| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv drže pisala na grafomotorične sposobnosti pri otrocih starih od 3 do 5 let : diplomsko delo
Gaja Mlakar, 2023, diplomsko delo

Opis: Jezik in opismenjevanje se razvijata pri majhnih otrocih prek njihovih interakcij. V predšolskem obdobju so grafomotorične dejavnosti zelo pomembne, saj otroci z njimi razvijajo svoje spretnosti, pomembne za razvoj pisanja in grafomotorike. V diplomski nalogi z naslovom Vpliv drže pisala na grafomotorične sposobnosti otrok, starih od 3 do 5 let, smo v uvodnih poglavjih, ki zajemajo teoretični del naloge, predstavili opismenjevanje, osnove pisanja, grafomotorične sposobnosti, razvoj grafomotorike, motnje pri razvoju grafomotorike, primerna pisala za razvoj grafomotorike in poglavje stranskost, kjer smo natančneje opisali levoročnost in desnoročnost. Namen empiričnega dela naloge je bil raziskati in ugotoviti razlike in podobnosti pri izvajanju različnih grafomotoričnih dejavnosti otrok, starih od 3 do 5 let, in kako drža pisala vpliva na grafomotorične sposobnosti otroka. Opazovanje je potekalo enkrat, podatke pa smo zbirali s kvalitativno tehniko. V tem delu smo si zastavili raziskovalna vprašanja in raziskovalne hipoteze, ki smo jih v sklepnem delu naloge tudi potrdili oz. ovrgli. Rezultati raziskave so pokazali, da je največ razlik vidnih pri drži pisala, in sicer v oprijemu pisala, podobnosti pa so bile opažene pri drži telesa otroka. Spoznali smo, da je vidna povezava med 1., 2. in 3. načrtovano dejavnostjo, saj so otroci skozi dejavnosti, ki so bile zastavljene od lažje k težji, nadgrajevali grafomotorične sposobnosti.
Ključne besede: Grafomotorika, drža pisala, drža telesa, pisanje, pisalo.
Objavljeno v DKUM: 30.03.2023; Ogledov: 519; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

2.
Vpliv levoročnosti na razvoj grafomotorike pri otrocih, starih od 4 do 6 let
Maša Hedl, 2020, diplomsko delo

Opis: Pisanje je ena od komunikacijskih sposobnosti, ki se začne razvijati že v predšolskem obdobju. Sprva se mora otrok naučiti in pridobiti ustrezna znanja pravilne drže telesa in pisala, same orientacije v prostoru in na formatu, ki ga uporablja. Kasneje pa te veščine uporabi. Da bi vzgojitelj kvalitetno sooblikoval proces, mora med drugimi biti pozoren tudi na stranskost otroka. Dominanca se pri otrocih navadno pokaže med tretjim in četrtim letom starosti. Sama stranskost nikakor ni vzrok za slabšo učno zmožnost ali uspešnost otroka. V teoretičnem delu smo se osredotočili na opismenjevanje kot proces, na osnove pisanja, razvoj fine in grobe motorike. Eno poglavje pa smo namenili tudi grafomotoričnim spretnostim, razvoju grafomotorike in motnjam v razvoju grafomotorike. Posebno pozornost pa smo namenili v poglavju stranskost, kjer smo podrobneje predstavili desnoročnost, levoročnost ter tudi ambilateralnost. V empiričnem delu pa so predstavljeni in interpretirani rezultati opazovanja posameznega otroka. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali levoročnost vpliva na razvoj ter kakovost pismenosti pri predšolskih otrokih. Ter ali imajo levoročni otroci enako možnosti za napredovanje ob enakih pogojih. Podatke smo zbrali s kvantitativno tehniko, in sicer opazovanjem. Opazovanje je potekalo enkrat, opazovali pa smo pravilno telesno držo in držo pisala, ter število odklonov pri napisani navpični, ravni črti. Ugotovili smo, da imajo levični otroci enake možnosti ob enakih pogojih za napredovanje ter, da levoročnost ne vpliva na kakovost pismenosti pri predšoslkih otrokih.
Ključne besede: pisanje, opismenjevanje, levoročnost, drža telesa, drža pisala
Objavljeno v DKUM: 21.01.2021; Ogledov: 1157; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (851,31 KB)

3.
Individualni napredek v določenih osnovah pisanja
Sandra Dervarič, 2017, diplomsko delo

Opis: Opismenjevanje je proces, s katerim se enkrat v življenju sreča vsak človek. Največkrat se s tem sreča človek v predšolskem obdobju, pred vstopom v šolo pa pride do formalne pismenosti. Prvi motivatorji in spodbudniki otroka v procesu opismenjevanja so vsekakor starši oz. skrbniki. Otrok jih opazuje in vpija, kot goba. Prav tako tudi v vrtcu vzgojiteljice z različnimi vajami in igrami spodbujajo te sposobnosti. Zato sem se v diplomski nalogi želela prepričati, ali predvaje po vzoru metode montessori vplivajo na predpisalne spretnosti. V teoretičnem delu smo predstavili področje motorike in grafomotorike. Predstavili smo pojem osnove pisanja, kjer smo omenili pravilno držo telesa pri pisanju. V empiričnem delu nas je zanimalo, ali predvaje po vzoru metode montessori vplivajo na individualni napredek v določenih osnovah pisanja. Izvedeno je bilo testiranje v obdobju dveh mesecev. Otroke smo ocenili glede na sposobnosti risanja kroga, romba, vodoravnih in navpičnih črt, in to na začetku in na koncu testiranja.
Ključne besede: opismenjevanje, pisanje, osnove pisanja, vaje po metodi montessori, drža pisala
Objavljeno v DKUM: 29.01.2018; Ogledov: 1395; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici