1. Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcihJakob Korbar, 2024, magistrsko delo Opis: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij.
V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001.
V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Ključne besede: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (1,91 MB) |
2. Pomen medkulturnih razlik in različnih gospodarskih sistemov pri družbeno odgovorni naravnanosti podjetij po svetuMonika Rožanc, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskovali vpliv kulturnih razlik in različnih gospodarskih ureditev na družbeno odgovorno poslovanje podjetij po svetu. Glavni cilj raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri medkulturne razlike in gospodarski sistemi vplivajo na družbeno odgovornost podjetij. Rezultati analiz treh geografskih področij – Severne Amerike, Evrope in Japonske – so pokazali, da so v poslovnem svetu opazne pomembne razlike v izražanju družbene odgovornosti podjetij glede na kulturno in gospodarsko okolje. Ugotovljeno je bilo, da podjetja, ki izražajo visoko stopnjo družbene odgovornosti, lažje obvladujejo krize, kot je bila koronakriza. Prav tako je bilo ugotovljeno, da je ustvarjanje dobička še vedno ena izmed prioritet podjetij, na katero ne gledajo z vidika družbene odgovornosti, temveč še vedno pretežno z gospodarskega in ekonomskega vidika. Raziskava poziva k nadaljnjim analizam in prizadevanju za povišanje stopnje družbene odgovornosti podjetij po svetu. Ključne besede: medkulturne razlike, družbena odgovornost podjetja, trajnost, obvladovanje kriz, globalizacija. Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (1,05 MB) |
3. Social aspects of electric vehicles research : trends and relations to sustainable development goalsVasja Omahne, Matjaž Knez, Matevž Obrecht, 2021, pregledni znanstveni članek Opis: E-mobility sustainability assessment is becoming more comprehensive with research integrating social aspects without focusing only on technical, economic, and/or environmental perspectives. The transportation sector is indeed one of the leading and most challenging greenhouse gaspolluters, and e-mobility is seen as one of the potential solutions; however, a social perspective must be further investigated to improve the perception of and acceptance of electric vehicles. This could consequently lead to the European Green Deal's holy grail: faster decarbonization of the transportation sector. Another way to achieve it is by promoting more comprehensive sustainable development goals. Therefore, this paper combines a systematic review of recent research with research emphasis focused on social aspects of electric vehicles and their interconnection with specific UN Sustainable Development Goals. By knowing the current research focus mainly related with "perception" of electric vehicles and assessing their social "impact" as well as an emerging area of "user experience" and their relations with UN Sustainable Development Goals enables better insight on the current and future directions of electric vehicle social sustainability research. The current priority is identified as "climate actions". Increasingly important "sustainable cities and communities" shows potential forbecoming one of the future research, policy, and community priorities. Ključne besede: electric vehicles, družbena trajnost, social aspect, research, sustainable development, logistics Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (884,61 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Opredelitev, uvajanje in prakse zelenega računalništva v Sloveniji in tujiniNina Milošič, 2023, magistrsko delo Opis: Živimo v času, kjer so računalniški sistemi nekaj vsakdanjega. Navadno ob njih pomislimo na prednosti, ki jih ponujajo; navsezadnje ne moremo zanikati, da nam na več področjih življenja poenostavljajo delo. Kot slabo lastnost pa največkrat omenimo vedno večjo odvisnost od njih, ki je, sploh pri mladih, vedno bolj problematična. Ne zdi pa se, da se dovolj govori o drugi plati, onesnaževanju, tistem, ki nam je, kot uporabnikom, navadno manj vidna. Ta problematika je gonilo te magistrske naloge.
Število računalnikov se povečuje iz dneva v dan, prav tako pa tudi njihova električna poraba. To vpliva na povečevanje delcev karbona v atmosferi. Zeleno računalništvo in njegove strategije predstavljajo možnost za bolj zdrav in varnejši prostor za nas (Vikram, 2015, str. 767).
Zeleno računalništvo je pojem, ki ga je težko enotno opisati. Gre namreč za disciplino, ki iz dneva v dan pridobiva pomen in število njenih privržencev. Čeprav, svetovno gledano, zaenkrat še ni regulacij v zvezi z zelenim računalništvom, pa je za pričakovati, da se bo to v naslednjih nekaj letih spremenilo. Podjetja, ki se tega zavedajo in to tudi v tem trenutku že upoštevajo, so na odlični konkurenčni poti.
Zanimivo je pogledati statistiko, ki navaja, da so računalniški sistemi »krivci« za 13 % porabe električne energije v pisarniških stavbah. Povedano z drugimi besedami, to predstavlja 2 % letne porabe električne energije v Združenih državah Amerike ali toliko, kot je sama porabi zvezna država New Jersey (Levis in drugi, b. d.).
Zdi se, da je Slovenija na tem področju nekaj korakom za ostalimi. Vsaj tako nakazuje naš vprašalnik, ki je pokazal, da več kot 80 % respondentov sploh še ni slišalo za zeleno računalništvo. Po drugi strani pa jih polovica označuje kot zelo pomemben element organizacije v bližnji prihodnosti. Ključne besede: zeleno računalništvo, zeleni informacijski sistemi, zelena informacijska tehnologija, družbena odgovornost, trajnost Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 485; Prenosov: 23
Celotno besedilo (3,35 MB) |
5. Analiza podjetništva v Savinjski regiji z vidika trajnostnega poslovanjaMaja Rehar, 2021, diplomsko delo Opis: V trenutnem poslovnem okolju je na globalni ravni moč opaziti nekatera močna, finančno stabilna podjetja, ki se vse bolj zavedajo pomembnosti njihovih doprinosov družbi in okolju. Ta so primer dobre prakse, katera se vedno bolj implementira tudi v podjetja v Sloveniji. Če zavrtimo čas nekaj desetletij nazaj, so podjetja imela v ospredju zaslužek, stabilnost, pri čemer na delavce, družbo in okolje, ki so ga na raznovrstne načine degradirala, niso dajala posebnega poudarka. Zaradi nezavestnega delovanja so se pojavili negativni rezultati v naravnem okolju, v družbi, zaradi česar se vsi mi, kot tudi podjetniki, zavedamo, kako pomembno je za naše zanamce, sodelavce in druge delovati trajnostno. Predmet raziskave diplomskega dela je bil analizirati podjetja v Savinjski regiji z vidika trajnostnega poslovanja in s tem priti do rezultata o pojavnih oblikah okoljske, družbene in ekonomske trajnosti. S pomočjo letnih poročil, ki smo jih analizirali, smo prišli do splošnega rezultata, da vsa podjetja, ki so bila zajeta v vzorec v poslovanju, izkazujejo trajnostne vidike. V splošnem podjetja v letnih poročilih v največjem obsegu poročajo o družbeni trajnosti, pri čemer dajejo poudarek na njihove doprinose prebivalcem, društvom, šolam v lokalni skupnosti, v kateri delujejo. Ključne besede: trajnostno poslovanje, ekonomska trajnost, okoljska trajnost, družbena trajnost, okoljski standardi, družbeni standardi, okoljevarstvo, družba. Objavljeno v DKUM: 27.10.2021; Ogledov: 1064; Prenosov: 107
Celotno besedilo (517,48 KB) |
6. DRUŽBENI VIDIKI TRAJNOSTNEGA RAZVOJA PRI POUKU GEOGRAFIJE V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLIPetra Banfi, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili družbeni vidik trajnostnega razvoja in pomen vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj pri pouku geografije. Izvedli smo analizo Učnih načrtov za geografijo v osnovni šoli in splošni gimnaziji z vidika vsebin družbene trajnosti in načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, ki jih je izdalo Ministrstvo Republike Slovenije za šolstvo in šport v okviru Smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj.
Rezultati analize so pokazali dobro zastopanost učnih ciljev z vidika družbene trajnosti, a so ti pogosto vsebinsko preozki. Ugotavljamo, da je obravnava vsebin z vidika družbene trajnosti v veliki meri odvisna od učiteljevega znanja, osebne ozaveščenosti in lastne angažiranosti. Zato smo pri načelih, kjer učni cilji niso bili prisotni ali so bili prisotni v manjši meri, podali predloge, ki bodo v pomoč učiteljem pri izbiri ustreznih učnih ciljev, vsebin in dejavnosti s področja družbene trajnosti.
V zaključnem delu diplomskega dela smo izdelali učno gradivo za pouk geografije v osnovni šoli in splošni gimnaziji. Pri tem smo upoštevali rezultate analize Učnih načrtov in vključili učne cilje, ki so se nanašali na družbeni vidik trajnostnega razvoja in obravnavano vsebino. Učno gradivo vključuje sodobne učne metode, ki podpirajo avtentično in procesno učenje, kar zahtevajo tudi sodobne smernice vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Na ta način smo želeli učiteljem predstaviti gradivo, ki ga lahko uporabijo pri svojem delu ali pa jim le-to služi zgolj kot okvir in ideja pri izdelavi lastnih učnih gradiv. Ključne besede: geografija, osnovna šola, splošna gimnazija, družbeni vidik trajnostnega razvoja, družbena trajnost, aktivno učenje, procesno učenje. Objavljeno v DKUM: 19.09.2013; Ogledov: 2900; Prenosov: 367
Celotno besedilo (1,28 MB) |
7. VPLIV TRAJNOSTNEGA RAZVOJA NA KREPITEV KONKURENČNOSTI PODJETJA HENKELGrega Zrimšek, 2010, diplomsko delo Opis: Trajnostni razvoj je razvoj, ki zadovoljuje potrebe sedanjega človeškega rodu, ne da bi ogrozili možnosti prihodnih rodov, da zadovoljijo svoje potrebe. Običajno se preučuje s treh vidikov: z okoljskega, socialnega in ekonomskega. Ljudje se zavedamo okoljskih ter socialnih in ekonomskih problemov, ki pestijo svet. Podatki zbujajo skrb tako glede okolja kot tudi glede socialne in ekonomske pravičnosti. Danes 20 % prebivalstva izrablja 80 % svetovnih naravnih virov. K okoljskim in socialnim problemom prispeva vsak dan bolj ali manj tudi vsak od nas, največkrat v vlogi porabnika.
O trajnosti in trajnostnem razvoju se vedno več razpravlja na različnih ravneh in področjih. Na različnih področjih se sprejemajo trajnostne politike, prirejajo se konference, namenjene trajnostnemu razvoju, ustanavljajo se različne organizacije za trajnostni razvoj. Čeprav se je trajnostni razvoj še pred nekaj leti zdel marsikomu utopičen, se organizacije, vlade in posamezniki vedno bolj zavedajo, da je uravnotežen razvoj v smeri trajnosti nujno potreben. Prizadevanja podjetij v smeri trajnostnega razvoja so se pred časom zdela bolj del promocijskih aktivnosti kot dejanskega delovanja v smeri uravnoteženega razvoja, ki ne upošteva samo ekonomskega vidika, marveč tudi okoljskega in socialnega. Ključne besede: trajnost // trajnostni razvoj // trojni izid // trajnostno poslovanje // korporativna družbena odgovornost // trajnostno podjetje // letno poročilo // okoljsko poročanje // poročilo o trajnostnem razvoju // obnovljivi viri energije // zelena IT // interesne skupine // Program odgovornega ravnanja // UN Global Compact Objavljeno v DKUM: 04.08.2010; Ogledov: 5457; Prenosov: 870
Celotno besedilo (18,00 MB) |