| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
TEMELJI NASLEDSTVA DRUŽINSKEGA PODJETJA
Željka Kelhar, 2010, diplomsko delo

Opis: V svetu predstavlja družinsko podjetništvo eno pomembnih oblik podjetništva. Večina slovenskih družinskih podjetij je še mladih, saj zaenkrat večina le-teh deluje še vedno v okviru prve generacije. Ker vemo, da je prenos lastništva v drugo in nadaljnje generacije zelo težaven, sem mnenja, da bodo slovenska družinska podjetja kmalu spremenila način gledanja na poslovanje samega podjetja. Zavedati se bodo začela, da je vodenje družinskega podjetja zahtevnejše od vodenja nedružinskega podjetja. V prihodnosti bo zato odločilnega pomena uporaba družinske ustave. Glede na pomembnost družinskih podjetij, tako za družino, kot tudi za širšo družbo, bi bilo prav, da bi v družinskih podjetjih planirali nasledstvo že dovolj zgodaj in s tem zagotovili boljše možnosti za dobrobit družine in za vse širše družbe vnaprej. Žal se v družinskih podjetjih pojavlja odpor proti planiranju nasledstva, saj to pomeni soočanje z določenimi temami, kot so npr. staranje, zdravstvene težave in smrt. Pri družinskih podjetjih gre za združitev dveh sistemov, družine in podjetja, ki sta v osnovi povsem različna. Podjetje naj bi predstavljalo racionalno poslovno obnašanje, medtem, ko je družina zasnovana na emocionalnih vezeh med družinskimi člani. Prepletanje obeh je zelo pomembno, saj omogoča družinskim podjetjem prednost pred drugimi podjetji, ker je zavestnost družinskih članov in posledično tudi zaposlenih višja kot v ostalih podjetjih in s tem pripomore k večji konkurenčni prednosti. Namen moje diplomske naloge je bil predstaviti kaj je družinsko podjetje, vse njegove prednosti in slabosti, kaj je družinska ustava in kako le-ta vpliva na podjetje. V praktičnem primeru sem opisala podjetje TA-Regulator d.o.o. in vse dejavnike, ki so podjetje privedli do prodaje in celotnega preoblikovanja. Čeprav podjetje ni več v lasti družine, je uspešno in vodilno na trgih EU in po svetu. Ugotovila sem, da je za obstoj in nadaljnji razvoj ter možnost za uspeh družinskega podjetja ključnega pomena vnaprejšnje načrtovanje prenosa lastništva na naslednjo generacijo.
Ključne besede: Družinsko podjetje // družina // podjetje // nasledstvo // planiranje nasledstva // vodstvo podjetja // nasledniki // planiranje nasledstva // družinska ustava // podjetje TA-Regulator d.o.o
Objavljeno: 19.08.2010; Ogledov: 2140; Prenosov: 322
.pdf Celotno besedilo (646,82 KB)

2.
Prenos družinskih podjetij na mlajšo generacijo : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Tina Šusteršič Kovačič, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: Razvoj podjetništva in kasneje gospodarskih družb v Sloveniji se je pričel že v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Viden razvoj se je pokazal po osamosvojitvi Republike Slovenije, kar je omogočalo prenos lastninskih pravic, ukinitev samoupravnega sistema in temeljno organizacijo dela (TOZD in OZD so bile oblike organizacije združenega dela v Socialistični Republiki Sloveniji). Znotraj njih je bilo omogočeno obrtništvo, ki je sodelovalo z gospodarstvi. Samostojni podjetnik, se je skozi razvoj gospodarstva oblikoval kot družinsko podjetje, ki ga vodi samostojni podjetnik, sodeluje in pomaga pa mu celotna družina. Mnoga takšna podjetja so se razvila v gospodarske družbe, oblikovane kot družbe z omejeno odgovornostjo, nekatera pa so se razvila celo v delniško družbo. V diplomskem delu sta opisani dve družinski podjetji in sicer Agroma s.p. in Znass d.o.o.. V Agromi je že prišlo do prenosa, v Znass-u pa o tem šele razmišljajo. Glede na možne oblike prenosa sem za Znass izbrala najprimernejšo. Za primer Agroma pa sem preučila ali je bila njihova odločitev primerna. V obeh primerih sta ustanovitelja zelo navezana na podjetje, saj sta ga vodila od samega začetka. Prav zato moramo odločitve ustanoviteljev za umik iz podjetja in njegov prenos na mlajšo generacijo vzeti za zelo premišljeno in pomembno dejanje.
Ključne besede: družinska podjetja, mala podjetja, srednja podjetja, menjava generacije, prevzem podjetja, podjetništvo
Objavljeno: 17.05.2011; Ogledov: 1321; Prenosov: 79
URL Povezava na celotno besedilo

3.
GOSPODARSKI POMEN DRUŽINSKIH PODJETIJ V SLOVENIJI V PRIMERJAVI Z DRUŽINSKIMI PODJETJI V EVROPI
Katja Kresnik, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Raziskave o vlogi družinskih podjetij v svetovnem merilu kažejo, da je že samo število družinskih podjetij pomembno za posamezno narodno gospodarstvo. Družinsko podjetje nastane takrat, ko člani družine združijo svoje pridobitniške interese z ustanovitvijo podjetja. Uspešnost družinskih podjetij je poleg uskladitve raznih dejavnikov družinskega in podjetniškega sistema močno odvisna od fiskalnega sistema in zakonodaje posameznega države. Vsa družinska podjetja bodo morala večjo pozornost nameniti skrbi za prenos poslov. Za družinska podjetja je namreč značilna velika »umrljivost« pri prehodu iz ene generacije v naslednjo. Glede na rezultate raziskave pa lahko trdimo, da so evropska podjetja pri tem nekoliko bolj uspešna kot slovenska. V Sloveniji je področje družinskega podjetništva še dokaj neraziskano v primerjavi z nekaterimi ostalimi državami. Država bo morala večjo pozornost nameniti malim in srednje velikim podjetjem. Rast in razvoj družinskih podjetij je potrebno podpreti z organizacijo rednih srečanj, konferenc, različnih publikacij, izobraževanjem in informiranjem. Vlada bo mora sprejeti določne ukrepe, ki bodo družinskim podjetjem omogočala lažje in enostavnejše poslovanje.
Ključne besede: družinska podjetja v Sloveniji, družinska podjetja v Evropi, Akt za mala podjetja, podpora družinskim podjetjem
Objavljeno: 18.11.2011; Ogledov: 2454; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

4.
POSEBNOSTI INTERNACIONALIZACIJE V DRUŽINSKIH PODJETJIH
Urša Orličnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo najprej predstavili in opredelili družinsko podjetje. Opisali smo razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji, ter njihove prednosti in slabosti. Opredelili smo tudi pojem družine, in kakšno vlogo ima družina v podjetju. Nato smo predstavili pojem internacionalizacije. Prav tako smo predstavili vzroke in motive za internacionalizacijo poslovanja. Opisali smo možne oblike internacionalizacije, med katerimi lahko podjetja izbirajo. Proučili smo tudi vpliv internacionalizacije v družinskem podjetju. Na koncu smo predstavili uspešno družinsko podjetje Faber – Castell, ki je leta 2011 praznovalo svojo 250. letnico obstoja in je že osem generacij v lasti družine. Na kratko smo opisali zgodovino podjetja Faber –Castell, in ugotovili s kakšnimi oblikami internacionalizacije se je podjetje srečalo, ter kakšen pomen je imela internacionalizacija v podjetju.
Ključne besede: družinsko podjetje, družina, prednosti in slabosti družinskega podjetja, internacionalizacija, internacionalizacija in družinska podjetja, podjetje Faber – Castel
Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 968; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

5.
DRUŽINSKI ODNOSI KOT RAZVOJNI DEJAVNIK DRUŽINSKEGA PODJETJA
Katja Debeljak, 2013, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega seminarja so družinski odnosi kot razvojni dejavnik družinskega podjetja. V prvem delu smo predstavili različne definicije družinskega podjetja, saj uradna definicija ne obstaja. Predstavili smo temeljne značilnosti družinskega podjetja in pa razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji. Pozornost smo namenili tudi prednostim in slabostim družinskih podjetij. Predstavili smo rezultate nekaterih raziskav in ugotovili, da so družinska podjetja v Sloveniji zelo pomembna in da predstavljajo velik delež vseh podjetij. Izpostavili smo nekatera znana uspešna slovenska podjetja in njihovo panogo. Bistvo diplomskega seminarja predstavljajo družinski odnosi. Proučili smo osebe, ki so prisotne v družinskem podjetju, vrste družinskih odnosov, vzroke za nastanek konfliktov in možne načine reševanja le teh. Predstavili smo tudi profil moškega podjetnika in profil ženske podjetnice. Opredelili smo tudi pojem nasledstva, nasledstvene možnosti, opisali nasledstvo kot proces in ovire za planiranje nasledstva. Predstavili smo tudi družinsko podjetje Sveča d.o.o. iz Vidma pri Ptuju in proučili družinske odnose ter problem nasledstva. Izbirali so namreč med dvema sinovoma, vendar so prehod v drugo generacijo rešili s pogovorom o željah posameznika in tako izbrali primernejšega naslednika.
Ključne besede: družinska podjetja, poslovni sistem, družinski sistem, družinski odnosi, konflikti, nasledstvo
Objavljeno: 05.11.2013; Ogledov: 787; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

6.
Slovenski podjetniški observatorij 2005
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Mojca Duh, Matej Rus, Tadej Krošlin, Barbara Bradač Hojnik, Dijana Močnik, Ksenja Pušnik, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Slovenski podjetniški observatorij 2005 prikazuje nekatere vidike slovenskega podjetništva v preteklem letu. Podajamo osnovne značilnosti slovenskih podjetij, kot jih lahko razberemo iz ekonomskih in statističnih podatkov. V analizo smo zajeli vsa tista podjetja, ki so v letu 2004 oddala poročila o poslovanju na AJPES. Analizirali smo štiri teme: 1) Ocenili smo ambicije ustaljenih podjetnikov v Sloveniji glede njihove prihodnje rasti v primerjavi z ambicijami po rasti nastajajočih in novih podjetnikov; 2) Analizirali smo sodelovanje in partnerstva med podjetji, razloge, oblike in področja sodelovanja ter vplive uspešnosti sodelovanja na konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v primerjavi z velikimi podjetji v Sloveniji; 3) Analizirali smo razlike v starosti, velikosti, izvozni naravnanosti, uspešnosti in aspiracijah po rasti med družinskimi in ne-družinskimi malimi in srednje velikimi podjetji v Sloveniji; 4) Proučevali smo tudi internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij ter dodali pregled pomembnejših del slovenskih avtorjev, ki so jih o podjetništvu napisali v letu 2005.
Ključne besede: podjetje, podjetništvo, podjetnik, slovenska podjetja, družinska podjetja, internacionalizacija podjetij, aspiracije po rasti, partnerstva med podjetji
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 378; Prenosov: 50
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Podobe slovenskega podjetništva v letu 2006
Miroslav Rebernik, Maks Tajnikar, Polona Tominc, Mojca Duh, Karin Širec, Ksenja Pušnik, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, Tadej Krošlin, 2007, znanstvena monografija

Opis: V prvem delu smo na vzorcu slovenskih malih in srednje velikih podjetij proučevali obstoječe vrzeli podjetniške aktivnosti v Sloveniji, ki so posledica osebnih značilnosti in spola podjetnikov. Osebne lastnosti podjetnikov so razdeljene na psihološke in ne-psihološke motivacijske dejavnike. Drugi del se ukvarja z absorpcijskimi sposobnostmi za prevzem rezultatov raziskav in razvoja in njihovo pretvorbo v inovativne izdelke malih in srednje velikih podjetij. V tretjem delu smo proučevali dejavnike za propad ali uspeh rastočih podjetij. V četrtem delu smo proučevali obnašanje družinskih podjetij v zgodnjih fazah podjetniškega procesa. V petem delu smo obravnavali proces standardizacije, ki poteka na ravni Evropske unije, pomen sodelovanja v tem procesu za mala in srednje velika podjetja in pomen uvajanja standardov. Obravnavana je tudi vloga podpornega okolja, ki deluje v obliki javnih in zasebnih organizacij, tako na nacionalnih ravneh kot na ravni Evropske unije. V šestem poglavju so podane osnovne značilnosti slovenskih podjetij v letu 2005.
Ključne besede: podjetje, podjetništvo, Slovenija, osebne značilnosti podjetnikov, absorpcijske sposobnosti podjetja, družinska podjetja, proces standardizacije, inovativnost podjetja
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 422; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (5,99 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Družinsko podjetje in njihovo nasledstvo na primeru podjetja avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o.
Maja Koren, 2014, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo družinska podjetja predstavili z raziskovanjem različnih definicij, ki se razlikujejo od avtorja do avtorja. V teoretičnem delu smo prikazali značilnosti in prednosti družinskih podjetij. Predstavili smo tudi možne nasledstvene možnosti družinskih podjetij. Zanimalo nas je, zakaj pride do težav pri prenosu podjetja na naslednjo generacijo in kako poteka proces prenosa vodenja ter lastništva, zato smo nasledstvo natančno raziskovali. Zaradi potreb proučevanja podjetja, ki smo ga analizirali v praktičnem delu diplomskega seminarja, smo v nadaljevanju predstavili tudi konflikte, ki lahko nastanejo med družinskimi člani, ter namenili pozornost predvsem konfliktom med očetom in sinovi ter konfliktom oz. rivalstvu med brati in sestrami. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo analizirali družinsko podjetje Avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o. ter predstavili družinske člane, njihovo dejavnost in potek nastajanja podjetja. Poudarek je bil na praktičnem delu prenosa nasledstva, kjer so predstavljene njihove nasledstvene možnosti. Pri analizi smo se osredotočili predvsem na prenos podjetja na družinske člane, na konflikte med njimi in njihove cilje za prihodnost.
Ključne besede: družinska podjetja, značilnosti družinskih podjetij, prednosti družinskih podjetij, nasledstvene možnosti, konflikti, družinsko podjetje Avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o.
Objavljeno: 27.06.2017; Ogledov: 326; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

9.
Nasledstvo in konflikti v družinskem podjetju
Žiga Podgrajšek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo opredelili družinsko podjetje, predstavili nasledstvo in konflikte v družinskih podjetjih ter proučili primer družinskega podjetja z anketnim vprašalnikom. V družinskih podjetjih se pogosto pojavijo konflikti, saj gre za kompleksen sistem družinskih članov. Proučili smo, kaj so družinska podjetja in kaj jih loči od nedružinskih, do kakšnih konfliktov prihaja v njih ter kako potekata načrtovanje in prenos nasledstev v teh podjetjih. Cilji diplomskega projekta so tako teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opisali vse ključne značilnosti družinskih podjetij ter nasledstvo in konflikte. V empiričnem delu pa smo natančno proučili družinsko podjetje »Z«, kjer smo z anketnim vprašalnikom dobili odgovore na zastavljena vprašanja o konfliktih in nasledstvu. Dobljeni rezultati so bili pričakovani, saj je družinsko podjetje »Z« še v prvi generaciji, kjer je ustanovitelj tudi lastnik in ima dva sinova, ki sta oba zaposlena v družinskem podjetju. Pričakovali smo, da so konflikti v družinskem podjetju kar pogosti, kar smo na koncu tudi potrdili.
Ključne besede: družinska podjetja, nasledstvo, konflikti, prenos.
Objavljeno: 25.07.2019; Ogledov: 116; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici