| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
IZBOLJŠAVA OBVLADOVANJA ZALOG POLIZDELKOV IN VHODNIH MATERIALOV V KOVINOPLASTIKI LOŽ D.D
Katarina Ravšelj, 2009, diplomsko delo

Opis: Vsakemu podjetju je pomembno zadovoljstvo svojih kupcev, saj se le tako ohranja nadaljnje sodelovanje z obstoječimi in novimi kupci. Za zadovoljevanje kupca je poleg kvalitete in cene zelo pomembna tudi fleksibilnost. Pod fleksibilnostjo razumemo kratke dobavne roke za končne izdelke, ki pa jih dosežemo s politiko varnostnih zalog vhodnih materialov ali pa z varnostnimi zalogami lastnih polizdelkov, kar pa za podjetje ni ravno ugodno. Zato mora podjetje zgraditi takšen sistem upravljanja zalog, da bo zadovoljilo svoje kupce in pri tem tudi optimiziralo zaloge polizdelkov in vhodnih materialov. Z optimiziranjem zalog v podjetju se znižujejo stroški poslovanja, kar pozitivno vpliva na njegov poslovni rezultat in konkurenčno prednost na trgu. Pri tem ima zelo pomembno vlogo logistika. V procesu optimizacije zalog je potrebno aktivno sodelovanje služb v podjetju, ki so posredno ali direktno odgovorne za zaloge. Podjetje se vsakodnevno sooča z veliko konkurenco pri prodaji svojih končnih izdelkov na svetovnem trgu. Za uspešno poslovanje in obstoj podjetja je zelo pomembno zniževanje stroškov poslovanja. Med te stroške uvrščamo stroške, ki so povezani s previsokimi zalogami vhodnih materialov in lastnih polizdelkov, ki jih podjetje potrebuje za nemoteno proizvodnjo. Zato mora imeti podjetje učinkovit model uravnavanja zalog, če hoče uspešno in ekonomično spremljati in upravljati z zalogami teh polizdelkov. Prav učinkovitost sistema za upravljanje zalog je vprašljiva in pomanjkljiva v mnogih podjetjih.
Ključne besede: zaloga, polizdelki, ABC analiza, dobavitelj, strošek, proizvodnja, sistem MRP, plan, koeficient obračanja zalog
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 2008; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

2.
PRENOVA POSLOVANJA Z UVEDBO INTEGRALNEGA INFORMACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJU COKLA N1, D.O.O.
Mojca Šrol, 2009, diplomsko delo

Opis: Naše gospodarstvo se nahaja pred vedno zahtevnejšimi pogoji poslovanja na mednarodnih trgih. Proces prenove poslovanja podjetij na poti v tržno ekonomijo je na stopnji razvoja in uveljavljanja bolj odprtih in dinamičnih kultur podjetij. Za takšno stanje je značilno uveljavljanje sodobnih organizacijskih prijemov, ki vzpostavljajo bolj sploščeno organizacijsko strukturo, sposobno hitrejšega odziva na tržne zahteve. Življenjski tok takšnega procesa je pravočasna in kvalitetna tržna informacija. V diplomski nalogi sem predstavila malo podjetje Cokla N1 d.o.o., ki ima organizacijske in poslovne probleme. Posebno pozornost sem posvetila analizi poslovanja in procesu realizacije kupčevega naročila. V drugem delu diplomske naloge sem skušala obstoječe stanje izboljšati in nadgraditi, tako da smo se odločili za zamenjavo programskega paketa samega poslovanja in tako skrajšati izvajalne čase predvsem pa omejiti stroške, ki so povezani le s tem. V zadnjem delu sem ocenila, koliko finančnih sredstev potrebujemo, za izvedbo prenove poslovanja podjetja.
Ključne besede: kupec, informacijski sistem, poslovni proces, elektronsko poslovanje, strateški dobavitelj
Objavljeno: 02.12.2009; Ogledov: 1607; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

3.
ANALIZA NAPAK NA OSNOVI POVRATNIH INFORMACIJ IZ REKLAMACIJ
Martina Breznik, 2009, diplomsko delo

Opis: Kakovost je skupek značilnosti in značilnih vrednosti nekega izdelka ali storitve glede na njegovo primernost in izpolnjevanje točno določenih in predpostavljenih potreb. Zahteve postavlja seveda kupec oziroma tržišče. Pomemben kapital podjetja je zadovoljen kupec, prav tako pa zagotovilo za uspešno poslovanje v prihodnosti. Le od zadovoljnega kupca je mogoče pričakovati, da bo ostal lojalen podjetju in za naslednji nakup ne bo izbral enega od konkurentov. Problem, ki smo ga v tem diplomskem delu obravnavali so izboljšave procesa na osnovi analize reklamacij v podjetju Razgoršek d.o.o. Kakovost izdelka in storitve je v času vedno večje konkurence ter vedno večjih zahtev in potreb kupcev poleg cene in spoštovanja rokov dobave odločilni dejavnik uspešnosti podjetja. Namen diplomske naloge je prispevati k boljši uporabi informacij iz reklamacij, ki lahko služijo kot orodje za izboljšanje kakovosti izdelka in s tem vplivajo na uspešnost podjetja. V diplomskem delu smo želeli prikazati kako pomembno je prikazovanje kakovosti. Za obvladovanje kakovosti mora imeti podjetje organizirano ustrezno službo za zagotavljanje kakovosti, zato je eden najpomembnejših korakov nakupovalnega procesa pravilna in primerna izbira dobavitelja.
Ključne besede: kakovost, tekstilni materiali, reklamacija, napaka, dobavitelj
Objavljeno: 02.10.2009; Ogledov: 1996; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (14,37 MB)

4.
NABAVNI POSTOPEK IN OCENJEVANJE DOBAVITELJEV V PODJETJU TALUM D.D.
Suzana Caf, 2009, diplomsko delo

Opis: Nabava predstavlja v vsakem podjetju posebno vlogo, saj je njena funkcija ena od pomembnejših poslovnih funkcij v podjetju. Če želijo biti podjetja poslovno uspešna, morajo posvetiti veliko pozornosti sami nabavi, saj le gospodarna in učinkovita nabavna funkcija pripomore k uspešnosti podjetja. Njena temeljna naloga je, da pravočasno, v ustrezni količini, primerni kakovosti in ob ustrezni ceni oskrbuje podjetje s potrebnimi surovinami in storitvami. Izbira primernega, ustreznega dobavitelja je ključna naloga nabave, saj dobavitelj vpliva na uspeh in konkurenčnost podjetja. Na izbiro primernega dobavitelja vpliva zelo veliko dejavnikov. Pogoj za pravilno izbiro sta dobra raziskava potencialnih dobaviteljev in pravilen postopek izbire. Podjetje si mora pred začetkom izbire in ocenjevanja potencialnih dobaviteljev oblikovati spisek zahtev in kriterijev, ki naj bi jih izbrani dobavitelji čim bolje zadovoljili. Z izbiro dobavitelja se naloga nabave ne konča. Podjetje mora določiti kakšen bo njegov odnos do izbranega dobavitelja, tega dobavitelja spremljati in ta odnos z njim razvijati.
Ključne besede: Ključne besede: nabava, nabavni postopek, dobavitelj, izbor dobavitelja, odnosi z dobavitelji
Objavljeno: 10.12.2009; Ogledov: 3892; Prenosov: 630
.pdf Celotno besedilo (629,02 KB)

5.
ANALIZA IN VREDNOTENJE DOBAVITELJEV V PODJETJU AHA EMMI D.O.O.
Tanja Napast, 2009, diplomsko delo

Opis: Nabavni proces je vse zahtevnejši in ima vedno večji strateški pomen za konkurenčnost podjetja. Tako nabava ne predstavlja več zgolj podporne funkcije za zagotavljanje nemotene proizvodnje ali prodaje, temveč prestavlja način zagotavljanja prihranke sredstev za celotno poslovanje podjetja. Prav tako je potrebno sprotno spremljanje nabavnega procesa, da se lahko hitro odzove podjetje na spremembe. Najpomembnejša faza v nabavnem procesu pa je zagotovo izbira najprimernejšega dobavitelja. V teoretičnem delu diplomske naloge sem opisala kako poteka izbiranje primernega dobavitelja, kateri so kriteriji, ki jih podjetje upošteva v skladu s svojimi željami. Prav tako pa je v teoretičnem delu predstavljeno ocenjevanje dobaviteljev, ki ga morajo podjetja izvesti, da imajo pregled nad dobaviteljem, ter njegovo učinkovitostjo. V drugem delu, aplikativnem, sem predstavila izbiranje in ocenjevanje dobaviteljem na primeru podjetja Aha Emmi d.o.o.. V podjetju najprej izbirajo informacije o potencialnih dobaviteljih. Nato na podlagi kriterijev naredijo ožji izbor. Najpogostejši kriteriji, ki vplivajo na izbor so: • kakovost materiala; • reference podjetja; • cena; • plačilni pogoji; • dobavni pogoji; • sistem kakovosti podjetja; • transport; • proizvodne zmogljivosti; • lokacija dobavitelja. Vendar na koncu mora dobavitelj še izpolnjevat naslednje pogoje: • izdeluje v skladu z referenčnim vzorcem; • ima certifikat kakovosti ISO 9001; • in je 1x letno izveden audit pri njem. Ko podjetje Aha Emmi, izbere določene dobavitelje izvaja vsaj enkrat letno ocenjevanje, kjer so pomembna tri področja, ki so: • kakovost (število reklamacij, sistem kakovosti); • cena, plačilni pogoji; • fleksibilnost dobavitelja. Na koncu diplomske naloge sem še naredila analizo med štirimi dobavitelji, ki imajo povsem drugačni geografski izvor. Glede na primerjavo kitajskega z evropskim ter slovenskim, sem ugotovila, da bistvene razlike med njimi ni. Vsi so enako kakovostni ter konkurenčni s cenami ter plačilnimi pogoji, imajo enake sisteme kakovosti ter so v vseh pogledih konkurenčni med seboj. Zaradi tega razloga je v podjetju Aha Emmi veliko tujih ter prav tako veliko domačih dobaviteljev.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, dobavitelj, kriteriji izbire dobavitelja, kriteriji ocenjevanja dobaviteljev, Aha Emmi d.o.o.
Objavljeno: 09.12.2009; Ogledov: 3505; Prenosov: 518
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

6.
KOMUNICIRANJE PRI PRODAJI PRODUKTA V PODJETJU LESNINA D.D
Katja Škrjanc, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je proučiti komunikacijo podjetja pri prodaji produkta ter opredeliti in raziskati, kako nekateri dejavniki vplivajo na komunikacijo s kupci in na obseg prodaje v proučevanem podjetju. Opredelili bomo dobre in slabe strani, ki vladajo na tem področju, ter predlagali nekatere izboljšave. Raziskava je bila izvedena v podjetju Lesnina, ki se že od leta 1949 ukvarja s prodajo pohištva. Diplomska naloga obsega teoretični in praktični del. V prvem delu so opisane teoretične osnove komuniciranja, marketinga in prodaje. V praktičnem delu pa je predstavljeno proučevano podjetje ter zastavljena vprašanja, s katerimi smo raziskali obstoječe stanje v podjetju: katerih vrst promocij se podjetje poslužuje, kako izbira asortimenta vpliva na prodajo, ali izbira dobaviteljev in aktivnosti konkurence vpliva na proces prodaje ter kakšen vpliv ima kakovost komuniciranja med kupcem in prodajalcem na odločitev kupca za nakup. Raziskava je bila izvedena z metodo opazovanja in spraševanja zaposlenih v podjetju, izvedli pa smo tudi anketo med kupci. Med raziskovanjem podjetja smo pri iskanju odgovorov na vprašanja ugotovili, da je podjetje uspešno pri komuniciranju s kupci, na drugi strani pa obstajajo tudi stvari, ki bi jih podjetje moralo izboljšati. Za slabše ocenjene lastnosti podjetja smo podali predloge za rešitve. Najpomembnejši predlogi so: • Potrebna je izdelava smiselne spletne strani podjetja, s katero bi podjetje izkoristilo ugodno orodje oglaševanja. • Podjetje naj poveča ponudbo, s katero lahko skrajšuje dobavne roke do končnega kupca. • Treba je uvesti strožje ukrepe pri preverjanju nastanka reklamacij in jih odpraviti. • Obstoječi prodajni kader reorganizirati tako, da bo lahko vsak prodajalec uspešno opravljal svoje delo na katerem koli oddelku v trgovini. V primeru realizacije omenjenih predlogov bi podjetje po našem mnenju doseglo boljše ime oziroma ugled in še večjo prednost pred konkurenco na trgu.
Ključne besede: • prodaja • komuniciranje • dobavitelj • oglaševanje • prodajalec
Objavljeno: 03.12.2009; Ogledov: 2036; Prenosov: 263
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

7.
AVTOMATIZACIJA KONTROLNEGA PREVZEMA BLAGA
Matej Leban, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je nastalo na osnovi projekta dopolnitve procesa kontrolnega prevzema blaga v IIS Largo. Nadgradnja je vsebovala rešitev za avtomatizacijo odločanja o potrebnem preverjanju in avtomatski izdelavi zapisnikov o kvaliteti.. Diplomsko delo opisuje tudi vzroke, ki so bili povod za načrtovanje sprememb, logiko prevzema ter opis predhodnega stanja. Osrednji del diplome opisuje novonastalo programsko rešitev, ki omogoča informacijskemu sistemu samodejno prepoznavanje potrebe po nadzoru blaga in avtomatsko izdelavo zapisa kvalitetnega prevzema. V zadnjem delu diplome pa so podane možnosti nadaljnjega izboljšanja programske rešitve.
Ključne besede: Dobavitelj, Prevzem blaga, Kvaliteta, Kvalitetni prevzem blaga, Avtomatska izdelava zapisnika kvalitete
Objavljeno: 07.06.2010; Ogledov: 1444; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

8.
POGAJANJA V NABAVI NA PRIMERU PODJETJA KOVAČIJA ŠTRUC D.O.O.
Mateja Rihter, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju sem obravnavala poslovna pogajanja v nabavi podjetja Kovačija Štruc Muta. V prvem delu diplomskega seminarja sem opisala nabavni managment in povezanost nabavne funkcije z ostalimi funkcijami v podjetju. Za uspešnost nabavne funkcije pa je zelo pomemben nabavno-pogajalski proces, izjemno odločilna je priprava na poslovna pogajanja. Pogajamo se vsak dan, tako v podjetjih, kot v privatnem življenju. Na rezultat in uspešnost poslovnih pogajanj vpliva osebnost pogajalca. V drugem poglavju sem se osredotočila na pogajanja in osebnost pogajalcev..Zaradi nenehnih tržnih sprememb in globalizacije pripisujejo podjetja pomembno vlogo strateškim povezavam, ki prinašajo dolgoročno korist tako dobavitelju kot kupcu. V praktičnem delu seminarja sem opisala nabavni proces na podlagi omenjenega podjetja. Prišla sem do pomembnih ugotovitev. V podjetju Kovačija Štruc Muta pripisujejo nabavni funkciji pomembno vlogo, saj se zavedajo, da lahko le tako zagotovijo uspešnost in dobiček. V podjetju nenehno bdijo na dobaviteljevimi spremembami in nabavno funkcijo povezujejo z vsemi ostalimi funkcijami v podjetju. Z novo CNC tehnologijo so dosegli višjo stopnjo konkurenčnosti, hitrejšo proizvodnjo, predvsem pa zadovoljstvo z omenjenim strojem za izdelavo orodij, s strani vodstva in vodje orodjarne.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: nabavna funkcija, dobavitelj, kupec, strateški partnerji, poslovna pogajanja, nabavno-pogajalski proces, priprava na nabavna pogajanja, pogajalske strategije, pogajalske taktike.
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 2311; Prenosov: 319
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

9.
VPLIV NEUSTREZNE KAKOVOSTI DOBAVITELJEV NA STROŠKE KAKOVOSTI V GORENJU, d. d.
Ivanka Molnar, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema prikaz stroškov, ki nastanejo zaradi neustrezne kakovosti proizvodov, ki jih dobimo iz držav z nizko cenovno proizvodnjo. Pri vzorčnem pregledu steklenih polic v vhodni kontroli smo ugotovili, da le-te ne ustrezajo našim zahtevam glede estetike. Steklene police so imele na površini belo plesen, ki je nastala med transportom. Zaradi nujnosti v proizvodnji smo morali poiskati takojšnjo rešitev, da je lahko delo v proizvodnji nemoteno teklo. Dobavitelja smo o napaki obvestili, toda na njegov odgovor in rešitev reklamacije nismo mogli čakati, ker so naši kupci že čakali na aparate. Ker so bile steklene police brez dodatnega dela neprimerne za uporabo v naši proizvodnji, smo takoj naročili police iz evropskega vira, istočasno pa smo pri nas začeli police čistiti. Organizirali smo dodatno ekipo delavk, ki so ob liniji sproti čistile steklene police za uporabo v proizvodnji. Ker je rok dobave polic iz Evrope bistveno krajši, kot iz držav z nizko cenovno proizvodnjo, nam je uspelo, da v proizvodnji nismo imeli zastoja in so naši kupci, ki so na aparate čakali, le te prejeli pravočasno. Z dobaviteljem estetsko neustreznih polic smo se dogovorili, da nam povrne dodatne stroške. Ker pa je komunikacija s proizvajalci iz držav z nizko cenovno proizvodnjo otežena zaradi oddaljenosti, zadeva pa je bila nujna, se kasneje nismo mogli dogovoriti o kritju stroškov, ki so nastali zaradi razlike v ceni med vgrajeno (evropsko – dražjo) polico in reklamirano (cenejšo) polico, ampak samo za stroške za dodatno čiščenje polic. Prišli smo do zaključka, da je prednost materiala iz držav z nizko cenovno proizvodnjo v ceni, ki je kljub strošku dodatnega dela, še vedno nižja, kot strošek materiala, ki ga kupimo pri evropskem viru. Slabost pa je, da se je skoraj nemogoče dogovoriti za stroške pri izpadu proizvodnje.
Ključne besede: kakovost, stroški, dobavitelj, steklene police, države z nizko cenovno proizvodnjo.
Objavljeno: 17.08.2011; Ogledov: 1247; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

10.
OPTIMIZACIJA ZALOG
Anja Štrafela, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Zaloge predstavljajo v organizacijah pomemben del njenih sredstev, zato je primerno upravljanje z njimi ključnega pomena za uspešnost poslovanja. Odgovorni za zaloge se v mnogih primerih ne zavedajo dovolj, da previsoke zaloge povzročajo stroške že s tem, ko zgolj ležijo v skladišču. Kljub obilici teorije, številnim metodam in tehnikam za obvladovanje zalog, je resničnost poslovnega sveta pogosto drugačna od idealnih predpostavk teorije, zato je potrebno zraven teorije dobro poznati tudi praktične izkušnje drugih podjetij in napake lastne organizacije iz preteklosti. Uspešno upravljanje z zalogami je mogoče doseči le z veliko vloženega truda in znanja zaposlenih na vseh organizacijskih ravneh. V osnovi je tako mogoče trditi, da je za podjetje najbolje, če ima čim manjše zaloge, saj se na ta način izogiba stroškom. Po drugi strani je za podjetje pomanjkanje določenega izdelka še najdražja možnost. Dodatno možnost za nižje stroške zalog predstavljajo zanesljivi dobavitelji, prav tako pri zmanjšanju stroškov pomagajo dobri odnosi med dobaviteljem in kupcem. Prav zato moramo z dobavitelji graditi na partnerskih odnosih. Ocenjevanje dobaviteljev je pomemben pokazatelj kvalitete dobavitelja in njegovega odnosa do kupca. Ocenjevanja se je potrebno lotiti sistematsko in načrtno. Podjetje mora določiti kriterije, ki so za njih najpomembnejši, ter prioritetno listo pomembnosti dobaviteljev. Zagotovo se ni smiselno ukvarjati z vsemi dobavitelji z enako intenzivnostjo. Najpomembnejše, kar lahko iztržimo od rednega ocenjevanja dobaviteljev, je napredek le teh in napredek samega odnosa dobavitelj-kupec. Sam izbor dobaviteljev je lahko zelo zahteven, saj moramo pri tem proučiti mnogo dejstev, zbrati in preučiti mnogo podatkov, upoštevati pa tudi mnogo subjektivnih dejstev. Vloga dobaviteljev v zadnjem času narašča, s tem pa tudi narašča potreba po objektivnem ocenjevanju. Tak sistem ocenjevanja je relativno enostaven in hiter, če je podprt z ustreznim računalniškim programom. Tak način ocenjevanja dobaviteljev sem predstavila v nalogi, in sicer s programom Dexi. Tukaj gre predvsem za vprašanje kako bomo posamezna odločitvena pravila ovrednotili. Če je našemu podjetju najpomembnejša kakovost bomo temu kriteriju pripisali najvišjo utež, na tej osnovi bo program izbiral najprimernejšega dobavitelja. Objektivne metode ocenjevanja dobaviteljev podprte z računalniškimi sistemi, uporabljajo predvsem srednje velika in velika podjetja, medtem ko v majhnih podjetjih izbirajo dobavitelje na podlag običajno treh prejetih ponudb, cenovno najugodnejša je izbrana, velik del ocenjevanja temelji tudi na subjektivnih metodah. Razlog da se v majhnih podjetjih redkeje odločajo za objektivne metode ocenjevanja dobaviteljev podprte z računalniškimi sistemi, je v prevelikih investicijskih stroških, ki jih takšen sistem terja.
Ključne besede: Optimizacija, zaloge, Dexi, optimizacijski modeli za neodvisne zaloge, analiza zalog, stroški zalog, dobavitelji, dobavitelj za mobilno telefonijo.
Objavljeno: 24.01.2011; Ogledov: 2483; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (505,24 KB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici