1. Poslovanje brez lastne zaloge - poslovni model dropshippingAleksander Breznikar, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opredeljevali poslovni model dropshipping, preučili njegov izvor, kako je nanj vplival pojav interneta, preučili smo njegove prednosti in slabosti, kako lahko podjetnik ustanovi spletno trgovino, kaj pri tem potrebuje in kakšen je splošni postopek ustanovitve podjetja. Nato smo opisali podjetje Alibaba Group Holding Limited, ki predstavlja eno večjih svetovnih podjetij, usmerjenih v spletno prodajo. Spoznali smo vizijo in misijo podjetja ter pomembne mejnike v zgodovini njegovega delovanja, da smo lahko v empiričnem delu bolje razumeli nekatere ugotovitve. V teoretičnem delu smo poleg poslovnega modela dropshipping raziskali tudi druge poslovne modele, ki temeljijo na poslovanju brez lastne zaloge.
V empiričnem delu smo s pomočjo orodja Google Trends raziskali popularnost ključne besede »dropshipping« v spletnem brskalniku Google. Spoznali smo napovedi rasti razširjenosti poslovnega modela dropshipping v prihodnosti. Preučili smo rast sredstev, dobička in prihodkov podjetja Alibaba Group Holding Limited za opazovano obdobje in ugotavljali povezavo med rastjo prihodkov podjetja in večanjem popularnosti ključne besede »dropshipping« po zgoraj omenjenem postopku. Preučevali smo tudi sestavo prihodkov podjetja Alibaba Group Holding Limited. Ključne besede: dropshipping, poslovanje brez lastne zaloge, podjetništvo, Alibaba Holding Group Limited, internet, analiza podjetja, spletna prodaja Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 409; Prenosov: 50 Celotno besedilo (1,30 MB) |
2. Metoda dropshipping v spletni trgoviniŽiga Jelen, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Metoda dropshipping v spletni trgovini, smo najprej opisali teorijo spletne trgovine in to podkrepili s primeri različnih vrst le teh. V nadaljevanju smo opisali postopek izdelave spletne trgovine in s pomočjo teorije ter vodiča, v katerem smo to po korakih prikazali na spletni platformi Shopify. Na koncu smo razložili, kako poiskati donosno nišo za vaše lastno podjetje in predstavili postopek izbire pravega dobavitelja, kateri vam bo pomagal pri uresničevanju vaših načrtov. Ključne besede: metoda dropshipping, spletna trgovina, spletna prodaja Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 722; Prenosov: 115 Celotno besedilo (1,93 MB) |
3. Poslovni model dropshipping v e-trgovini za ustvarjanje novih prodajnih priložnosti : diplomsko deloJan Ključevšek, 2022, diplomsko delo Opis: Cilj diplome je bil analizirati poslovni model dropshipping in ugotoviti, kako se danes uporablja v e-poslovanju. V teoretičnem delu smo najprej raziskali e-trgovine ter podrobneje pojasnili delovanje poslovnega modela dropshipping, hkrati pa razložili oglaševanje v e-poslovanju. Ugotovili smo, da je glavna prednost e-trgovine poslovnega modela dropshipping v manjšem obsegu potrebnega začetnega kapitala, glavna slabost pa nizke marže in velika odvisnost od dobaviteljev. Za najenostavnejšo metodo iskanja dobrih dobaviteljev se je izkazala uporaba brezplačnih ali plačljivih imenikov dobaviteljev, v katerih so dobavitelji zbrani in organizirani glede na izdelke, ki jih ponujajo. Ugotovili smo tudi, da je uspeh e-trgovine večji, če ponuja več vrst izdelkov. Ključne besede: dropshipping, e-poslovanje, e-trgovina, oglaševanje Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 549; Prenosov: 56 Celotno besedilo (3,27 MB) |
4. Ključni dejavniki dropshipping spletne trgovineVojko Voga, 2020, magistrsko delo Opis: Pred splošno uporabo spleta smo poznali le klasične prodajne poti. Njegov prihod je precej spremenil način prodaje, spremenil je tudi potrebe in želje kupcev. Slednji zahtevajo vse več spletnega nakupovanja, saj zaradi pomanjkanja časa ne utegnejo obiskati fizičnih trgovin. Posledično so se razvili različni spletni prodajni modeli, ki kupcem omogočajo čim hitrejši in cenejši nakup ter dostavo. Kot dobro poznane in uveljavljene prodajne modele bi lahko našteli veleprodajo in skladiščenje, proizvodnjo lastnih blagovnih znamk, prodajo produktov pod lastno blagovno znamko in naročnino oz. naročniške storitve. Zaradi rasti e-trga in razvoja novih spletnih orodij se je posledično oblikoval nov prodajni model, ki je značilen za spletno trgovanje. To je prodajni model dropshipping, ki je v svetovnem merilu že tako rekoč stalnica, na slovenskem spletnem tržišču pa se vedno bolj uveljavlja. Gre za način prodaje, ko lastnik spletne trgovine prodaja izdelke brez lastnih zalog. Naročeno blago s strani kupca prodajalec posreduje neposredno (dropshipping) dobavitelju, plača nabavno ceno ter poštnino, dobavitelj pa v njegovem imenu pošlje naročeno blago kupcu. Ker gre za dokaj nov prodajni model na slovenskem tržišču in na tem področju primanjkuje tudi osnovne literature v slovenskem jeziku, smo se odločili, da ga v magistrskem delu podrobneje opišemo. Glavni cilj magistrskega dela je, da prikažemo vzpostavitev prodajnega modela dropshipping v spletni trgovini od samega začetka do zadnjega koraka.
Predpostavljamo, da je postopek vzpostavitve dropshipping spletne trgovine hiter, enostaven in povezan z nizkimi zagonskimi stroški. Med drugim smo mnenja, da lahko poslovanje postane avtomatizirano, saj izbrane in opisane platforme (WooCommerce+WordPress, Shopify in Magento) omogočajo enostavne razširitve na druge spletne storitve. Kljub kvalitetni postavitvi dropshipping spletne trgovine in avtomatizaciji vseh procesov menimo, da brez primerno izbrane tržne niše, raziskave trga in dobrega marketinga naše dropshipping spletne trgovine le-ta ne bo uspešna. Ključne besede: spletna trgovina, spletno nakupovanje, dropshipping, WordPress, prodajni modeli, avtomatizacija poslovanja Objavljeno v DKUM: 03.02.2021; Ogledov: 1511; Prenosov: 585 Celotno besedilo (1,75 MB) |