| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 139
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Planiranje nasledstva v družinskem podjetju
Janja Stojov, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo obravnavali planiranje nasledstva v družinskem podjetju in kako se na le-tega pripravljajo v družinskem podjetju Avtokomplet Igor Pintarič s.p.. V teoretičnem delu smo tako podrobneje predstavili posebnosti družinskega podjetja, kakšne so specifike organizacije le-tega ter kakšna je vloga družinskih članov v podjetju. Večjo pozornost v diplomskem projektu smo namenili nasledstvu oziroma problematiki načrtovanja nasledstva in dejavnikom za uspešen prenos družinskega podjetja na naslednjo generacijo, bodisi družinskemu članu, nedružinskemu članu ali pa celo prenehanje delovanja družinskega podjetja. Predstavili smo nekatere napake, ki se pojavljajo pri načrtovanju prenosa nasledstva in razloge za neuspeh, kot tudi uspešen prenos podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, prenos podjetja, konflikti, vloga družinskih članov, izbira naslednika, načrtovanje nasledstva, družinska ustava, nasledstveni načrt
Objavljeno: 07.09.2021; Ogledov: 95; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

2.
Priprava načrta marketinškega komuniciranja za podjetje »x«
Nik Herga, 2021, diplomsko delo

Opis: Na izbiro teme je vplivalo predvsem podjetje »X« in potencial, ki ga ustvarja na trgu. Marsikdo podcenjuje potencial, ki ga družinsko podjetje lahko ustvari na trgu. Na nek način mora vsako podjetje delovati kot družina, če želi biti na trgu uspešno in imeti močen položaj. V diplomskem delu bomo v teoretičnem delu opisali, kaj sploh je marketinško komuniciranje. V predstavitev in opis bomo vključili njegov pomen, instrumente, strategije in strukturo učinkovitega marketinškega načrta. Marketinško komuniciranje sestavljajo štirje pomembni instrumenti: oglaševanje, osebna prodaja, odnos z javnostmi in pospeševanje prodaje. Z uporabo teh instrumentov poskuša podjetje svoj izdelek približati odjemalcem in jih prepričati za nakup. V praktičnem delu bomo najprej predstavili družinsko podjetje »X« in pripravili načrt za marketinško komuniciranje podjetja. V tem podjetju se zavedajo, da je marketinško komuniciranje in načrtovanje le-tega izjemno pomembno, posebej pri širjenju na novi trg. S pravilnim načrtom marketinškega komuniciranja lahko dosežejo prepoznavnost kot spletna tiskarna ter na tak način povečajo obseg prodaje in posledično dobiček.
Ključne besede: načrt marketinškega komuniciranja, oglaševanje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi, pospeševanje prodaje, družinsko podjetje, odjemalec
Objavljeno: 06.09.2021; Ogledov: 80; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (814,79 KB)

3.
Digitalna marketinška strategija družinskega podjetja Boltez d.o.o.
Petra Boltez, 2021, diplomsko delo

Opis: V sodobnem svetu je vloga digitalne marketinške strategije vse bolj pomembna, saj je na trgu vse več podjetij. Tako v večjih organizacijah kot tudi v družinskih podjetjih digitalizacija marketinških procesov prinaša mnogo koristi. Naš namen je bil prikazati ustrezno digitalno marketinško strategijo za družinsko podjetje Boltez d.o.o. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature domačih in tujih avtorjev prikazali osnove digitalnega marketinga in strategij ter marketinga v družinskih podjetjih. V raziskovalnem delu smo podrobno predstavili družinsko podjetje Boltez d.o.o in naredili posnetek obstoječega stanja digitalnega marketinga. Za potrebe raziskave smo zbrali podatke s pomočjo kvantitativne analize in jih uporabili pri nadaljnjem intervjuju z direktorjem in odgovornim za marketing v podjetju. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in analizirali. Želeli smo pridobiti čim več podatkov za podajanje ustrezne digitalne marketinške strategije. Družinskemu podjetju Boltez d.o.o. smo svetovali, da začne z aktivno promocijo na spletu in na socialnih omrežjih, hkrati smo zapisali tudi nekaj predlogov. Ugotovili smo, da bi jim digitalni marketing pomagal pri sami prepoznavnosti blagovne znamke, pozicioniranju na trgu in pri iskanju novih potencialnih strank.
Ključne besede: digitalna marketinška strategija, digitalni marketing, družinsko podjetje, Boltez d.o.o.
Objavljeno: 21.07.2021; Ogledov: 188; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

4.
Prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo
Vesna Čakš, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo najprej proučili družinsko podjetništvo, ki je najpogostejša oblika podjetništva v slovenskem in tudi evropskem gospodarstvu. Raziskovalci si kljub temu še vedno niso povsem enotni glede opredelitve oziroma definicije družinskega podjetništva, predvsem zaradi njene obširnosti ter različnih meril. Prednost družinskih podjetij je zagotovo ta, da so družinski člani dnevno vključeni v poslovanje podjetja, kar omogoča naslednji generaciji lažji prevzem in boljše poznavanje podjetja. Zaradi velike povezanosti družinskih članov v zasebnem in službenem času pa lahko pride tudi do trenj, različnega mišljenja ter s tem do konfliktov. Tesno povezano z družinskim podjetjem je nasledstvo. Strokovnjaki s tega področja priporočajo, naj se začne prenos podjetja načrtovati vsaj deset let prej oz. preden se podjetnik/podjetnica odloči za upokojitev, skratka dovolj zgodaj. Nasledstvo delimo na prenos lastništva in/ali vodenja. Znotraj prenosa podjetja so dodatne delitve, in sicer glede na to, ali se lastnik odloči za prenos podjetja na družinskega člana, strokovnjaka iz podjetja ali na tretjo osebo izven podjetja. Obenem se lahko le-ta odloči, ali prenos lastništva in vodenja steče istočasno, zaporedno ali lastnik preda samo vodstveno funkcijo. Pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili in poglobili v empiričnem delu diplomskega projekta. Proučili smo prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo, in sicer na primeru trgovskega podjetja Jagros, d.o.o. Po predstavitvi podjetja smo z metodo študija primera analizirali potek prenosa lastništva in vodenja podjetja. Manjkajoče informacije o poteku prenosa smo pridobili od ustanovitelja podjetja s pomočjo intervjuja.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družinsko podjetništvo, prenos lastništva in vodenja, nasledstvo.
Objavljeno: 16.06.2021; Ogledov: 201; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1011,21 KB)

5.
Vizija in politika izbranega družinskega podjetja
Katja Helbl, 2020, magistrsko delo

Opis: Dandanes imajo veliko vlogo v gospodarstvu družinska podjetja, saj predstavljajo velik procent vseh podjetij po svetu. Uspeh družinskega podjetja je odvisen predvsem od dobro opredeljene vizije in politike podjetja. V družinskem podjetju so zelo pomembne tudi vrednote udeležencev podjetja, kultura podjetja ter poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja. Pomembno je, da se v podjetju, ki je v družinski lasti, najde pravo razmerje med usklajevanjem interesov lastnikov in vseh ostalih zaposlenih, saj bo le tako podjetje lahko uspešno poslovalo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili vizijo in politiko podjetja, definirali družinsko podjetje, zapisali, katere so njegove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv ima družina na upravljanje in vodenje podjetja. Raziskali smo tudi, kakšne so posebnosti vizije in politike družinskega podjetja ter kakšni so procesi planiranja politike podjetja v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo predstavili družinsko podjetje Ulbrich Hidroavtomatika d.o.o., naredili strukturno analizo podjetja, proučili temeljne vrednote in kulturo podjetja ter analizirali njegov razvoj. Prav tako smo proučili notranje ter zunanje okolje podjetja, kjer smo analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja ter analizirali razvojne prednosti in slabosti podjetja. Na koncu smo glede na prejšnje rezultate podali predlog vizije in politike podjetja za izbrano družinsko podjetje.
Ključne besede: družinsko podjetje, vizija, razvojna vizija, politika podjetja, planiranje politike podjetja, razvojna proučitev podjetja, okoljska proučitev podjetja
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 230; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (929,91 KB)

6.
Izzivi vodenja malega zasebnega družinskega podjetja s koncesijo
Tim Nedeljko, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega projekta smo pregledovali in proučevali literaturo s področja dostopnosti zdravstvenih storitev, prednostih, slabostih malih družinskih podjetij, problematike ureditve koncesij, javnega in zasebnega zdravstva ter raziskovali gospodarski pomen in vlogo malega podjetja. Cilji raziskave so bili ugotoviti, kateri izzivi in problemi vodenja malega družinskega podjetja so v ospredju, katere so prednosti in pomanjkljivosti dejstva, da je podjetnik koncesionar ter pregledati in predstaviti povezavo med javnim in zasebnim. Ugotovili smo, da največjo promocijo podjetja predstavljajo kvalitetne in dobro opravljene storitve. Tudi mala družinska podjetja s koncesijo so konkurenčna javnim zavodom. Izziv podjetja v prihodnje je ohraniti kvalitete, kot so: strpnost, dober občutek za uporabnike, potrpežljivost, pozitivna miselnost, varnost, razumevanje in natančnost. V empiričnem delu smo predstavili izbrano malo družinsko podjetje s podeljeno koncesijo za opravljanje prevozov na preglede, zdravljenje in terapije na podlagi dokumenta Nalog za prevoz, ki ga izda osebni zdravnik. Opravili smo intervju z direktorjem in lastnikom podjetja o izzivih in viziji vodenja malega družinskega podjetja ter ugotovili, da je osrednji izziv lastnika podjetja tudi v prihodnje ohraniti dobre medsebojne odnose med zaposlenimi in uporabniki storitev, ustrezno kvaliteto in dostopnost storitev, kar smo tudi raziskovali s pomočjo anketnega vprašalnika, rezultate smo grafično prikazali ter analizirali. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je malo družinsko podjetje v kvaliteti in izvedbi storitev lahko konkurenčno velikim javnim zavodom.
Ključne besede: Izzivi vodenja, malo družinsko podjetje, koncesija, uporabniki zdravstvenih storitev
Objavljeno: 30.11.2020; Ogledov: 258; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

7.
Prenos družinskega podjetja iz druge v tretjo generacijo
Karmen Čižmek, 2020, diplomsko delo

Opis: Uspešen prenos podjetja na naslednjo generacijo je v družinskem podjetju ključnega pomena za nadaljnje delovanje. Lastnik/manager podjetja mora že zelo zgodaj začeti z uvajanjem in izobraževanjem naslednika, saj je to ena izmed ključnih stvari za uspešno nasledstvo. V diplomskem seminarju obravnavamo družinsko podjetje in njegove posebnosti ter predstavimo proces nasledstva. Predstavili smo družinsko podjetje Čižmek elektroinstalacije d.o.o., raziskali, kaj so njegove prednosti in slabosti, kdo so ključni udeleženci in kakšni so odnosi med njimi. Prišli smo do ugotovitev, da na proces nasledstva v družinskem podjetju vplivajo ključne osebe v podjetju, to so družinski člani, zaposleni in okolica, ter interakcija med njimi. Model procesa nasledstva smo aplicirali na podjetje in ugotovili, kako skladno je nasledstvo v podjetju s teoretično razlago tega.
Ključne besede: prenos družinskega podjetja, družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva v družinskem podjetju.
Objavljeno: 23.11.2020; Ogledov: 174; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

8.
Izzivi in strateški načrt nasledstva družinskega podjetja N.M. BUS, d. o. o.
Grega Ropič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo na podlagi družinskega podjetništva proučevali izzive, s katerimi se spopadajo podjetja od prenosu nasledstva. Številni avtorji poudarjajo, da je to kritična točka podjetij v fazi njihovega razvoja. Prav tako menijo, da je v namen prenosa treba napraviti strateški načrt, ki naj bi se začel izvajati vsaj 5 do 10 let pred samim prenosom. S pojmom prenosa nasledstva v družinskem podjetju označujemo prenos obeh funkcij, tako lastniške kot vodstvene, ki se v tovrstnih podjetjih močno povezujeta. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo definirali družinsko podjetništvo. Zanimalo nas je, kakšne so njihove prednosti in slabosti v primerjavi z nedružinskimi podjetji ter katere so glavne lastnosti, po katerih jih ločimo. Prav tako smo proučili, kakšen pomen imajo družine v družinskih podjetjih. V nadaljevanju nas je zanimal tudi sam pomen te vrste podjetništva v gospodarstvu Slovenije. Natančneje smo preučili pojem, vrste in razloge prenosa nasledstva v družinskem podjetju pa tudi samo vsebino strateškega načrta podjetja, na kateri je temeljil empirični del diplomskega projekta. V empiričnem delu smo predstavili družinsko podjetje N.M. BUS, d. o. o., in njihovo dejavnost. Preučili smo odnose v krogu njihove družine in vzroke, zakaj se odločajo za prenos nasledstva. V nadaljevanju smo napravili strateški načrt za to podjetje. Vključeval je pomoč pri prenosu, izbiro in uvajanje naslednika, vlogo sedanje lastnice po prenosu podjetja in razdelitev premoženja podjetja znotraj družine. Ugotovili smo, da je podjetje že bilo preneseno na ženo prejšnjega lastnika v letu 2016. V intervjuju z lastnico podjetja smo razbrali, da se zaveda pomembnosti pravočasnega prenosa, zato potencialnega naslednika v posel uvajajo že nekaj let. Z oblikovanim strateškim načrtom smo v diplomski nalogi dokazali pomembnost načrtovanega nasledstva. Menimo, da lahko podjetje N.M. BUS, d. o. o., z upoštevanjem načrta in trdno voljo ponovno uspešno opravi prenos.
Ključne besede: Družinsko podjetje, prenos nasledstva, izzivi nasledstva, strateški načrt.
Objavljeno: 23.11.2020; Ogledov: 167; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (745,73 KB)

9.
Izzivi rasti v družinskem podjetju
Tjaša Pavalec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu proučujemo dejavnike in izzive rasti, s katerimi se spopada družinsko podjetje. Družinsko podjetje si lahko v osnovi predstavljamo kot sožitje med družino in podjetjem. Naloge lastnikov takšnega podjetja so: postaviti si dolgoročne cilje, jih dosegati ter vzdrževati tradicijo, vključevati svoje naslednike v posel za to, da bi ohranjali status in prepoznavnost podjetja. Za izpeljavo takšnega dolgoročnega ”projekta“ je potrebno vložiti veliko truda, časa, denarja, mu biti predan in se hkrati velikokrat odreči nekaterim stvarem, saj jim to predstavlja veliko dragocenost in si zato v družini prizadevajo, da podjetje ostaja v družinskem krogu. Seveda pa je v družinskemu podjetju pomemben tudi motiv rasti podjetja, ki podjetju omogoči, da išče vedno nove možnosti ter priložnosti, sledi trendom, se uspešno spopada s konkurenco, da je razvojno ekstenzivno, sprejma tveganja, privablja profesionalce in ostale delavce v svoje poslovno okolje, se širi globalno in ki mu je glavna nagrada uspeh. Zagotovo lahko v takšen opis vključimo tudi podjetje Drava center, ki ga bomo obravnavali kot praktični primer v diplomskem projektu.
Ključne besede: družinsko podjetje, rast v družinskem podjetju, podjetje, družina, rast v podjetju.
Objavljeno: 20.11.2020; Ogledov: 211; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (60,85 MB)

10.
Prednosti in slabosti družinskega podjetja svečarstvo damijan holetić, s. p.
Maja Lenič, 2020, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje je posebna oblika podjetja, v katerem se prepletata družina in podjetje. Potrebno je poiskati pravo ravnovesje med delom v podjetju in družinskim življenjem za uspešno družinskega podjetja in družine. V delu diplomskega projekta bomo pobližje spoznali družinsko podjetje. Usmerili se bomo na definicijo družinskega podjetja, primerjali bomo razlike med družinskim podjetjem in nedružinskim podjetjem, bolje bomo spoznali udeležence družinskih podjetij, opredelili bomo tudi, kaj so vrednote in kultura družinskih podjetij ter kaj pomenijo družinska podjetja za gospodarstvo in družbo. Nato bomo ugotavljali, kaj so največje prednosti družinskih podjetij in kaj največje slabosti družinskih podjetij. To bomo raziskovali v teoretičnem delu diplomskega projekta. Nadaljevali bomo s praktičnim delom diplomskega projekta, kjer bomo poskušali od zgoraj naštetih teorij poiskati tiste, ki so najbolj značilne za naše preučevano družinsko podjetje Svečarstvo Damijan Holetić, s. p. Pojasnili bomo, zakaj je podjetje Svečarstvo Damijan Holetić, s. p. družinsko podjetje, kdo so njegovi udeleženci, katere vrednote jih krasijo, kaj podjetje doprinese h gospodarstvu in družbi ter kakšne so prednosti in slabosti družinskega podjetja. Delo diplomskega projekta bomo zaključili s priporočili za prakso, ki bodo izhajala iz teoretičnih spoznanj in spoznanj, pridobljenih na podlagi raziskovanja preučevanega družinskega podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje družina prednosti družinskega podjetja slabosti družinskega podjetja udeleženci družinskega podjetja
Objavljeno: 02.11.2020; Ogledov: 178; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (561,54 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici