| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 190
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza oskrbovalnih mrež hotelov
Maj Kralj Bogataj, 2022, diplomsko delo

Opis: Oskrbovalne mreže hotelov so kompleksen proces, za katerega je ključno, da je narejena podrobna analiza. V zaključnem delu je analizirana oskrbovalna veriga hotelov in poudarjeni ključni dejavniki, ki pri tem sodelujejo. V naši raziskavi je sodelovalo 19 hotelov, ki so razdeljeni glede na število zvezdic. S pomočjo raziskave so pridobljeni rezultati, s katerimi je bilo pridobljeno boljše razumevanje odnosov dobaviteljev in hotelov. V teoretičnem delu so opisani vsi dejavniki oskrbovalne mreže in opisano delovanje hotelov. V raziskovalnem delu je vključena anketa, ki nam je pomagala potrditi oziroma zavrniti hipotezi. Zaključek diplomskega dela je, da obiskanost hotelov, v večini primerov, ne vpliva na boljša pogajalska izhodišča z dobavitelji. Glede na rezultate je ugotovljeno, da je sodelovanje z manjšimi dobavitelji bolj dolgoročno.
Ključne besede: oskrbovalne mreže, hoteli, dobavitelji
Objavljeno v DKUM: 01.02.2023; Ogledov: 500; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

2.
Pogajanja v nabavi
Ines Ulbl, 2022, diplomsko delo

Opis: Ko slišite za besedo pogajanja, si boste običajno predstavljali veliko mizo, za katero sedijo možje z resnimi nameni, da bi dosegli to, kar si želijo. V primeru, da pogajanja ne bi bila uspešna, lahko ti postanejo jezni in sledijo grožnje drug drugemu. Vendar se moramo zavedati, da ob besedi pogajanja ne pomislimo samo na ta primer, ampak moramo vedeti, da smo v procesu pogajanj lahko vsi posamezniki in je to del našega vsakdanjega življenja, ki ga izvedemo vsakič, ko želimo z drugimi osebami medsebojno uskladiti različna stališča. In prav zaradi tega, ker se skoraj vsakodnevno pogajamo vsi, bi se morali zavedati pravega pomena pogajanj in kaj je tisto, kar bi nam lahko v na daljnih pogajanjih pomagalo. Velikokrat nekoga slišimo ali preberemo, da so informacije v našem življenju moč predvsem, kadar gre za proces pogajanj. S tem se lahko popolnoma strinjamo, ampak se moramo vprašati, ali so vse te informacije, ki jih najdemo tudi resnične? Danes je zagotovo informacij preveč, saj se iz vseh teh informacij pogosto ne znajdemo in ne vemo, kaj je res in kaj ni. Od vseh teh informacij imamo velikokrat težave, da izluščimo tisto, kaj je bistvo in tisto, kar ni tako zelo pomembno. Zato je pri pogajanjih pomembno, da imamo prave informacije ne glede na to, ali jih je preveč ali premalo. Pogajanja se pojavljajo zelo pogosto v nabavnem procesu, ki se začnejo s komunikacijo med dobaviteljem in kupcem in trajajo vse do končnega podpisa pogodbe. Pogajanja definitivno niso preprosta zadeva, saj so pot, ki vodi od nasprotovanja do sodelovanja. Dober pogajalec mora znati biti potrpežljiv, saj lahko pogajanja vzamejo veliko časa, prav tako pa tudi precejšni napor na pripravo. Dober pogajalec mora znati biti vztrajen pri iskanju rešitev, jasno se mora zavedati svojih ciljev in svoje vrednosti. Pred vami je gradivo, ki vam bo pomagalo odkriti pomen in značilnosti nabavnega poslovanja, kateri so cilji nabavne funkcije in kako poteka nabavni proces. Spoznali boste, kako velik pomen imajo pogajanja v procesu nabave in so s tem tudi prava izbira dobavitelja. Ker vemo, da je končni rezultat pogajanj odvisen od vsakega pogajalca, se boste naučili, katere so tiste lastnosti, s katerimi bi lahko pogajanje izvedli uspešneje. Prav tako se boste zavedali, katere so lastnosti, zaradi katerih lahko pogajanje tako rekoč »pade v vodo«. V nadaljevanju je poglavje posvečeno tudi elektronskemu poslovanju v nabavi, saj vemo, da je uporaba interneta pripomogla k velikim spremembam in posledično podjetjem prihranila več časa in denarja. Z elektronskim poslovanjem so pogajalci pridobili veliko koristi.
Ključne besede: Nabava, pogajanje, pogajalec, odnosi z dobavitelji.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 662; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

3.
Reorganizacija naročanja blaga iz centralnega skladišča za posamezne poslovne enote podjetja temva d.o.o.
Anja Cimerman, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V industriji prehrane v zadnjih letih dobava blaga predstavlja velik oziroma največji delež stroškov v podjetju, zato je potrebno primerno organizirati proces naročanja blaga za restavracije in sodelovanje z dobavitelji. Predvsem v trenutnem času pandemije COVID-19, ko je na voljo manj površin za goste lokalov in občasna zapiranja gostinskih lokalov. V diplomski nalogi smo predstavili primer neorganiziranega naročanja posameznih enot podjetja ter organizirano naročanje artiklov preko centralnega skladišča. Slednje se je izkazalo za bolj primerno na podlagi časovnih primerjav procesa skladiščenja in razlike v stroških. Za analizo smo izbrali sedem naključnih artiklov, ki smo jih analizirali na podlagi potrebne mesečne količine in primerjavo cen na trgu, ki ob nepremišljenem naročanju podjetju hitro prinesejo večje stroške.
Ključne besede: nabavna logistika, naročila, dobavitelji, procesi skladiščenja, centralno skladišče
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 692; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

4.
Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d. d.
Patricija Zobec, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta z naslovom Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d.d. je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in aplikativnega. V teoretičnem delu je opredeljena nabava kot poslovni proces. Podrobno so predstavljena izhodišča za razumevanje nabavnega procesa, kot so vloga, pomen, cilji in naloge managementa nabave, razvrstitev nabavnih dobrin, povezanost nabave z ostalimi funkcijami v podjetju, organizacijska struktura nabave in raziskovanje nabavnega trga. Nabavno poslovanje je postalo eno izmed pomembnejših področij za izboljšanje poslovanja in konkurenčnosti podjetja. V aplikativnem delu je predstavljeno podjetje Terme Olimia, d.d. in faze njihovega nabavnega procesa, podane pa so tudi ugotovitve analiziranega nabavnega procesa in predlogi za izboljšanje.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, dobavitelji, nabavni trg, naročilo.
Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 902; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (789,69 KB)

5.
Nabavni proces v podjetju tehit d. o. o.
Jan Stramec, 2021, diplomsko delo

Opis: Nabava ima v današnjem času pomembno vlogo v podjetju. Nabava lahko z dobrim delom podjetju pomaga pri poslovanju. Nabavni oddelek mora poskrbeti za kakovostno nabavo dobrin. Zaposleni v nabavi pa morajo poskrbeti, da bo nabava organizirana, kakovostna in da bodo stroški nabave čim nižji. V teoretičnem delu diplomskega dela je na podlagi domačih in tujih strokovnih literatur opredeljena nabava, opisan je nabavni proces prav tako je zapisano kako poteka naročilo v podjetju ter kako poteka iskanje in izbor dobaviteljev. Prav tako so v teoretičnem delu predstavljene zaloge. V praktičnem delu diplomskega dela je predstavljeno podjetje Tehit d.o.o., prav tako smo predstavili tudi kakšna je vloga nabave v podjetju, pomen nabave v podjetju in kako se izvaja nabava v tem podjetju. Opisane pa so tudi zaloge v podjetju ter potek naročila in struktura cen tiskalnikov Canon.
Ključne besede: nabava, nabavno poslovanje, zaloge, podjetje Tehit d.o.o., tiskalniki Canon, dobavitelji
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 1430; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

6.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Ključne besede: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Objavljeno v DKUM: 16.04.2021; Ogledov: 1167; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (4,21 MB)

7.
Analiza dobave pri kooperantih in kontrola kakovosti v družbi Virs, d. o. o. : diplomsko delo
Niko Vöröš, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava izzive podjetja Virs d. o. o. pri poslovanju z dobavitelji na področju proizvodnje celic v industriji avtomatizacije in robotizacije. Zaradi vplivov dinamične proizvodnje in povečanju samega obsega, prihaja v podjetju do motenj oziroma nihanj v konsistenci kooperantov glede dobav ter njihove kakovosti. Moja naloga je bila, da sem v okviru te diplomske naloge raziskal in analiziral vzroke ter predlagal ustrezne rešitve za odpravo neskladnosti in stroškov za učinkovitejšo realizacijo projektov. Za razumevanje vsebine so zajete teoretične osnove organizacije proizvodnje, nabavnega poslovanja, kakovost in odnosov z dobavitelji. V nadaljevanju na kratko predstavim podjetje Virs d. o. o. področje delovanja ter proizvode. V sami analizi sem obravnaval posnetek stanja proizvodnje, povzel ugotovitve ter jih dopolnil s komentarji. V zaključku sem navedel predloge izboljšav za odpravo že naštetih težav.
Ključne besede: Dobavitelji, dobava, kvaliteta, stroški, optimizacija
Objavljeno v DKUM: 08.10.2020; Ogledov: 780; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

8.
Ocenjevanje dobaviteljev
Samo Šoba, 2019, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje, ki teži k uspešnosti in razvijanju mora vedno paziti pri izbiri materiala/stvari, ki se uporabljajo pri samem poslovanju. Podjetje, ki teži v razvijanju in uspešnosti mora predvidevati korake v prihodnosti in, če to uspe uspešno, potem na takšen način doseže določeno konkurenčno prednost. Sama nabava v podjetju je zelo pomembna, sploh pa v današnjih časih, kjer podjetja težijo k izbiri takšnih dobavitevljev, ki imajo določene produkte, ki ne škodujejo okolju in olajšajo samo poslovanje podjetja ter tako dosežejo konkurenčno prednost. Nabavna služba mora iskati zelo veliko informacij o samih dobaviteljih in izbrati način kako to presoditi. Vsako podjetje ima različne načine presoje svojih dobaviteljev, v mojem primeru ima podjetje Unior d.d. zelo posebne metode, ki jih bom opisal v nadaljevanju. Odločitve za pravega dobavitelja so lahko ključen člen za razvoj in obstoj samega podjetja. Izbira dobaviteljev je ključnega pomena za podjetje prav tako tudi izbira samega nabavnega trga, zato je potrebno zelo dobro preučiti razne tržne priložnosti in probleme glede nabavnega trga. Dobavitelji, ki imajo pogoj za sodelovanje se tako znajdejo na listi odobrenih dobaviteljev. Podjetja vedno bolj težijo v dolgoročnemu sodelovanju z dobavitelji, da ni potrebno iskati vedno novih in potem takem povečati stroške iskanja informacij o posameznih dobaviteljih. V teoretičnem delu vam bom predstavil pomembne informacije o sami nabavi, nabavnem trgu in samem ocenjevanju dobaviteljev. Praktični del je sestavljen iz opisa Unior d.d., kako ocenjujejo dobaviteljev in po katerih metodah presojajo dobavitelje. Sama nabavna služba od Unior d.d. se veliko posveča že obstoječim dobaviteljem (redno preverjanje njihove kakovosti) in pa seveda tudi iskanju novih dobaviteljev.
Ključne besede: dobavitelji, metode, konkurenčna prednost, nabavni trg.
Objavljeno v DKUM: 05.11.2019; Ogledov: 1194; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

9.
Izbira dobaviteljev z uporabo metode TOPSIS
Jasmina Lorber, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Pri metodah večkriterijskega odločanja je pomembno, da imajo alternative več parametrov, ne le enega. Pri obravnavi večkriterijskega odločanja imamo na voljo različne metode, ki so bolj preproste, lahko pa tudi bolj kompleksne in tako bolj ustrezne pri reševanju večjih in težjih odločitvenih problemov. Metoda TOPSIS je ena od najbolj uporabnih metod večkriterijskega odločanja, ki je relativno preprosta in jo je lahko izvesti. Je ena izmed klasičnih metod večkriterijskega odločanja, ki temelji na razvrščanju posameznih alternativ glede na podane kriterije in parametre. V diplomski nalogi smo predstavili nekaj teoretičnih izhodišč nabavne funkcije in spoznali način večkriterijskega odločanja. Za praktični primer smo izbirali med štirimi dobavitelji dodatne opreme, tako da smo med seboj primerjali različne kriterije. Na osnovi analize smo ugotovili, kateri dobavitelj najbolj ustreza zahtevam podjetja. Za primer izbire najprimernejšega dobavitelja smo uporabili metodo TOPSIS, kar pomeni v angleščini Technique for the Order Preference by Similarity to Ideal Solution.
Ključne besede: nabavna funkcija, večkriterijsko odločanje, dobavitelji, metoda TOPSIS, kriteriji ocenjevanja
Objavljeno v DKUM: 11.06.2019; Ogledov: 1500; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

10.
Primerjava samooskrbnega podjetja s podjetjem z zunanjimi dobavitelji
Blaž Mejač, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj diplomskega dela je bilo ugotoviti, ali se podjetju A bolj splača biti samooskrbno ali imeti zunanjega dobavitelja. To smo poskušali ugotoviti tako, da smo podatke, pridobljene od zunanjega dobavitelja, analizirali ter naredili računsko primerjavo, ali se podjetju A splača zgraditi lesni oddelek. Na začetku smo v teoretičnem delu pojasnili različne pojme, ki so pomembni za razumevanje dela. Opisali smo samooskrbno podjetje ter podjetje z zunanjimi dobavitelji in ju med seboj tudi primerjali. Opisali smo tudi podjetje A, pri katerem smo opravljali raziskavo. V empiričnem delu smo se posvetili analizi pridobljenih podatkov ter na podlagi rezultatov, ki smo jih izračunali, povedali, v kolikšnem času bi se investicija za izgradnjo lesnega oddelka podjetju A povrnila. Ugotovili smo, da bi podjetju A bila izgradnja lesnega oddelka v korist, saj bi s tem pridobilo fleksibilnost in konkurenčnost na trgu ter nižje stroške izdelave lesenih izdelkov.
Ključne besede: samooskrbno podjetje, podjetje z zunanjimi dobavitelji, insourcing, outsourcing, investicija
Objavljeno v DKUM: 23.07.2018; Ogledov: 825; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

Iskanje izvedeno v 17.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici