| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 56
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Težave pri dostavah gradbenega materiala v podjetju Taliva d.o.o : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Benjamin Plotajs, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo najprej zastavili svoje cilje in namene diplomskega dela. Predstavili smo teoretične osnove, kjer smo se osredotočili predvsem na zakonodajo, ki velja za področje prevozništva. Še zlasti smo se posvetili področju privezovanja tovora, kjer smo izpostavili nepravilnosti, ki se dogajajo pri privezovanju tovora in predstavili, kako pa je treba pravilno varovati tovor na vozilih. V obsegu obstoječega stanja smo se najprej lotili posnetka obstoječega stanja, kjer smo predstavili potek dela v podjetju vse od prihoda različnih vrst blaga v trgovino do dostave teh tovorov strankam. V to je spadala predstavitev manipulacijskih sredstev, tovornega vozila, skladiščenja in dokumentacije, potrebne za izvedbo dostave. V drugem delu predstavitve obstoječega stanja smo izpostavili na težave, na katere naletimo pri svojem delu. Opisali smo način prijave reklamacij, težave pri izvajanju dostav in na kaj vse moramo biti pozorni pri delu s hidravličnim dvigalom. Predstavili smo težave na področju dela s tahografom in napačnimi naslovi dostav, ki nas lahko hitro pripeljejo v neugodno situacijo. Za tem smo podali predloge rešitev, kjer smo se osredotočili na iskanje rešitev za napačne naslove dostav, posodobitve voznega parka ali pa samo posodobitev obstoječega tovornega vozila. Predstavili smo rešitev s povečanjem zaprtega skladišča, na koncu pa smo naredili še stroškovno primerjavo za zamenjavo tovornega vozila.
Ključne besede: dostava, gradbeni material, tovorno vozilo, pritrjevanje tovora, manipulacijska sredstva
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

2.
Izboljšava vhodnega materialnega toka v podjetju x : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tea Cafuta, 2023, diplomsko delo

Opis: Osnova vsake izboljšave je analiza, opravljena na podlagi podatkov do katerih lahko dostopamo. Analiza poslovnih procesov služi kot osnovna opora, ki usmerja organizacijo k uspešnemu in učinkovitemu poslovanju. Na podlagi usmeritve tok analize pa lahko izboljšujemo bodisi učinkovitost bodisi uspešnost. Tako z usmerjenostjo v organizacijo izboljšujemo učinkovitost, katere rezultat je, na primer zmanjšanje časa proizvodnje, usmerjenost na okolje in trg, v katerem se organizacija nahaja, ta pa prinaša večjo uspešnost rezultata, primer tega pa je večji dobiček. Vhodni materiali toka se navezujejo na surovine oziroma materiale, ki se skozi izbrane procese poslovanja preoblikujejo v izdelke ali storitve in zajemajo vse dejavnosti od naročila surovin do njihove uporabe oziroma ponovnega naročila teh. Diplomsko delo je osredotočeno na analizo vhodnega materialnega toka in na podlagi izbranih analiz podaja možnosti izboljšave ter jih podkrepi z realnimi vrednostmi.
Ključne besede: izboljšava, analiza stanja, zaloga, transportni problem, dostava
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 127; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

3.
Dostava blaga z droni : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Milica Obradović, 2023, diplomsko delo

Opis: Dostava blaga je življenjska sila današnje maloprodaje, ki vse bolj uporablja sodobne tehnologije in se sklicuje na internet, kar je močno okrepilo vlogo dostavnih podjetij. S hitrim razvojem na vseh področjih se razvija tudi nov način razmišljanja o sami tehnologiji. Droni omogočajo lažji dostop do lokacij, kjer to prej ni bilo mogoče, olajšajo spremljanje kritičnih lokacij in povečujejo varnost. Odigrali so pomembno vlogo v boju proti pandemiji koronavirusa. Vsekakor pa se bo njihova vloga dolgoročno v številnih sektorjih okrepila. Osnovni namen naše raziskave je predstaviti značilnosti uporabe dronov v podjetjih za dostavo blaga in identificirati ovire, ki se pri tem pojavljajo. S pomočjo ankete smo preverili, kako ljudje sprejemajo dostavo z droni. Na koncu naše raziskave predlagamo možne rešitve za odpravo ovir na tem področju.
Ključne besede: droni, tehnologija, maloprodaja, dostava, raziskava
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 108; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

4.
Pogoji za uvedbo paketnih dostav z droni v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Doroteja Šoš, 2023, diplomsko delo

Opis: Dandanes logistična podjetja ne iščejo le rešitev, ki bi znižala stroške dostave, ampak iščejo tudi takšne rešitve, ki bi omogočile hitrejšo, varnejšo in predvsem okolju prijaznejšo dostavo. To velja še posebej v zadnji milji dostave, kjer so stroški in onesnaževanje okolja visoki, obenem pa je to tudi najzamudnejši del transporta. Ena od možnih rešitev so brezpilotna letala oz. droni, ki so bili uporabljeni predvsem v vojaške, humanitarne in gradbene namene, sedaj pa se njihova uporaba širi tudi v logistiko in transport. Droni predstavljajo alternativno rešitev za dostavo medicinskih pripomočkov in vzorcev, dostavo manjših in lažjih paketov, pomoč pri oskrbi ladij ter ponekod tudi rešitev za dostavo hrane in pijače. V svoji diplomski nalogi smo ocenili uporabnost dronov pri paketni dostavi v zadnji milji, raziskali in opisali smo pogoje za kakovostno paketno dostavo ter ocenili možnost implementacije te tehnologije v slovenskem okolju.
Ključne besede: droni, brezpilotni letalniki, zadnja milja dostave, dostava z droni v Sloveniji, paketna dostava
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 159; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

5.
Organizacija zbirnega prevoza v podjetju IFT Mo-ve d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Gaj Bokan, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava organizacijo zbirnih prevozov in dostavo v prvem in zadnjem kilometru v izbranem podjetju. Pri organizaciji zbirnega prevoza je učinkovita dostava v prvem in zadnjem kilometru ključen faktor za konkurenčnost prevoza. V prvem delu diplomske naloge smo podali teoretične osnove, ki obsegajo zbirni prevoz, carinske postopke, zakonodajo ter dostavo v prvem in zadnjem kilometru. V nadaljevanju smo podrobno opisali trenutno stanje v podjetju ter podali kritično analizo stanja, s katero smo izpostavili zaznano problematiko, ki negativno vpliva na organizacijo zbirnega prevoza. Cilj diplomske naloge je bil poiskati predlog rešitev, ki bi podjetju omogočile doseganje konkurenčnih cen na trgu zbirnih prevozov, z osredotočenjem na trg zbirnih prevozov na relaciji SlovenijaPoljska. V skladu z zaznanimi problemi smo podali več predlogov rešitev, ki bi pripomogli k učinkovitejši organizaciji zbirnih prevozov ter rešitve, ki bi pripomogle k znižanju stroškov dostave v prvem in zadnjem kilometru. Predlagana rešitev vzpostavitve partnerstva predstavlja velik potencial. Predlagana rešitev bi prispevala k razvoju zbirne linije, k znižanju stroškov, povezanih v prvem in zadnjem kilometru, ter k nadaljnjemu razvoju izbranega podjetja.
Ključne besede: zbirni prevoz, dostava v zadnjem kilometru, logistično vozlišče, organizacija prevozov, problem usmerjanja vozil
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 134; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

6.
Analiza vpliva povečanega spletnega nakupovanja na paketne storitve: primer Pošte 3102 Celje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Mediha Durić, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na poštne storitve, predvsem na paketne. Za primer smo vzeli Pošto 3102 Celje. Spletno nakupovanje je ob razcvetu globalizacije in internetne prodaje doživelo povečanje tudi med slovenskimi e-kupci. V teoretičnem delu naloge smo opredelili spletno nakupovanje, opisali navade slovenskih e-kupcev in v nadaljevanju analizirali spletno nakupovanje v Sloveniji med letoma 2018 in 2022. Predstavili smo Pošto Slovenije in njene storitve na področju paketnih pošiljk, podrobno smo opisali, kako poteka delo s paketi na Pošti 3120 Celje ter analizirali količino sprejetih in dostavljenih paketov v obravnavanem obdobju. Ugotovili smo, da je povečano spletno nakupovanje prineslo tudi porast količine paketnih pošiljk na Pošti 3102 Celje, kar je za seboj potegnilo tudi težave. Kot rešitev smo predlagali večjo vključenost alternativnih načinov prometa s paketnimi pošiljkami. Tu imamo v mislih predvsem večje število PS Paketomatov in paketnikov Direct4me na dostavnem območju Pošte 3120 Celje, kar bi vsekakor razbremenilo paketne pismonoše pri dostavi pošiljk.
Ključne besede: spletno nakupovanje, paket, Pošta 3102 Celje, dostava, PS Paketomat
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 126; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

7.
Ukrepi za izboljšanje tovornega transporta v mariborski funkcionalni urbani regiji : magistrsko delo
Gregor Salobir, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je obravnavana problematika tovornega transporta v mariborski funkcionalni urbani regiji. Analizirani so najpomembnejši gospodarski subjekti, njihove količine transporta in specifičnosti povezane s prevozi. Posebej so naslovljeni problemi na področju mestne logistike, ki praviloma predstavlja najmanj učinkovit del oskrbnih verig. Z namenom izboljšanja stanja je za identificirane probleme podan predlog ukrepov in razvit sistem večkriterijske analize, ki omogoča vrednotenje predlaganih ukrepov skozi pričakovane vplive na okolje, promet, gospodarstvo, stroške uvedbe in vzdrževanja. Sistem vrednotenja ukrepov omogoča njihovo rangiranje po pomembnosti in nakazuje prioriteto glede njihove uvedbe.
Ključne besede: tovorni transport, funkcionalna urbana regija, mestna logistika, mestno središče, okoljska območja, oskrbne verige, dostava tovora, zadnja milija, zadnji kilometer, optimizacija, vrednotenje, ukrepi
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 325; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (6,17 MB)

8.
Uporabniška izkušnja mobilne aplikacije Wolt za dostavo hrane
Staša Zabukošek, 2023, magistrsko delo

Opis: Mobilne aplikacije za dostavo hrane so v zadnjih nekaj letih postale vse bolj priljubljene, njihov uspeh pa je v veliki meri odvisen od uporabniške izkušnje, ki jo zagotavljajo uporabnikom. Uporabniška izkušnja zajema vse vidike uporabnikove interakcije z aplikacijo, vključno z oblikovanjem, funkcionalnostjo in splošnim zadovoljstvom. Pozitivna uporabniška izkušnja lahko privede do večje angažiranosti uporabnika in njegove zvestobe, medtem ko lahko negativna izkušnja uporabnike odžene. Merjenje uporabniških izkušenj izdelkov ali storitev je dandanes posebej pomembno predvsem zaradi visoke konkurence na trgu. Uporabniki imajo namreč na voljo ogromno možnosti, izdelkov in storitev, zato lahko že najmanjša težava pri uporabi ali funkcionalnosti nekega izdelka ali storitve, ki ima veliko konkurence, predstavlja izgubo uporabnika. To še posebej velja za aplikacije za dostavo hrane, zato je pomembno, da zagotavljajo visoko uporabniško izkušnjo. Merjenje uporabniške izkušnje aplikacij za dostavo hrane zagotavlja pomemben vpogled v to, kako stranke uporabljajo aplikacijo, z njo komunicirajo in jo dojemajo. Te informacije se lahko nato uporabijo za izboljšanje zasnove aplikacije, funkcionalnosti in splošnega zadovoljstva strank, kar bo posledično privedlo do večje uporabe aplikacije in izboljšanega prihodka za podjetje. Poleg tega lahko spremljanje uporabniške izkušnje pomaga prepoznati morebitna problematična področja, kjer nastajajo ali lahko nastanejo težave, ki jih je mogoče nato obravnavati in odpraviti za izboljšanje uporabniške izkušnje. Merjenje uporabniške izkušnje se lahko izvaja tako s kvalitativnimi kot kvantitativnimi metodami, vključuje pa zbiranje in analiziranje podatkov, povezanih z različnimi vidiki uporabniške izkušnje. V magistrski nalogi smo za merjenje uporabniške izkušnje mobilne aplikacije Wolt uporabili standardizirani vprašalnik uporabniške izkušnje UEQ. Vprašalnik uporabniške izkušnje meri šest kategorij uporabniške izkušnje, in sicer privlačnost, preglednost, učinkovitost, zanesljivost, stimulativnost in inovativnost. Mobilna aplikacija Wolt je pri vseh kategorijah dosegla pozitivne rezultate, samo v kategoriji stimulativnost je dosegla nevtralne. Uporabniki torej uporabniško izkušnjo mobilne aplikacije Wolt ocenjujejo kot privlačno, pregledno, učinkovito, zanesljivo in inovativno, pri čemer so glede stimulativnosti malce zadržani, ne ocenjujejo pa je kot negativno.
Ključne besede: uporabniška izkušnja, spletna dostava hrane, mobilna aplikacija, vprašalnik uporabniške izkušnje, merjenje uporabniške izkušnje
Objavljeno v DKUM: 17.04.2023; Ogledov: 445; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

9.
Možnosti uporabe brezpilotnih letalnikov za dostavo hrane : magistrsko delo
Benjamin Založnik, 2022, magistrsko delo

Opis: V zadnjem času opažamo spremembe pri prehranjevalnih navadah potrošnikov. Pametne rešitve in digitalizacija omogočajo naročanje hrane na izbran naslov. Čeprav storitev dostave hrane obstaja že dolgo, je šele v zadnjemu času doživela razcvet globalnih razsežnosti. Ena izmed potencialnih možnosti za dostavo hrane je tudi uporaba brezpilotnih letalnikov za dostavo hrane. Z namenom raziskati možnosti brezpilotne dostave hrane smo opravili pregled literature in zakonodaje na področju brezpilotnega letalstva ter izvedli poskusni let na področju vzhodne Slovenije. Raziskane so bile tehnične zmožnosti posebej zasnovanega brezpilotnega letalnika za dostavo hrane. Ugotovljeno je bilo, da uporaba brezpilotnih letalnikov prinaša veliko prednosti v industrijo dostave, kot sta večja varnost v prometu in nižja poraba energije. Ne glede na način dostave pa moramo potrošniku predstaviti varno in kvalitetno hrano.
Ključne besede: brezpilotni letalnik, dostava hrane, UAV, COVID-19, varnost hrane
Objavljeno v DKUM: 04.01.2023; Ogledov: 471; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

10.
Optimizacija paketne dostave v Mariboru
Miha Kamplet, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava optimizacijo paketne dostave v mestni občini Maribor. V današnjih časih se vedno več ljudi odloča za nakupe izdelkov preko spleta, saj s tem prihranijo čas, ki bi ga porabili za odhod v trgovino. Izdelki na spletu so v tem času že cenovno tako ugodni ter dostava v večini primerov brezplačna, da se ljudem odhod v trgovino stroškovno ne izide. Podjetja, ki se ukvarjajo z dostavo paketov, iz leta v leto beležijo naraščanje števila paketov. Podjetja zaradi optimizacije veliko privarčujejo pri porabi goriva ter času, katerega paketni dostavljavec na dostavnem okraju nima veliko, saj so časovna okna zelo ozka. Veliko podjetij se odloča za optimizacijo s pomočjo različnih platform in programov, ki so plačljivi ali pa prosto dostopni. Mi smo se osredotočili na dostavo paketov v Mariboru ter si izbrali podjetje Pošta Slovenije, s katerim smo optimizirali dostavne poti s pomočjo programa Map&Guide. Skozi optimizacijo smo ugotovili kritične točke ter probleme, ki se pojavljajo na terenu. V nalogi smo optimizirali obhodne rede paketnih dostavljavcev ter tako skrajšali obhodni red.
Ključne besede: paketi, distribucija paketov, dostava paketov, optimizacija dostave, Pošta Slovenije
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 386; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (6,66 MB)

Iskanje izvedeno v 1.42 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici