| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 185
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Ključne besede: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Objavljeno: 16.04.2021; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (4,21 MB)

2.
Analiza dobave pri kooperantih in kontrola kakovosti v družbi Virs, d. o. o.
Niko Vöröš, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava izzive podjetja Virs d. o. o. pri poslovanju z dobavitelji na področju proizvodnje celic v industriji avtomatizacije in robotizacije. Zaradi vplivov dinamične proizvodnje in povečanju samega obsega, prihaja v podjetju do motenj oziroma nihanj v konsistenci kooperantov glede dobav ter njihove kakovosti. Moja naloga je bila, da sem v okviru te diplomske naloge raziskal in analiziral vzroke ter predlagal ustrezne rešitve za odpravo neskladnosti in stroškov za učinkovitejšo realizacijo projektov. Za razumevanje vsebine so zajete teoretične osnove organizacije proizvodnje, nabavnega poslovanja, kakovost in odnosov z dobavitelji. V nadaljevanju na kratko predstavim podjetje Virs d. o. o. področje delovanja ter proizvode. V sami analizi sem obravnaval posnetek stanja proizvodnje, povzel ugotovitve ter jih dopolnil s komentarji. V zaključku sem navedel predloge izboljšav za odpravo že naštetih težav.
Ključne besede: Dobavitelji, dobava, kvaliteta, stroški, optimizacija
Objavljeno: 08.10.2020; Ogledov: 97; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

3.
Ocenjevanje dobaviteljev
Samo Šoba, 2019, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje, ki teži k uspešnosti in razvijanju mora vedno paziti pri izbiri materiala/stvari, ki se uporabljajo pri samem poslovanju. Podjetje, ki teži v razvijanju in uspešnosti mora predvidevati korake v prihodnosti in, če to uspe uspešno, potem na takšen način doseže določeno konkurenčno prednost. Sama nabava v podjetju je zelo pomembna, sploh pa v današnjih časih, kjer podjetja težijo k izbiri takšnih dobavitevljev, ki imajo določene produkte, ki ne škodujejo okolju in olajšajo samo poslovanje podjetja ter tako dosežejo konkurenčno prednost. Nabavna služba mora iskati zelo veliko informacij o samih dobaviteljih in izbrati način kako to presoditi. Vsako podjetje ima različne načine presoje svojih dobaviteljev, v mojem primeru ima podjetje Unior d.d. zelo posebne metode, ki jih bom opisal v nadaljevanju. Odločitve za pravega dobavitelja so lahko ključen člen za razvoj in obstoj samega podjetja. Izbira dobaviteljev je ključnega pomena za podjetje prav tako tudi izbira samega nabavnega trga, zato je potrebno zelo dobro preučiti razne tržne priložnosti in probleme glede nabavnega trga. Dobavitelji, ki imajo pogoj za sodelovanje se tako znajdejo na listi odobrenih dobaviteljev. Podjetja vedno bolj težijo v dolgoročnemu sodelovanju z dobavitelji, da ni potrebno iskati vedno novih in potem takem povečati stroške iskanja informacij o posameznih dobaviteljih. V teoretičnem delu vam bom predstavil pomembne informacije o sami nabavi, nabavnem trgu in samem ocenjevanju dobaviteljev. Praktični del je sestavljen iz opisa Unior d.d., kako ocenjujejo dobaviteljev in po katerih metodah presojajo dobavitelje. Sama nabavna služba od Unior d.d. se veliko posveča že obstoječim dobaviteljem (redno preverjanje njihove kakovosti) in pa seveda tudi iskanju novih dobaviteljev.
Ključne besede: dobavitelji, metode, konkurenčna prednost, nabavni trg.
Objavljeno: 05.11.2019; Ogledov: 261; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

4.
Izbira dobaviteljev z uporabo metode TOPSIS
Jasmina Lorber, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Pri metodah večkriterijskega odločanja je pomembno, da imajo alternative več parametrov, ne le enega. Pri obravnavi večkriterijskega odločanja imamo na voljo različne metode, ki so bolj preproste, lahko pa tudi bolj kompleksne in tako bolj ustrezne pri reševanju večjih in težjih odločitvenih problemov. Metoda TOPSIS je ena od najbolj uporabnih metod večkriterijskega odločanja, ki je relativno preprosta in jo je lahko izvesti. Je ena izmed klasičnih metod večkriterijskega odločanja, ki temelji na razvrščanju posameznih alternativ glede na podane kriterije in parametre. V diplomski nalogi smo predstavili nekaj teoretičnih izhodišč nabavne funkcije in spoznali način večkriterijskega odločanja. Za praktični primer smo izbirali med štirimi dobavitelji dodatne opreme, tako da smo med seboj primerjali različne kriterije. Na osnovi analize smo ugotovili, kateri dobavitelj najbolj ustreza zahtevam podjetja. Za primer izbire najprimernejšega dobavitelja smo uporabili metodo TOPSIS, kar pomeni v angleščini Technique for the Order Preference by Similarity to Ideal Solution.
Ključne besede: nabavna funkcija, večkriterijsko odločanje, dobavitelji, metoda TOPSIS, kriteriji ocenjevanja
Objavljeno: 11.06.2019; Ogledov: 628; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

5.
Primerjava samooskrbnega podjetja s podjetjem z zunanjimi dobavitelji
Blaž Mejač, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj diplomskega dela je bilo ugotoviti, ali se podjetju A bolj splača biti samooskrbno ali imeti zunanjega dobavitelja. To smo poskušali ugotoviti tako, da smo podatke, pridobljene od zunanjega dobavitelja, analizirali ter naredili računsko primerjavo, ali se podjetju A splača zgraditi lesni oddelek. Na začetku smo v teoretičnem delu pojasnili različne pojme, ki so pomembni za razumevanje dela. Opisali smo samooskrbno podjetje ter podjetje z zunanjimi dobavitelji in ju med seboj tudi primerjali. Opisali smo tudi podjetje A, pri katerem smo opravljali raziskavo. V empiričnem delu smo se posvetili analizi pridobljenih podatkov ter na podlagi rezultatov, ki smo jih izračunali, povedali, v kolikšnem času bi se investicija za izgradnjo lesnega oddelka podjetju A povrnila. Ugotovili smo, da bi podjetju A bila izgradnja lesnega oddelka v korist, saj bi s tem pridobilo fleksibilnost in konkurenčnost na trgu ter nižje stroške izdelave lesenih izdelkov.
Ključne besede: samooskrbno podjetje, podjetje z zunanjimi dobavitelji, insourcing, outsourcing, investicija
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 288; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

6.
Organiziranost trga energentov v evropi
Karly David Rudinsky, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je, skozi geopolitiko analizirati energetski trg na primeru Ruske federacije. Tema je relevantna zaradi večplastnosti energetskega trgovanja, ki neposredno vpliva na sleharno gospodarstvo. V dipomskem delu se sprašujemo ali Rusija lahko zagotovi zadostne količine energentov Evropski Uniji in ali ima zadostne pogoje za pokritje energetskih potreb in varnosti. Zaradi velike odvisnosti ruskega gospodarstva od trgovine s plinom si Ruska federacija ne more privoščiti, da bi svoj geopolitični vpliv izkoriščasla za uveljavljanje politične in ekonomske moči, temveč mora v svoje dobro poskrbeti energetsko varnost ključnih trgovskih partneric. V diplomskem delu smo si zastavili naslednje hipšoteze, ki smo jih podprli s trditvami. H1: Rusija lahko zagotovi zadostne količine energentov Evropi, za pokritje energetske varnosti v prihodnosti. Hipoteza 1 je bila potrjena, saj napovedi, ki so povezane s političnim dogajanjem in uvozom zemeljskega plina v EU so Evropo prisilile v razmišljanje o novih poteh dobave zemeljskega plina. H2: Novejše smernice energetike v EU bodo z organizacijo zagotovile stabilne pogoje za pokritje energetskih potreb in s tem zagotovile energetsko varnost EU. Hipotezo 2 smo delno potrdili ker je z vspostavitvijo dvojne strani energetskega koridorja s plinom v povezavi z EU, podprta možnost povezave plinovodov do Evropske unije, zaradi ugodne geografske lege, stičnih točk, ter povezanosti in vzpostavitve dobre komunikacijske poti med različnimi predeli. H3: Uvoz zemeljskega plina iz Rusije in s tem odvisnost držav EU od tujih virov se bo v prihodnosti povečal. Hipotezo 3 smo potrdili, saj je napoved, da se ukinitev v oskrbi s plinom ne bo čutila, v Evropi, ki hrani plin v podzemnih skladiščih, vendar se bo ponovno zaostrilo zaradi potreb izčrpavanja plina v podzemnih skladiščih Ukrajine.
Ključne besede: trg energentov, organiziranost, Evropa, plinska kriza, partnerski odnosi, dobavitelji energentov
Objavljeno: 27.11.2017; Ogledov: 525; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (770,25 KB)

7.
Finančno načrtovanje v sektorju distributerjev in dobaviteljev električne energije
Monika Gradišnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Finančno načrtovanje je v današnjem času ključnega pomena. Je izražanje načrtovanja vseh načrtov v celotnem podjetju za določeno obdobje. Cilj načrtovanja je natančna določitev zastavljenih ciljev, doseči željeni dobiček, izvajati finančno politiko podjetja in slediti finančnemu načrtu. Ob tako negotovih razmerah na trgu, je še kako pomembno, da se podjetja zavedajo pomena finančnega načrtovanja. Podrobno bomo raziskali finančno načrtovanje in poslovanje treh izbranih dobaviteljev električne energije in distributerja električne energije v Sloveniji. Predstaviti želimo delovanje Slovenskega elektroenergetskega sistema in vlogo Agencije za energijo Republike Slovenije. Cilji naloge so podrobno opisati pomen in način finančnega načrtovanja pri pravnih subjektih, spoznati delovanje Slovenskega elektroenergetskega sistema ter spoznati potek finančnega načrtovanja pri treh izbranih dobaviteljih električne energije. Na trgu z električno energijo je prisotnih vedno več konkurenčnih dobaviteljev. Kar omogoča odjemalcem lastno izbiro dobavitelja. Podjetja se torej srečujejo z velikim številom menjav dobaviteljev, kar pa jim lahko povzroči izgubo. Potek finančnega načrtovanja pri podjetjih je podoben in strmijo k podobnim ciljem.
Ključne besede: finančno načrtovanje, finančni načrt, uspešnost poslovanja, Slovensko elektroenergetski sistem, Agencija za energijo RS, dobavitelji električne energije
Objavljeno: 30.05.2017; Ogledov: 648; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (668,22 KB)

8.
Nabavna logistika v izbranem podjetju
David Šalamija, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Z diplomskim delom smo predstavili nabavno logistiko v izbranem podjetju in predvsem to kaj se je v nabavnem procesu spremenilo, ko so prešli na franšizni način poslovanja. V teoretičnem delu smo predstavili nabavo različnih avtorjev. Opredelili smo kakovost nabave in nabavne postopke ter podrobneje opisali nabavni proces. Ker je izbrano podjetje prešlo na franšizni način poslovanja, smo pri teoretičnem delu opredelili franšizing in podrobneje opisali povezavo med franšizo, nabavno funkcijo in kakovostjo v podjetju. V nadaljevanju smo na kratko predstavili izbrano podjetje in podrobneje opisali posnetek stanja v podjetju pred prehodom na franšizo ter nato še po prehodu na franšizni način poslovanja. Zajeli smo organiziranost podjetja in nabavnega oddelka, proces nabavnih aktivnosti in dobavitelje podjetja. Da bi lažje ugotovili do kakšnih sprememb je prišlo, smo izvedli še anketo in opisali postopek anketiranja ter rezultate ankete. Pri kritični analizi smo izpostavili vse slabosti, ki smo jih pri pisanju diplomske naloge v izbranem podjetju zaznali in so se nam zdele najbolj pomembne. Vse predloge, za rešitev kritične analize smo podali v predlogu izboljšav.
Ključne besede: nabava, nabavna logistika, franšizing, nabavni proces, dobavitelji
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 905; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

9.
Model e-poslovanja z dobavitelji za povečanje konkurenčnosti korporacije Hidria
Robert Vončina, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: E-poslovanje posodablja klasičen papirni način poslovanja s sodobnim, brezpapirnim poslovanjem in hkrati zmanjšuje stroške poslovanja podjetja, poslovanje naredi bolj pregledno in zanesljivo. Na strani partnerjev povečuje zadovoljstvo, saj poenostavlja in pohitri tudi njihovo poslovanje. V magistrski nalogi je predstavljena vzpostavitev elektronskega poslovanja z dobavitelji v korporaciji Hidria. V uvodu je opredeljena potreba za vzpostavitev e-poslovanja, v nadaljevanju predstavljamo e-poslovanje, načine e-poslovanja in prednosti njegove uporabe. Sledi prikaz dveh prototipnih rešitev za vzpostavitev e-poslovanja z dobavitelji, ki imajo različne možnosti e-sodelovanja. Za tem je predstavljena prototipna rešitev e-poslovanja prek nabavnega portala in prototipna rešitev neposredne računalniške izmenjave poslovnih dokumentov. V zaključku je prikazana uporabna vrednost rešitve za korporacijo in njene dobavitelje. Prav tako pa bodo izsledki raziskave uporabni tudi za druge organizacije, ki želijo vzpostaviti e-poslovanje s svojimi dobavitelji.
Ključne besede: e-poslovanje, dobavitelji, nabavni partal, rip
Objavljeno: 17.10.2016; Ogledov: 926; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

10.
Izbira in ocenjevanje dobaviteljev v družbi KOŠAKI TMI, d. d.
Natalija Pulko, 2016, diplomsko delo

Opis: Nabava predstavlja pomembno funkcijo v poslovanju vsakega podjetja, zato imajo velik vpliv na uspešno poslovanje podjetja, na gospodarne in učinkovite odločitve o nabavi, za kar pa so odločilnega pomena dobra organizacija nabavne službe, tvorno sodelovanje nabavne službe z ostalimi službami v podjetju, stalno spremljanje nabavnih tokov in hitro ukrepanje na nabavnem področju. Tega se zavedajo tudi v družbi KOŠAKI TMI, d. d. Najpomembnejša odločitev nabavne službe, če želi ostati podjetje konkurenčno in uspešno, je izbira primernega dobavitelja. Primerni dobavitelj je tisti, ki je sposoben zadovoljiti zahteve podjetja z najnižjimi možnimi stroški. Na izbiro primernega in ustreznega dobavitelja za podjetje oziroma družbo vpliva zelo veliko dejavnikov, ki imajo vsak za posamezno družbo poseben pomen. Podjetje si mora že pred začetkom izbire in ocenjevanja potencialnih in obstoječih dobaviteljev sestaviti spisek meril, ki jih pričakuje od izbranega dobavitelja. Prav tako je pomembno ocenjevanje dobaviteljev, ki nam da vpogled v njihovo poslovanje s sprotnim ocenjevanjem zastavljenih meril. Moja diplomska naloga zajema teoretični in praktični del. Teoretični del zajema teoretični opis nabave in nabavnega procesa ter izbire in ocenjevanja dobaviteljev, za katerega sem pridobila podlago iz strokovne slovenske in tuje literature. V praktičnem delu sem na podlagi raziskave v družbi KOŠAKI TMI d. d. na praktični osnovi predstavila družbo ter izbiro in ocenjevanje dobaviteljev. Predstavitev družbe vsebuje osnovne podatke o družbi in organizacijsko strukturo zaposlenih. Družba KOŠAKI TMI, d. d., ima dolgoletno tradicijo, saj sega začetek ustanovitve družbe v leto 1872 in so tako najstarejša mesnopredelovalna industrija v Sloveniji. Poslanstvo družbe je v zagotavljanju zdravih, kakovostnih in varnih mesnih izdelkov, s katerimi želi v potrošnikih vzbujati strast do uživanja izvrstnih mesnih izdelkov. Družba je vodilna pri proizvodnji kranjske klobase, ki je tradicionalna in slavna slovenska posebnost z zaščiteno geografsko označbo. V družbi imajo določena merila za izbiro in ocenjevanje dobaviteljev. Za družbo so najpomembnejša merila za izbiro dobaviteljev kakovost, ki ima v prehrambni industriji zelo velik pomen, zanesljivost dobave, cena in rabat ter plačilni pogoji. Ostala merila za izbor dobaviteljev so še: proizvodne zmogljivosti, redne dobave dogovorjenih količin, prilagajanje glede količin nabave, zaloge dobavitelja, finančno stanje, kulanca, ugled dobavitelja, tehnološka opremljenost, sposobnost in želja menedžmenta za sodelovanje, partnerski odnos. V izbiro odločanja o dobaviteljih pa so v družbo vključeni odgovorni v nabavni službi, direktor prodaje, vodja proizvodnje in predsednik uprave. Ocena dobavitelja temelji na predpostavljenih merilih ocenjevanja dobavitelja in je sestavljena iz štirih področij: kakovosti blaga, cene in rabata, roka plačila, kakovosti dostave ter roka plačila, od katerih ima bistveno prednost kakovostni dobavitelj.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, dobavitelji, merila izbire dobavitelja, ocenjevanje dobaviteljev, družba KOŠAKI TMI, d. d..
Objavljeno: 06.09.2016; Ogledov: 575; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici