1. Pogoji za uvedbo paketnih dostav z droni v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaDoroteja Šoš, 2023, diplomsko delo Opis: Dandanes logistična podjetja ne iščejo le rešitev, ki bi znižala stroške dostave, ampak iščejo tudi takšne rešitve, ki bi omogočile hitrejšo, varnejšo in predvsem okolju prijaznejšo dostavo. To velja še posebej v zadnji milji dostave, kjer so stroški in onesnaževanje okolja visoki, obenem pa je to tudi najzamudnejši del transporta. Ena od možnih rešitev so brezpilotna letala oz. droni, ki so bili uporabljeni predvsem v vojaške, humanitarne in gradbene namene, sedaj pa se njihova uporaba širi tudi v logistiko in transport. Droni predstavljajo alternativno rešitev za dostavo medicinskih pripomočkov in vzorcev, dostavo manjših in lažjih paketov, pomoč pri oskrbi ladij ter ponekod tudi rešitev za dostavo hrane in pijače. V svoji diplomski nalogi smo ocenili uporabnost dronov pri paketni dostavi v zadnji milji, raziskali in opisali smo pogoje za kakovostno paketno dostavo ter ocenili možnost implementacije te tehnologije v slovenskem okolju. Ključne besede: droni, brezpilotni letalniki, zadnja milja dostave, dostava z droni v Sloveniji, paketna dostava Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 425; Prenosov: 28 Celotno besedilo (2,11 MB) |
2. Zagotavljanje dostave tovora na dogovorjen termin : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaPatricija Fijavž, 2022, diplomsko delo Opis: Za uspešnost transportne dejavnosti je pomembno dobro sodelovanje med vsemi sodelujočimi členi transportne verige. Velik pomen predstavlja transportno podjetje, od katerega je odvisno, če bo tovor prišel do končne stranke pravočasno in če bo le ta v takšnem stanju, kot je odšel iz naklada; če povzamemo, je prevoznik odgovoren za varen in pravočasen transport. V našem delu smo se osredotočili na izbrano transportno podjetje, pri katerem smo izpostavili tri probleme, ki se pojavijo pri transportu tovora po cesti in pri katerih je pravočasna dostava lahko onemogočena. Izpostavili smo nesrečo pri nakladu, naravno nesrečo in krajo tovora. V teoretičnem delu smo opisali tovor, kjer smo zajeli tudi pritrjevanje tovora in kosovni tovor. Povzeli smo zakonodaje, ki urejajo prevoz tovora v cestnem prometu. Opisali smo potrebno dokumentacijo, delo voznika, delo disponenta, delo upravljalca prevozov in časovni okvir prevoznikove odgovornosti ter tveganja in nesreče v cestnem prometu, kjer smo v podpoglavju povzeli še reševanje kritja stroškov in zahteve pri iskanju izvora škode. V analizi obstoječega stanja smo opisali celoten proces od prejetega naročila do zaključenega transporta z vsemi zapleti, ki so se že pripetili v našem izbranem podjetju. Izdelali smo statistiko škod v izbranem podjetju za leto 2021 in podrobno opisali takratni vozni park podjetja.
Analizirali smo celoten postopek nastanka škod, pri primeru nesreče na nakladu smo ugotovili, da je škoda nastala zaradi nepravilnega reagiranja voznika in neupoštevanja delavcev na nakladalnem mestu. V drugem primeru smo opisali primer naravne nesreče, kjer smo ugotovili, da se voznik naravni nesreči ni mogel izogniti. Kot zadnji primer pa smo podali krajo tovora, pri kateri smo predlagali, da voznik vedno, ko ni prisoten pri nakladu, o tem obvesti disponenta, ki bo posredoval informacijo svojemu naročniku in preveril zakaj voznik ni smel biti prisoten, saj menimo, da bi slednje lahko bil razlog za kasnejšo krajo tovora nekaj kilometrov vstran na nevarovanem parkirnem mestu. Predlagamo prav tako, da vozniki, če je to le mogoče uporabljajo varovana parkirna mesta in lastne plombe. Zaključili smo s sklepom, da do zamud na dogovorjen termin prihaja iz različnih razlogov. Ugotovili smo, da nesreč in posledično zamud ne moremo čisto izničiti, lahko pa jih ob upoštevanju predlogov zmanjšamo. Ključne besede: transport tovora, cestni promet, zagotavljanje dostave, časovni okvir, voznik Objavljeno v DKUM: 11.01.2023; Ogledov: 520; Prenosov: 0 Celotno besedilo (2,25 MB) |
3. Optimizacija paketne dostave v MariboruMiha Kamplet, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava optimizacijo paketne dostave v mestni občini Maribor. V
današnjih časih se vedno več ljudi odloča za nakupe izdelkov preko spleta, saj s tem
prihranijo čas, ki bi ga porabili za odhod v trgovino. Izdelki na spletu so v tem času že
cenovno tako ugodni ter dostava v večini primerov brezplačna, da se ljudem odhod v
trgovino stroškovno ne izide. Podjetja, ki se ukvarjajo z dostavo paketov, iz leta v leto
beležijo naraščanje števila paketov. Podjetja zaradi optimizacije veliko privarčujejo pri
porabi goriva ter času, katerega paketni dostavljavec na dostavnem okraju nima veliko,
saj so časovna okna zelo ozka. Veliko podjetij se odloča za optimizacijo s pomočjo
različnih platform in programov, ki so plačljivi ali pa prosto dostopni. Mi smo se
osredotočili na dostavo paketov v Mariboru ter si izbrali podjetje Pošta Slovenije, s
katerim smo optimizirali dostavne poti s pomočjo programa Map&Guide. Skozi
optimizacijo smo ugotovili kritične točke ter probleme, ki se pojavljajo na terenu. V
nalogi smo optimizirali obhodne rede paketnih dostavljavcev ter tako skrajšali obhodni
red. Ključne besede: paketi, distribucija paketov, dostava paketov, optimizacija dostave, Pošta Slovenije Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 494; Prenosov: 47 Celotno besedilo (6,66 MB) |
4. Primerjava ponudnikov paketnih storitev v SlovenijiNataša Marić, 2021, magistrsko delo Opis: V času nastanka magistrske naloge so ljudje vse pogosteje uporabljali storitve kurirskih služb. Trend naraščanja uporabe tovrstnih storitev je pogojen z razmerami, povezanimi s pandemijo koronavirusa. V času pandemije so bile številne trgovine zaprte za daljši ali krajši čas. Kurirske službe so morale kljub povečanemu številu paketov zagotavljati kvalitetno storitev dostave paketov. Z namenom, da bi analizirali kvaliteto dostave paketov, smo preko več kurirskih služb iz Celja v Boštanj poslali paket z lomljivo vsebino. Paket je vseboval steklo, zato je bilo z njim še posebej skrbno ravnati. V začetno analizo smo vključili 12 podjetij, ki delujejo v Sloveniji, glede na izbrane kriterije in pogoje pa smo paket poslali s šestimi. Z dvema podjetjema smo morali ponoviti poskus, saj je bil prvi poskus dostave neuspešen. Analizirali smo proces dostave od naročila za prevzem paketa vse do prejema paketa na naslovnikovi strani. Glavni kriteriji so bili: čas prevzema in dostave paketa ter cena storitve. Vsi paketi so prispeli na cilj nepoškodovani, kljub temu lahko trdimo, da je le Pošta Slovenije v celoti izpolnila pričakovanja. Ključne besede: dostava paketa, kurirska služba, pazljivo ravnanje, proces dostave pošiljke Objavljeno v DKUM: 21.12.2021; Ogledov: 1068; Prenosov: 98 Celotno besedilo (4,02 MB) |
5. Mednarodna pristojnost v pogodbah o prodaji blaga in opravljanju storitevMarko Garmut, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga preučuje mednarodno pristojnost v pogodbenih zadevah, še posebej pa se osredotoča na točko b) prvega odstavka 7. člena Uredbe 1215/2012, ki določa mednarodno pristojnost v pogodbah o prodaji blaga in opravljanju storitev. Glede na kompleksnost te specialne pristojnosti, je pomembna natančna opredelitev pojmov, saj je od pravilne določitve mednarodne pristojnosti lahko odvisna tudi rešitev konkretnega spora. Sodišče EU se je v postopkih predhodnega odločanja ukvarjalo s številnimi zadevami povezanimi z mednarodno pristojnostjo v pogodbenih zadevah, vendar še vedno obstajajo sporna vprašanja. V zvezi z zahtevkom za izročitev blaga sem ugotovil, da je izključena uporaba prvega odstavka 7. člena Uredbe 1215/2012. V pogodbah o prodaji blaga se kolizijska pravila ne morejo uporabiti, saj takšna rešitev ni v skladu s ciljem in sistemom omenjene uredbe. Mednarodna pristojnost v pogodbenih razmerjih predstavlja tudi izjemo od splošne pristojnosti in te je potrebno razlagati ozko, zato je bolje, da se za ta primer pristojnost utemelji na podlagi splošne pristojnosti, določene v 4. členu Uredbe 1215/2012 ali pa na podlagi tihe privolitve, določene v 26. členu omenjene uredbe. Prav tako Sodišče EU ni podalo odgovora na vprašanje, ali se lahko uporabijo pravila točke a) prvega odstavka 7. člena Uredbe 1215/2012, v primeru kraja dostave blaga v tretji državi, če se zahtevek glasi na plačilo kupnine, ki jo je treba plačati v državi članici EU. V tem primeru je pomembna točka c) prvega odstavka 7. člena Uredbe 1215/2012, po kateri se celotno razmerje presoja po točki a), ki določa mednarodno pristojnost glede na posamezni zahtevek in ne v skladu s krajem izpolnitve karakteristične obveznosti. Smisel te rešitve je, da se sploh lahko uporabi prvi odstavek 7. člena Uredbe 1215/2012, saj je podana tesna navezna okoliščina med krajem in plačilom kupnine. Tako bi zadevno sodišče učinkoviteje in bolj ekonomično odločalo o zadevi, ker bi odločalo v kraju predvidenega plačila kupnine. Potrebno je upoštevati tudi povezanost pogodb o prodaji blaga in pogodb o opravljanju storitev. Ta pravila imajo namreč isto zgodovino nastajanja, sledijo istemu cilju in imajo enak položaj v sistematiki Uredbe 1215/2012. Torej bodo rešitve uporabljene za eno vrsto pogodbe, enake tudi za drugo, razen kadar sama narava pogodb tega ne dopušča. Ključne besede: Uredba 1215/2012, mednarodna pristojnost, pogodbena razmerja, blago, storitve, kraj dostave blaga, kraj opravljanja storitev, Sodišče EU, sodna praksa. Objavljeno v DKUM: 22.11.2018; Ogledov: 1561; Prenosov: 196 Celotno besedilo (955,64 KB) |
6. Analiza dostavnega sistema v izbranem podjetjuSnežana Lamper, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Cilj vsakega proizvodnega podjetja, ki želi biti konkurenčno na trgu, je zmanjševati stroške. V tem diplomskem delu bomo predstavili stroške transporta in način dostave. Ker podjetje, ki ga obravnavamo v diplomski nalogi, spada med večja podjetja, so posledično tudi stroški nabave in dostave materialov višji. Z izvedbo analize dostavnega sistema želimo doseči zmanjševanje stroškov dostav in na ta način podjetju ustvariti prihranek. Na podlagi analize trenutnih dostav, ki potekajo v podjetju, bomo skušali najti rešitve, ki bodo ugodne za podjetje in bodo prispevale k zmanjševanju stroškov dostav.
V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge bomo predstavili delovno okolje, v katerem bomo v nadaljevanju reševali problem stroškov dostave. Predstavili bomo oskrbovalno verigo in njene člene, logistične stroške in stroške dostav. V drugem delu bomo predstavili okolje podjetja ter analizirali trenutne dostave, ki potekajo v podjetju. Te povzročajo transportne in dostavne stroške, ki jih želimo na podlagi analize zmanjšati. V nadaljevanju želimo predstaviti trenutne ugotovitve in poiskati rešitve za optimizacijo obstoječega sistema. V zadnjem delu diplomske naloge pa želimo predstaviti rešitve za zmanjševanje stroškov dostav in predlagati pogoje za uvedbo. Ključne besede: Stroški transporta, načini dostave, veliko podjetje, analiza dostave, optimizacija obstoječega sistema Objavljeno v DKUM: 08.06.2017; Ogledov: 1402; Prenosov: 115 Celotno besedilo (1,32 MB) |
7. Reorganizacija distribucijskega centra Maribor in Celje podjetja Intereuropa d.d.Melanie Trčalek, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Predmet našega raziskovanja sta distribucijska centra podjetja Intereuropa d. d., ki sta locirana v Mariboru in Celju. S pomočjo pridobljenih podatkov od podjetja Intereuropa d. d. smo opravili številne analize, s pomočjo katerih smo ugotavljali, ali je potrebna reorganizacija katerega izmed distribucijskih centrov z namenom zmanjšanja stroškov podjetja Intereuropa d. d. Reorganizacija je predvsem mišljena v smislu, ali je za podjetje bolj ugodno kateri izmed dveh distribucijskih centrov ukiniti ali obdržati obstoječe stanje. Tako smo v prvem delu naloge opredelili teoretične osnove, kjer smo ugotovili, da so distribucijski centri zelo pomemben člen v preskrbnih verigah, saj zagotavljajo delovanje distribucijske logistike. Njihova vloga je pomembna pri dobavi, saj preskrbne verige postajajo skladno z globalizacijo trga in kompleksnostjo končnih izdelkov vedno bolj kompleksne. V drugem delu naloge je potekala raziskava in številne analize poslovanja distribucijskega centra v Mariboru in v Celju. S pomočjo raziskave in rezultati analiz smo ovrgli obe naši zastavljeni tezi, kajti ugotovili smo, da oba distribucijska centra poslujeta negativno. Glede na negativne rezultate poslovanja obeh centrov smo mnenja, da so potrebni določeni ukrepi za zmanjševanje stroškov v obeh distribucijskih centrih. Zagotovo rešitev ni reorganizacija, kot smo si jo zamislili v naši nalogi, ampak so potrebne manjše spremembe, kot so boljša izkoriščenost skladiščnih prostorov in boljša razporeditev že zaposlenih delavcev glede na obseg dela. Ključne besede: Distribucijski center, logistika, strošek dostave, strošek prevzema, gospodarska kriza Objavljeno v DKUM: 07.12.2016; Ogledov: 1947; Prenosov: 81 Celotno besedilo (2,52 MB) |
8. Analiza logističnih stroškov v podjetju Il Lustro d.o.o.Kristina Gramc, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu predstavimo analizo logističnih stroškov v podjetju Il Lustro d.o.o. Vsebina je razdeljena na teoretični in praktični del. V logistiki je za uspešno poslovanje pomembno obvladovanje logističnih stroškov na vseh nivojih poslovanja. Z obvladovanjem le teh, lahko ugotavljamo kje nastajajo nepotrebni stroški in iščemo načine kako jih zmanjšati. Podjetje lahko eliminira nepotrebne logistične stroške, ki nastajajo v celotnem procesu poslovanja.
Izbrano podjetje je trgovec na debelo, ki se razvija in skuša povečati svojo prodajo. Del logističnih dejavnosti izvaja v lastni režiji, ima lastna prevozna sredstva, za večje dobave in dostave ob prodaji iščejo rešitve pri drugih podjetjih, ki imajo na voljo prevozna sredstva za logistične storitve. V lasti imajo eno skladišče v Kopru ter svojo opremo, ki je potrebna za manipulacije z blagom.
Logistične stroške smo poskušali oceniti s časovno komponento, pri kateri smo se osredotočili na čas, ki je potreben za uspešno opravljeno naročilo blaga, ki ga je kupec naročil. Na grobo smo ocenili višino stroškov, ki jo povzroča skladiščenje, zaloge, transport in zaposleni. Izpopolnjen logistični in finančni načrt je za podjetje konkurenčna prednost. V primeru, da načrt ni natančno izdelan lahko hitro pripelje do propadanja podjetja. Ključne besede: logistika
obvladovanje, logističnih, stroškov
izredne, dostave Objavljeno v DKUM: 29.01.2015; Ogledov: 1918; Prenosov: 185 Celotno besedilo (339,01 KB) |
9. SUPLEMENTARNO VREDNOTENJE PRODAJNIH POTI Z UPORABO KAZALCEV DISTRIBUCIJSKE LOGISTIKEMitja Šimenc, 2012, magistrsko delo Opis: Distribucija tvori s transportom najbolj zastopan zaposlitveni sektor v Evropi, pri čemer so razdalje in obseg pošiljk v transportnih tokovih vse bolj fragmentirani in pomen vzdrževanja kakovostnega stika z odjemalci preko končnih dostav blaga narašča. Nasprotno temu je spremljanje in vrednotenje dela voznikov eno najmanj obravnavanih področij v logistiki, zaradi česar predlagamo nov dopolnilni model vrednotenja prodajnih poti. Temelji na analitičnem hierarhičnem procesu, ki izhaja iz 3 vidikov obravnave dostav: začetnih pogojih v obliki značilnosti poti, opravljenem delu in rezultatih oziroma uspešnosti. Preko njega po 19 kriterijih ocenimo vzorec 50 poti danega dostavnega območja, kjer se vršijo dostave po principu mlečnih obhodov. Ocenjevane poti v določeni obhodni periodi personalizirajo delo voznikov. Rezultate tega prvofaznega vrednotenja uporabimo v širšem okvirju dodeljevanja plačil po 6 oblikovanih variantnih pristopih, ki skušajo slediti osnovnim načelom pravičnosti. Primerjava pristopov medsebojno in glede na projicirano referenčno konvencionalno vrednotenje istih poti pokaže, da predlagana pravila alocirajo različno visoke variantno-specifične zneske izplačil, vendar ohranjajo močno korelacijo z izvornimi rezultati vrednotenja po analitičnem hierarhičnem procesu in izkažejo potencialno uporabnost v praksi. Ključne besede: analitični hierarhični proces, vrednotenje dela, mlečni obhodi, končne dostave, pravičnost Objavljeno v DKUM: 22.10.2013; Ogledov: 2349; Prenosov: 173 Celotno besedilo (6,48 MB) |
10. Sprememba reševanja problema planiranja vozil z implementacijo opustitve časovnih oken dostave : diplomsko deloMatjaž Skale, 2009, diplomsko delo Opis: Slovenska podjetja so pri uvajanju različnih poslovnih modelov povsem primerljiva s
podjetji iz bolj razvitih gospodarstev. Slika je povsem obratna pri implementaciji
znanstveno raziskovalnih dognanj strokovnjakov s področja logistike v vsakodnevne
aktivnosti podjetij. Področje logistike v večini slovenskih podjetij sodi v okvir nabavnih
ali prodajnih oddelkov, pri upravljanju z logističnimi procesi pa je primarni cilj
praviloma visok nivo oskrbe, kar je zagotovo ustrezno, vendar največkrat na račun
neupravičeno visokih stroškov logističnih storitev. Z izvajanjem različnih projektov
optimizacij v podjetjih, sploh pa v luči aktualne gospodarske krize, je nastopilo
zavedanje, da je tudi področje logistike, s primernim upravljanjem, vir potencialnih
prihrankov. Podjetja največkrat prihranke v logistiki iščejo na račun zunanjih
izvajalcev, čeprav so prihranki največkrat dosegljivi v notranjih rezervah, tudi z
vzpostavitvijo primernega nivoja oskrbe, ki je lahko v tem trenutku previsok. Opuščanje
okna dostave pri sekundarni distribuciji blaga je eno izmed možnih področij
optimizacije stroškov logistike skozi notranje rezerve, ravno ta rešitev pa je, z uporabo
znanstveno raziskovalnih metod in orodij, predstavljena v pričujočem delu. Ključne besede: distribucija, hevristika, planiranje vozil, časovno okno dostave Objavljeno v DKUM: 13.06.2010; Ogledov: 2365; Prenosov: 302 Celotno besedilo (1,06 MB) |