1. Varnost pri izvajanju izrednih prevozov v cestnem prometuDavid Kozinc, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Kadar govorimo o izrednih prevozih, govorimo o prevozih z transportnimi vozili, ki skupaj ali brez tovora prekoračijo z zakonom določene skupne dimenzije, osne obtežbe oz. skupno maso. Za izvajanje izrednega prevoza je potrebno dovoljenje, katerega se pridobi na pristojnem ministrstvu. V dovoljenju je potem določeno ali potrebuje oz. koliko spremljevalnih vozil potrebuje in ali potrebuje policijsko spremstvo. Kot že samo ime »izredni prevoz« pove, gre tukaj za večje prevoze, kateri naletijo na veliko varnostnih ovir (kot so npr.: slabi odzivi ostalih prometnih udeležencev, slaba infrastruktura, slabo zavarovan tovor, itd…), kar otežuje izvajanje takšnih prevozov. Glede na to, da so si tovori med seboj zelo različni, razlikujemo tudi veliko različnih prikolic, katere se uporabljajo za takšne prevoze, prav tako se tudi uporabljajo različni vlačilci. Vendar večji kot so izredni prevozi, težje je izvajanje, saj so prostorsko zelo omejeni. Ključne besede: izredni prevoz, spremstvo izrednega prevoza, dovoljenje za izvajanje izrednega prevoza, policijsko spremstvo, specialne prikolice Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 1054; Prenosov: 109 Celotno besedilo (2,20 MB) |
2. |
3. Primerjava pridobitve dovoljenj za izredne prevoze v štirih državahMojca Ploj, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na izredne cestne prevoze. Namen je bil zbrati podatke, vezane na pridobitev ustreznih dovoljenj za izredne prevoze štirih držav, ter jih primerjati med seboj. S časovnega vidika dobljenega dovoljenja smo primerjali, kakšne so zahteve za pridobitev, ter proučili splošno zakonodajo vseh držav.
V osnovi delimo transport na klasični in izredni prevoz. Klasični prevoz pomeni nekaj klasičnega, vsakdanjega, "normalnega". Ta prevoz s svojim tovorom ne presega dovoljenih mas in dimenzij. Izredni prevoz je prevoz, pri katerem nam že samo ime pove, da gre za nekaj izrednega, "nenormalnega". Gre za prevoz, ki s svojim tovorom presega dovoljene mase in dimenzije. Načrtovanje takšnega prevoza je dolgo in zahteva veliko znanja ter izkušenj. Za izvedbo takega prevoza je treba pridobiti dovoljenje za izredni prevoz. Ko govorimo o izrednem prevozu, so to največkrat razne konstrukcije, ladijski deli, električni transformatorji, trupi ali krila letal ali mobilne hiške. Ključne besede: izredni prevoz, dovoljenje za izredni prevoz, zakonodaja. Objavljeno v DKUM: 21.01.2015; Ogledov: 1420; Prenosov: 240 Celotno besedilo (4,03 MB) |
4. LOGISTIČNO ORGANIZIRANJE IZREDNIH CESTNIH PREVOZOV V SLOVENIJISonja Paternoster, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se bomo posvetili področju transportne logistike. Poudarek bo na izrednih cestnih prevozih v Sloveniji. V prvem delu bomo preučili Slovensko zakonodajo, opisali temeljne pojme in jih razložili. Teoretično bomo izpeljali celotno organizacijo izrednega prevoza od kontakta stranke do uspešno izvedenega prevoza izrednega tovora. Poudarili bomo tiste stvari, na katere moramo biti še posebej pozorni pri organizaciji izrednih prevozov. To so razna usposabljanja za spremljevalce, skupna masa in osne obremenitve pri prevozu, dovoljenja za izredni prevoz,stroške in drugo.
V drugem delu pa bomo teorijo uporabili v praksi in sicer bomo izvedli realen primer organizacije izrednega transporta, vključno z dovoljenji, vozili za spremstvo in statično presojo stabilnosti premostitvenih objektov. Za konec pa bomo povprašali slovenske prevoznike (katerih ne bomo imenovani), kaj jim pri izvajanju izrednih prevozov povzroča največ problemov in kako bi lahko to rešili. Ključne besede: izredni tovor, dovoljenje za izredni prevoz, transportna sredstva, transportna logistika, spremstvo. Objavljeno v DKUM: 16.10.2011; Ogledov: 2472; Prenosov: 335 Celotno besedilo (3,65 MB) |
5. PROMETNO INŽENIRSKA OBRAVNAVA CESTNIH IZREDNIH PREVOZOVMatej Horvat, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena osnovna zakonodaja, katera ureja področje izrednih prevozov in hkrati določa znanja, katera mora imeti spremljevalno osebje, da lahko organizira in izvede tovrsten prevoz. Prikazan je postopek pridobitve dovoljenja za izredni prevoz, kakor tudi pravice in odgovornosti spremljevalnega osebja. Predstavljena je pravilna označitev vozil in osebja, ter opreme za spremljanje, kakor tudi komunikacija, katera je ključnega pomena pri izvedbi izrednih prevozov.
Vemo, da pri načrtovanju cestnih izrednih prevozov pogosto pride do zastojev oz. ozkih grl. Eno izmed ovir predstavljajo mejni prehodi Evropske Unije. V diplomskem delu je predstavljeno nekaj poenostavljenih carinskih postopkov, kateri pripomorejo k čim hitrejšemu prečkanju mejnega prehoda in s tem čim manjši izgubi časa zaradi carinskih formalnosti.
Predstavljeno pa je tudi eno od vodilnih podjetij v tem segmentu, katerega osnovna prednost je v razgibanem voznem parku, kljub velikosti podjetja pa je še zmeraj dovolj prilagodljivo glede na potrebe in zahteve trga. Ključne besede: izredni prevoz, tranzitne smeri za izredne prevoze v Sloveniji, carinski postopki, dovoljenje za izredne prevoze, metode spremljanja izrednih prevozov, vozila za spremstvo in njihova označitev, komunikacija v izrednih prevozih Objavljeno v DKUM: 19.08.2010; Ogledov: 3387; Prenosov: 394 Celotno besedilo (6,77 MB) |
6. |