| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Strategije outsourcinga in nearshoringa v proizvodnih podjetjih: iskanje in izbor strateških partnerjev v srednji, vzhodni in jugovzhodni evropi
Simon Srebot, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana problematika iskanja in izbire strateških partnerjev za outsourcing in nearshoring v proizvodnih podjetjih, s posebnim poudarkom na regiji Srednje, Vzhodne in Jugovzhodne Evrope (CEE/SEE). Osrednji cilj naloge je razvoj strukturiranega in analitičnega modela, s katerim je proizvodnim podjetjem omogočeno premišljeno odločanje o prenosu proizvodnih aktivnosti v omenjene regije. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni pojmi in modeli, prav tako pa tudi aktualni trendi v globalnih dobavnih verigah, ki vplivajo na odločitve podjetij o selitvi proizvodnje. V nadaljevanju so analizirani makroekonomski in mikrooperativni dejavniki, ki vplivajo na atraktivnost posameznih držav v regiji. Empirični del raziskave temelji na poglobljenih intervjujih z direktorjema proizvodnih podjetij, v katerih so bile podane praktične izkušnje z izvajanjem nearshoring strategij v regiji CEE/SEE. Z analizo intervjujev je bilo ugotovljeno, da med glavne motive za selitev proizvodnje v te države sodijo nižji stroški dela, logistična bližina ključnim trgom ter povečana operativna fleksibilnost. Poudarjen je tudi pomen celovite ocene tako makro kot mikrolokacijskih dejavnikov ter oblikovanja kompetentnih lokalnih ekip. Na podlagi ugotovitev je bil oblikovan model za iskanje in izbor strateških partnerjev, ki združuje faze analize potreb, ocene okolja in partnerjev, vključitve ESG dejavnikov ter strukturiranega odločitvenega procesa. Predlagani model omogoča podjetjem sistematično, celovito in prilagodljivo oceno priložnosti za outsourcing in nearshoring, s čimer je omogočeno zmanjšanje tveganj in povečanje dolgoročne konkurenčnosti.
Ključne besede: outsourcing, nearshoring, dobavne verige, strateški partnerji, Srednja in Vzhodna Evropa, model odločanja
Objavljeno v DKUM: 29.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

2.
Oblikovanje novega poslovnega modela za aktivacijo mladih in opolnomočenje perifernega turizma : primer platforme Locals From Zero
Tadej Rogelja, Dejan Križaj, Miha Bratec, Rudi Medved, Jaka Godejša, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: V tem strokovnem prispevku bodo predstavljeni uvidi novonastalega poslovnega modela LocalsFromZero, ki naslavlja problematiko t.i. perifernega turizma. Rešitev se nanaša na razvoj inovativne spletne platforme, ki preko svojega distribucijskega kanala in s pomočjo t.i. skavtov (pomočnikov) izpostavlja manjše, manj znane in po-gosto spregledane lokalne turistične ponudnike in njihova doživetja. Z drugimi besedami platforma spodbuja tiste lokalne ponudnike, ki ne ponujajo standardizirane turistične ponudbe za množični trg ter jim primanjkuje časa ali znanja, da bi se na njem ustrezno in "nišno" pozicionirali. Gre za lokalne turistične ponudnike, ki jih avtorji konceptualno in geografsko uvrščamo v kategorijo t.i. perifernega turizma. Tekom razvoja in testiranja poslovnega modela smo avtorji temeljito preučili literaturo ter med pretežno mladimi (študenti) in lokalnimi turi-stičnimi ponudniki izvedli več raziskav, s katerimi smo na eni strani preverjali znanja, veščine in pripravljenost mladih za sodelovanje ter na drugi izzive, s katerimi se lokalni turistični ponudniki srečujejo.
Ključne besede: periferni turizem, digitalizacija, LocalsFromZero, skavti, COVID-19, dobavne verige, turizem
Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 230; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Teritorialne kolektivne blagovne znamke : orodja razvoja podeželja v pametne, povezane in inovativne destinacije
Tanja Lešnik Štuhec, Urška Starc Peceny, Nejc Pozvek, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Domačini in turisti se vse bolj zavedajo vrednot zdravega načina življenja. Iščejo trajnostne, ustvarjalne, družbeno odgovorne prakse in izkušnje na področju nakupovanja hrane, storitev in turističnih proizvodov. Zelena pametna podeželska območja bodo vse pogostejša destinacija za turiste, ki se soočajo z epidemičnimi ukrepi zaradi COVID-19. Trendi kažejo, da si prizadevamo za razpršene, varne, poglobljene, pristne, zelene, vključujoče, izkustvene dogodivščine in rekreacijo v privlačnih naravnih okoljih. Teritorialne kolektivne blagovne znamke so pomembno orodje za razvoj podeželja in verižno povezane ponudnike, ki ponujajo kakovostne izkušnje z lokalno dodano vrednostjo. Destinacijske organizacije kot koordinatorji razvoja in trženja turizma in s tem povezanih dejavnosti odločilno vplivajo na prepoznavnost zelenih destinacij. Učinkovita uporaba novih tehnologij ima pri tem pomembno vlogo, kar smo raziskali tudi v projektu Turizem 4.0-obogatene turistične izkušnje. Celovita ciljna platforma omogoča povezljivost znotraj omrežja, komunikacijo med certificirano dobavno verigo in zbiranje podatkov ter komunikacijo v širokem spletnem okolju potencialnih javnosti, kar omogoča tudi usmerjanje prometa in turističnih tokov. Z rezervacijskim portalom, prodajno in logistično povezavo je mogoče ustvariti po meri izdelano certificirano ponudbo, njeno prodajo, dostavo in učinkovito spremljanje.
Ključne besede: blagovne znamke, kolektivne blagovne znamke, razvoj podeželja, pametne destinacije, mreženje, dobavne verige, turizem
Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 232; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Analiza možnosti uporabe umetne inteligence v upravljanju dobavne verige
Tilen Ketiš, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se poglobili v raziskavo in analizo vloge umetne inteligence v upravljanju dobavne verige. V uvodnih poglavjih smo predstavili teoretično ozadje umetne inteligence, njen razvoj in uporabo v različnih industrijskih sektorjih. V osrednjem delu naloge smo se osredotočili na povezavo med umetno inteligenco in dobavno verigo, pri čemer smo raziskali, kako umetna inteligenca prispeva k učinkovitosti, optimizaciji in inovacijam v upravljanju dobavne verige. Podrobno smo se lotili vpliva pandemije COVID-19 na dobavne verige in kako je umetna inteligenca pomagala podjetjem prilagoditi se na spremembe ter obvladovati izzive, ki jih je prinesla pandemija. Osredotočili smo se na različne vidike uporabe tehnologije umetne inteligence, kot so napovedovanje povpraševanja, optimizacija logistike, avtomatizacija skladiščenja in mnoge druge. Poglobili smo se v etične dileme in izzive, ki jih prinaša uporaba tehnologije v dobavni verigi, ter razpravljali o potencialnih rešitvah in pristopih za njihovo obravnavo. S pomočjo analize podatkov in študije primera smo predstavili konkretne primere uporabe umetne inteligence v upravljanju dobavne verige ter ugotovitve in rezultate, ki jih je dala ta tehnologija. Diplomsko delo smo zaključili z razpravo o ugotovitvah in priporočilih za uporabo tehnologije v sektorju dobavne verige v prihodnje. Analiza je pokazala, da ima umetna inteligenca velik potencial za preoblikovanje in izboljšanje dobavne verige, hkrati pa je treba ustrezno obravnavati tudi izzive in etične dileme, ki jih le-ta prinaša.
Ključne besede: umetna inteligenca, dobavna veriga, upravljanje dobavne verige, COVID-19, etične dileme
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 530; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Optimizacija logističnih procesov v podjetju Elrad Electronics d.o.o.
Sašo Kopunović, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se ukvarjamo s področjem optimizacije logističnih procesov. Za sodelovanje smo se dogovorili z uspešnim mednarodnim pomurskim podjetjem Elrad Electronics d.o.o. Omenjeno podjetje se ukvarja s proizvodnjo elektronskih sklopov, njihovi izdelki tako končajo v gotovih izdelkih v največjih evropskih in svetovnih podjetjih na področju električnega in vrtnega orodja, avtomobilske industrije, bele tehnike, malih gospodinjskih aparatov in drugih. Tako podjetje predstavlja pomemben člen v mednarodnih dobavnih verigah. Podjetje se zaveda pomena logistike in se tako vseskozi izpopolnjuje na področju optimizacije logističnih procesov. Kljub temu v podjetju še nimajo vzpostavljenega samostojnega logističnega oddelka. V teoretičnem delu smo preučevali poslovno logistiko, njene naloge, cilje in vlogo ter razvoj skozi zgodovino. Prav tako smo preučili logistične podsisteme v proizvodnem podjetju. Nato smo se posvetili upravljanju dobavnih verig. V tem sklopu smo se posvetili razvoju ter globalizaciji dobavnih verig, preučili, kdaj se je začel pojem dobavnih verig uporabljati ter kako strokovnjaki obravnavajo pojem dobavnih verig v primerjavi z logistiko. V praktičnem delu smo najprej predstavili podjetje Elrad Electronics d.o.o. ter analizirali njegove trenutne logistične procese. Obravnavali smo logistične podsisteme v podjetju ter ključne poslovne funkcije v sklopu poslovne logistike podjetja. Ključne poslovne funkcije smo predstavili, opredelili njihovo medsebojno povezanost ter izpostavili konflikte, ki nastajajo med njimi. Dodali smo predloge za optimizacijo logističnih procesov v podjetju in predlog za vzpostavitev samostojnega logističnega oddelka v podjetju.
Ključne besede: logistika, dobavne verige, optimizacija, logistični procesi, logistični podsistemi, Elrad Electronics
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 416; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

6.
Analiza poslovanja in možnosti optimiranja nabavne verige podjetja
Timotej Peter Valcl, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje načrta optimizacije dobavne verige in proizvodnje baterijskih celic podjetja Tesla. Teoretični del zajema ustrezno literaturo o konceptu in managementu dobavne verige, o konceptih vertikalnih in horizontalnih mej podjetja ter o konceptih in načinih analize podjetja. Aplikativni del diplomskega dela se v prvem delu osredotoča na predstavitev in analizo podjetja ter na analizo trenutne dobavne verige proizvodnje baterijskih celic v podjetju. Drugi del se osredotoča na raziskavo načrta za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic podjetja ter možne aplikacije njihove rešitve v ostalih podjetjih. Ugotovitve diplomskega dela kažejo, da strategija vertikalne integracije podjetja Tesla za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic lahko prinese številne koristi. Načrtovana optimizacija lahko zmanjša stroške, izboljša trajnost podjetja ter prispeva k njegovi uspešnosti. Vendar je treba opozoriti, da ta način optimizacije morda ni primeren za vsa podjetja, saj zahteva velike naložbe v raziskave in razvoj ter dobre poslovne odnose s podizvajalci in dobavitelji.
Ključne besede: dobavna veriga, horizontalne in vertikalne meje podjetja, optimizacija dobavne verige, analiza poslovanja, litij-ionske baterije, električna vozila, Tesla
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 42240; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

7.
Analiza tveganj v dobavnih verigah pri uvozu svežega sadja v Sloveniji
Aleksandra Amon, 2021, magistrsko delo

Opis: Z večanjem pomena zdrave in sveže prehrane se premo sorazmerno veča tudi povpraševanje in zahteve pri uvozu svežega sadja. Tokovi materiala, informacij, plačil, izdelkov in storitev v dobavni verigi postajajo iz dneva v dan številčnejši in kompleksnejši, istočasno narašča medsebojna odvisnost med tržnimi akterji in drugimi dobavni verigami, vse to pa rezultira v večji izpostavljenosti dobavnih verig različnim tveganjem. Uvoz svežega sadja otežujejo rigorozne transportne in skladiščne zahteve, ki narekujejo kontinuirano nizkotemperaturno okolje in nadvse previdno ravnanje. Potencialne motnje lahko izvirajo tudi iz naslova neugodnih vremenskih razmer, sprememb v povpraševanju in carinski zakonodaji; prav tako pa so tukaj še konvencionalna tveganja, kot so pravno, operativno, politično in likvidnostno tveganje. V magistrskem delu razširjeno definiramo dobavne verige in z njimi povezana splošna in specifična tveganja. Podrobno opredelimo in razčlenimo vsa potencialna tveganja, ki lahko grozijo uvozniku svežega sadja na podlagi znanstvene literature in dolgoletnih izkušenj uvoznika svežega sadja Lidl Slovenija, d.o.o. k.d. in predstavimo učinkovite metode za obvladovanje obravnavanih tveganj.
Ključne besede: Dobavne verige, tveganja, hladne dobavne verige, uvoz svežega sadja.
Objavljeno v DKUM: 20.10.2021; Ogledov: 2099; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

8.
Tveganja in skladnost dobavnih verig
Filip Čulk, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opisali tako dobavno verigo kot tudi predstavili upravljanje le-te. Najprej smo opredelili dobavno verige ter navedli vrste tokov, ki sestavljajo vsako dobavno verigo. Hkrati smo opisali tudi, kaj pomeni razumevanje dobavnih verig, navedli njihove subjekte in funkcije. Površinsko smo se dotaknili tudi logistike in predstavili povezavo med njo samo ter dobavnimi verigami. Na koncu smo raziskali tudi tveganja v dobavnih verigah ter prišli do sklepa, da je tveganj danes ogromno in da je njihovo obvladovanje ključnega pomena. Zanimalo nas je, kje lahko najdemo akutna žariščna mesta logistično-dobavnih verig in na katerih področjih lahko vodje poskrbijo, da do neželenih zamud, šumov in kriz v dobavni mreži ne bo prihajalo. Hkrati smo poskušali poiskati tudi najbolj optimalne rešitve za odpravo tovrstnih težav, saj mora biti cilj vsakega vodje, odpraviti tveganja v dobavnih verigah, še preden pride do težav oziroma kriz. Skozi raziskovalna vprašanja, ki smo jih poslali v uspešna slovenska podjetja, smo ugotovili, da je najpomembnejši sestavni del dobavnih verig vsekakor kader, in da danes podjetja brez pravilno delujoče dobavne verige ne morejo poslovati. Hkrati pa smo prišli do zaključka, da bodo vsi tisti, ki že danes vlagajo v dobavne verige več, kot je le nujno potrebno, vedno korak pred konkurenco in s tem tudi njihov obstoj na trgu ne bo vprašljiv.
Ključne besede: Dobavna veriga, tveganja, upravljanje dobavne verige, logistika.
Objavljeno v DKUM: 06.11.2020; Ogledov: 1144; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (454,88 KB)

9.
ZNAČILNOSTI UPRAVLJANJA ZALOG V PODJETJU AD VITA D.O.O.
Urban Mlakar, 2016, diplomsko delo

Opis: Logistika kot veda in kot funkcija se je skozi čas vedno bolj uveljavljala v podjetjih. Tako lahko danes trdimo, da se podjetja z dobro organizirano logistično funcijo lažje spopadajo z izzivi globalizacije, s katerimi se vsakodnevno soočajo. Ti izzivi lahko za podjetje predstavljajo težave ali priložnosti. Iz katerega zornega kota bo podjetje gledalo na njih, je v veliki meri odvisno od logistike. Včasih se zdijo nekateri trgi še kako oddaljeni in nedostopni ter tuji. A z dobro organizirano, samostojno logistično funkcijo v podjetju, kateri nudijo pomoč tudi druge funkcije, lahko podjetje te oddaljene in nedostopne trge spremeni v pomemben nabavni ali prodajni vir in mu le ti nudijo konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji na trgu. Prav tako logistika z upravljanjem zalog pomembno vpliva na finančno stanje, izpostavljenost in uspešnost podjetja. Na primeru podjetja AD Vita d.o.o. sem prikazal razvoj, pomembnost in naloge nabavno logistične funkije v podjetju. Predstavil sem način upravljanja zalog v podjetju in z njim povezane finančne učinke na poslovanje podjetja. Z primerom selitve nabavnega trga posteljnine, kuhinjskega in kopalniškega tekstila iz Kitajske v Pakistan pa predstavil odziv podjetja na upad kupne moči in spremembe na njgovih ključnih prodajnih trgih. Rešitev je našlo na nabavnih trgih in s pomočjo logistike uspelo obdržati in razširiti prodajni asortima podjetja, ga s tem zaookrožiti in doprinesti k rasti prodaje in rasti podjetja kot takega. Tako lahko danes trdimo, da je podjetje leta 2009 potegnilo prave poteze, nabavno logistična funkcija pa se je pri tem izkazala kot nezamenljiv člen v podjetju. Zaradi vseh teh spoznanj podjetje nadaljuje z vlaganji v nabavno logistično funkcijo, razvija programsko aplikacijo, ki bi mu omogočila lažje in učinkovitejše delovanje funkcije in povezavo le te z drugimi partnerji v dobavni verigi. Prav tako načrtuje nova vlaganja in razvoj v obliki novih skladiščnih prostorov, s katerimi želi omogočiti lažje delovanje nabavno logistične funkcije v podjetju in njeno boljše servisiranje ostalih funcij v podjetju.
Ključne besede: Logistika, globalizaija, upravljanje zalog in management dobavne verige
Objavljeno v DKUM: 24.06.2016; Ogledov: 1562; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

10.
UČINKOVITO UPRAVLJANJE DISTRIBUCIJSKE DOBAVNE VERIGE V PODJETJU VIESSMANN
Valerija Friš, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z znanstveno uveljavljenimi metodami dela obravnavamo pomen sodelovanja partnerjev v oskrbovalni verigi. Sodelovanje partnerjev v oskrbovalnih verigah je nujno potrebno za zagotavljaje konkurenčnosti in učinkovitost oskrbovalnih verig. V magistrskem delu smo na primeru dobre prakse partnerjev v oskrbovalni verigi dokazali, da so podjetja v Sloveniji, kljub manj prijaznemu poslovnemu okolju, zmožna izpolniti pogoje in visoke standarde, ki jih sodobna mednarodna podjetja zahtevajo. V delu ugotavljamo, da v boju za tržne deleže med seboj ne tekmujejo več podjetja oz. njihovi proizvodi, temveč zmagujejo njihove dobavne verige. V uspešnih podjetjih je že uveljavljen način razmišljanja o partnerskem povezovanju med podjetji po načelu »dobim – dobi«. Partnerjem zagotavlja stalen in skupen interes v razvoju, v iskanju sinergij, neprestanem izboljševanju poslovnih procesov in posledično zniževanju stroškov. Kupcem pa zagotavlja kakovost, dobavo ob pravem času, na pravem mestu in ob primerni ceni.
Ključne besede: dobavne verige, učinkovitost, konkurenčnost, vitkost, stalne izboljšave
Objavljeno v DKUM: 09.03.2015; Ogledov: 1978; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (15,40 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici