1. Analiza trajnostnega razvoja podjetja na primeru podjetja domel d. d.Uroš Sladnjak, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava proučitev trajnostnega razvoja. Koncept trajnostnega razvoja se vse bolj uveljavlja in postaja nujna usmeritev na vseh področjih. Vse več podjetij ga skuša implementirati v svoje delovanje ne le zaradi skrbi za zaposlene, družbo in okolje, temveč tudi zaradi zagotavljanja konkurenčne prednosti ter pozitivnega vpliva na celotno podjetje. Gre pa poudariti, da je vpeljava trajnostnega razvoja v podjetje zelo zahteven proces, pri katerem je potrebno slediti določeni zakonodaji, predpisom in standardom Ključne besede: trajnostni razvoj, ekonomski vidik, družbeni vidik, socialni vidik, Domel d.d. Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 1074; Prenosov: 136
Celotno besedilo (1,42 MB) |
2. Trajnostni razvoj podjetja petrol d.d.Laura Čepe, 2019, diplomsko delo/naloga Opis: Podjetje Petrol d. d. je eno izmed najbolj prepoznanih podjetij z oskrbovanjem goriv na Balkanu. Njihovo delovanje na vseh področjih narašča, kar pa pomeni tudi vse močnejše vplive na okolje ter družbo. Kot odziv na to, je podjetje sprejelo veliko ukrepov, s katerimi bi te vplive zmanjšalo in izboljšalo, hkrati pa razvilo različne strategije ter ukrepe, ki zavzemajo trajnostna načela.
Trajnostni razvoj postaja v svetu vedno bolj pomemben. Vse več je podjetij ter posameznikov, ki se ukvarjajo s problematiko trajnostnega delovanja in ozaveščanja ljudi o trajnostnem razvoju. Podjetje Petrol d. d. prav tako dobro sledi slednjemu načelu ter si postavlja dolgoročne cilje, ki sovpadajo s temi načeli.
S pomočjo anketiranja smo opravili raziskavo, v kateri smo ugotavljali ozaveščenost zaposlenih v podjetju Petrol d. d. z njegovim trajnostnim razvojem in posameznimi ukrepi. Sodeč po raziskavi zaposleni dobro poznajo koncept trajnostnega razvoja in slednjemu uspešno sledijo. Bolj jim je znan pogled iz družbenega vidika ter manj iz okoljskega vidika trajnostnega delovanja. Ključne besede: trajnostno delovanje, podjetje Petrol d. d., okoljski vidik trajnostnega razvoja, družbeni vidik trajnostnega razvoja, ekonomski vidik trajnostnega razvoja Objavljeno v DKUM: 07.01.2020; Ogledov: 1771; Prenosov: 385
Celotno besedilo (1,09 MB) |
3. |
4. DRUŽBENI VIDIKI TRAJNOSTNEGA RAZVOJA PRI POUKU GEOGRAFIJE V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLIPetra Banfi, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili družbeni vidik trajnostnega razvoja in pomen vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj pri pouku geografije. Izvedli smo analizo Učnih načrtov za geografijo v osnovni šoli in splošni gimnaziji z vidika vsebin družbene trajnosti in načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, ki jih je izdalo Ministrstvo Republike Slovenije za šolstvo in šport v okviru Smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj.
Rezultati analize so pokazali dobro zastopanost učnih ciljev z vidika družbene trajnosti, a so ti pogosto vsebinsko preozki. Ugotavljamo, da je obravnava vsebin z vidika družbene trajnosti v veliki meri odvisna od učiteljevega znanja, osebne ozaveščenosti in lastne angažiranosti. Zato smo pri načelih, kjer učni cilji niso bili prisotni ali so bili prisotni v manjši meri, podali predloge, ki bodo v pomoč učiteljem pri izbiri ustreznih učnih ciljev, vsebin in dejavnosti s področja družbene trajnosti.
V zaključnem delu diplomskega dela smo izdelali učno gradivo za pouk geografije v osnovni šoli in splošni gimnaziji. Pri tem smo upoštevali rezultate analize Učnih načrtov in vključili učne cilje, ki so se nanašali na družbeni vidik trajnostnega razvoja in obravnavano vsebino. Učno gradivo vključuje sodobne učne metode, ki podpirajo avtentično in procesno učenje, kar zahtevajo tudi sodobne smernice vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Na ta način smo želeli učiteljem predstaviti gradivo, ki ga lahko uporabijo pri svojem delu ali pa jim le-to služi zgolj kot okvir in ideja pri izdelavi lastnih učnih gradiv. Ključne besede: geografija, osnovna šola, splošna gimnazija, družbeni vidik trajnostnega razvoja, družbena trajnost, aktivno učenje, procesno učenje. Objavljeno v DKUM: 19.09.2013; Ogledov: 2900; Prenosov: 367
Celotno besedilo (1,28 MB) |
5. |
6. Kulturne vrednote kot dejavnik za uspešnost gospodarstev - primer ZDA, Japonske, Nemčije in Francije : diplomsko deloPolona Podkrajšek, 2006, diplomsko delo Ključne besede: kultura, standardi, univerzalizem, medkulturna komunikacija, individualizem, ženske, moški, vrednote, družbeni vidik, vedenje, značilnosti, ZDA, Japonska, Francija, Nemčija, kolektivizem, problematika, gospodarstvo, ekonomski razvoj, izobraževanje, uspešnost poslovanja, poslovno okolje, predstava Objavljeno v DKUM: 28.09.2007; Ogledov: 3838; Prenosov: 535
Celotno besedilo (652,14 KB) |
7. Socialna odvisnost in vrednote kadilcev in nekadilcev : diplomsko deloDamir Kišiček, 2006, diplomsko delo Ključne besede: vrednote, družbeni vidik, merila, meritve, potrošnik, vedenje, psihologija potrošnika, človeški kapital, človek, družbeni položaj, vedenjske znanosti, psihologija osebnosti, socialna psihologija, medkulturna komunikacija, individualizem, moč, značilnosti, empirične raziskave, metodologija, predstava, statistične metode Objavljeno v DKUM: 28.09.2007; Ogledov: 2630; Prenosov: 250
Celotno besedilo (435,15 KB) |
8. Koncept ekonomske kulture v sodobni socioekonomski misli : diplomsko deloMitja Uršič, 2005, diplomsko delo Ključne besede: kultura, medkulturna komunikacija, družbenoekonomski odnosi, ekonomska zgodovina, razlike, teorija, ekonomisti, empirične raziskave, družbeni razvoj, socialna etika, družba, družbeni red, družbeni odnosi, socialna filozofija, organizacijske strukture, sociološki vidik, Slovenija, sociologija kulture, modeli, socialna antropologija Objavljeno v DKUM: 28.09.2007; Ogledov: 3740; Prenosov: 378
Celotno besedilo (479,82 KB) |