| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
DEJAVNIKI OBLIKOVANJA PREOSTANKOV VREDNOSTI PRI POSLOVNEM NAJEMU OSEBNIH VOZIL
Luka Buhanec, 2012, magistrsko delo

Opis: Pri tipičnem lizinškem dogovoru o poslovnem najemu osebnega vozila, finančna inštitucija (najemodajalec) kupi novo vozilo od pooblaščenega trgovca in ga daje v najem fizični ali pravni osebi (najemojemalcu). Pri večini tovrstnih najemov gre za najeme zaprtega tipa (angl. closed-end lease), kar pomeni, da tveganje morebitne razlike med tržno vrednostjo predmeta najema in njegovim preostankom vrednosti v času izteka najemne pogodbe, ostaja pri najemodajalcu. Velik del od strani najemojemalca odplačanih najemnin skozi pogodbeno obdobje predstavlja razlika med nabavno vrednostjo predmeta najema in njegovim preostankom vrednosti. Preostanek vrednosti je tista vrednost vozila, ki ne bo pokrita z odplačilom mesečnih obrokov najemnine, ki jih bo najemodajalcu skozi trajanje najemne pogodbe odplačal najemojemalec. Je tudi neamortizirana nabavna vrednost vozila, zmanjšana za del depreciacije, nastale v času trajanja najemne pogodbe in je nenazadnje tudi ocena bodoče vrednosti vozila v času izteka pogodbe o poslovnem najemu, ki jo najemodajalec postavi neodvisno od tržne vrednosti le-tega. Ex-ante določeni kalkulirani preostanek vrednosti naj bi bil v idealnih okoliščinah enak njegovi kasnejši tržni oziroma dejanski odkupni vrednosti. Interes najemodajalca je namreč ustvarjati prihodke iz naslova poslovnega najema osebnega vozila in ne iz naslova njegove kasnejše (od)prodaje). S ciljem omejitve tržnega tveganja iz naslova morebitnih izgub pri odprodaji osnovnih sredstev v času izteka pogodbe o poslovnem najemu, mora tako le-ta posebno pozornost namenjati nekaterim dejavnikom, ki imajo na določanje odkupne vrednosti osebnega vozila pomembnejši vpliv. To magistrsko delo se je omejilo na podrobnejšo obravnavo vpliva znamke, barve, dodatne opreme, poškodb in emisij CO2 na slednjo. Izsledki raziskave na podlagi pridobljenih sekundarnih podatkov podjetja X, kažejo, da ima znamka pomemben vpliv na odkupno vrednost osebnih vozil, pri čemer velja dodati, da slovenski kupec še vedno bolj preferira vozilo nemškega, kot pa denimo francoskega porekla. Močna povezanost obstaja tudi med dodatno opremo in odkupno vrednostjo osebnih vozil, vendar je le-ta izrazitejša pri dražjih osebnih vozilih, dočim pri vozilih z nižjo odkupno vrednostjo na slednjo nima bistvenega vpliva. Glede priljubljenosti barv potrjuje izvedena raziskava podobna dognanja kot v tujini, saj pri izbiri barv pri osebnih vozilih v poslovnem najemu prednjačijo srebrna, siva, črna in bela vozila. Dodam lahko, da je povezanost med barvo in odkupno vrednostjo osebnih vozil večja v višjih tržnih segmentih. Kljub temu, da na podlagi pridobljenih rezultatov izvedene raziskave ni moč z gotovostjo trditi, da obstaja povezanost med emisijami CO2 in odkupno vrednostjo osebnih vozil v poslovnem najemu, bi na omenjeno temo raziskave gotovo veljalo nadaljevati tudi v prihodnje, saj evropske uredbe o določitvi standardov emisijskih vrednosti za nove osebne avtomobile v sklopu celostnega pristopa EU za zmanjšanje emisij CO2 na področju prometa, med drugim opredeljujejo velike olajšave za avtomobile z manjšimi izpusti, kot tudi za tiste, katerih ciljne vrednosti specifičnih emisij bodo zmanjšane zaradi uporabe inovativnih tehnologij. Ocenjujem, da bo navedeno imelo pomemben vpliv pri nakupnih odločitvah glede okolju prijazn(ejš)ih vozil v prihodnosti.
Ključne besede: poslovni najem, osebna vozila, preostanek vrednosti, odkupna vrednost, depreciacija, znamka, barva, dodatna oprema, poškodbe, emisije CO2.
Objavljeno: 20.02.2013; Ogledov: 1067; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (3,24 MB)

2.
Dimenzioniranje in razvoj nosilca dodatne opreme pečice
Igor Vuković, 2019, diplomsko delo

Opis: Razvitost trga vsak dan postaja vse večja, kupci postajajo zahtevnejši, podjetja se morajo prilagoditi zahtevam kupca, da bi obdržala promet in ostala na trgu. V podjetju Gorenje d.o.o. se je s prihodom nove generacije visoko-cenovnega razreda kuhalnih aparatov pojavila potreba po razvoju nečesa inovativnega, ker se od teh pečic pričakuje popolnost v vsakem pogledu. Predmet diplomskega dela je razvoj nosilca dodatne opreme zaradi lažjega obratovanja s številnimi pekači, ki so osnovni del vsake pečice. Nosilec moramo sprva skonstruirati, nato izvesti statično analizo in na koncu izdelati prototip, da se prepričamo, da je vse tako, kot mora biti. Z razvojem takšnega nosilca želimo uporabniku poenostaviti in pohitriti vsakodnevno uporabo pečice »Life simplified«.
Ključne besede: vgradne pečice Gorenje, dodatna oprema, pekači, razvoj
Objavljeno: 18.10.2019; Ogledov: 93; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici