| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
DRUŽINSKE VREDNOTE IN INTERESI TER NJIHOV VPLIV NA RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA
Renata Šnofl, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Velik del podjetij, ki posluje na trgu, je družinskih podjetij. So gonilna sila razvoja, saj prispevajo velik delež k gospodarskemu razvoju posamezne države. V Evropi je približno 70 % do 80 % podjetij družinskih podjetij, ki zaposlujejo približno 50 % do 60 % vseh zaposlenih v Evropi. V družinskem podjetju prihaja do interakcije dveh povsem različnih sistemov - družinskega in poslovnega, ki lahko učinkovito delujeta skupaj le z določeno mero kompromisa z upoštevanjem temeljnih družinskih vrednot in interesov, kateri lahko pomembno vplivajo tudi na razvoj družinskega podjetja. Magistrsko delo smo razdelil na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in praktični del, kjer smo izvedli tudi raziskavo. V teoretičnem delu smo opredelili družinsko podjetje po različnih definicijah in predstavili značilnosti družinskega podjetja. Iz tega smo ugotovili, da se družina in podjetje močno prepletata, manjša nasprotja med družinskim in poslovnim svetom pa vendarle obstajajo. Ugotovili smo tudi, da imajo družinska podjetja precej svojih posebnosti. Prav te se zrcalijo skozi družinske vrednote in interese ter so zelo pomembne v družinskem podjetju. Družinske vrednote so nekoliko drugačne od vrednot družinskega podjetja, vendar je prisotnost obojih pomembna za vpliv na razvoj družinskega podjetja. Ta vpliv pa povzročajo interesni udeleženci v družinskem podjetju s svojimi posebnostmi in interesnim usklajevanjem v družinskem podjetju. V praktičnem delu magistrskega dela smo se omejili na eno družinsko podjetje: Domača in umetna obrt Anton Golnar s.p. Uporabili smo spoznanja iz teoretičnega dela magistrske naloge. Prvi korak praktičnega dela je predstavitev podjetja s temeljnimi podatki, strukturno analizo, analizo razvojne vizije, politiko in strategijami ter predstavitvijo vlog družinskih članov. V drugem koraku smo s pomočjo osebnega razgovora z lastnikom in anketnega vprašalnika opravili raziskavo, ki je bila izvedena v proučevanem podjetju. Temeljila je na proučevanju družinskih vrednot, povezanih z življenjem, družinskih vrednot, povezanih z delom, družinskih vrednot, povezanih z družinskim podjetjem, analizi temeljnih vrednot ključnih udeležencev preučevanega podjetja. Raziskovali smo tudi interese družinskih članov ter njihovo medsebojno usklajevanje interesov. Ugotavljali smo tudi pomembnost vrednot in interesov za razvoj družinskega podjetja. Zanimalo nas pa je tudi, ali družina in družinski odnosi vplivajo na razvoj družinskega podjetja. Po končani raziskavi smo podali predlog ukrepov, ki naj bi jih podjetje upoštevalo.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družinske vrednote, interesi družinskih članov, altruizem, nepotizem, razvoj podjetja, družinsko podjetje Domača in umetna obrt Anton Golnar s.p.
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 2405; Prenosov: 537
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

2.
POSEBNOSTI POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Rok Krajnc, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: "V družinskem podjetju si stojita nasproti dva močna sistema: družinski in poslovni, ki temeljita na zelo različnih vrednotah, se mešata in povzročata konflikte". (Klebl 2001) Družinska podjetja, ki veljajo za ena izmed najuspešnejših vrst podjetij, pogosto veljajo za uglednejša in močnejša kot podjetja, ki niso družinska. Kot je razvidno iz diplomskega seminarja, sta za tako uspešno podjetje potrebna dobro zastavljena vizija in poslanstvo podjetja ter sama politika podjetja. Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela, na teoretičen del ter na praktičen del. V teoretičnem delu smo opredelili različne poglede in mnenja strokovnjakov, medtem ko smo v praktičnem delu proučili razvoj podjetja Krim d.o.o. iz Ljutomera in njegove politike podjetja. V teoretičnem delu smo izhajali iz MER-ovega modela integralnega managementa. Na tej podlagi smo opredelili posebnosti družinskega podjetja ter posebnosti, ki se pojavijo v sami politiki družinskega podjetja. Ugotovili smo, da je velik poudarek na vrednotah družinskih članov, ki s svojo vpletenostjo v podjetje, prenesejo le te v politiko družinskega podjetja. Že v sami viziji in poslanstvu, ki ga podjetje zasleduje, so vidne glavne želje lastnikov oziroma družine. V sami politiki podjetja pa je viden miks vrednot vseh družinskih članov, pogosto tudi tistih, ki niso aktivno vključeni v poslovanje podjetja. Ugotovili smo, da je strogo ločevanje zasebnega in poslovnega življenja pri lastnikih družinskih podjetij praktično nemogoče. Zaradi tega prihaja do raznovrstnih interesov znotraj podjetja ter velikega vpliva na politiko podjetja s strani družine in njihovih medsebojnih odnosov. Praktični del diplomskega seminarja temelji na razvoju podjetja Krim d.o.o. in njegovi politiki podjetja. Podjetje, ki je v lasti prve generacije, še vedno vodita oče in mati, ki sta tudi ustanovitelja podjetja. V diplomskem seminarju smo proučili aktivnosti potrebne pri planiranju razvoja podjetja na ravni politike podjetja. Našo proučevanje je temeljilo na prvem delu diplomskega seminarja. Po opredeljeni viziji in poslanstvu podjetja, smo s pomočjo raziskovalno-prognostičnih procesov proučili vrednote udeležencev družinskega podjetja, prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti družinskega podjetja. Na podlagi dobljenih podatkov smo nato izdelali prognostično obdelavo podjetja in njegove politike. Podali smo še predlog politike podjetja in analizirali skladnost interesov družine s predlogom politike družinskega podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, družinsko podjetje, družinske vrednote, MER-ov model integralnega managementa, posebnosti politike družinskega podjetja, vizija podjetja, poslanstvo podjetja, snovanje in izbira politike podjetja, podjetje Krim d.o.o..
Objavljeno: 06.12.2010; Ogledov: 1822; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (882,96 KB)

3.
RAZISKOVALNO PROGNOSTIČNI PROCESI IN IZHODIŠČA ZA PLANIRANJE POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Saša Šket, 2012, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela, na teoretični del ter praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili različne poglede in mnenja strokovnjakov, v praktičnem delu pa smo proučili razvoj podjetja THS d.o.o. in politiko podjetja. V prvem delu naloge smo se posvetili teoretičnim izhodiščem in opredelitvam družinskega podjetja. S pomočjo različnih avtorjev smo navedli najpomembnejše značilnosti družinskega podjetja, predstavili smo vlogo družine v družinskem podjetju ter pojasnili prednosti in slabosti družinskega podjetja. Opredelili smo politiko družinskega podjetja in njene posebnosti. Ugotovili smo, da je velik poudarek na vrednotah družinskih članov, ki jih s svojo vpletenostjo v podjetje prenašajo v politiko družinskega podjetja. Pojasnili smo tudi vse sestavine politike družinskega podjetja in sicer poslanstvo, smotre in temeljne cilje, skozi katere se kaže tesna povezanost družine in podjetja, zato je ločevanje zasebnega življenja od poslovnega pri lastnikih družinskih podjetji praktično nemogoče. Predstavili in pojasnili smo tudi raziskovalno - prognostične procese, ki so izhodišče za snovanje, oblikovanje in izbiro politike družinskega podjetja. V drugem delu diplomskega seminarja smo se lotili praktičnega primera družinskega podjetja THS d.o.o. Najprej smo podjetje predstavili in opisali s čim se ukvarja. Podjetje spada med majhna podjetja, saj zaposlujejo manj kot 50 ljudje, še vedno je v lasti prve generacije, ki jo vodita oče in mati, ki sta tudi ustanovitelja in lastnika podjetja.. Predstavili smo vizijo podjetja in pomočjo raziskovalno – prognostičnih procesov proučili vrednote udeležencev proučevanega podjetja, prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti proučevanega podjetja. Na podlagi pridobljenih podatkov smo naredili prognostično obdelavo podjetja in njegove politike ter podali svoje predloge za politiko proučevanega družinskega podjetja. V sklopu tega smo predstavili tudi poslanstvo podjetja, smotre in temeljne cilje.
Ključne besede: družinsko podjetje, družinske vrednote, politika družinskega podjetja, vizija podjetja, poslanstvo podjetja, snovanje in izbira politike podjetja, raziskovalno-prognostični procesi
Objavljeno: 19.12.2012; Ogledov: 927; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (476,92 KB)

4.
IZZIVI NASLEDSTVA V DRUŽINSKIH PODJETJIH NA PRIMERU DRUŽINSKE REZIDENCE TYLER PLACE
Zoran Furman, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem obravnaval izzive, s katerimi se soočajo družinska podjetja pri prenosu vodstva in lastništva iz ene generacije na drugo. V teoretičnem delu diplome sem predstavil temeljne lastnosti družinskih podjetji, zanimalo me je, v čem se družinska podjetja ločijo od nedružinskih in kaj so njihove prednosti in slabosti. Prav tako sem proučeval potek prenosa vodstva iz ene generacije na drugo. V empiričnem delu sem predstavil proučevano podjetje The Tylet Place. Podjetje je v preteklosti že uspešno prestalo prenos vodstva in lastništva med generacijami. Na podlagi opravljenega intervjuja s sedanjim direktorjem proučevanega podjetja sem prišel do sklepa, da se v podjetju zavedajo pomena planiranja prenosa podjetja na naslednjo generacijo, temu posvečajo pozornost, vendar kljub temu še nimajo izbranega kandidata, ki bo prevzel vodenje in lastništvo podjetja, podjetje prav tako nima določenega časovnega okvira, kdaj bi do prenosa naj prišlo.
Ključne besede: družinsko podjetje, interesi družinskih članov, družinske vrednote, nasledstvo, prenos med generacijami, družinsko podjetje Tyler Place inc.
Objavljeno: 09.06.2016; Ogledov: 366; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

5.
Družina kot temelj varnosti skupnosti
Aleksander Schlegel, 2016, diplomsko delo

Opis: Vzporedno z družbenimi spremembami, z novimi socialnimi in ekonomskimi ureditvami, se spreminja tudi družina. Klasično družino vedno bolj izpodrivajo nove oblike družinske skupnosti. V njih se nove vloge starševstva postopoma spreminjajo, preoblikujejo in izpodrivajo pretekle poglede o organiziranosti, velikosti, oblikovanju ter vzgoji. Poleg družine se spreminja tudi odnos družbe do družine. Družina je usodno povezana in soodvisna od socialnih, ekonomskih ter kulturnih zakonitosti, v katerih deluje. Znotraj družine pa so poleg zunanjih dejavnikov ravno tako usodna dogajanja in dejanja družinskih članov, ki s svojim izpolnjevanjem ali neizpolnjevanjem družinskih nalog določajo družinsko funkcionalnost. Družine izpolnjujejo družinske naloge različno uspešno. Družine, ki so pri svojem delovanju uspešnejše, se označuje kot funkcionalne družine, tiste, ki so pa pri svojem opravljanju nalog manj uspešne, se označuje kot manj funkcionalne ali nefunkcionalne. Med dejavnike, ki vplivajo na temelje družinske funkcionalnosti, se prištevajo predvsem vplivi vzgojnih stilov, načini ter uporaba veščin komunikacije, izgradnja kvalitetnih medsebojnih odnosov, načini reševanja težav, zmožnost prilagajanja, ravnanje s čustvi, izgradnja avtonomnosti ter zmožnost prilagajanja družinskemu ciklusu. Na uspešnost celostnega delovanja družinske skupnosti ravno tako vplivajo različne interpretacije ter doseganja varnosti. Družine s svojimi člani različno dojemajo prisotnost dejavnikov ogrožanja ter nevarnost. Pojavljajo se različni pogledi in pojmovanja o funkcionalnosti medsebojnih odnosov, komunikaciji ter različna dojemanja nalog, s katerimi se člani soočajo. Družinsko funkcionalnost opredeljuje tudi uspešnost soočenja družin ter njenih članov z izzivi in zahtevami sodobne družbe. Ko nastopijo zdravstvene težave, družinsko nasilje, prestopništvo ali npr. nove oblike starševstva, družine z njenimi člani potrebujejo tista ključna znanja, lastnosti in zmožnosti, ki pripomorejo k ustreznemu soočenju ter razreševanju tovrstne problematike.
Ključne besede: družina, družinske vrednote, varnost, diplomske naloge
Objavljeno: 14.10.2016; Ogledov: 387; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (412,41 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici