| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
NABAVNA LOGISTIKA V PODJETJU GORENJE, D.D.
Jure Ostrelič, 2009, diplomsko delo

Opis: V mojem diploskem delu sem raziskoval nabavno logistiku na primeru Gorenja in na podlagi izvedenih anket možnosti za prenos izbranega področja na zunanjega izvajalca
Ključne besede: nabavna logistika, dobavna veriga, zunanja logistična oskrba, ključne sposobnosti, nabavna logistika v Gorenju
Objavljeno: 19.10.2009; Ogledov: 4428; Prenosov: 912
.pdf Celotno besedilo (609,57 KB)

2.
NABAVA »JUST IN TIME« Z UPORABO SISTEMA »KANBAN«
Mojca Brates, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo poslovno raziskavo, saj gre za proučevanje delovanja sistema JIT in kanban v podjetju in kakšen vpliv ima to na podjetje. Najprej obravnavamo zaloge, saj so nujne za neprekinjeno delovanje proizvodnih procesov in za zadovoljeno raven storitev. Ker vemo, da imajo tako proizvodna kot tudi trgovska podjetja pogosto v zalogah vložen velik del finančnih sredstev, imamo možnost s pomočjo zalog skrajšati dobavne roke, zmanjšati zastoje v proizvodnji, zmanjšati tveganja povezana z zamudami pri dobavi, tveganja povezana z netočnimi predvidevanji povpraševanja ipd. Ta rezultat lahko dosežemo z uvedbo medsebojno povezanih sistemov JIT in kanban. V diplomski nalogi smo opredelili koncept JIT procesa, povzeli bistvene razlike med klasično serijsko proizvodnjo v okviru skupinske razmejitve in JIT proizvodnjo. Velik del poglavja smo posvetili tveganju, ki je prisoten pri uporabi tako JIT kot tudi kanbana. Ugotovili smo, da ima komunikacija oz. primanjkljaj komunikacije in IT v dobavni verigi zelo velik pomen in na primeru več podjetij tudi prikazali probleme, s katerimi so se soočila nekatera večja svetovno znana podjetja. V zadnjem poglavju smo podrobneje posvetili kanbanu, sistemu preproste kontrole proizvodnje, ki temelji na principu vlečenja materialov od enega do drugega delovnega centra.
Ključne besede: »Just in Time« – JIT, kanban, zaloge, proizvodnja, dobavna veriga, kanban kartica
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 3415; Prenosov: 795
.pdf Celotno besedilo (525,18 KB)

3.
Optimizacija distribucije marketinškega materiala v logističnem procesu podjetja Engrotuš d.d. : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Logistika sistemov
David Pečnak, 2009, diplomsko delo

Opis: V nalogi smo preučevali distribucijo marketinškega materiala v logističnem procesu podjetja Engrotuš d.d. od izdelave do izpostavitve v poslovnih enotah. Razložili smo pridobljena teoretična znanja, ki smo jih uporabili pri nastavljanju izračunov optimizacije praktičnega primera in razložili teoretično ozadje tehnologij, s katerimi se srečujemo v vseh modernih skladiščnih sistemih. Sistem distribucije smo natančno opisali in predstavili s pomočjo modeliranja. V nadaljevanju smo opisali probleme, ki nastajajo po posameznih fazah distribucije in trditve podkrepili z rezultati anketnega vprašalnika, ki smo ga izvedli med poslovnimi enotami podjetja Engrotuš d.d.. Na podlagi pridobljenih podatkov smo v zadnjem poglavju predstavili rešitve problemov za vsako fazo distribucije.
Ključne besede: dobavna veriga, črtna koda, marketing, nabava, optimum
Objavljeno: 26.05.2010; Ogledov: 1870; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
DOBAVNA VERIGA V FARMACEVTSKEM PODJETJU
Nataša Mušič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava področje dobavne verige s primerom na farmacevtskem podjetju Krka. V prvem, teoretičnem delu, smo opredelili teoretična izhodišča dobavnih verig tako, da smo opredelili pomen, strukturo, upravljanje in cilje dobavnih verig. Vemo, da je v današnjem svetu veliko odvisno od dobrega informacijskega sistema, zato smo si tudi ogledali, kakšna je informacijska podpora dobavni verigi. V empiričnem delu predstavljamo podjetje Krka, ki je eno vodilnih generičnih podjetij v Evropi. Najprej smo si ogledali dobavno verigo v podjetju iz organizacijskega vidika, nato pa smo predstavili tudi ključne procese znotraj dobavne verige. Na podlagi ugotovitev, je diplomsko delo zaključeno s predlogi za razmislek ali morebitne nadaljnje preučitve z namenom izboljšav.
Ključne besede: Ključne besede: dobavna veriga, procesi v dobavni verigi, farmacevtska industrija, logistika.
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 2180; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (660,86 KB)

5.
POMEN TRANSPORTNIH ZAVAROVANJ IN KLAVZUL INCOTERMS ZA POMORSKI TRANSPORT IN NJIHOVA VLOGA V LOGISTIČNEM SISTEMU
Ina Lejko, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo obravnava pomen transportnih zavarovanj in klavzul Incoterms za pomorski transport in njihovo vlogo v logističnem sistemu. Namen magistrskega dela je analizirati področje transportnih zavarovanj in uporabo klavzul Incoterms v pomorskem transportu, ter opredeliti njihovo vlogo in pomen za učinkovit sistem zunanjega transporta, posledično pa tudi logistični sistem podjetja in celotno dobavno verigo. Uvodno poglavje magistrskega dela je namenjeno opredelitvi logističnega sistema in dobavne verige, posebna pozornost pa je namenjena tudi logističnim spremljevalnim dejavnostim in pogodbam, ki se v zvezi z njimi pojavljajo. Nadaljevanje magistrskega dela je posvečeno predstavitvi glavnih značilnosti pomorskega transporta, ki slednjega razlikujejo od ostalih transportnih načinov in mu dajejo svojevrsten značaj. Poglavje se podrobneje dotika tudi mednarodne prevozne pogodbe v pomorskem transportu in transportnega zastopanja. Naslednji del magistrskega dela je namenjen obravnavi področja transportnega zavarovanja, pri kateri splošni opredelitvi sledijo podrobnejše predstavitve zavarovanja blaga, plovil ter prevozniške odgovornosti v pomorskem transportu, poglavje pa vsebuje tudi predstavitev globalnih trendov pomorskega transporta in zavarovalništva, ki so predstavljeni s pomočjo obstoječih statističnih podatkov. Obravnavi pomorskih transportnih zavarovanj sledi obravnava klavzul Incoterms, pri čemer je zraven splošne opredelitve predstavljen tudi njihov vpliv na pomorski transport. Zadnje poglavje magistrskega dela je namenjeno predstavitvi pomena transportnih zavarovanj in klavzul Incoterms za dobavno verigo, slednji pa je povezan in apliciran tudi na praktični primer nabave z uporabo klavzule Incoterms in vključitvijo transportnega zavarovanja.
Ključne besede: logistični sistem, dobavna veriga, pomorski transport, transportno zavarovanje, klavzule Incoterms
Objavljeno: 26.11.2010; Ogledov: 3637; Prenosov: 530
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

6.
Odločitveni model za izbiro strateških atributov konkurenčnosti za dobavno verigo
Damjana Udir, 2011, magistrsko delo

Opis: Upravljanje globalnih dobavnih verig zahteva razširjeno poznavanje mnogih dejavnikov, ki vplivajo na dobavno verigo. V zadnjem desetletju prihaja do spoznanj, da je eden izmed najpomembnejših faktorjev uspešnosti podjetij povezan z ustrezno izbiro dobavne verige, ki pa temelji na ustrezni strategiji določanja konkurenčnih atributov. V magistrski nalogi je prikazan večkriterijski odločitveni model za določitev strateških atributov konkurenčnosti dobavne verige ter celotni proces odločanja vključno s predlogom transformacije izbrane strategije v določitev ciljev ključnih kazalcev uspešnosti. Odločitveni model je verificiran in validiran v konkretnem okolju. Model je prenosljiv med poslovnimi sistemi v isti panogi in prilagodljiv za vsa proizvodna podjetja.
Ključne besede: Dobavna veriga, kazalci uspešnosti, strateški atributi konkurenčnosti, večparametrsko odločanje, referenčni model dobavne verige
Objavljeno: 28.03.2011; Ogledov: 1808; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (3,54 MB)

7.
Študija izboljšave sledljivosti z delno uvedbo RFID v Mercator, d. d. : diplomsko delo univerzitetnega študija
Petra Cvetko, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: S črtno kodo se srečujemo vsak dan, saj se nahaja na vseh izdelkih, ki jih je moţno kupiti. Pojavlja pa se nova tehnologija, ki lahko v veliki meri izpodrine uporabo črtne kode. Danes pomeni radiofrekvenčna identifikacija prednost pred drugimi podjetji, kmalu pa lahko postane pogoj za obstanek. Pri nas jo zaenkrat uporabljamo za identifikacijo ljudi, označitev ţivali, plačilo cestnine in v avtomobilskih kodnih ključih. V osnovi sistem predstavlja komunikacijo med radiofrekvenčno oznako in čitalcem. Dnevni pretok velike količine blaga zahteva usklajeno dobavno verigo. Radiofrekvenčna tehnologija prinaša veliko prednosti. Največje prednosti so: sledljivost, avtomatizacija postopkov, hitro zajemanje podatkov in ponovno vpisovanje podatkov. Radiofrekvenčna tehnologija pa prinaša tudi določene slabosti. Cena vpeljave je prva slabost, na katero pomislimo, sledijo še vpojnost radiofrekvenčnega signala, varnost podatkov in elektromagnetne motnje. Začetni stroški uvedbe so visoki, vendar so izboljšave v proces materialnih tokov očitne.
Ključne besede: radiofrekvenčna oznaka, dobavna veriga, sledljivost, stroški, materialni tokovi
Objavljeno: 05.05.2011; Ogledov: 1948; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

8.
UPORABA MEHKE LOGIKE ZA OCENJEVANJE DOBAVITELJEV V OSKRBNI VERIGI
Jernej Otič, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Pričujoče delo obravnava pristop k reševanju problema izbire dobaviteljev v oskrbni verigi. Dobavitelji so prvi člen v oskrbni verigi in od njih je odvisna celotna nadaljnja veriga, zato je pomembno, da vemo, s kakšnimi dobavitelji imamo opravka. Ocenjevanje dobaviteljev pa je relativno zahteven postopek. Da bi bilo ocenjevanje dobaviteljev lažje, si tržniki pomagajo z različnimi pripomočki in pravili. Eden izmed novejših in obetajočih pripomočkov je uporaba mehke (fuzzy) logike, saj lahko ta učinkovito obravnava nejasne,netočne, stohastične in dinamične vhodne parametre. Delo je razdeljeno na tri dele. V prvem, teoretičnem delu, so podane osnove mehke logike, predstavljene so oskrbne verige, nabavne funkcije in postopki za ocenjevanje dobaviteljev. V drugem delu so podani dosežki in spoznanja drugih avtorjev. V tretjem delu pa je podan hipotetični primer izbire dobaviteljev. Najprimernejšega dobavitelja smo izbrali s pomočjo sistema, temelječega na mehki logiki. Rešitev je upoštevala tako kvantitativne kot kvalitativne lastnosti dobaviteljev. Za izgradnjo sistema za izbor dobavitelja smo uporabili program MATLAB/Simulink.
Ključne besede: ocenjevanje dobaviteljev, mehka logika, dobavna veriga, oskrbna veriga, dobavitelji
Objavljeno: 29.06.2011; Ogledov: 1639; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (790,58 KB)

9.
OBVLADOVANJE TVEGAJA ZNOTRAJ DOBAVNE VERIGE
Tina Navodnik, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Obvladovanje dobavnih verig v današnjem konkurenčnem svetu predstavlja zelo velik izziv. Zaradi vse večje negotovosti povpraševanja, globalizacije trga, vse krajših življenjskih ciklov proizvodov, vse večje vpletenosti proizvodnih, distribucijskih in logističnih partnerjev so verige vedno bolj izpostavljene tveganjem v dobavni verigi. Slovenske organizacije se v primerjavi s tujimi organizacijami premalo zavedajo pomena obvladovanja tveganja. Premalo se zavedajo, da lahko z ustreznim obvladovanjem tveganja dosegamo visoko produktivnost s hkratnim povečanjem dodane vrednosti, kar je bistvo obvladovanja tveganja.
Ključne besede: tveganje, dobavna veriga, obvladovanje tveganja, management dobavne verige, prožne dobavne verige, logistika
Objavljeno: 05.07.2011; Ogledov: 1826; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

10.
TRAJNOSTNE KONKURENČNE PREDNOSTI IN STRATEGIJE POSLOVNEGA MODELA ZARA
Jasmina Ferlinc, 2011, diplomsko delo

Opis: Globalizacija v oblačilni industriji je pomenila določeno stopnjo homogenizacije trga, povezano z ogromnimi stroškovnimi pritiski. Podjetja morajo imeti možnost za izgradnjo in upravljanje proizvodne in distribucijske mreže, ki jim omogoča svetovno povezanost in distribucijo svojih izdelkov na najbolj dobičkonosne lokacije. Prav tako izredno dinamičen trg potrošnikov in hitro spreminjajoči se modni trendi zahtevajo od ponudnikov oblačil, da zagotovijo take zmogljivosti, ki bodo imele sposobnost razumeti spreminjajoče se potrebe kupcev in prilagoditi svoje dobavne verige. Pri tem pa bo potrebno skrbno loviti ravnotežje med konkurenčnimi prednostnimi nalogami. Inditex s svojo glavno trgovsko verigo Zaro je bil že od vsega začetka zasnovan kot vertikalno integrirano podjetje, ki opravlja večino svojih procesov kar v svoji državi blizu sedeža podjetja, občutno izboljšuje odzivnost oskrbovalne verige in zmanjšuje stroške. Njegova učinkovitost je realizirana v ekonomiji obsega, poenostavljeni komunikaciji in usklajevanjem dejavnosti od zasnove in proizvodnje do prodaje v trgovinah. Upravlja z velikim številom trgovin, racionaliziranim proizvodnim in distribucijskim omrežjem in centraliziranim centrom za oblikovanje. Ta enotna, celostno povezana oblika organizacije oskrbovalne verige mu omogoča ustvarjanje veliko večjega števila vzorcev in modelov, ki jih testira v trgovinah po vsem svetu ter zbere takojšnje povratne informacije preko informacijskih sistemov na prodajnem mestu. Zelo odzivna dobavna veriga omogoča nenehno spreminjanje in prilagajanje izdelkov vsaki trgovini glede na lokalne potrošnikove preference. Zraven vertikalne integracije zasnove in načrtovanja izdelkov, proizvodnje in distribucije ter prodajnih mest, ki je odločilnega pomena za Zarin uspeh poslovnega modela, podjetje sodeluje tudi z zunanjimi podizvajalci za opravljanje manj bistvenih nalog. Nove tehnologije in proizvodne zmogljivosti v državah s cenejšo delovno silo in cenejšimi proizvodnimi viri so bistveno zmanjšale stroške. Vendar prizadevanje za stroškovno najbolj ugodno oskrbovalno verigo se odraža v daljši, manj prilagodljivi verigi, ki v končni fazi proizvede izdelke, po katerih stranke več ne povprašujejo. Po drugi strani je izredno hitra, fleksibilna veriga najverjetneje zelo draga. Ključno je doseči pravo ravnovesje med obema in segmentirati dobavne tokove glede na različne karakteristike povpraševanja. Kombinacija vseh Zarinih strategij: od usklajevanja oblikovanja in proizvodnje skozi optimalen dobavni rok, postopne proizvodnje do optimizacije sistema distribucije še maksimizira koristi poslovnega modela.
Ključne besede: Inditex, Amancio Ortega Gaona, skupna vlaganja, franšizing, strategija multikoncepta, primerjalna LFL prodaja, Zarina dobavna veriga, Zarina veriga vrednosti, življenjski cikel proizvodov, vertikalna integracija, učinek volovskega biča, strategija hitrega odziva, optimizacijski model določanja količin za distribucijo, model napovedi, postopna proizvodnja, optimizacija dobavnih rokov, evrocentričen model, globalna širitev, just-in-time proizvodna strategija
Objavljeno: 18.01.2012; Ogledov: 2558; Prenosov: 460
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici