| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Učinkovite intervencije za obvladovanje anoreksije nervoze pri mladostnikih
Lavra Gajšek, 2023, diplomsko delo

Opis: Uvod: Anoreksija nervoza je motnja hranjenja, pri kateri oboleli zavrača hrano. Najpogosteje prizadene mladostnike, saj so v obdobju, polnem sprememb. Ker se vključevanje družine v obravnavo mladostnika z anoreksijo nervozo povezuje s hitrejšim okrevanjem, je namen diplomskega dela raziskati vpliv in učinkovitost družinske obravnave na zdravljenje mladostnikov z anoreksijo nervozo. Metode: Izvedli smo sistematični pregled literature z analizo in sintezo znanstvene literature. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Literaturo smo iskali v podatkovnih bazah CINAHL, PubMed, Cochrane Library ter v brskalniku Google Scholar. Potek iskanja smo prikazali s PRISMA diagramom, sintezo zbranih dokazov pa smo prikazali s tematsko analizo v tabeli. Rezultati: V končno analizo smo vključili 10 člankov. Identificirali smo glavno temo ter določili podkategorije. Ugotovitve so pokazale, da je vključevanje družine v raziskavah prispevalo k hitrejšemu pridobivanju na telesni teži in zniževalo tveganje za hospitalizacijo. Razprava in zaključek: Vključevanje družine v zdravljenje mladostnikov z anoreksijo nervozo pozitivno vpliva na njihovo zdravljenje. Mladostniki hitreje pridobivajo telesno težo in imajo boljšo mentaliteto glede svojega zdravstvenega stanja. So bolj motivirani. Medicinske sestre imajo pomembno vlogo pri podpori, zdravstvenovzgojnem delu ter usmerjanju obolelega mladostnika in njegovih bližnjih.
Ključne besede: anoreksija nervoza, mladostniki, družina, družinska obravnava, družinske intervencije
Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 390; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

2.
Razvoj družinske pismenosti pri malčkih : diplomsko delo
Mojca Mramor, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Razvoj družinske pismenosti pri malčkih je znotraj družinskega okolja spodbuditi skupno branje ter sodelovanje več generacij. V ta namen je navedena raznolika in kakovostna otroška literatura ter nabor dejavnosti, ki jih zajema družinska pismenost. Delo je ustvarjeno z željo po ozaveščanju in opolnomočenju staršev oz. otrokovih pomembnih odraslih o esencialnosti družinske pismenosti in vrednosti slednje za otrokov razvoj. V teoretičnem delu je tako predstavljen pojem družinske pismenosti in njena vloga pri otrokovem razvoju. Predstavljeni so gradniki bralne pismenosti in veščine, ki naj bi jih malček znotraj teh usvajal. Opredeljena je slikanica in navedene iztočnice, na katere se lahko opremo ob iskanju kakovostnih slikaniških del. Pri raziskovanju so uporabljene deskriptivna metoda, metoda klasifikacije, metoda analize, metoda sinteze, komparativna metodo in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu diplomske naloge je opravljena multimodalna analiza štirih izbranih slikanic. Sledi šest povzetkov iz del izvirajočih dejavnosti, ki so izvedene na neslučajnostnem vzorcu treh malčkov, in opis odzivov otrok. Poudarjen je model celostnega branja slikanice. Ugotovljeno je, da malčki, ob prisotnosti njemu pomembnih odraslih, z veseljem sodelujejo v dejavnostih družinske pismenosti. Pri tem so potrebne prilagoditve glede na otrokov razvoj. Posega se po kakovostnih delih in otroka aktivno vključuje v dejavnosti. Malčki imajo branje radi in ob pozitivnih izkušnjah kažejo velik interes zanj.
Ključne besede: Družinska pismenost, kakovostna slikanica, multimodalna analiza, malčki, obravnava slikanice.
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 854; Prenosov: 289
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

3.
Vpliv specializacije iz družinske medicine na zaznavanje in reševanje etičnih dilem
Zalika Klemenc-Ketiš, Janja Ojsteršek, Janko Kersnik, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Izhodišča: Etične dileme so pomemben del vsakdanjega dela zdravnika družinske medicine. Ena od možnosti kakovostnejšega dela je tudi učinkovito podiplomsko izobraževanje na področju etike. Z raziskavo smo želeli opredeliti vpliv specializacije iz družinske medicine na zaznavanje in težavnost reševanja etičnih dilem. Predvidevali smo, da bodo etične dileme med specialisti družinske medicine zaznane pogosteje, težavnost reševanja pa se jim bo zdela lažja. Metode: V presečno raziskavo smo vključili naključni vzorec 259 zdravnikov družinske medicine (30% celotne populacije). Anketiranci so izpolnili vprašalnik, sestavljen iz 14 vprašanj o pogostosti in težavnosti reševanja etičnih dilem v družinski medicini. Odgovore so razporedili na 5-točkovni lestvici z maksimalnim možnim seštevkom točk 100. Rezultati: Odgovorilo je 142 zdravnikov družinske medicine (55-odstotni odziv). Specialisti in specializanti družinske medicine etične dileme zaznavajo pogosteje kot zdravniki brez specializacije (37,0 12,6 proti 30,7 10,8; P = 0,05). Prav tako jih specializanti družinske medicine zaznavajo pogosteje kot zdravniki brez specializacije (39,5 12,5 proti 30,7 10,8, P = 0,04). Specialisti in specializanti družinske medicine so v primerjavi z zdravniki brez specializacije reševanje etičnih dilem opredelili kot težavnejše (57,3 11,6 proti 47,1 11,8, P = 0,001). Podobne razlike obstajajo tudi med specialisti družinske medicine in zdravniki brez specializacije (56,7 11,7 proti 47,1 11,8, P = 0,003) in med specializanti družinske medicine ter zdravniki brez specializacije (62,0 10,0 proti 47,1 11,8, P = 0,001). Zaključki: Zdravniki družinske medicine potrebujejo kakovostno podiplomsko izobraževanje na področju zaznavanja in obvladovanja etičnih dilem. Vprašalniko etičnih dilemah je zanesljivo orodje za ugotavljanje učinkovitostiizobraževalnega procesa.
Ključne besede: bioetika, družinska medicina, izobraževanje, obravnava bolnikov, presečna raziskava
Objavljeno v DKUM: 28.03.2017; Ogledov: 1041; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (108,97 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 4.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici