SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 106
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Problemi nasledstva in vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja
Maja Poredoš, 2009, diplomsko delo

Opis: V začetnih poglavjih tega diplomskega dela smo predstavili in opisali družinsko podjetje, njegove prednosti in slabosti ter prepletanje družinskega in poslovnega sistema v družinskih podjetjih. Opisali smo tudi družinske odnose, predstavili možne konflikte in rešitve za njihovo odpravljanje ter vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja. Nadalje smo opisali nasledstvo, nasledstvene možnosti ter proces planiranja nasledstva. Kot praktični primer smo v tem diplomskem delu opisali podjetje X s.p., predstavili zgodovino tega podjetja in trenutno podobo podjetja in družine. Opisali smo odnose med družinskimi člani v podjetju X s.p. in njihov vpliv na razvoj podjetja. Predstavili smo tudi potencialne naslednike tega podjetja in predlagali plan nasledstva za to podjetje. Izbrano podjetje se nahaja v obdobju, ko v podjetju sodelujeta dve generaciji. Zato se nam je zdelo smiselno izpostaviti odnose med družinskimi člani in nasledstvo v tem podjetju kot temeljni problem diplomskega dela. Ugotovili smo, da uravnoteženi odnosi med družinskimi člani bistveno pripomorejo k uspešnem poslovanju in razvoju podjetja, planiranje nasledstva pa je pogoj, ki mora biti izpolnjen za uspešno predajo podjetja v roke naslednika. Na tem mestu si upamo trditi, da smo s proučitvijo družinskih odnosov in nasledstvenih možnosti v podjetju X s.p. ustanovitelju tega podjetja pomagali oziroma mu vsaj nakazali pravo smer razmišljanja o predaji podjetja naslednikom.
Ključne besede: Ključne besede: Družina // podjetje // družinsko podjetje // družinski odnosi // konflikti // nasledstvo // nasledstvene možnosti // planiranje nasledstva // nasledniki // ustanovitelj.
Objavljeno: 19.06.2009; Ogledov: 2866; Prenosov: 811
.pdf Polno besedilo (417,05 KB)

3.
NAČRTOVANJE TRŽNEGA KOMUNICIRANJA V MIKRO DRUŽINSKEM PODJETJU SOHA D.O.O.
Tino Šoštarić, 2009, diplomsko delo

Opis: Tržno komuniciranje je veščina, ki bi jo za lastno poslovno uspešnost morala obvladovati vsa podjetja. To velja za podjetja vseh velikosti in dejavnosti. Razpolagati s kakovostnimi izdelki ob konkurenčni ceni še ne pomeni gotovega uspeha. Trgu je potrebno te izdelke tudi prodati in temu služi tržno komuniciranje. Tržno komuniciranje je mnogokrat pogojeno s finančnimi sredstvi. Več teh sredstev pomeni boljše izhodišče pri planiranju celovitega tržnega komuniciranja in lahko vključuje več različnih orodij promocijskega spleta. A le pravilna in smotrna uporaba teh orodij pripomore k boljši prepoznavnosti in prodajni uspešnosti posameznega podjetja.
Ključne besede: mikro podjetje, družinsko podjetje, komuniciranje, tržno komuniciranje, promocijski splet.
Objavljeno: 21.01.2010; Ogledov: 1697; Prenosov: 153
.pdf Polno besedilo (963,12 KB)

4.
VIZIJA IN POSLANSTVO DRUŽINSKEGA PODJETJA MESARSTVO HERGA, D.O.O.
Kristijan Pukšič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali podjetje Mesarstvo Herga, d.o.o. in skupaj z vodstvom oblikovali predlog vizije in poslanstva. Gre za družinsko podjetje, ki je v zasebni lasti. Podjetje ima trenutno dve mesnici, od tega se ena nahaja na sedežu podjetja v Mezgovcih ob Pesnici, druga pa v trgovskem centru Tuš v Trnovski vasi. Podjetje je v zadnjem obdobju izvedlo več investicij na področju nabave novih strojev in opreme. Ob proučitvi prednosti in slabosti podjetja ter na podlagi proučitve priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja in ob proučitvi vrednot ključnih udeležencev podjetja smo skupaj oblikovali predlog vizije in poslanstva podjetja. Glavno vodilo podjetja je omogočiti kupcem nakup kvalitetnega »domačega« slovenskega mesa po sprejemljivih cenah. Podjetje je svojo vizijo zastavilo na podlagi širitve prodajnih trgov, saj si želijo v prihodnosti postati vodilni ponudnik kvalitetnega »domačega« slovenskega mesa na štajerskem področju.
Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj podjetja, vrednote ključnih udeležencev podjetja, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti v okolju, poslanstvo, vizija
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 3221; Prenosov: 526
.pdf Polno besedilo (505,17 KB)

5.
DRUŽINSKA PODJETJA IN POSEBNOSTI VIROV FINANCIRANJA
Janja Herega, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli predstaviti družinsko podjetje in posebnosti njegovih virov financiranja. Podjetje se lahko poslužuje notranjih in zunanjih virov financiranja, pri tem pa bi naj sledilo pravilom in načelom financiranja. Notranji viri financiranja so dobiček, amortizacija in različni drugi notranji viri. Med zunanje vire pa prištevamo bančne kredite, državne vire, lizing, faktoring, forfeting, sklade tveganega kapitala in poslovne angele. Problemi s katerimi se soočijo podjetja pri pridobivanju virov so omejene možnosti dostopa do finančnih sredstev, predraga finančna sredstva in nepoznavanje nekaterih oblik financiranja. Družinska podjetja pa zraven vsega tega omejuje še njihova konzervativnost. Namreč največja želja podjetnika je, da podjetje ostane v družinski lasti.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, financiranje, notranji viri financiranja, zunanji viri financiranja, posebne oblike financiranja, bančni kredit, državni viri, lizing, skladi tveganega kapitala, faktoring, forfeting, poslovni angeli
Objavljeno: 31.01.2011; Ogledov: 1509; Prenosov: 307
.pdf Polno besedilo (3,67 MB)

6.
PLANIRANJE RAZVOJA TURISTIČNE KMETIJE KOROŠEC
Lana Petković, 2010, diplomsko delo

Opis: V sodobnem tržnem gospodarstvu lahko v zadnjih letih opazimo porast števila malih in srednje velikih podjetij, ki so s hitro rastjo dosegla ključno vlogo v številnih panogah in s tem prisilila tudi velika podjetja k dinamiki. Velik del malih in srednje velikih podjetij predstavljajo družinska podjetja, ki postajajo pomemben dejavnik razvoja slovenskega gospodarstva. Vendar pa skromen delež malih podjetij zraste v srednje velika podjetja, saj jih veliko (okoli 40%) ne preživi prva tri do štiri leta po ustanovitvi. Zato je pomembno, da se razvoju podjetja posveti veliko pozornosti, in da se izvede dosledno, saj je od tega odvisno preživetje podjetja na trgu. V ta namen sem v diplomskem delu predstavila razvoj turistične kmetije na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Iz napisanega lahko povzamem, da je planiranje razvoja podjetja kompleksen proces in bistvena sestavina pri poslovanju podjetja. Zato sem potek razvoja turistične kmetije predstavila na primeru šest let delujoče Turistične kmetije Korošec — Apartmaji in wellness center, Urška Reberčnik, s.p.
Ključne besede: • majhna in srednje velika podjetja, • družinsko podjetje, • razvoj, • politika podjetja, • vizija, • poslanstvo, • smotri, • temeljni cilji, • strateški management, • splošne strategije, • temeljne strategije, • poslovne strategije, • Turistična kmetija Korošec
Objavljeno: 21.07.2010; Ogledov: 1670; Prenosov: 400
.pdf Polno besedilo (1,16 MB)

7.
TEMELJI NASLEDSTVA DRUŽINSKEGA PODJETJA
Željka Kelhar, 2010, diplomsko delo

Opis: V svetu predstavlja družinsko podjetništvo eno pomembnih oblik podjetništva. Večina slovenskih družinskih podjetij je še mladih, saj zaenkrat večina le-teh deluje še vedno v okviru prve generacije. Ker vemo, da je prenos lastništva v drugo in nadaljnje generacije zelo težaven, sem mnenja, da bodo slovenska družinska podjetja kmalu spremenila način gledanja na poslovanje samega podjetja. Zavedati se bodo začela, da je vodenje družinskega podjetja zahtevnejše od vodenja nedružinskega podjetja. V prihodnosti bo zato odločilnega pomena uporaba družinske ustave. Glede na pomembnost družinskih podjetij, tako za družino, kot tudi za širšo družbo, bi bilo prav, da bi v družinskih podjetjih planirali nasledstvo že dovolj zgodaj in s tem zagotovili boljše možnosti za dobrobit družine in za vse širše družbe vnaprej. Žal se v družinskih podjetjih pojavlja odpor proti planiranju nasledstva, saj to pomeni soočanje z določenimi temami, kot so npr. staranje, zdravstvene težave in smrt. Pri družinskih podjetjih gre za združitev dveh sistemov, družine in podjetja, ki sta v osnovi povsem različna. Podjetje naj bi predstavljalo racionalno poslovno obnašanje, medtem, ko je družina zasnovana na emocionalnih vezeh med družinskimi člani. Prepletanje obeh je zelo pomembno, saj omogoča družinskim podjetjem prednost pred drugimi podjetji, ker je zavestnost družinskih članov in posledično tudi zaposlenih višja kot v ostalih podjetjih in s tem pripomore k večji konkurenčni prednosti. Namen moje diplomske naloge je bil predstaviti kaj je družinsko podjetje, vse njegove prednosti in slabosti, kaj je družinska ustava in kako le-ta vpliva na podjetje. V praktičnem primeru sem opisala podjetje TA-Regulator d.o.o. in vse dejavnike, ki so podjetje privedli do prodaje in celotnega preoblikovanja. Čeprav podjetje ni več v lasti družine, je uspešno in vodilno na trgih EU in po svetu. Ugotovila sem, da je za obstoj in nadaljnji razvoj ter možnost za uspeh družinskega podjetja ključnega pomena vnaprejšnje načrtovanje prenosa lastništva na naslednjo generacijo.
Ključne besede: Družinsko podjetje // družina // podjetje // nasledstvo // planiranje nasledstva // vodstvo podjetja // nasledniki // planiranje nasledstva // družinska ustava // podjetje TA-Regulator d.o.o
Objavljeno: 19.08.2010; Ogledov: 1840; Prenosov: 302
.pdf Polno besedilo (646,82 KB)

8.
PROBLEMI NASLEDSTVA DRUŽINSKIH PODJETIJ
Jure Demšar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo najprej spoznali lastnosti družinskih podjetij, njihove prednosti, slabosti in posebnosti. Spoznali bomo kakšen je razvoj družinskih podjetij in njihov življenjski cikel. Opisali bomo tudi življenjske cikle ljudi, ki so vključeni v družinsko podjetje. Predstavili bomo razvojne dejavnike in nekaj modelov razvoja družinskih podjetij. V diplomskem delu bomo prikazali pomen in vlogo načrtovanja prehoda iz generacije v generacijo, ter zahtevnost pri opredeljevanju prihodnosti tako za podjetje, kot za družino. Predstavili bomo najzahtevnejše in najpomembnejše odločitve, s katerimi se morajo soočati vsi ustanovitelji družinskih podjetij.
Ključne besede: Družinsko podjetje, življenjski cikel družinskega podjetja, problemi pri nasledstvu lastništva in upravljanja podjetja
Objavljeno: 28.06.2010; Ogledov: 2380; Prenosov: 351
.pdf Polno besedilo (456,99 KB)

9.
RAZVOJNI POMEN PLANIRANJA NASLEDSTVA V LASTNIŠTVU IN VODENJU ZA DRUŽINSKO PODJETJE
Petra Weindorfer, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Točka preloma, ko se začne podjetje dokončno opredeljevati kot družinsko podjetje, je trenutek umika podjetnika, ki je podjetje ustanovil, in prepuščanje funkcij v podjetju potomcem. Podjetja bodo v današnjih negotovih razmerah lažje preživela boj s konkurenco in se razvijala, če bodo planirala proces nasledstva, saj je planiranje procesa nasledstva zagotovo področje, katero lahko vpliva na nadaljnji razvoj in uspeh podjetja. Planiranje nasledstva bi moralo potekati v skladu z nasledstvenim planom, prav tako bi bilo priporočljivo, da ga lastnik sprejme še v času, ko je podjetje stabilno. Planiranje pa naj zajema tako lastniški kot tudi vodstveni vidik nadaljevanja podjetja.
Ključne besede: Družinsko podjetje, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje nasledstva v vodenju in lastništvu, prenos vodenja in lastništva na naslednjo generacijo, nasledstvene možnosti.
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 1861; Prenosov: 431
.pdf Polno besedilo (730,00 KB)

10.
RAZUMEVANJE POSEBNOSTI IN DINAMIKE DRUŽINSKEGA PODJETNIŠTVA
Sabina Selinšek, 2010, magistrsko delo

Opis: V prvem delu naloge so prikazane posebnosti družinskih podjetij in njihovo vključevanje v okolje. Nakazane so ločnice med razmerjem družinskega in poslovnega sistema. Temu primerno smo v enem izmed podpoglavij opisali tudi primerjavo prednosti in slabosti, ki jih prinaša družinsko podjetje. V osrednjem delu naloge navajamo specifičnost upravljanja družinskega podjetja v segmentu kadrovanja, organiziranja in življenjskega cikla družinskega podjetja, kjer izpostavljamo strategijo prenosa lastništva. Opredeljena so stališča nasledništva ter težave medgeneracijskega prenosa, ki se prav v tem času množično vrši. Dotaknili smo se tudi cikličnih posebnosti razmerja posameznik-družina in hkrati navedli konfliktnostne situacije. V raziskavo, ki je potekala na območju širše Slovenije, je bilo vključenih 170 družinskih podjetij. Z magistrsko nalogo želimo podrobneje strnili značilnosti in posebnosti družinskega podjetja, in prek rezultatov analize podati ugotovite obstoječega stanja kot ga dojemajo vodilni kadri slovenskih družinskih podjetij ter podati nadaljnja izhodišča v prid stabilnosti tovrstnih podjetij. Ugotovitve raziskovalnega dela naloge namreč kažejo, da se družinska podjetja v Sloveniji namreč še vedno močno oklepajo tradicionalnih vrednot, lahko bi tudi rekli »obrtnih«, saj so tako nekatera tudi nastala, iz manjših obrtnih »delavnic«. Po večini so se nato širila in rastla, a vendar ohranjala tradicionalno miselnost. Analiza raziskave nakazuje, da so podjetja s tradicijo medgeneracijskih prenosov pravzaprav nastala z razlogom zagotavljanja socialne varnosti družinskim članom. Isti razlog je tudi vzrok, da podjetja s to miselnostjo nimajo v praksi izdelanih kriterijev za vstop in izstop družinskih članov v ali iz podjetja. Družinska podjetja, ki ohranjajo tradicionalno vrednost se pri nasledstvenih možnostih opredeljujejo, da podjetja niso pripravljena prodati.
Ključne besede: družinsko podjetje, ciklične posebnosti razmerja posameznik-sistem, nasledstvene možnosti, medgeneracijski prenos
Objavljeno: 20.08.2010; Ogledov: 1471; Prenosov: 176
.pdf Polno besedilo (1,81 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici