1.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja XAlen Husnjak, 2024, magistrsko delo
Opis: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno.
Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu.
Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni.
Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa.
Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Ključne besede: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 266; Prenosov: 72
Celotno besedilo (2,60 MB)