| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga šolskih svetovalnih delavcev v času kulturno-ekonomske krize
Laura Rožman, Branka Čagran, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku se osredotočamo na vlogo šolske svetovalne službe pri reševanju kulturne in ekonomske krize. V teoretičnem delu prispevka opredeljujemo naloge, vloge in pomen šolske svetovalne službe oz. šolskih svetovalnih delavcev ter pomen izrazov kulturna in ekonomska kriza. Kot pot iz krize vidimo družbeno odgovornost. V empiričnem delu prispevka predstavljamo rezultate anketne raziskave, ki smo jo izvedli med šolskimi svetovalnimi delavci v slovenskih osnovnih in srednjih šolah. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako šolski svetovalni delavci zaznavajo to krizo, kakšno znanje in izkušnje imajo na tem področju ter kako ocenjujejo pomembnost posameznih delavcev na šoli pri reševanju te problematike.
Ključne besede: šolski svetovalni delavci, kulturno-ekonomska kriza, znanje, družbena odgovornost, usposobljenost
Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1781; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (196,47 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
SOCIALNO PODJETNIŠTVO KOT IZZIV V GOSPODARSKI KRIZI
Martina Sarjaš, 2015, magistrsko delo

Opis: Zahodna gospodarstva se vse bolj usmerjajo v visoko tehnološke in delovno nizko intenzivne panoge, kar vodi v smeri rasti brez zaposlovanja. Kot problem na ravni ekonomije in sociale se tako zastavlja vprašanje, kako zagotoviti preživetje in socialno vključenost ljudi, ki jih bo tržni sektor izključil iz produkcijskih procesov. Kot odgovor se ponuja razvoj tretjega sektorja, ki zajema socialna podjetja, ki sicer delujejo po tržnem principu, vendar so podrejena neprofitnim ciljem zagotavljanja splošnega družbenega dobra ter vračanja ustvarjenih dobičkov v podjetja ali skupnost. Zaenkrat pa obstaja še mnogo nedorečenega tako na področju definiranja tretjega sektorja in socialne ekonomije kot tudi na področju zagotavljanja primernih pravnih, fiskalnih in organizacijskih mehanizmov, ki bi omogočali primeren razvoj tega sektorja. Politiki in družbi nasploh se zato zastavlja naloga vzpostavitve primernega formalnega ozadja za razvoj tretjega sektorja, ki bo v prihodnje prevzemal ključne funkcije v strukturi družbe. Socialno ekonomijo lahko opredelimo kot sistem podjetij in drugih pravnih subjektov, ki ne delujejo pretežno z namenom povečevanja dobičkov, temveč težijo k drugim ciljem, predvsem k splošnemu razvoju družbe v celoti. Vendar je razumevanje socialne ekonomije v različnih državah in različnih družbah različno. Kar je državam članicam Evropske unije skupnega je predvsem strinjanje v tem, da socialna ekonomija predstavlja pomembno komponento evropskega ekonomskega modela in je hkrati zelo pomembna kot aktivnost, ki pripomore k promoviranju socialne kohezije in demokracije. V zadnjih letih je socialno podjetništvo postalo predmet številnih pogovorov, predavanj in raziskav. Okolje, kamor je bilo postavljeno, pa nekako še ni zaživelo. Za slovensko okolje je socialno podjetništvo nekaj novega glede na zakonodajo in nekaj starega glede na načela, po katerih deluje. Njegovi podporniki se vztrajno trudijo, da bi socialno podjetništvo prišlo v veljavo. Družbena inovacija je tista, ki lahko spremeni sistem in posledično vsaj za določeno ciljno skupino ali družbo tudi življenje. Ali je družbena inovacija kot taka uresničena v klasičnem ali socialnem podjetništvu, v javnem sektorju ali nevladni organizaciji, ni pomembno, saj so njeni družbeni učinki nad tem. Socialno podjetništvo krepi družbeno solidarnost, spodbuja sodelovanje ljudi in prostovoljno delo, krepi sposobnost družbe za reševanje težav (socialnih, gospodarskih, okoljskih in drugih), zagotavlja dodatno ponudbo proizvodov in storitev, razvija nove možnosti zaposlovanja, zagotavlja dodatna delovna mesta in socialno integracijo ter poklicno reintegracijo ranljivih skupin ljudi na trgu dela (Romov, invalidov, prvih iskalcev zaposlitve – mladih, starejših iskalcev zaposlitve in drugih). Primeri dobrih praks nakazujejo pozitivno prihodnost socialnega podjetništva. Izkušnje drugih držav Evropske unije potrjujejo, da socialna podjetja opravljajo najrazličnejše dejavnosti tam, kjer je zatajil bodisi trg ali država, kar bi lahko povzročilo socialno izključenost in visoko stopnjo nezaposlenosti določenih delov družbe zaradi omejene sposobnosti državnih in lokalnih organov za reševanje nekaterih vprašanj socialnega varstva in gospodarskih izzivov, ki so jih sprožila regionalna in globalna gospodarska gibanja. Magistrsko delo je razdeljeno na tri dele in sicer: uvodni del, teoretični del in empirični del. V uvodnem delu so zajeta splošna poglavja: opredelitev področja in opis problema, namen in cilji raziskave, temeljne hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predvidene metode raziskovanja. Drugi, teoretični del, zajema šest poglavij. Prvo poglavje teoretičnega dela opredeljuje pojme, cilje in načela socialnega podjetništva, razlike med socialnim in običajnim podjetništvom ter dejavnosti in področja, ki jih lahko zajema socialno podjetništvo. Podala bom tudi pregled socialnega podjetništva v Evropski uniji in Sloveniji. Drugo poglavje zajema družbeno inovacijo kot podlago soci
Ključne besede: podjetništvo, socialno podjetništvo, nevladne organizacije, družbena inovacija, financiranje, zaposlovanje, gospodarska kriza
Objavljeno v DKUM: 30.11.2015; Ogledov: 1052; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (824,58 KB)

3.
Družbena odgovornost na temelju zadostne in potrebne celovitosti posameznikov ter njihovega blagostanja - možen odgovor na finančno, gospodarsko in družbeno krizo iz leta 2008
Simona Šarotar Žižek, Matjaž Mulej, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Aktualna kriza ni samo finančna in gospodarska, ampak predvsem družbena: temelji na prešibki in premalo celoviti odgovornosti vplivnih. Temelj vsake družbe so posamezniki, ki so tudi bistveni del koncepta družbene odgovornosti. Ta je lahko možen način reševanja obstoječe krize in tudi preprečevanja nastanka podobnih kriz. Da bi bil koncept družbene odgovornosti pri tem učinkovit, ga je treba nadgraditi tako, da bo temeljil na: (i) povečevanju objektivnega blagostanja, (ii) preprečevanju negativnih in krepitvi pozitivnih vplivov na naravno in družbeno okolje, (iii) pozitivnem vplivu na porast celovitosti subjektivnih izhodišč ljudi in (iv) zadostni in potrebni celovitosti ljudi.
Ključne besede: krize, družbena odgovornost, blaginja, finančna kriza, gospodarske krize, družbena kriza
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1002; Prenosov: 67
URL Povezava na celotno besedilo

4.
SOCIALNO BANČNIŠTVO V ČASU FINANČNE KRIZE
Saša Kopinč, 2015, magistrsko delo

Opis: Finančna kriza je močno prizadela celoten svet. Nenadzorovana in hitra rast finančnega sektorja in v tem okviru tradicionalnih bank je imela za posledico nastanek globalne finančne krize. Kot alternativa klasičnemu tradicionalnemu bančništvu je v tem obdobju v ospredje stopilo socialno bančništvo, ki je zasnovano na drugačnih načelih in vrednotah. V magistrski nalogi smo predstavili socialno bančništvo, način in pomen njegovega delovanja ter s pomočjo finančne analize analizirali poslovanje izbranih socialnih bank pred in v času finančne krize z namenom ugotoviti, ali se je poslovanje socialnih bank v času finančne krize izboljšalo ali poslabšalo.
Ključne besede: finančna kriza, socialno bančništvo, družbena odgovornost, bančni sistem.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2015; Ogledov: 1595; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (994,56 KB)

5.
DRUŽBENA ODGOVORNOST POSLOVANJA PODJETIJ
Claudia Pečnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Podjetja pri svojem poslovanju ne upoštevajo le ekonomski vidik poslovanja, temveč tudi okoljski in socialni vidik poslovanja. Taka podjetja proizvajajo varne in okolju prijazne izdelke, z sodobno tehnologijo, postopki in materiali želijo zmanjšati negativen vpliv proizvodnje na okolje, se aktivno vključujejo v lokalno skupnost z podporo raznim organizacijam, društvom in tako prispevajo pomemben del k razvoju okolja v katerem delujejo. Družbena odgovornost podjetja tako postaja vse bolj aktualna, sploh v zaostrenih pogojih poslovanja, ki jih je prinesla zadnja gospodarska kriza, po letu 2008. V času ekonomske negotovosti je veliko podjetij prisiljenih svoje stroške poslovanja na različne načine znižati na minimum, tudi sredstva namenjena za družbeno odgovornost. Nekatera podjetja namesto, da bi se razvijala in izpopolnjevala na tem področju, nazadujejo. Vprašamo se lahko ali se vračamo nazaj v čase, ko je bil dobiček edino merilo uspešnosti? V nalogi smo želeli izpostaviti pomembnost družbeno odgovornega poslovanja in opredeliti vpliv družbene odgovornosti na delovanje podjetij. Zanimalo nas je tudi kakšno je sedanje stanje družbeno odgovornega poslovanja v Sloveniji. Rezultati naše ankete so pokazali, da presoja družbene odgovornosti ni odvisna od velikosti posameznega podjetja, saj so družbeno odgovorna tako velika, kot tudi srednje velika in mala podjetja. Kljub gospodarski krizi in močnemu vplivu le-te, podjetja namenjajo velik del sredstev za družbeno odgovornost, čeprav so sredstva za družbeno odgovornost tudi v nekaterih podjetjih zmanjšali s prihodom krize. Ugotavljamo, da je le načrtovan pristop k družbeni odgovornosti, lahko dolgoročno tudi poslovno koristen in učinkovit.
Ključne besede: družbena odgovornost podjetja, gospodarska kriza, odgovornost
Objavljeno v DKUM: 06.10.2014; Ogledov: 2680; Prenosov: 817
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici