| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
HUMANISTIČNA DRAMA MED TRADICIJO IN INOVACIJO
Maja Kovač, 2009, diplomsko delo

Opis: Prehod iz srednjega v novi vek prinese s seboj spremembe na različnih življenskih področjih. Izoblikuje se novo, sodobnejše občutje sveta. Reprezentativni primer tega prehoda je humanistična drama, ki se opira na antiko, odprta pa je tudi za novosti. Lahko bi rekli, da je ta literarna zvrst zmes tradicije in inovacije. Preplet tradicionalnega in sodobnega v humanizmu zgodnjega novega veka je ponazorjen s primerom ene najznamenitejših komedij 15. stoletja – to je Henno Johannesa Reuchlina.
Ključne besede: zgodnji novi vek, humanizem, humanisticna drama, Johannes Reuchlin, Henno.
Objavljeno: 09.06.2009; Ogledov: 2262; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (311,92 KB)

2.
ANALIZA ENODEJANK GILLIAN PLOWMAN
Kaja Gulič, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo razčlenjuje tri dramska besedila Gillian Plowman — Me and My Friend (1990), The Window Cleaner (2006) in The Ox and the Ass. Avtorica podrobno raziskuje in razčlenjuje glavne osebe in jezikovne ter slogovne značilnosti del, kot se kažejo na ravni registra ter pogovornih in sleng izrazov. Prvi del diplomskega dela obsega zgodovino enodejanke in njene bistvene značilnosti. Drugi del raziskuje jezikovne in slogovne značilnosti značajev in posameznih iger ter ugotavlja podobnosti in razlike med njimi, ki jih nato povzema v zaključnem delu. Avtorico zanima, v koliki meri je pisateljici uspelo prilagoditi navidezno preprost zaplet zahtevnejšim potrebam publike 21. stoletja.
Ključne besede: drama, dramatika, enodejanka, slog, jezikovna razčlemba, Gillian Plowman, Me and My Friend, The Window Cleaner, The Ox and the Ass.
Objavljeno: 06.01.2010; Ogledov: 1267; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (183,56 KB)

3.
PREVODNI PREMIKI V DRAMI TENNESSEEJA WILLIAMSA TRAMVAJ POŽELENJE (A STREETCAR NAMED DESIRE)
Daniela Arnuš, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil predstaviti, kako prevodne spremembe na mikrostrukturni ravni besedila vplivajo na makrostrukturno raven. Uporabila sem metodo avtorice Kitty M. Van Leuven-Zwart ter na kratko predstavila tudi drugo metodo, ki jo je osnovala Adrienne Brieffies. Z Uporabo Leuven-Zwartove metode sem lahko izluščila številne prevodne premike v slovenskem prevodu, ki ga je zasnoval Zdravko Duša. Ugotovila sem, da se v prevodu pojavijo številni premiki na mikrostrukturni ravni. Eden izmed najpomembnejših je stilistična modulacija/specifikacija/register. Ti premiki se pojavijo predvsem pri glavni ženski osebi, Blanche DuBois ter posledično spremenijo njeno osebnost.
Ključne besede: Prevodni premiki, Tennessee Williams, Kitty M. Van Leuven-Zwart, Adrienne Brieffies, Tramvaj Poželenje, drama, mikrostrukturna raven, makrostrukturna raven
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 2151; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (347,91 KB)

4.
VKLJUČEVANJE GLEDALIŠČA V POUK SLOVENSKEGA JEZIKA S KNJIŽEVNOSTJO
Ana Rajšp, 2013, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Temeljni namen diplomskega dela je bil proučiti, v kolikšni meri je gledališka dejavnost zastopana v učnih načrtih za slovenski jezik s književnostjo v osnovni šoli in gimnazijskem programu ter kako je zastopana v obveznih izbirnih predmetih. S tem namenom smo s pregledovanjem virov in deskriptivno metodo pridobili podatke o vključenosti gledališča v učni načrt; z raziskovalno metodo anketiranja pa, kako je vključenost gledališča v učni proces realizirana v eni izmed osnovnih šol. Gledališče je vključeno v učni načrt slovenskega jezika s književnostjo v vseh letih osnovnošolskega izobraževanja. V največji meri je vključeno v zadnjem triletju osnovne šole, kjer se pojavita še dva obvezna izbirna predmeta: »gledališki klub« ter »gledališče in drama«. Učenci spoznavajo gledališke tehnike, poklice, učijo se pripravljati gledališke predstave in javnega nastopanja. Gledališka igra jim pomaga razumeti določena literarna dela, dejanja literarnih likov, čas in prostor, v katerem se literarno delo dogaja. V osnovnih šolah se gledališke dejavnosti dotaknejo predvsem teoretično; v okviru obveznih kulturnih dnevov si ogledajo kakšno gledališko predstavo, temu pa ne posvečajo posebne pozornosti. Tudi v obvezna izbirna predmeta »gledališki klub« ter »gledališče in drama« je vključenih malo učencev. V gimnazijskem programu je zastopana gledališka dejavnost. Program se gledališke umetnosti dotakne v določenem časovnem oziroma literarnem obdobju, ki je za tisto obdobje značilna. V repertoarju Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru, ki združuje pod svojim okriljem dramo, opero, balet in simfonični orkester, obstajajo gledališke uprizoritve, ki se ujemajo z obveznimi literarnimi deli v učnih načrtih za slovenski jezik s književnostjo v osnovni in srednji šoli. Vsako leto je na dan kulture dan odprtih vrat kulturnih ustanov. Na ta dan se zvrstijo brezplačni ogledi, predstave in koncerti po vsej Sloveniji. Gledališke uprizoritve literarnih del učencem in dijakom približajo gledališki svet. Tako lažje razumejo zgodbo literarnega dela, lažje se vživijo v vloge literarnih likov in razumejo prostor ter čas literarnega dogajanja.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: gledališče, gledališki klub, gledališče in drama, Slovensko narodno gledališče Maribor, učni načrt.
Objavljeno: 12.02.2013; Ogledov: 1692; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

5.
Problem "norosti" in avtobiografskosti v izbranih delih Tennesseeja Williamsa
Sanja Selinšek, 2013, diplomsko delo

Opis: Tennessee Williams je eden bolj znanih svetovnih avtorjev, ki se je v zgodovino gledališča, filma in književnosti zapisal z monumentalnimi deli, kot so Steklena menagerija, Tramvaj poželenje in Mačka na vroči pločevinasti strehi. Njegova dela predstavljajo ženske junakinje, močne ženske ali ženske, ki propadejo pod težo družbe in pravil. Dela se odlikujejo predvsem po posebnem liričnem slogu in posebnem občutenju sveta, v katerem se vidi velik razkorak med stvarnostjo in iluzijo, posebej blizu pa so mu poetični junaki in junakinje, ki so krhki, nežni in se sprehajajo po robu razuma. V svoji diplomski nalogi sem analizirala tri drame Tennesseeja Williamsa, Stekleno menagerijo, Tramvaj poželenje in Igro za dve osebi. Vsa tri dela se osredotočajo na junakinje in junake, ki v realnem svetu ne morejo živeti in preživeti, zato se zatekajo v neko obliko norosti ali iluzije. Williamsovo delo je močno prežeto z avtobiografskimi motivi, zato sem temu v diplomskem delu tudi namenila obširno pozornost. S pomočjo teorije avtobiografije in psiholoških dognanj o duševnih motnjah sem podrobno raziskala življenje Tennesseeja Williamsa, obdobje, v katerem je ustvarjal, in dogodke, ki jih je kasneje prelil v svojo literaturo. Tako z gotovostjo lahko potrdim, da je bila večni navdih ženskih likov v Tennesseejevih dramah sestra Rose, delno pa tudi mati Edvina. Williamsa je zaznamoval tudi življenjski slog na ameriškem jugu Združenih držav Amerike, vse to pa najdemo tudi v njegovih delih. Avtobiografske elemente in elemente »norosti« tako predstavljam v pričujoči diplomski nalogi.
Ključne besede: Tennessee Williams, avtobiografija, norost, duševne motnje, drama, Steklena menagerija, Tramvaj poželenje, Igra za dve osebi
Objavljeno: 25.02.2014; Ogledov: 1043; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (868,21 KB)

6.
UPRIZORITVE WAGNERJEVIH DEL NA SLOVENSKEM
Neža Tement, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je najprej predstavljen splošen razvoj operne glasbe od svojih začetkov do časa skladatelja Richarda Wagnerja. Sledijo reforme, ki jih je skladatelj Richard Wagner uvedel s svojim načinom pisanja oper in tako močno zaznamoval svet operne glasbe. Za tem sledi vpogled v življenje skladatelja Richarda Wagnerja, nato pa podrobna obravnava skladateljeve zadnje opere Parsifal. Sledi pregled razvoja opernega gledališča na Slovenskem in podroben vpogled v postavitve Wagnerjevih oper na naših tleh. Na koncu sledi še obravnava predstave Parsifal na ljubljanskem odru v letu 1933 in uprizoritve, ki so se zgodile po tej operi vse do danes.
Ključne besede: OPERA, GLASBENA DRAMA, RICHARD WAGNER, PARSIFAL, RAZVOJ OPERE NA SLOVENSKEM, POSTAVITVE WAGNERJEVIH DEL NA SLOVENSKEM
Objavljeno: 14.05.2014; Ogledov: 652; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (655,25 KB)

7.
MARIJ KOGOJ SKOZI OPERO ČRNE MASKE
Tadeja Molan, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga v uvodu predstavi primarno družino Marija Kogoja, njegovo odraščanje, prva srečanja z glasbo v domačem kraju ter nadaljnja izobraževanja v Gorici, Ljubljani in kasneje na Dunaju. Pred osrednjim delom naloge je dokaj obširno opredeljena glasbena situacija na Slovenskem v začetku 20. stoletja. Bistveni del se nanaša na dramo Črne maske Leonida Nikolajeviča Andrejeva, na podlagi katere Kogoj napiše svojo mojstrovino, opero Črne maske. Poudarek je na analizi vsebine, uprizoritvah in uporabljenih kompozicijskih sredstvih ter pomenu opere za slovenski glasbeni prostor. Metodološki princip temelji na primarnih in sekundarnih virih. Med primarne sodi branje drame in ogled opere, sekundarni viri so namenjeni obširni analizi in sintezi.
Ključne besede: MARIJ KOGOJ, DRAMA ČRNE MASKE, GOJMIR KREK, NOVI AKORDI, TRENUTEK, EKSPRESIONIZEM, ARNOLD SCHÖNBERG, OPERA ČRNE MASKE, UROŠ LAJOVIC, REVIZIJA PARTITURE, EPK 2012 – MARIBOR.
Objavljeno: 09.10.2014; Ogledov: 1068; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (812,26 KB)

8.
9.
Dramsko delo Daneta Zajca
Silvija Borovnik, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek se pregledno ukvarja z dramskim opusom Daneta Zajca, ki se je v slovensko literarno zgodovino zapisal ne le kot odličen pesnik, temveč tudi kot dramatik. Drame, ki jih je sam avtor skromno poimenoval "igre", namreč dopolnjujejo in odražajo njegov pesniški svet, zaznamovan z odtujenostjo in nasnut ob ideji, da je človek osamelec, obremenjen s preteklo in polpreteklo zgodovino. Poezija v Zajčevi drami predstavlja samoumeven in izrazit umetniškidel, z njo pa vstopajo v dramski prostor in čas tudi mitske, sanjske in druge vzporedne resničnosti, s katerimi avtor nakazuje razpoke v času, še bolj pa v zgodovinskem spominu, ki da spriči totalitarizmov ne bi smel zbledeti.
Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, poetična drama
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 411; Prenosov: 19
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Groteska v dramah Dominika Smoleta
Silvija Borovnik, 1984, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: slovenska književnost, drama, Smole D.
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 346; Prenosov: 25
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici