| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Upravnopravni vidiki prebivanja tujcev v Republiki Sloveniji
Špela Gorišek, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Upravnopravni vidiki prebivanja tujcev v Republiki Sloveniji je obravnavano zakonito prebivanje tujcev v Sloveniji, kot članici Evropske unije, na podlagi izdanih dovoljenj za prebivanje. Zakon o tujcih vsebuje določene direktive, sklepe in uredbe Evropske unije, katere je morala Slovenija povzeti v svojo zakonodajo, ko je postala članica Evropske unije. Poudarek je na vsebinskem delu zakona,v ospredje pa so postavljeni predvsemdržavljani tretjih držav oz. državljani držav nekdanje Jugoslavije, katerih delež je v Sloveniji vseskozi in še vedno prevladujoč. Za boljši prikaz dejanskih razmer je, poleg prikazanih nekaterih primerov iz prakse, predstavljen tudi intervju s tujcem, bosanskim državljanom, ki je prispel v Slovenijo v želji po boljšem življenju in da omogoči svoji družini človeka vredno eksistenco, predvsem otrokom pogoje za boljšo izobrazbo. Na drugi strani pa je predstavnik slovenskega podjetja, ki se ukvarja s prevozom blaga v cestnem prometu, podal svojo izkušnjo v zvezi z zaposlovanjem tujcev. Število izdanih dovoljenj za prebivanje po podatkih Ministrstva za notranje zadeve (kot tudi po podatkih Upravne enote Velenje znotraj le tega) zadnja leta upada, predvsem zaradi gospodarske krize in posledično temu manjšega števila izdanih delovnih dovoljenj, kar je razvidno iz letnih poročil Zavoda RS za zaposlovanje.
Ključne besede: tujec, vizum, dovoljenje za prebivanje, delovno dovoljenje, schengenski informacijski sistem, država članica EU, tretja država
Objavljeno v DKUM: 23.08.2017; Ogledov: 1314; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

2.
Preprečevanje izkoriščanja dovoljenj za prebivanje in socialnih transferjev s strani tujcev
Mitja Kaučič, 2016, diplomsko delo

Opis: Veliko je povedanega in napisanega o tako imenovani migrantski krizi, ki je dosegla tudi Slovenijo v letu 2015. Ko spremljamo to krizo kot opazovalci in vidimo vse te ljudi, ki so zapustili svoje domove z upanjem, da bodo nekje imeli boljšo prihodnost, nas preplavijo različni občutki: zanimanje, sočutje, pripravljenost na pomoč, hkrati pa tudi strah pred negotovo prihodnostjo. Včasih pomislimo: že za nas ni dela, kaj bo pa sedaj. Ljudje se selimo že od nekdaj. Razlogi so različni: vojne, naravne katastrofe ali zgolj ekonomske narave. V našem delu bo obravnavana skupina tujcev, ki niso državljani EU in običajno za vstop na območje EU potrebujejo vizum. Če pa ta skupina ljudi želi opravljati delo ali prebivati na območju EU, pa potrebujejo delovno dovoljenje in dovoljenje za prebivanje, ki ga pridobijo pod določenimi pogoji, za določen namen. Včasih prosilci ne izpolnjujejo pogojev za pridobitev omenjenih dovoljenj in jih ne bi pridobili, če ne bi pristojnim organom predstavili okoliščin, ki niso dejanske in pravilne. V takšnih okoliščinah so podani pogoji za sum zlorabe pri pridobivanju potrebnih delovnih in bivalnih dovoljenj. Pri preiskovanju zlorab se večkrat ugotovi, da je bilo dovoljenje za prebivanje izdano v nasprotju z namenom, zaradi katerega je prosilec zaprosil za pridobitev dovoljenja za prebivanje. Druga oblika zlorab, ki bo predstavljena, je izkoriščanje socialno varstvenih transferjev na osnovi pridobljenega dovoljenja za prebivanje. Zgodi se, da pristojni organi zaznajo zlorabe, vendar so zaradi neurejene in pomanjkljive zakonodaje, pomanjkanja ustreznih evidenc, pomanjkanja sodelovanja med samimi organi srečujejo z velikimi težavami pri preiskovanju in preprečevanju tovrstnih zlorab. Težko je pričakovati, da bodo pristojni organi preprečili in odkrili prav vsak primer zlorab, ampak z vsakim primerom zlorab pri pridobljenem dovoljenju za prebivanje nastane določena škoda. Največkrat je ta oblika škode ekonomska škoda, kot je to npr. neupravičeno izplačevanje otroškega dodatka, neupravičeno uveljavljanje zdravstvenih storitev itd. So pa takšni primeri zlorab povezani tudi s storitvijo različnih kaznivih dejanj, kar pa predstavlja večjo nevarnost za pravni red države. Pomembno je, da država pravočasno odreagira na primere takšnih zlorab. Predvsem vlada in zakonodajalec morata sprejeti primerne ukrepe, kot so sprejem novih zakonov ali sprememba že obstoječe v smislu preprečevanja omenjenih zlorab, ustanovitev pristojnih organov, ki bi lahko s svojim znanjem, izkušnjami in drugimi viri bili učinkoviti pri preiskovanju in preprečevanju zlorab pri pridobivanju dovoljenj za prebivanje s stani tujcev. V Sloveniji imamo veliko različnih služb, ki se ukvarjajo z omenjeno problematiko, vendar vsaka v okviru svojega področja. Bolje bi bilo, če bi vso to znanje, izkušnje, vire združili v enoten organ – imigracijsko policijo, kot je to primer v nekaterih državah v tujini.
Ključne besede: tujci, dovoljenje za prebivanje, zlorabe, izkoriščanje socialnih transferjev, ukrepi in preprečevanje zlorab, imigracijska policija.
Objavljeno v DKUM: 20.05.2016; Ogledov: 1480; Prenosov: 241
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

3.
UPRAVLJANJE ČLOVEŠKIH VIROV V JAPONSKI RESTAVRACIJI MIYABI J&M RIBIČ, d.o.o.
Rok Ribič, 2013, diplomsko delo

Opis: V času ko traja gospodarska kriza, se je v podjetju J&M RIBIČ, d.o.o., pokazala potreba, da dejavnost razširi še na gostinsko ponudbo. Projekt japonska restavracija MIYABI je v podjetju tekel že vrsto let, in sicer vse od prvega obiska Japonske. Zaradi krize so propadli številni naročniki, mnogi so pričeli iskati »rezerve« pri stroških računovodskih storitev. Zaradi neurejenih razmer na trgu ponudbe in povpraševanja po računovodskih storitvah, ki jih beležimo vse od začetka poslovanja, se je položaj družbe, ki želi svoje poslanstvo »brezkompromisno osebnostno naravnana uslužnost« razvijati na visoko razviti strokovnosti in ob doslednem spoštovanju univerzalnih vrednot za pošteno plačilo, poslabšal. Izvajalci storitev, ki se zavedajo svoje odgovornosti in skrbijo za razvoj stroke in za dosledno spoštovanje strokovnih in etičnih standardov, so v neprimerljivem položaju v primerjavi z nelojalno konkurenco, ki jo povzročata siva ekonomija in neizobraženost naročnikov storitev, ki še niso sposobni razlikovati ponudbe kvalitetnih in strokovno neoporečnih storitev od poceni in nekvalitetnih in nestrokovnih rešitev. Po skrbnem premisleku je bil v letu 2011 sprejet poslovni načrt in konec leta začeta investicija v zagotavljanje prostorskih in tehnoloških rešitev za japonsko restavracijo. Investicija je bila zaključena v izjemno kratkem obdobju. Restavracija je pričela poslovati v juliju 2012. Po uspešno zaključenem gradbenem delu projekta in uspešni predstavitvi nove dejavnosti na Festivalu Lent 2012 je podjetje prišlo do skrb zbujajočega spoznanja o značilnostih trga delovne sile v gostinski dejavnosti: • izredno nizka motivacija za sklenitev pogodbe o zaposlitvi, • izredno visoka fluktuacija, • izjemno nizka stopnja pripadnosti svojemu poklicu, • izredno nizka stopnja ponosa pri opravljanju poklica kuharja ali natakarja, • pomanjkanje kvalitetnih, strokovnih delavcev v gostinstvu. Zato podjetje samo vzgaja kader in zaposluje mlade kandidate brez praktičnih izkušenj za določen čas. Podjetje vzgaja kader s pomočjo zunanjih sodelavcev, kot so predstavniki japonskega veleposlaništva v Sloveniji, naši družinski prijatelji, z raznimi seminarji in sestanki s slovenskimi izobraževalnimi ustanovami (srednja in višja gostinska šola v Mariboru). Največjo veljavo pri vzgajanju pa daje podjetje tujemu strokovnemu kadru iz Japonske, ki je neposredno zadolženo za učenje o japonski kuhinji, kulinariki, disciplini in kulturi. Ugotavljam, da je za podlago za določanje parametrov za izbor kadrov treba črpati iz dveh vidikov: • iz zastavljene vizije in ciljev, ki jih želi v restavracija doseči, in • iz ekonomskih parametrov na osnovi računovodskega načrtovanja in analiziranja. Za zaposlene v restavraciji je zelo pomembno, da ustvarimo pozitivno vzdušje, ki jih bo stimuliralo in motiviralo za učinkovitejše opravljanje dela in za osebnostni razvoj. To lahko dosežemo le, če upoštevamo: • možnost uporabe znanja, možnost učenja in strokovne rasti, zanimivost dela, • možnost odločanja o tem, kaj in kako bo delavec delal, samostojno razporejanje delovnega časa, vključenost v odločanje o splošnejših vprašanjih dela in organizacije; • plačo, dodatke in ugodnosti, • ohlapen nadzor, dajanje priznanj in pohval ter izrekanje pripomb in graj, usmerjenost vodij k ljudem ali v delovne naloge, skrb za nemoten potek dela, • dobro delovno vzdušje, skupinski duh, razreševanje sporov, sproščeno komunikacijo med sodelavci, nadrejenimi in podrejenimi in • varnost pred poškodbami in obolenji, odpravljanje motečih dejavnikov fizičnega delovnega okolja, kot so vlaga, neugodna temperatura, prah in hrup.
Ključne besede: upravljanje človeških virov, pravilnik o organizaciji in sistemizaciji delovnih mest, pravilnik o delovnih razmerjih, pravilnik o plačah, delovno dovoljenje, dovoljenje za prebivanje, management kadrovskih virov, EURES, stimulacija in nagrajevanje
Objavljeno v DKUM: 05.09.2013; Ogledov: 2312; Prenosov: 76
URL Povezava na celotno besedilo

4.
FIKTIVNOST DRUŽB Z OMEJENO ODGOVORNOSTJO V LASTI TUJCEV
Romana Andlovic Zgonc, 2011, diplomsko delo

Opis: Človekove migracije obstajajo, odkar obstaja človeštvo. Slab gospodarski položaj tretjih držav v povojnem obdobju, iz tega izhajajoča brezposelnost, velika siromašnost ter zaton določenih slojev družbe v globlji socialni prepad silijo ljudi v migracijo – z željo po boljšem življenju. Tudi razlogi za migracije ostajajo skozi vsa obdobja enaki, povezani z delom in družino. Republika Slovenija je dokaj odprta država glede dostopa do trga delovne sile in združitve družin, vendar kaže konservativnost v zavračanju polne vključitve tujcev oz. priseljencev v družbo, v kateri živijo. Smo narod družbenih predsodkov, v želji po ohranitvi lastne kulture in jezika. V diplomskem delu je predstavljen pojem »družba z omejeno odgovornostjo« kot gospodarska subjektiviteta, s skupkom statusno pravnih značilnosti. Registracija družbe z omejeno odgovornostjo v Republiki Sloveniji predstavlja prvi korak k pridobitvi dovoljenja za prebivanje tujca v Republiki Sloveniji oz. njegovi migraciji, kar je nadalje prikazano v diplomski nalogi. Ker tujec ni fizično prisoten v naši državi, celoten postopek izpelje njegov pooblaščenec ali zastopnik. Funkcija tujca v družbi z omejeno odgovornostjo ponazarja pogoj pridobitve delovnega dovoljenja. V diplomski nalogi so obravnavani in ponazorjeni ključni dejavniki, ki naj bi ponazarjali fiktivnost družb, katerih lastniki so tujci. Danes, v času splošne gospodarske krize v državi, število zaposlenih tujcev naglo upada, čemur botrujejo stečajni postopki družb zaradi insolventnosti. Posledično so zabeležene migracije tujcev v schengenski prostor. Republika Slovenija je polnopravna članica schengenskega območja od 1. 9. 2007. Schengensko območje je nastalo iz ekonomske potrebe po odstranitvi mejnih ovir pri transportu, trgovini in pretoku delovne sile. Zavedati se moramo, da so ti tujci pretežno osebe z nizko stopnjo izobrazbe, s tradicijo ukoreninjenega doslednega monoteizma islama in zato slabše prilagodljivi okolju, hkrati pa so prevzeti z željo o boljšem življenju in večjem zaslužku. Na področju ravnanja z družbo bi tujec kot lastnik družbe v Republiki Sloveniji moral postopati v skladu s slovensko zakonodajo, sicer prihaja le do odtekanja kapitala iz države.
Ključne besede: družba z omejeno odgovornostjo, zaposlovanje tujca, delovno dovoljenje, dovoljenje za prebivanje, fiktivna družba
Objavljeno v DKUM: 09.03.2012; Ogledov: 1968; Prenosov: 244
.pdf Celotno besedilo (334,90 KB)

5.
6.
ZAPOSLOVANJE TUJCEV V PODJETJU REGIUS D.O.O.
Andreja Ferčec, 2011, diplomsko delo

Opis: Temeljni problem v današnjem času je povpraševanje po določenih kadrih, med katerimi bi še posebej izpostavila poklic varilca in ključavničarja. Ugotavljamo, da se vse manj otrok odloča za ta dva poklica in zato moramo iskati kader v drugih državah, kar je prioriteta podjetja Regius d.o.o., za katerega je značilno, da delavcem iz tujine priskrbimo vso potrebno dokumentacijo, nato jih zaposlimo. Kot naslednja možnost, ki se je poslužuje podjetje, je posredovanje teh delavcev drugim podjetjem. Težava, ki se pojavlja pri tem procesu iskanja in zaposlovanja delavcev je v tem, da so postopki za pridobitev delovnega dovoljenja dolgotrajni in zahtevajo preveč dokumentacije. Ugotavljamo, da bi z uvedbo elektronskega povezovanja podatkov skrajšali čas za pridobitev delovnih dovoljenj, zmanjšali pa bi se tudi ostali stroški, ki pri tem nastanejo.
Ključne besede: zaposlovanje tujcev, delovna dovoljenja, dovoljenje za prebivanje, Regius d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 06.09.2011; Ogledov: 3818; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (775,45 KB)

7.
Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici