| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
DOSLEDNOST PRI POSTAVLJANJU MEJA IN PRAVIL V VZGOJI OTROK
Zdenka Matjaž, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Doslednost pri postavljanju meja in pravil v vzgoji otrok je eden izmed pomembnih pogojev, da smo lahko uspešni. S tem, ko otroku postavimo meje in pravila, ki jih tudi sami dosledno izvajamo, damo otroku vedeti, da jih jemljemo resno. Resno pa nas bodo vzeli tudi otroci. Doslednost za vsako ceno pa ne upošteva različnih okoliščin in tega, da se spreminjajo tako otroci kot odrasli. Popolna doslednost nas sili v vlogo igralcev, ki igrajo neko vlogo daleč od tega, kar v resnici smo in kar občutimo. Dosledni starši so tisti, ki imajo jasna pričakovanja in se na enako vedenje odzovejo vedno enako. Če bomo to dosledno izvajali, bo otrok kmalu ugotovil, kakšna je povezava med njegovim vedenjem in našimi odzivi. Potrebno je veliko časa, da se meje staršev dobro primejo in jih bo otrok začel dosledno upoštevati. Zato morajo biti odrasli pri tem potrpežljivi in vztrajni. Namen moje naloge je bil ugotoviti: pomen postavljanja meja in pravil pri otroku, ali starši otroku postavljajo meje in pravila in kako so dosledni pri upoštevanju le teh, pomen doslednosti pri postavljanju meja in pravil, kako pogosto postavljene meje in pravila upoštevajo otroci in preveriti vlogo staršev pri postavljanju meja in pravil. Zanimalo me je, katere oblike otrokovega vedenja starše najbolj motijo.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: doslednost, meje, pravila, postavljanje meja in pravil, medsebojni odnosi, vzgoja, družina.
Objavljeno: 08.04.2009; Ogledov: 5640; Prenosov: 828
.pdf Celotno besedilo (588,54 KB)

3.
KAZNOVANJE PREDŠOLSKIH OTROK
Vladka Tot, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Kaznovanje predšolskih otrok je v teoretičnem delu napisano nekaj besed iz različne literature o tem kaj sploh je kaznovanje, kako kaznovati, kakšno je učinkovito kaznovanje in kako se lahko izognemo kaznovanju. Napisanih je nekaj predlogov za sodobno kaznovanje, zraven tega pa smo napisali nekaj besed o tem, kdaj je kazen lahko vzgojna. Dotaknemo se različnih nagrad kot so pohvale, ali druge materialne nagrade ter napišemo nekaj o mejah, ki jih je potrebno jasno postavljati otroku. V empiričnem delu pa želimo preko vprašalnikov, ki jih posredujemo staršem predšolskih otrok, ugotoviti dejansko stanje današnjega kaznovanja in ugotoviti, kako so bili kaznovani starši. Vprašalniki so zajemali vprašanja kako, koliko, na kakšen način starši kaznujejo otroka in kaj menijo o telesnem ali kakršnem koli drugem kaznovanju. Zadali smo si nekaj vprašanj in dobili želene odgovore ter ovrgli ali potrdili določene hipoteze.
Ključne besede: kaznovanje, ljubezen, avtoriteta, vzgoja, meje, nagrade, kritika, spoštovanje, disciplina, učinkovitost, doslednost.
Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 2442; Prenosov: 413
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

4.
DOSLEDNOST PRI POSTAVLJANJU PRAVIL IN MEJA V VZGOJI PREDŠOLSKEGA OTROKA
Karmen Šket, 2010, diplomsko delo

Opis: Doslednost je ena od pomembnejših elementov pri vzgoji. Zaradi pomanjkanja doslednosti mnogokrat prihaja do problemov na relaciji starši — otrok oziroma vzgojitelj — otrok. Mnogokrat popuščamo otrokovemu moledovanju. Včasih naredimo nekaj, česar v normalnih okoliščinah nikoli ne bi, v raztresenosti pa popustimo. Starši in vzgojitelji se mnogokrat najdemo v situacijah, ko na otroka težko vplivamo. Včasih je to zaradi napornega dne v službi, včasih zaradi utrujenosti ali katerega drugega vzroka prepustimo otroka »samovzgoji«, namesto da bi aktivno sodelovali v njegovi vzgoji. Za doslednost v vzgoji si moramo vzeti čas. S pretepanjem, kričanjem, grožnjo nikoli ne bomo dosegli, da se bo otrok primerno obnašal. Vedeti moramo, da je otrok oseba s svobodno voljo, ki jo bo slej ko prej izkoristil. Doslednost nam omogoča, da to, kar govorimo, mislimo resno, otrokom pa doslednost pomaga, da se nas naučijo jemati resno. Doslednost predstavlja veliko večji izziv za starše, ki so doslej otroke reševali ali ščitili pred posledicami njihovih odločitev. Starši in vzgojitelji moramo v vzgoji otrok postaviti meje, preko katerih se ne sme. Včasih se nam zdi, da bi nam bilo laže, če bi bili popustljivejši. Vztrajati pri svojih odločitvi je res včasih težko, vendar se moramo zavedati, da bo vzgoja prava, če bomo dosledni.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Pravila in meje, doslednost, vzgoja.
Objavljeno: 07.04.2010; Ogledov: 3299; Prenosov: 549
.pdf Celotno besedilo (337,28 KB)

5.
VZGOJA DVEH GENERACIJ
Lidija Ambrož, 2014, diplomsko delo

Opis: Večkrat v življenju je vsak od nas že slišal, da je biti starš najtežja in najbolj odgovorna naloga. Biti ob tem še dober vzgojitelj, pa je včasih delo diplomata, prijatelja in še kaj od naštetih misli bi lahko opredelili. Vsak starš ima v sebi željo, da bi otroka vzgojil v zdravo, zadovoljno osebnost, kot radi rečemo: »da bi otrok bil lepo vzgojen«. Ker smo ljudje čuteča bitja in imamo radi svoje otroke, kakor so naši starši imeli radi nas. Ravno zadnja misel je ključna nit diplomske naloge. V njej smo poskušali opredeliti ali sami danes vzgajamo tako kot so vzgajali nas, oziroma ali so se metode vzgoje z leti spremenile. Ključna ugotovitev je, da je vzgoja v veliki meri ostala podobna vzgoji naših staršev. Spremenile so se nekatere kazenske metode, kajti sodoben način življenja, več informacijske tehnologije, tudi večja in predvsem bolj raznolika dostopnost medijskih vsebin, nas razlikujeta v kaznih. Včasih nismo smeli s prijatelji ven, danes otroci ne smejo pred televizijski sprejemnik ali računalnik. V nalogi so predstavljene nekatere metode vzgoje in opredeljen pojem vzgoje, avtoritete, postavljanja meja, doslednosti in otrokove aktivne vloge pri procesu same vzgoje. Ob tem je neizbežno omeniti še v nalogi predstavljeno tematiko o tem, kako pomembno je pri otroku privzgojiti čut za resnicoljubnost in odgovornost. Seveda je ta čut refleksija na dejanja in besede staršev – pomembno je namreč, da besede staršev, ne ostanejo zgolj besede, štejejo tudi dejanja in otroci so v marsikaterem ravnanju zrcalo svojih staršev. Pri tem je nujno poudariti pomen dvosmerne komunikacije: povedati – slišati – odgovoriti. Bistvena, oziroma generalna misel te diplomske naloge je ta, da se splošno gledano način vzgoje, oziroma način vodenja skozi faze odraščanja ni bistveno spremenil. Kot je v nalogi razvidno, se v marsikaterem vprašanju kar 80% ujemamo z vlogo vzgojitelja naših staršev. Kot že zapisano, razliko je moč opaziti v metodah kaznovanja, skrbi in sam način vzgoje je ostal v bistvu nespremenjen. Ohranili smo avtoriteto starša, otrokom pa s tem zagotavljamo zanesljivo in varno odraščanje na njihovi poti do zrele in odrasle osebnosti.
Ključne besede: Vzgoja, otroci, starši, zaupanje, meje, doslednost, avtoriteta.
Objavljeno: 17.04.2014; Ogledov: 954; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

6.
Postavljanje pravil v vrtcih in doslednost pri njihovem uresničevanju
Vesna Gračnar, 2016, diplomsko delo

Opis: Postavljanje pravil in meja je v predšolski dobi otroka še kako pomembno. Le tako lahko v zadostni meri zadovoljimo njihove in naše potrebe. Teoretični del diplomske naloge obsega vlogo vrtca v vzgoji predšolskega otroka, opredelitev in pomen postavljanja pravil in meja v vzgoji, pomen ustrezne komunikacije ter doslednost v uresničevanju postavljenih pravil in meja. Z raziskavo pa smo v empiričnem delu raziskali, kako in na kakšen način v skupini oblikujejo pravila, ali za uresničevanje le-teh skrbita oba strokovna delavca, ali se otroci zavedajo dogovorjenih pravil in posledic, ali so strokovni delavci zadovoljni z doslednostjo pri njihovem uresničevanju ter ali pri tem obstajajo razlike glede na starostno obdobje skupine, starost strokovnih delavcev in delovno mesto. Vzorec zajema diplomirane vzgojitelje in pomočnike vzgojiteljev iz vrtcev celjske regije. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Ugotovili smo, da obstajajo značilne razlike pri postavljanju pravil in meja v skupini glede na starostno obdobje in delovno mesto, pri skrbi za upoštevanje pravil ter glede na starostno skupino.
Ključne besede: pravila, vrtec, doslednost, meje, predšolski otrok, vzgojitelji
Objavljeno: 08.11.2016; Ogledov: 954; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (877,80 KB)

7.
Posamezni vidki postavljanja meja in pravil pri predšolskem otroku z vidika staršev in vzgojiteljev v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica
Saša Štukl, 2017, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela Posamezni vidiki postavljanja meja in pravil pri predšolskem otroku z vidika staršev in vzgojiteljev v vrtcu »Otona Župančiča« Slovenska Bistrica je raziskati značilnosti in načine postavljanja meja in pravil pri predšolskem otroku in obenem prikazati razlike in podobnosti med vzgojiteljicami in starši na primeru vrtca »Otona Župančiča« Slovenska Bistrica. V teoretičnem delu smo opredelili pomen družine in vloge staršev za razvoj predšolskega otroka, prav tako smo pojasnili vlogo in pomen meja in pravil za otroka v predšolskem obdobju, razčlenili smo strategije za doseganje spoštovanja postavljenih meja in pravil ter na koncu opredelili vlogo vzgojiteljev in ostalih strokovnih delavcev v vrtcu pri postavljanju meja. V empiričnem delu smo z raziskavo, ki temelji na deskriptivni in kavzalno-neeksperimentalni metodi pedagoškega raziskovanja, prikazali ugotovitve, da vzgojiteljice postavljajo pravila skupaj z otroki, medtem ko starši otrok ne vključujejo, obenem pa smo ugotovili, da so vzgojiteljice bolj dosledne pri mejah in pravilih kot starši.
Ključne besede: avtoriteta, doslednost, kazen, meje, pravila, predšolski otrok, vloga vrtca
Objavljeno: 19.07.2017; Ogledov: 319; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici