| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Računski model za analizo trdnosti smrekovega lesa : magistrsko delo
Jure Fakin, 2023, magistrsko delo

Opis: Čeprav je les v uporabi že od pradavnine, je splošno razumevanje njegovega mehanskega obnašanja zelo skromno. V magistrskem delu je na osnovi rezultatov izvedenih statičnih in dinamičnih tri-točkovnih upogibnih preizkusov, bil določen materialni model smrekovega lesa. Vrednosti statičnih materialnih parametrov so bile določene s postopkom inverzne določitve, ki temelji na zaporednem izvajanju numeričnih simulacij. Na osnovi rezultatov dinamičnih upogibnih preizkusov je bila določena enačba S-N krivulje, na osnovi katere je bila potrjena S-N krivulja, pridobljena z numeričnimi simulacijami. Končen rezultat je bil razvit in potrjen materialni model, s katerim je mogoče predvideti odziv komponent iz smrekovega lesa izpostavljenih statični obremenitvi in napovedati njihovo življenjsko dobo pri cikličnem utripnem obremenjevanju v tangencialni orientaciji lesnih vlaken.
Ključne besede: smrekov les, eksperimentalno testiranje, numerične simulacije, inverzna določitev materialnih parametrov, S-N krivulja.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 359; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (3,80 MB)

2.
Vpliv spremembe parametrov asinhronskega stroja na indirektno vektorsko vodenje v orientaciji rotorskega magnetnega sklepa
Andraž Anton Golčer, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena analiza spremembe parametrov asinhronskega stroja na indirektno vektorsko vodenje. Pri izvedbi vektorskega vodenja asinhronskega stroja je ključnega pomena poznavanje položaja in velikosti rotorskega magnetnega sklepa, kar se v praksi najpogosteje določa z indirektno metodo. Pri določanju ustrezne orientacije na podlagi indirektne metode je potrebna točna informacija o vrednosti rotorske časovne konstante. Ta časovna konstanta je odvisna od rotorskih parametrov, katerih zaradi nedostopnosti do rotorskega navitja (kratkostična kletka) ni mogoče neposredno meriti. Med obratovanjem se parametri stroja spreminjajo, največkrat zaradi segrevanja. Ta sprememba vpliva na izračun položaja in velikosti vektorja rotorskega magnetnega sklepa. Zaradi napačne orientacije pri vodenju posledično prihaja do povišanih izgub ter nezmožnosti zagotavljanja enakega električnega navora kot v normalnem stanju. V okviru diplomskega dela sta izvedeni obe analizi predstavljenega problema, torej simulacijska in eksperimentalna. Problem poudarja predvsem vpliv spremembe rotorske upornosti. Na podlagi predstavljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da sprememba rotorske upornosti vpliva na učinkovitost vodenja uporabljenega asinhronskega stroja, vendar je ta vpliv v obravnavanem primeru relativno majhen in je za potrebe manj zahtevnih pogonov pogosto zanemarljiv.
Ključne besede: indirektno vektorsko vodenje, orientacija polja, kaskadna regulacija, asinhronski stroj, sprememba parametrov, določitev parametrov, frekvenčni pretvornik, SIEMENS, SINAMICS G120
Objavljeno v DKUM: 09.10.2018; Ogledov: 1536; Prenosov: 314
.pdf Celotno besedilo (7,35 MB)

3.
Določitev parametrov modela razprševanja in analiza tokovnih razmer v pretvorniku s selektivno katalitično redukcijo
Matija Mlakar, 2016, magistrsko delo

Opis: Pred samim procesom simuliranja razmer v pretvorniku s selektivno katalitično redukcijo je bilo potrebno pridobiti podatke iz meritev, ki so bile narejene z PDA merilnim sistemom. Meritve v magistrski nalogi niso bile izvedene temveč so bili pridobljeni samo rezultati. Pridobljene meritve so bile nato uporabljene za določevanje parametrov razprševanja v programskem paketu AVL FIRE. Cilj določevanja parametrov je bil ta, da se zagotovi prileganje rezultatov simulacije na pridobljene meritve. Po uspešni določitvi parametrov sta bili narejeni dve CFD simulaciji. Prva je v geometriji vsebovala mešalo, ki skrbi za enakomerno porazdelitev NH3 pred vstopom v katalizator. V drugi simulaciji pa je bilo mešalo odstranjeno. Medsebojna primerjava rezultatov obeh simulacij je pokazala, da prinese mešalo v SCR sistem veliko več prednosti kot slabosti.
Ključne besede: CFD simulacija, določitev parametrov razprševanja, selektivna katalitična redukcija, analiza tokovnih razmer, mešalo
Objavljeno v DKUM: 07.10.2016; Ogledov: 1503; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

4.
Postopek za določitev parametrov trifaznega transformatorja s pomočjo optimizacije
Ervin Slokan, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja pristop in način določitve parametrov trifaznega transformatorja s pomočjo optimizacije. Parametre trifaznega transformatorja navadno določimo z meritvijo ohmskih upornosti navitij, preizkusom prostega teka in preizkusom kratkega stika. Do iskanih parametrov pa lahko pridemo tudi po drugi poti, in sicer s pomočjo optimizacije. V tem primeru zapišemo matematični dinamični model transformatorja, s katerim skušamo opisati fizikalne pojave, bistvene za dinamično vedenje transformatorja. V naslednjem koraku – na podlagi časovnih potekov primarnih in sekundarnih napetosti in tokov, posnetih med vklopnim pojavom, prostim tekom in obratovanjem pod obremenitvijo – s pomočjo optimizacije poiščemo tiste vrednosti parametrov dinamičnega modela transformatorja, pri katerih je ujemanje med posnetimi in izračunanimi časovnimi odzivi izbranih spremenljivk najboljše.
Ključne besede: trifazni transformator, določitev parametrov, diferenčna evolucija, adaptivno zmanjševanje velikosti populacije
Objavljeno v DKUM: 11.07.2016; Ogledov: 1761; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (5,02 MB)

5.
Inverzna določitev materialnih parametrov votle cevi pri upogibni obremenitvi
Matej Žnidaršič, 2016, magistrsko delo

Opis: Cilj magistrskega dela je določitev materialnih parametrov aluminijaste cevi na podlagi reakcijskih sil opravljenih tri-točkovnih upogibnih preizkusov. Pri tem je bil uporabljen inverzni postopek na osnovi reakcijskih sil numeričnega modela tri-točkovnega upogibnega preizkusa in optimizacijskih algoritmov. Izdelali smo delujoč eksplicitni numerični model s splošno nastavitvijo materialnih parametrov, katerih vrednosti smo nato zamenjali s spremenljivkami in vnesli v optimizacijsko shemo. Variacijo spremenljivk smo izvajali s pomočjo optimizacijskih algoritmov. Uporabljena sta bila genetski algoritem in Nelder-Meadova simpleks metoda. Primerjavo reakcijskih sil (F-d diagram) simulacije in ekspeimenta smo vršili z metodo najmanjših kvadratov. Povprečna napaka najboljše simulacije je zanšala le 0,89 %. Dobljeni rezultati optimizacije se več kot zadovoljivo skladajo z rezultati upogibnega preizkusa, zato smatramo, da bi se na podoben način dalo pridobiti matreialne podatke tudi pri drugih vrstah obremenitvenih primerov.
Ključne besede: inverzna določitev materialnih parametrov, optimizacija, metoda končnih elementov, Abaqus, tri-točkovni upogibni preizkus
Objavljeno v DKUM: 25.04.2016; Ogledov: 2377; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

6.
Inverzna določitev materialnih parametrov zaprto - celične pene pri tlačni in upogibni obremenitvi
Žiga Veronek, 2016, magistrsko delo

Opis: Cilj naloge je inverzna določitev materialnih parametrov zaprto-celične aluminijeve pene, ki bodo omogočili natančnejšo in učinkovitejšo izvedbo računalniških simulacij s homogeniziranim modelom porušljive pene. Materialne parametre smo določili na podlagi eksperimentalnih rezultatov enoosnega tlačnega in tritočkovnega upogibnega preizkusa, ki so primerjani z rezultati enakega preizkusa v virtualnem okolju (simulacije). Uporabili smo F-d diagram (reakcijska sila-pomik) iz eksperimenta in ga primerjali z F-d diagramom iz simulacije. Inverzno določitev materialnih parametrov smo izvedli z matematično optimizacijo. Uporabili smo dva optimizacijska algoritma in sicer Nelder-Mead (Simplex) metodo in genetski algoritem. Uspešno smo izvedli inverzno določitev materialnih parametrov z optimizacijo na podlagi tlačnega preizkusa. Povprečno odstopanje reakcijskih sil simulacije in eksperimenta je znašalo 0,176 kN oziroma 1,2 %. Z dobljenimi materialnimi podatki smo zagnali simulacijo upogibnega preizkusa in primerjali reakcijsko silo z reakcijsko silo eksperimenta. Rezultati se niso ujemali. Ugotovili smo, da samo optimizacija materialnih parametrov aluminijeve pene na podlagi tlačnega preizkusa ni dovolj za pravilno določitev le teh. Na podlagi česar smo nato sestavili vezan optimizacijski model, ki je vseboval zaporedno vezani simulaciji tlaka in upogiba. Rezultat tega optimizacijskega modela daje natančnejše ujemanje reakcijskih sil simulacije in eksperimenta tlačnega, kot tudi upogibnega preizkusa. Normirano odstopanje vezanega modela znaša 14,7 %. Kjer znaša normirano odstopanje tlaka 17,6 % in upogiba 11,7 %. Ugotovili smo, da je možno z vezano optimizacijo pridobiti materialne parametre aluminijeve pene s katerimi, lahko z zadovoljivim odstopanjem simuliramo obnašanje materiala pri mehanskih obremenitvah.
Ključne besede: kovinske pene, enoosni tlačni testi, tritočkovni upogibni testi, optimizacija, metoda končnih elementov, materialni model porušljive pene, inverzna določitev materialnih parametrov
Objavljeno v DKUM: 12.04.2016; Ogledov: 2307; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

7.
VPLIV BIOGORIV NA PROCES ZGOREVANJA V DIZELSKEM MOTORJU
Luka Lešnik, 2014, doktorska disertacija

Opis: Biogoriva predstavljajo nadomestek fosilnim gorivom in lahko pripomorejo k zmanjšanju onesnaževanja okolja s toplogrednimi plini, ki so produkt zgorevanja fosilnih goriv. Najpogosteje uporabljeno biogorivo v dizelskih motorjih je biodizel, ki ga v Evropi večinoma proizvajamo iz oljne ogrščice. Pred pričetkom uporabe biodizelskega goriva v dizelskem motorju je potrebno narediti številne raziskave o njegovem vplivu na delovne karakteristike motorja, količino formiranih emisij ter na življenjsko dobo motorja. V sklopu disertacije smo za potrebe preučevanja vpliva uporabe biodizelskega goriva na proces zgorevanja v dizelskem motorju, delovne karakteristike motorja in na količino formiranih emisij uporabili numerične simulacije in meritve na realnem motorju. Za izvedbo numeričnih simulacij je bil izdelan podmodel za določitev vseh potrebnih parametrov modela zgorevanja in podmodel za določitev vseh potrebnih parametrov emisijskih modelov. Izdelava podmodelov je bila zastavljena kot inverzni problem, ki je bil rešen z uporabo optimizacijske metode. V ta namen smo testirali tri optimizacijske metode in za nadaljnjo delo izbrali računsko najmanj potratno L-M metodo. Podmodel za določitev parametrov modela zgorevanja je bil izdelan na podlagi izmerjenega poteka tlaka v zgorevalnem prostoru motorja na treh obratovalnih režimih za čisto dizelsko in čisto biodizelsko gorivo. V podmodel za določitev parametrov modela zgorevanja smo vključili le tiste parametre modela zgorevanj, za katere smo predhodno ugotovili, da jih bomo v postopku optimizacije lahko določili. Za izdelavo podmodela za določitev parametrov emisijskih modelov so bili uporabljeni rezultati meritev emisij dušikovih oksidov NOx in ogljikovega monoksida CO za čisto dizelsko gorivo, čisto biodizelsko gorivo in njuno mešanico B50. Nova podmodela sta omogočila določitev vseh potrebnih parametrov na podlagi poznanih lastnosti goriva in obratovalnega režima motorja in sta bila uporabljena za določitev vseh potrebnih parametrov za izvedbo simulacij. Iz primerjave rezultatov je razvidno dobro ujemanje med numerično in eksperimentalno dobljenimi rezultati, ki nakazuje na to, da sta izdelana podmodela primerna za določevanje vrednosti parametrov uporabljenega modela zgorevanja in uporabljenih emisijskih modelov.
Ključne besede: dizelski motor, biodizel, podmodel za določitev parametrov, emisije, karakteristika sproščanja toplote
Objavljeno v DKUM: 08.05.2014; Ogledov: 2323; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)

8.
DOLOČITEV PARAMETROV SINHRONSKEGA STROJA S TRAJNIMI MAGNETI IN IZVEDBA VODENJA
Marko Munda, 2011, diplomsko delo

Opis: Cilj naloge je določiti parametre sinhronskega motorja s trajnimi magneti in parametre regulatorjev. V diplomi je opisan postopek določitve parametrov motorja in regulatorjev. Meritve in preizkuse smo opravili s pomočjo krmilnega sistema dSpace. Uspešnost določitve parametrov smo preverili tako, da smo primerjali odzive eksperimentalnega sistema z numerično izračunanimi odzivi sistema v Matlab/Simulinku.
Ključne besede: sinhronski motor s trajnimi magneti, določitev parametrov, regulacija hitrosti
Objavljeno v DKUM: 01.07.2011; Ogledov: 2969; Prenosov: 361
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici