| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Sinergije in izzivi sodelovanja med družinskimi podjetji in startupi na praktičnem primeru
Eneja Zupanič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je namenjena pojasnilom, kako si lahko družinska in start-up podjetja medsebojno koristijo s sodelovanjem, da bi povečali svoje inovativne sposobnosti. Družinska podjetja igrajo ključno vlogo v današnjem gopodarstvu. Vendar pa je v trenutnem dinamičnem gospodarskem okolju družinsko podjetje pred izzivom, kako ohraniti svoj konkurenčni položaj. Na drugi strani imajo start-up podjetja pogosto obetavne inovativne ideje z velikim tržnim potencialom. Zato se od obeh strani pričakuje, da si med seboj pomagata. Najprej smo opredelili družinska podjetja in njihov pomen za gospodarstvo, kjer smo predstavili značilnosti družinskega podjetja in prednosti ter slabosti družinskih podjetij. Opredelili smo tudi vpliv družinskih podjetij na gospodarstvo v Sloveniji. V nadaljevanju smo proučili start-up podjetja in njihov pomen za gospodarstvo. Ob tem smo predstavili značilnosti start-up podjetij in opredelili njihove prednosti ter slabosti. Opredelili smo tudi vpliv start-upov na gospodarstvo v Sloveniji. Temo smo si izbrali, saj smo želeli ugotoviti, ali si družinska in start-up podjetja med seboj res lahko pomagajo in koristijo drug drugemu
Ključne besede: družinska podjetja, start-up podjetja, zagon, sodelovanje, zavezništva med podjetji, inovacije, socialno-čustveno bogastvo.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 113; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (737,49 KB)

2.
Odpornost družinskih podjetij v času krize
Anže Slodej, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga raziskuje dejavnike odpornosti družinskih podjetij v obdobju krize, pri čemer se osredotoča na vpliv nasledstva in inovacij ter prilagodljivosti. Rezultati raziskave jasno kažejo, da kljub pomembnosti nasledstva za kontinuiteto družinskega podjetja, ta dejavnik sam po sebi nima izjemnega vpliva na njegovo odpornost v času krize. Nasprotno pa se izkaže, da imajo inovacije ključno vlogo pri izboljšanju odpornosti družinskih podjetij v spremenljivih gospodarskih okoliščinah. S poglobljenim intervjujem z vodstvom in analizo strategij, ki ga je podjetje uporabilo za premagovanje kriz, je jasno razvidno, da inovativno razmišljanje, agilnost in prilagodljivost močno prispevajo k uspešnemu obvladovanju negotovosti in prehodu skozi krizne dogodke. Poudariti je treba tudi, da so družinska podjetja, v primerjavi z nedružinskimi, izkazala večjo prilagodljivost v času kriznih razmer. V sklepni analizi ugotavljamo, da čeprav ostaja nasledstvo ključni dejavnik za dolgoročno trajnost družinskega podjetja, sta inovacije in prilagodljivost tisti, ki izstopata kot ključno orodje za ohranjanje in povečanje odpornosti v obdobjih gospodarskih kriz. To se še posebej izkazuje v primerjavi med družinskimi in nedružinskimi podjetji, pri čemer se družinska podjetja izkažejo kot bolj prilagodljiva ter bolje pripravljena na spopadanje z izzivi spreminjajočega se okolja.
Ključne besede: Odpornost, družinska podjetja, kriza, upravljanje kriznih situacij, prilagodljivost, načrtovanje nasledstva.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 394; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Planiranje nasledstva v družinskem podjetju
Janja Stojov, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo obravnavali planiranje nasledstva v družinskem podjetju in kako se na le-tega pripravljajo v družinskem podjetju Avtokomplet Igor Pintarič s.p.. V teoretičnem delu smo tako podrobneje predstavili posebnosti družinskega podjetja, kakšne so specifike organizacije le-tega ter kakšna je vloga družinskih članov v podjetju. Večjo pozornost v diplomskem projektu smo namenili nasledstvu oziroma problematiki načrtovanja nasledstva in dejavnikom za uspešen prenos družinskega podjetja na naslednjo generacijo, bodisi družinskemu članu, nedružinskemu članu ali pa celo prenehanje delovanja družinskega podjetja. Predstavili smo nekatere napake, ki se pojavljajo pri načrtovanju prenosa nasledstva in razloge za neuspeh, kot tudi uspešen prenos podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, prenos podjetja, konflikti, vloga družinskih članov, izbira naslednika, načrtovanje nasledstva, družinska ustava, nasledstveni načrt
Objavljeno v DKUM: 07.09.2021; Ogledov: 968; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

4.
Družinsko podjetništvo prednosti in slabosti
Sindi Zorec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo opredelili prednosti, s katerimi se srečujejo družinska podjetja, kot so predanost poslu in družini, nasledstvo, uspeh managementa, dobičkonosnost družinskih podjetij ter rast s tradicijo in usklajenostjo vizije, kakor tudi slabosti, kot so nasledstvo, poslanstvo, čustveni vplivi, konflikti. S pomočjo intervjuja podjetnice, ki vodi družinsko podjetje, smo dobljene podatke potrdili in izvedeli več o dogajanju v notranjosti družinskega podjetja. Cilji diplomskega projekta so teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opredelili prednosti in slabosti v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo izvedli intervju s podjetnico, kjer smo dobili odgovore na zastavljena vprašanja. Dobljeni rezultati niso bili presenetljivi, saj smo pričakovali take izide. Vemo, da so družinska podjetja velik del gospodarstva. Zavedamo se, da je prednost, če so ljudje med seboj povezani, saj tako hitreje pridemo do želenih oziroma zadanih ciljev. Pomembno pa je poudariti, da predstavlja veliko težavo nasledstvo v družinskih podjetjih, ki je povezano tudi s čustvi, poslanstvom, kar privede tudi do konfliktov v družinskih podjetjih.
Ključne besede: družinsko podjetništvo, družinska podjetja, prednosti, slabosti, nasledstvo.
Objavljeno v DKUM: 25.09.2020; Ogledov: 1556; Prenosov: 310
.pdf Celotno besedilo (713,63 KB)

5.
Strateški načrt prenosa družinskega podjetja Moja priložnost d. o. o.
Iris Pivec, 2019, diplomsko delo

Opis: S pojmom prenos podjetja označujemo prenos lastništva in upravljanja podjetja na naslednika. Za dolgoročno uspešnost podjetja pa je treba prenos načrtovati in v okviru družinske ustave pripraviti strateški načrt prenosa vodenja in lastništva podjetja. Cilj dela je bil opredeliti pomembnost navedenih družinskih dokumentov in predstaviti, kako naj podjetje k pripravi le-teh pristopi.
Ključne besede: Prenos družinskega podjetja, družinsko podjetništvo, družinska ustava, strateški načrt prenosa podjetja.
Objavljeno v DKUM: 18.12.2019; Ogledov: 1267; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

6.
Nasledstvo in konflikti v družinskem podjetju
Žiga Podgrajšek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo opredelili družinsko podjetje, predstavili nasledstvo in konflikte v družinskih podjetjih ter proučili primer družinskega podjetja z anketnim vprašalnikom. V družinskih podjetjih se pogosto pojavijo konflikti, saj gre za kompleksen sistem družinskih članov. Proučili smo, kaj so družinska podjetja in kaj jih loči od nedružinskih, do kakšnih konfliktov prihaja v njih ter kako potekata načrtovanje in prenos nasledstev v teh podjetjih. Cilji diplomskega projekta so tako teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opisali vse ključne značilnosti družinskih podjetij ter nasledstvo in konflikte. V empiričnem delu pa smo natančno proučili družinsko podjetje »Z«, kjer smo z anketnim vprašalnikom dobili odgovore na zastavljena vprašanja o konfliktih in nasledstvu. Dobljeni rezultati so bili pričakovani, saj je družinsko podjetje »Z« še v prvi generaciji, kjer je ustanovitelj tudi lastnik in ima dva sinova, ki sta oba zaposlena v družinskem podjetju. Pričakovali smo, da so konflikti v družinskem podjetju kar pogosti, kar smo na koncu tudi potrdili.
Ključne besede: družinska podjetja, nasledstvo, konflikti, prenos.
Objavljeno v DKUM: 25.07.2019; Ogledov: 1421; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

7.
Družinsko podjetje in njihovo nasledstvo na primeru podjetja avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o.
Maja Koren, 2014, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo družinska podjetja predstavili z raziskovanjem različnih definicij, ki se razlikujejo od avtorja do avtorja. V teoretičnem delu smo prikazali značilnosti in prednosti družinskih podjetij. Predstavili smo tudi možne nasledstvene možnosti družinskih podjetij. Zanimalo nas je, zakaj pride do težav pri prenosu podjetja na naslednjo generacijo in kako poteka proces prenosa vodenja ter lastništva, zato smo nasledstvo natančno raziskovali. Zaradi potreb proučevanja podjetja, ki smo ga analizirali v praktičnem delu diplomskega seminarja, smo v nadaljevanju predstavili tudi konflikte, ki lahko nastanejo med družinskimi člani, ter namenili pozornost predvsem konfliktom med očetom in sinovi ter konfliktom oz. rivalstvu med brati in sestrami. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo analizirali družinsko podjetje Avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o. ter predstavili družinske člane, njihovo dejavnost in potek nastajanja podjetja. Poudarek je bil na praktičnem delu prenosa nasledstva, kjer so predstavljene njihove nasledstvene možnosti. Pri analizi smo se osredotočili predvsem na prenos podjetja na družinske člane, na konflikte med njimi in njihove cilje za prihodnost.
Ključne besede: družinska podjetja, značilnosti družinskih podjetij, prednosti družinskih podjetij, nasledstvene možnosti, konflikti, družinsko podjetje Avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 27.06.2017; Ogledov: 1055; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

8.
Podobe slovenskega podjetništva v letu 2006 : Slovenski podjetniški observatorij
Miroslav Rebernik, Maks Tajnikar, Polona Tominc, Mojca Duh, Karin Širec, Ksenja Pušnik, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, Tadej Krošlin, 2007, znanstvena monografija

Opis: V prvem delu smo na vzorcu slovenskih malih in srednje velikih podjetij proučevali obstoječe vrzeli podjetniške aktivnosti v Sloveniji, ki so posledica osebnih značilnosti in spola podjetnikov. Osebne lastnosti podjetnikov so razdeljene na psihološke in ne-psihološke motivacijske dejavnike. Drugi del se ukvarja z absorpcijskimi sposobnostmi za prevzem rezultatov raziskav in razvoja in njihovo pretvorbo v inovativne izdelke malih in srednje velikih podjetij. V tretjem delu smo proučevali dejavnike za propad ali uspeh rastočih podjetij. V četrtem delu smo proučevali obnašanje družinskih podjetij v zgodnjih fazah podjetniškega procesa. V petem delu smo obravnavali proces standardizacije, ki poteka na ravni Evropske unije, pomen sodelovanja v tem procesu za mala in srednje velika podjetja in pomen uvajanja standardov. Obravnavana je tudi vloga podpornega okolja, ki deluje v obliki javnih in zasebnih organizacij, tako na nacionalnih ravneh kot na ravni Evropske unije. V šestem poglavju so podane osnovne značilnosti slovenskih podjetij v letu 2005.
Ključne besede: podjetje, podjetništvo, Slovenija, osebne značilnosti podjetnikov, absorpcijske sposobnosti podjetja, družinska podjetja, proces standardizacije, inovativnost podjetja
Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 1341; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (5,99 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Slovenski podjetniški observatorij 2005
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Mojca Duh, Matej Rus, Tadej Krošlin, Barbara Bradač Hojnik, Dijana Močnik, Ksenja Pušnik, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Slovenski podjetniški observatorij 2005 prikazuje nekatere vidike slovenskega podjetništva v preteklem letu. Podajamo osnovne značilnosti slovenskih podjetij, kot jih lahko razberemo iz ekonomskih in statističnih podatkov. V analizo smo zajeli vsa tista podjetja, ki so v letu 2004 oddala poročila o poslovanju na AJPES. Analizirali smo štiri teme: 1) Ocenili smo ambicije ustaljenih podjetnikov v Sloveniji glede njihove prihodnje rasti v primerjavi z ambicijami po rasti nastajajočih in novih podjetnikov; 2) Analizirali smo sodelovanje in partnerstva med podjetji, razloge, oblike in področja sodelovanja ter vplive uspešnosti sodelovanja na konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v primerjavi z velikimi podjetji v Sloveniji; 3) Analizirali smo razlike v starosti, velikosti, izvozni naravnanosti, uspešnosti in aspiracijah po rasti med družinskimi in ne-družinskimi malimi in srednje velikimi podjetji v Sloveniji; 4) Proučevali smo tudi internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij ter dodali pregled pomembnejših del slovenskih avtorjev, ki so jih o podjetništvu napisali v letu 2005.
Ključne besede: podjetje, podjetništvo, podjetnik, slovenska podjetja, družinska podjetja, internacionalizacija podjetij, aspiracije po rasti, partnerstva med podjetji
Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 1319; Prenosov: 126
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
DRUŽINSKI ODNOSI KOT RAZVOJNI DEJAVNIK DRUŽINSKEGA PODJETJA
Katja Debeljak, 2013, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega seminarja so družinski odnosi kot razvojni dejavnik družinskega podjetja. V prvem delu smo predstavili različne definicije družinskega podjetja, saj uradna definicija ne obstaja. Predstavili smo temeljne značilnosti družinskega podjetja in pa razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji. Pozornost smo namenili tudi prednostim in slabostim družinskih podjetij. Predstavili smo rezultate nekaterih raziskav in ugotovili, da so družinska podjetja v Sloveniji zelo pomembna in da predstavljajo velik delež vseh podjetij. Izpostavili smo nekatera znana uspešna slovenska podjetja in njihovo panogo. Bistvo diplomskega seminarja predstavljajo družinski odnosi. Proučili smo osebe, ki so prisotne v družinskem podjetju, vrste družinskih odnosov, vzroke za nastanek konfliktov in možne načine reševanja le teh. Predstavili smo tudi profil moškega podjetnika in profil ženske podjetnice. Opredelili smo tudi pojem nasledstva, nasledstvene možnosti, opisali nasledstvo kot proces in ovire za planiranje nasledstva. Predstavili smo tudi družinsko podjetje Sveča d.o.o. iz Vidma pri Ptuju in proučili družinske odnose ter problem nasledstva. Izbirali so namreč med dvema sinovoma, vendar so prehod v drugo generacijo rešili s pogovorom o željah posameznika in tako izbrali primernejšega naslednika.
Ključne besede: družinska podjetja, poslovni sistem, družinski sistem, družinski odnosi, konflikti, nasledstvo
Objavljeno v DKUM: 05.11.2013; Ogledov: 1812; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici