarskim družbam.
Ključne besede: - e-račun - elektronski račun - elektronsko poslovanje - elektronsko arhiviranje - e-hramba - e-arhiv
Objavljeno: 20.04.2016; Ogledov: 609; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (498,88 KB)

2.
VZPOSTAVITEV ELEKTRONSKEGA ARHIVIRANJA V PODJETJU
Bojan Sobočan, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Cilja našega dela diplomskega seminarja je bil preveriti skladnost sistemov za elektronsko hrambo in arhiviranje poslovne dokumentacije z zakonskimi zahtevami ter njihovo ustreznost zahtevam podjetja MOL Slovenija d.o.o. Namen našega dela diplomskega seminarja pa je bil potrditi tezo, da je uvedba sistema za elektronsko hrambo in arhiviranje poslovne dokumentacije v našem podjetju finančno upravičena in smotrna, saj bo njegova uvedba prinesla veliko pozitivnih učinkov na delovanje našega podjetja.
Ključne besede: elektronsko arhiviranje, elektronska hramba, poslovna dokumentacija, arhiv, arhiviranje, dokumentarni sistem, zakonodaja
Objavljeno: 14.01.2011; Ogledov: 1925; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (643,47 KB)

3.
4.
E-HRAMBA IN E-ARHIVIRANJE DOKUMENTARNEGA GRADIVA V JAVNI UPRAVI
Deja Škoporc, 2012, magistrsko delo

Opis: Ob vsesplošni razširjenosti računalnikov in informacijske tehnologije v zasebnem sektorju in javni upravi nastaja čedalje več dokumentov, ki so dokumentarno gradivo, v elektronski obliki. Prednost teh je lažje, hitrejše in cenejše ustvarjanje, organiziranje, posredovanje, obdelovanje in hranjenje. Hkrati s tem pa se pojavlja težava zanesljivosti, avtentičnosti, verodostojnosti, dostopnosti in hrambe elektronskih dokumentov. Glavni cilj magistrskega dela je bil pregledati možnosti kratkoročne in dolgoročne e-hrambe dokumentarnega gradiva v organih javne uprave. Raziskavo smo izpeljali na upravni enoti Žalec. Ugotovili smo, da uporabljajo dokumenti sistem, ki omogoča upravljanje dokumentov v vseh fazah življenjskega cikla. Osredotočili smo se na fazo hranjenja in arhiviranja dokumentov. Ugotovili smo, da je velik del gradiva že v elektronski obliki, vendar ima pravno veljavo in dokazno vrednost edino dokumentarno gradivo v papirni obliki. Iz izsledkov raziskave je razvidno, da je na trgu že nekaj akreditiranih ponudnikov storitev akreditiranih programskih rešitev za podporo e-hrambi in e-arhivu dokumentarnega gradiva. Na podlagi izsledkov raziskave smo podali predlog upravni enoti Žalec in priporočila za vzpostavitev sistema e-hrambe in e-arhiva organom javne uprave.
Ključne besede: dokumentarno gradivo, klasični arhiv, e-arhiv, e- hramba, varna hramba, notranja pravila
Objavljeno: 28.05.2012; Ogledov: 4063; Prenosov: 881
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

5.
INOVATIVNOST V SODOBNEM POSLOVANJU S PRIMEROM ELEKTRONSKEGA HRANJENJA DOKUMENTOV
Barbara Obreht, 2012, diplomsko delo

Opis: Če želijo podjetja danes ostati konkurenčna, ne smejo več razmišljati o tem ali bi elektronsko poslovala ali ne, ker je to postalo že nuja. Z elektronskim poslovanjem podjetja spreminjajo način poslovanja in preko preoblikovanja poslovnih procesov ter večjega števila elektronskih transakcij si odpirajo nove poslovne priložnosti in možnosti za tesnejše sodelovanje s poslovnimi partnerji (Podlogar 2003, 101). Tranzicijske dežele, zlasti v malih in srednjih podjetjih, nimajo dovolj inovativnega podjetništva in podjetnosti kot lastnosti ljudi, ki naj bi se npr. odzvali na pospeševanje pobude, da bi iz pravno obstoječega razvili ekonomsko, t.j inovativno podjetje. Nimajo dosti tradicije inoviranja. Problem kaže reševati tako, da pospešeno razvijemo- z ukrepi države in trga- inovativno podjetništvo (Ženko in Mulej 2003, 273). Premalo zanimanja za inovativnost in inoviranje, vpliva tudi na počasno vpeljavo elektronske hrambe dokumentov, ki še vedno predstavlja inovativnost v poslovanju podjetij. Vendar se v zadnjem času stvari na tem področju premikajo v drugo smer. Doba ogromnih količin papirja počasi, a vztrajno izginja. Razvoj informacijske tehnologije dokončno izriva papir iz naših zaprašenih podstrešij in polic v podjetjih in ustanovah, predvsem pa ga mora še vedno izriniti iz naše miselnosti. Uporabniki elektronskih sistemov se navajajo na delo z elektronskimi dokumenti, kar v bistvu dandanes ni nič več kaj preveč posebnega. Ampak, da bi poslovali čisto brez papirja kar nekako ne gre. Kot prvo je prisoten strah, ki je po eni strani upravičen, saj gre za veliko spremembo v delu in načinu razmišljanja, ljudje pa, kot je dokazano, nismo preveč naklonjeni spremembam. Uporabnike je potrebno osveščati z izobraževanji in nasploh spodbujati k poslovanju brez papirja (Močilnikar 2003, 650). Podjetja se morajo zavedati kakšne so njihove priložnosti v podjetju in izven njega, če se lotijo vpeljave elektronske hrambe dokumentov. Napredek podjetja se kaže v tem, da lahko povečajo svoje kapacitete za hranjenje dokumentov, več podatkov lahko prenesejo preko računalniških omrežij v podjetju, svoje poslovanje lahko razširijo preko interneta in si s svojimi partnerji izmenjujejo dokumente v e-obliki (veliko dokumentov namreč v današnjih časih že nastaja v takšni obliki). Poslovanje optimizirajo v več pogledih. Podjetja imajo manjše stroške povezane z vsem papirjem, hranjenjem itd. Ker je tempo življenja zelo poskočil, pa je bistvenega pomena tudi to, da prihranijo na času, saj so dokumenti v elektronski obliki dostopni kjerkoli in kadarkoli.
Ključne besede: Inovativnost, invencije, elektronska hramba dokumentov, elektronski arhiv
Objavljeno: 29.11.2012; Ogledov: 853; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

6.
UVEDBA SISTEMA ELEKTRONSKEGA ARHIVIRANJA V PODJETJE
Nataša Fošnarič, 2012, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo raziskali eno izmed problematik poslovanja uspešnih podjetij. Podjetja so ugotovila, da elektronsko arhiviranje prinaša številne prednosti. Med najpomembnejšimi prednostmi je prihranek časa pri iskanju arhiviranih dokumentov. Prav tako podjetja z uvedbo elektronskega arhiviranja prihranijo stroške, zmanjša se možnost izgube dokumentov in poslovanje je preglednejše. Vloga elektronskega poslovanja v podjetju vedno bolj narašča in ob enem predstavlja celostno podobo poslovnih procesov podjetja. Na začetku smo predstavili zgodovino arhivov in razložili, kakšno je klasično arhiviranje in katere so njegove slabosti. V primerjavi s klasičnim arhiviranjem je elektronsko arhiviranje hitrejše, skrajša čas arhiviranja in posledično iskanja želenih podatkov. Prav tako se zmanjša možnost izgube ali manipulacije arhiviranega gradiva. Pomembnejša pridobitev je zakonodaja, ki predpisuje zakonsko podlago za elektronsko arhiviranje v Sloveniji. Ugotovili smo, da so v Sloveniji pri ponudbi sistemov za elektronsko arhiviranje bolj uspešnejši tuji ponudniki, saj imajo omogočen večji kapital, kateri zavira razvoj slovenskih ponudnikov. Na koncu smo podrobno opisali uvedbo sistema za elektronsko arhiviranje v podjetje. Predstavili smo postopek elektronskega arhiviranja in metode hrambe dokumentov.
Ključne besede: arhiv, elektronsko arhiviranje, elektronska hramba, zakonodaja, digitalizacija, klasično arhiviranje, hrambe
Objavljeno: 14.12.2012; Ogledov: 1507; Prenosov: 340
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

7.
Logistika denarja in ponudniki denarnih logističnih storitev
Anita Sotošek, 2012, diplomsko delo

Opis: Logistika je danes ţe precej razširjena znanost, ki se vedno bolj intenzivno uporablja tako v večjih kot tudi v manjših podjetjih. Logistika v Sloveniji je še vedno v razvoju in mnogi jo povezujejo predvsem s transportom. Toda logistika ni le transport.Z najbolj splošno definicijo lahko logistiko opredelimo kot dejavnost, ki s pomočjo številnih postopkov omogoča, da lahko nek izdelek premaknemo iz točke A v točko B, kar se da najhitreje in z najmanjšimi stroški. Logistika denarja zajema celoten tok denarja kot vrednostnega predmeta, torej tok bankovcev in kovancev od njihove proizvodnje, pa vse do uporabnikov in končno do uničenja. Pot bankovcev in kovancev je zelo specifična in se vedno in povsod navezuje na varnost. Cilj diplomske naloge je predstaviti okvir pojma logistika denarja, ki kot tak širši publiki še ni bil predstavljen. Spoznali bomo vse vidike logističnih procesov, ki se odvijajo in spremljajo denar na poti od oblikovanja pa vse do uničenja.
Ključne besede: logistika, denar, logistika denarja, prevoz denarja, hramba denarja
Objavljeno: 13.10.2012; Ogledov: 1224; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (980,99 KB)

8.
Ureditev skladišča za hrambo dokumentacije na ŠOUM
Tanja Zemljič, 2012, diplomsko delo

Opis: Učinkovito skladiščenje je pomembno za vsa podjetja ne glede na njihovo dejavnost, le tako je lahko zagotovljeno učinkovito poslovanje. Neurejeno in neučinkovito skladiščenje v podjetju pomeni dodatne nepotrebne stroške in zastoje v poslovanju. Hramba dokumentacije zna biti posebej zahtevna zaradi različnih rokov, ki se jih je potrebno držati pri shranjevanju dokumentov, pa tudi zaradi zagotavljanja varnosti podatkov, ki so navedeni v shranjenih dokumentih. V izbranem podjetju, kjer največji problem predstavlja nesistematično shranjevanje in shranjevanje na različnih lokacijah, so se zato odločili za ureditev skladišča za hrambo dokumentacije. V diplomskem delu so na začetku predstavljene splošne značilnosti logistike in enega pomembnejših logističnih procesov, skladiščenja, v nadaljevanju pa sledi opis značilnosti in posebnosti skladiščenja oziroma hrambe dokumentacije. V praktičnem delu diplomskega dela so predstavljeni skladiščni procesi, ki potekajo pri hrambi dokumentacije v izbranem podjetju, ter možne rešitve in izboljšave. Izpostavljen je problem neurejenega in nesistematičnega shranjevanja dokumentacije in posledic, ki nastanejo pri poslovanju podjetja, zaradi takšnega načina shranjevanja.
Ključne besede: logistika, skladiščenje, hramba dokumentacije
Objavljeno: 25.10.2012; Ogledov: 1186; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (954,39 KB)

9.
ODGOVORNOST GOSTITELJA ZA GOSTOVE STVARI PO GOSTINSKIH UZANCAH IN NJIHOVA SKLADNOST S PRAVILI OZ O GOSTINSKI HRAMBI
Katra Kozinc, 2012, diplomsko delo

Opis: Gostinska hramba je eden izmed najbolj praktičnih in vsakodnevno uporabnih institutov, ki jih obravnava Obligacijski zakonik (OZ). Poleg tega pa isto materijo urejajo tudi Posebne uzance v gostinstvu (Posebne uzance). Določbe enega in drugega predpisa se na več mestih razlikujejo. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, kateri predpis uporabiti, če se določbe OZ in Posebnih uzanc ne skladajo. Uzance so podrobna pravna pravila določenega ožjega poslovnega kroga, ki jih ne sprejme zakonodajalec, temveč združenje gospodarskih subjektov, ki dotično področje bolje pozna in ga tako lahko uredi na manj abstrakten način. Uporaba uzanc je določena v OZ z generalno klavzulo o uporabi poslovnih običajev, uzanc in poslovne prakse v 12. členu. Posebne uzance v gostinstvu določajo poslovne običaje za posle, povezane z gostinskimi storitvami, sprejela pa jih je Turistična zbornica Slovenije leta 1995. Problem (ne)skladnosti z OZ se pojavlja zato, ker so bile sprejete pred OZ. OZ ne vsebuje posebnih določb o pravicah in obveznostih strank gostinske pogodbe, vendar pa zanjo veljajo splošne določbe OZ, za vsebino pa uporabimo določbe Posebnih uzanc. Podtipa gostinske pogodbe sta pogodba o postrežbi s hrano in pijačo ter pogodba o hotelskih storitvah, pri kateri gostitelj gostu nudi nastanitev, gost pa mu za te storitve plača. Gostinska hramba je ena izmed pogodbenih obveznosti gostinca. Gostitelj mora gostu povrniti škodo, če stvar, ki jo je gost prinesel s seboj, izgine ali se poškoduje. Odgovornost gostinca je objektivna, a je kot protiutež višina odškodnine omejena. Gost mora škodo takoj priglasiti gostitelju. Lahko pa gost od gostinca zahteva, da z njim sklene shranjevalno pogodbo. V tem primeru gostinec odgovarja kot shranjevalec in višina odškodnine ni omejena. Posebne uzance nekatere institute urejajo na enak način, druge interpretirajo ožje oziroma širše, nekaterih pojmov pa sploh ne omenjajo.
Ključne besede: uzance, gost, gostitelj, gostinska pogodba, gostinska hramba, odgovornost gostinca, stvari, prinesene s seboj, skladnost.
Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 2380; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (149,65 KB)

10.
Odvzem in shranjevanje matičnih celic iz popkovnične krvi novorojenčka
Lea Rebernik, 2013, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Matične celice so zelo raznovrstna skupina celic, ki se lahko razvije v več kot dvesto različnih vrst človeškega telesa. Prisotne so skoraj v vseh tkivih in se sprožijo, če je potrebno. Matične celice, odvzete ob rojstvu iz popkovine novorojenčka, imajo izjemno sposobnost prilagajanja in delitve, zato so velik potencial za obnavljanje telesa in kasnejšo uporabo za zdravljenje nekaterih bolezni. Namen: Predstaviti postopek odvzema popkovnične krvi po porodu. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako ženske gledajo na možnost odvzema in shranitve matičnih celic, koliko se jih namerava za ta postopek odločiti, kje so se z možnostjo shranitve matičnih celic prvič seznanile in če poznajo ponudnike bank v Sloveniji, ki se s tem ukvarjajo. Opravili smo tudi intervjuja z dvema pacientkama, ki sta se za postopek odvzema in shranitve matičnih celic odločili ob rojstvu njunega otroka. Metode: Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela. Teoretična izhodišča smo predstavili s pomočjo domače in tuje literature. Pri zbiranju podatkov smo upoštevali anonimnost anketirank. Raziskavo smo opravili v Zdravstvenem domu dr. Adolfa Drolca Maribor (OE Varstvo žensk), med pacientkami, ki so ta dan obiskale svojega izbranega ginekologa. Vprašalnik je bil sestavljen iz 14 vprašanj zaprtega in odprtega tipa. V sklopu raziskave smo obiskali eno izmed zasebnih bank v Sloveniji, ki se ukvarja s hrambo matičnih celic, to je družba Neocelica. Predstavili so nam potek dela, predstavitev podjetja, s kom sodelujejo in kako bodoči starši, ki se odločijo za hrambo matičnih celic, z njimi navežejo prvi stik. Rezultati in diskusija: Ugotovili smo, da odvzem in hramba matičnih celic v Sloveniji nista dovolj dobro poznana anketirancem. Analiza rezultatov nam je pokazala, da starost, izobrazba in vrsta zaposlitve bistveno ne vplivajo na odločitev o odvzemu in hrambi matičnih celic. Prišli smo do zaključka, da starši, ki načrtujejo družino, premalo vedo o možnosti odvzema matičnih celic ob porodu, slabo poznajo ponudnike bank v Sloveniji in ne poznajo dovolj dobro razlike med javno in zasebno banko. Prav tako ne vedo zadosti o tem, kaj matične celice v telesu predstavljajo in kakšnemu zdravljenju so namenjene.
Ključne besede: matične celice, popkovnična kri, banka popkovnične krvi, hramba
Objavljeno: 28.02.2013; Ogledov: 2000; Prenosov: 295
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici