1. Vpliv socialnih omrežij na prehrano otrok in mladostnikov s sladkorno boleznijo tipa 1Vanessa Hörtner, 2025, diplomsko delo Opis: Uvod: Sladkorna bolezen tipa 1 je avtoimunska bolezen, ki zahteva vsakodnevno skrb za preprečevanje zapletov. Za otroke in mladostnike s to boleznijo je zdrav življenjski slog bistven za nadzor krvnega sladkorja in preprečevanje hiperglikemije. Namen zaključnega dela je bil analizirati vpliv socialnih omrežij na prehrano otrok in mladostnikov s sladkorno boleznijo tipa 1.
Metode: Izveden je pregled literature, ki smo jo iskali v mednarodnih podatkovnih bazah Cochrane Library, PubMed, Sage, CINAHL, Web of Science ter ScienceDirect s pomočjo iskalne strategije. Rezultati so analizirani s pomočjo evalvacijske tabele ter razvrščeni po hierarhiji dokazov. Uporabljena je vsebinska analiza. Postopek iskanja literature je prikazan s PRISMA diagramom.
Rezultati: V končno analizo so vključene štiri raziskave. Ugotovljeno je, da lahko na socialnih omrežjih otroci in mladostniki najdejo uporabne informacije, kot so prilagojeni jedilniki za sladkorne bolnike, nasveti za zdrav življenjski slog in informacije o novih tehnologijah za lažje spremljanje krvnega sladkorja.
Razprava in zaključek: Ugotovljeno je, da mediji lahko pozitivno vplivajo na izboljšanje življenja z DM1. Imajo pa tudi negativne vplive, kot je zavajanje k nezdravim prehranjevalnim navadam. Pomembno je raziskovanje socialnih omrežij, saj imajo velik vpliv na prehrano otrok s sladkorno boleznijo. Ključne besede: diabetes mellitus, dieta, družabna omrežja, prehranjevalne navade Objavljeno v DKUM: 22.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 38
Celotno besedilo (1,22 MB) |
2. Učinki oglaševanja na družabnih omrežjih v športnih klubih: analiza primeraŽiga Korpar, 2022, diplomsko delo Opis: Dandanes več kot polovica svetovnega prebivalstva uporablja družabna omrežja, ta številka se bo z leti le še povečevala. To nam pove, kako pomembna so družabna omrežja v našem življenju. Za oglaševalce to pomeni veliko priložnost, predvsem zaradi podrobnega ciljanja svojih ciljnih skupin, to pa izloči nepotrebno potrošnjo za skupine ljudi, ki jih izdelek ali storitev ne zanima. Družabna omrežja prav tako ponujajo možnost enostavnega pregleda v statistiko oglasov, katera je težko dosegljiva pri tradicionalnih metodah oglaševanja.
V prvem delu diplomskega dela smo najprej opredelili oglaševanje, pojasnili kako deluje in zakaj je pomembno. Predstavili smo tradicionalno kot tudi digitalno oglaševanje in njune slabosti oziroma prednosti ter različne vrste oglaševanja. Poglavje smo zaključili s primerjavo tradicionalnega in digitalnega oglaševanja. Nato smo se lotili družabnih omrežij, kjer smo pojasnili kaj so, njihovo zgodovino in različne tipe. Pojasnili smo kako delujejo družabna omrežja ter prikazali skupne dele vsem omrežjem. Analizirali smo njihove prednosti in slabosti ter z grafom prikazali priljubljena družabna omrežja, nekaj od njih smo jih tudi opisali. Na koncu poglavja smo se lotili analize raziskave o uporabnosti družabnih omrežij v Sloveniji.
V drugem delu smo najprej predstavili športni klub, katerega oglase smo na koncu diplomskega dela analizirali. Postavili smo se v vlogo oglaševalca in objavili oglase na Facebooku in Instagramu. Ugotovili smo, da se v času objavljenega oglasa zelo poveča obisk spletnih strani družabnih omrežij, prav tako se poveča število prejetih sporočil strank, z interesom pričetka treniranja. Ključne besede: družabna omrežja, oglaševanje, športni klub, Facebook, Instagram. Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 523; Prenosov: 67
Celotno besedilo (2,93 MB) |
3. Uvedba orodij digitalnega marketinga na primeru družabnega omrežja FacebookNika Perger, 2021, diplomsko delo Opis: Spreminjajoče se okolje in tehnološki razvoj sta v zadnjih desetletjih popolnoma preusmerila potrošnjo, načine poslovanja in promocije. Marketing je z izumom interneta dosegel povsem nov obseg, kar je vodilo do pojava digitalnega marketinga. Na vedno bolj nasičenem trgu je digitalna prisotnost postala ključen del tako uspeha kot obstoja podjetja. Prizadevanje za pridobitev konkurenčnih prednosti je spodbudilo vključevanje različnih komponent marketinškega komuniciranja v organizacijo. Vendar preklop od tradicionalnega na digitalni marketing za veliko podjetij ni lahek, saj se na poti skriva ogromno izzivov glede uvedbe novih platform v komunikacijske kanale podjetja.
V nalogi bomo predstavili širok pojem digitalnega marketinga, katere kanale obsega ter njegove prednosti in slabosti v primerjavi s tradicionalnim marketingom. V nadaljevanju bomo govorili o petih ključnih korakih pri uvedbi digitalnega marketinga v podjetje in kaj točno le-ti vključujejo. Predstavili bomo družabno omrežje in podjetje Facebook ter njegovo vlogo v poslovnem svetu, kar vključuje storitve, ki jih nudijo izključno podjetjem. V praktičnem delu bomo podrobneje analizirali digitalni marketing podjetja Nike. V ospredju bo njihova marketinška strategija, prav tako pa tudi oglasi na družabnem omrežju Facebook. Ključne besede: digitalni marketing, družabna omrežja, uvedba digitalnega marketinga, marketinška strategija, Facebook marketing Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 1128; Prenosov: 148
Celotno besedilo (1,05 MB) |
4. Uvajanje digitalnih marketinških in prodajnih kanalov: analiza primeraBlaž Kovač, 2021, magistrsko delo Opis: Eden od glavnih razlogov za globoke transformacijske procese v poslovnem okolju je digitalizacija delovnega in življenjskega okolja. Vseobsegajoča digitalizacija podjetja pri poslovanju z modernimi poslovnimi subjekti zahteva ustrezne spremembe na vseh področjih, zlasti na področju poslovnih informacijskih rešitev. Digitalizacija podjetja zahteva nujno organizacijsko digitalno preobrazbo, kar je ključnega pomena za njegov obstoj in napredek. Nujnost digitalne preobrazbe je potrdila tudi pandemija v letu 2020, ki je ohromila večino procesov v razvitem svetu. Prav globalizacijskim tokovom namreč gre pripisati spoznanje, da se je virus COVID19, ki se je konec leta 2019 pojavil na Kitajskem, v začetku leta 2020 razširil po vsem svetu in ohromil socialno življenje ljudi in poslovanje podjetij. Organizacija se bo morala prilagoditi tem novim razmeram in poiskati odgovore na izzive v obliki digitalizacije poslovnih procesov in organizacijske digitalne preobrazbe. To vključuje radikalne spremembe tradicionalnih poslovnih funkcij kot tudi nadgradnjo digitalnih kompetenc zaposlenih. Ključne besede: Digitalizacija, digitalna transformacija, spletna stran, digitalni marketing, družabna omrežja, kampanja digitalnega marketinga Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 1095; Prenosov: 146
Celotno besedilo (1,82 MB) |
5. Vpliv družabnih omrežij na poslovanje podjetjaMichaelle Letnik, 2020, diplomsko delo Opis: Na svetu je trenutno več kot 3,5 milijarde uporabnikov družabnih omrežij. Ta številka nam pove, kako zelo je razširjena uporaba družabnih omrežij, hkrati pa lahko s tega razberemo, kako pomembna so družabna omrežja in njihov vsakdanji vpliv na naše življenje. Večina uporabnikov jih uporablja za komuniciranje in spremljanje svojih najljubših znamk. Znamke so podjetja, ki se promovirajo s pomočjo spleta. Dandanes je pomembno, da je podjetje v koraku s časom in da izkoristi družabna omrežja v največjem možnem načinu. Prodaja, oglaševanje, komunikacija in grajenje odnosa s strankami je bistveno za dobro poslovanje podjetja. Če podjetje to opravlja preko družabnih omrežij, bistveno privarčuje pri stroških in hkrati s tem poveča dobiček. Pomembno je torej, da se podjetja vključijo v sodoben način življenja in ugotovijo, kako pomembna so družabna omrežja za dobrobit njihovega podjetja.
V prvem delu diplomskega dela smo najprej opredelili družabnega omrežja, predstavili njegovo zgodovino ter osnovne značilnosti. Del naloge smo tudi posvetili različnim tipom družabnih omrežij in trendom v zadnjem letu. Osredotočili smo se tudi na vsesplošno uporabo družabnih omrežij v poslovne namene, ki smo kasneje v nalogi povezali s praktičnim delom. Po opredelitvi družabnih omrežij smo se osredotočili na družabna omrežja v Sloveniji. Omenili smo družabna omrežja, ki so zasegala najboljša mesta uporabnosti v Sloveniji in hkrati pregledali uporabo družabnih omrežij glede na starostne skupine ljudi.
V drugem delu smo najprej analizirali picerijo, v kateri smo kasneje ugotavljali vpliv družabnih omrežij. Posvetili smo se dosedanji uporabi družabnih omrežij in izpostavili prednosti in slabosti. S pomočjo anketiranja strank smo pridobili podatke, ki so nam pomagali prikazati dosedanje stanje. V zadnjem delu smo poiskali nove možne rešitve, ki bi pripomogle k boljši poslovni uspešnosti poslovanja podjetja. Ključne besede: Družabna omrežja, vpliv družabnih omrežij, poslovna uspešnost, Facebook, internet Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 1525; Prenosov: 158
Celotno besedilo (2,57 MB) |
6. Produkcija promocijskega videa za gorsko kolesarstvo : diplomsko deloMiha Horvat, 2020, diplomsko delo Opis: Predmet diplomskega dela je video produkcija v gorskem kolesarstvu in kako produkcija takšnega videa poteka. V nalogi je predstavljen pomen videov v gorskem kolesarstvu in kje se uporabljajo. Predstavljeni so nameni gorsko kolesarskega videa, analiza obstoječih primerov, pristop k načrtovanju videa in tehnične značilnosti videa. Na koncu so opisane značilnosti najbolj pogostih družabnih omrežij, ki se uporabljajo za objavljanje gorsko kolesarskih videov. Ključne besede: gorsko kolesarstvo, produkcija, seznam posnetkov, oprema, družabna omrežja Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1048; Prenosov: 163
Celotno besedilo (674,44 KB) |
7. Različni pristopi poročanja tradicionalnih medijev na družabnih omrežjih : diplomsko deloJanez Fabijan, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava primerjavo med poročanjem medijev na tradicionalnih platformah in posredovanjem vsebin preko družbenih omrežij. V uvodu gre za razlago terminov mediji ter družabna omrežja. Opisani so trije predstavniki tradicionalnih medijev, tiskani mediji, radijski mediji ter televizijski mediji. Raziskovalni del se osredotoča predvsem na razlike in podobnosti pri pisanju informativnih objav na družabnih omrežjih Facebook in Twitter. Predstavljeno je dodatno multimedijsko gradivo in spletni viri, ki jih posamezni medij uporablja pri svojem delu na družabnih omrežjih. Prav tako se osredotočam na slog poročanja določenega medija na družabnih omrežjih v primerjavi s slogom poročanja v tradicionalni obliki. Ključne besede: družabna omrežja, množični mediji, tehnologija, javnost Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 875; Prenosov: 85
Celotno besedilo (2,16 MB) |
8. Informacijske strategije uvajanja družabnih omrežijTeja Pondelak, 2020, magistrsko delo Opis: Dandanes je izredno pomembna vloga družabnih omrežij, saj so pomembna predvsem z komunikacijskega vidika za posameznike kot tudi podjetja. Hiter tempo življenja omogoča vse bolj pogosto uporabo družabnih omrežij, predvsem Facebooka.
Družabna omrežja so spletna mesta, kjer si lahko uporabniki ustvarijo svoj lasten profil, preko katerega si ustvarijo spletno identiteto. Prav tako se lahko med sabo povezujejo, ohranjajo stike s prijatelji in poslovnimi partnerji. Uporabniki med sabo izmenjujejo sporočila, nasvete, mnenja, izkušnje ipd. Družabna omrežja veljajo za najbolj popularno spletno aktivnost, saj privabljajo vedno več ljudi. Zanimivost le teh je ponudba različnih storitev, objava videoposnetkov, fotografij, komunikacija, pisanje objav in sporočil ter mnenja. Popularnost družabnih omrežij narašča ne le med mlajšo populacijo temveč tudi med starejšo, česar se zavedajo tudi podjetja. Podjetja preko družabnih omrežij oglašujejo brezplačno in dosežejo tako mlajšo kot starejšo populacijo. Kot smo že prej omenili, da je med najbolj priljubljenimi družabnimi omrežji Facebook, se tudi zadnje čase po lestvici priljubljenosti gibljejo tudi družabno omrežje Instagram, Twitter in LinkedIn.
Dandanes je izredno pomembna vloga sodobne informacijske tehnologije, sploh za podjetja, ki želijo ohraniti konkurenčni položaj na trgu. Konkurenca je eden izmed pomembnih dejavnikov na trgu, ki mu podjetja morajo biti kos, če se želijo obdržati na trgu. Prav zaradi tega morajo slediti trendom, digitalizirati poslovne procese in se znati prilagajati.
Magistrsko delo lahko razdelimo na dva dela. Prvi del smo bolj posvetili teoretičnim opredelitvam družabnih omrežij, se seznanili z vrstami družabnih omrežij ter raziskali prednosti in slabosti. Predstavili smo različne primere družabnih omrežij in se spoznali z varnostjo družabnih omrežij pred vdori hekerjev. Predstavili smo tudi uporabnost družabnih omrežij v poslovnem okolju in opredelili digitalizacijo poslovnih procesov kakor tudi celoten potek digitalizacije.
Drugi del magistrske naloge smo namenili postopku uvedbe družabnih omrežij in na primeru podjetja X predstavili uvedbo družabnih omrežij. Najprej smo na kratko opisali podjetje X, opredelili zahteve podjetja, izbrali družabna omrežja in jih uvedli v podjetje. Prav tako smo po korakih predstavili celoten potek oglaševanja preko družabnega omrežja Facebook. Ključne besede: Družabna omrežja, digitalizacija poslovnih procesov, uvajanje družabnih omrežij, uvedba družabnih omrežij na podjetju X. Objavljeno v DKUM: 18.08.2020; Ogledov: 1117; Prenosov: 100
Celotno besedilo (2,31 MB) |
9. Varstvo otrok na družabnih omrežjih po Splošni uredbi o varstvu podatkovNina Gradišnik, 2018, diplomsko delo Opis: Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (v nadaljevanju: Uredba) je na področje varovanja osebnih podatkov prinesla veliko sprememb. Ena izmed njih določa, da je obdelava osebnih podatkov otroka, ki temelji na soglasju iz člena 6(1a) Uredbe in se nanaša na storitve informacijske družbe, ki se ponujajo direktno otroku, zakonita le, če takšno odobritev da ali odobri nosilec starševske skrbi otroka. Ker gre za nov predpis in se sodna praksa še ni razvila, se na to tematiko odpira mnogo vprašanj, na številna izmed njih pa še ni odgovora. Tako ni jasno, kaj naj bi pomenil termin, da se »storitev informacijske tehnologije ponuja direktno otroku«. Iz ohlapnih smernic organov Evropske Unije, bi se dalo razbrati, da so to tiste storitve, iz uporabe katerih se otroka izrecno ne izključi. Slednje bi pomenilo, da se ta člen nanaša tudi na družabna omrežja. Vsaj s strani omrežij: Facebook, Snapchat in Google, ugotovimo, da se tega člena, v kolikor je le mogoče izognejo. Kot osrednja pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov služi pogodba, člen 8 Uredbe pa se uporabi le v primeru, ko je za določen osebni podatek (na primer podatek o političnem mnenju, ki spada pod posebne vrste osebnih podatkov) potrebna izrecna privolitev in se ga ne more skriti pod namen izvajanja pogodbe. V pravilnikih posameznih družabnih omrežij lahko zasledimo neskladnosti z Uredbo, kot je na primer kršitev jasnosti in preprostosti jezika iz uvodne določbe 58, člena 7(2) ter 12(1). Najdemo tudi skrita in vnaprej odkljukana okenca, ki vsebinsko določajo obseg pooblastitev glede zbiranja podatkov o otroku, kar bi lahko bila kršitev uvodne določbe 32 Uredbe. Ugotovimo, da je prostora za izboljšave še na pretek in z zanimanjem lahko pričakujemo razvoj, ki ga bo ubrala Uredba in spremembe, ki jih bo še prinesla. Ključne besede: Splošna uredba o varstvu podatkov, varstvo osebnih podatkov, privolitev otroka, storitve informacijske tehnologije, družabna omrežja, Facebook, Snapchat, Gooogle Objavljeno v DKUM: 21.09.2018; Ogledov: 1354; Prenosov: 195
Celotno besedilo (1,00 MB) |
10. Oglaševanje in prikrito oglaševanje na družabnem omrežju instagramGabrijela Kos, 2018, diplomsko delo Opis: Instagram je tretje največje družabno omrežje in postaja eden izmed pomembnejših kanalov, preko katerih podjetja oglašujejo svoje produkte ali storitve. V diplomskem delu smo raziskali razvoj oglaševanja skozi zgodovino, predstavili Instagram, oglaševanje na njem in izpostavili problem prikritega oglaševanja. Izvedli smo anketo Facebookovih uporabnikov in skušali ugotoviti, kako dobro prepoznavajo in se zavedajo oglasnih vsebin na omrežju. Analizirali smo profile slovenskih in ameriških uporabnikov ter primerjali količino prikritih oglasov. Ugotovili smo, da se spletna javnost dokaj dobro zaveda oglaševanja na Instagramu in da je v slovenskih profilih prisotno več prikritega oglaševanja kot v ameriških. Ključne besede: družabna omrežja, Instagram, oglaševanje, prikrito oglaševanje Objavljeno v DKUM: 04.09.2018; Ogledov: 1967; Prenosov: 316
Celotno besedilo (4,12 MB) |