| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Elementi doživljajskega igrišča v javnem vrtcu : diplomsko delo
Sergej Črnčec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo kreirajo teoretični, praktični in empirični del, ki skupaj tvorijo raziskavo o implementiranju elementov doživljajskega igrišča v javne vrtce. Teoretični del je podkovan s strokovno literaturo različnih avtorjev kot tudi strokovnjakov, ki izvajajo projekt doživljajskega igrišča. V teoretičnem delu smo podrobno pogledali in pojasnili delovanje javnega vrtca ter pravilnike, ki so vezani na samo življenje v vrtcu, kot tudi delovanje doživljajskega igrišča, predvsem način dela in metode, ki se na igrišču uporabljajo. Teoretični del in raziskovalna vprašanja smo podkrepili z izvedbo praktičnega dela, kjer smo z otroki v vrtcu pripravili ogenj, ter empiričnim delom, kjer smo za mnenja in izkušnje povprašali vzgojiteljice, starše otrok, ki obiskujejo doživljajsko igrišče in dva mladinska delavca, ki izvajata dejavnosti na doživljajskem igrišču. V sklopu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje, in sicer da implementiramo element doživljajskega igrišča v vrtčevsko okolje, proučimo in izluščimo prednosti in slabosti principa dela na doživljajskem igrišču kot tudi v javnem vrtcu ter raziščemo, kakšen je pogled staršev na skandinavske vrtce. S pregledom teorije, ki smo jo implementirali v praktični del in povezali z empiričnim, smo prišli do pozitivnih ugotovitev glede dela in metod doživljajskega igrišča, katere bi lahko implementirali v javni vrtec. Pod pozitivne ugotovitve tako naštevamo povezavo z okoljem, kot metodo dela z igro, tvegano igro in izkustveno učenje.
Ključne besede: javni vrtec, doživljajsko igrišče, playwork, doživljajska pedagogika, ogenj
Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (5,76 MB)

2.
Razvijanje opazovanja pri predšolskih otrocih s pomočjo iger v naravnem okolju : diplomsko delo
Tinkara Deželak, 2023, diplomsko delo

Opis: Danes je stik z naravo in primarna izkušnja marsikateremu otroku onemogočena. Ker otroci prva leta veliko časa preživijo v vrtcu, so vzgojitelji tisti, ki morajo otrokom približati naravo in jim omogočiti prijetne aktivnosti v njej. V diplomskem delu smo se osredotočili na doživljajsko pedagogiko, v opazovanje in koncentracijo otrok. S pomočjo strokovne literature smo podrobno predstavili kaj doživljajska pedagogika je, njen namen, cilje in načela. Nadaljevali smo s pisanjem o razvoju otrokovega opazovanja ter predstavili delo Josepha Cornella, avtorja igre Zakrita steza, ki je srž našega diplomskega dela. V praktičnem delu smo načrtovali izvedbo igre Zakrita steza skozi tri letne čase pomladi, poleti in jeseni. Igro smo izvajali v bližnjem gozdu, z otroki skupine Pikapolonice (4–5 let). Igro smo analizirali s pomočjo vnaprej pripravljenih opazovalnih listov. Ob nastajanju diplomskega dela smo spoznali, da so otroci z načrtovano dejavnostjo pridobili nove naravoslovne izkušnje. Otroci so se seznanili z naravoslovno igro Zakrita steza. Skozi večkratna ponavljanja igre so razvili natančno opazovanje in se urili v koncentraciji. Ob analizi smo ugotovili, da so otroci v dejavnostih uživali, se sprostili in izražali pozitivna čustva. Takšen način dela je neznan tudi vzgojiteljem, zato si v prihodnje želimo več podobnih načrtovanih dejavnosti.
Ključne besede: narava, doživljajska pedagogika, opazovanje, naravoslovna igra Zakrita steza
Objavljeno v DKUM: 19.04.2023; Ogledov: 603; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

3.
Vpliv IKT na pomnjenje pri učencih na primeru Doživljajskega parka Vulkanija : magistrsko delo
Anja Kisilak, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali, kako raba IKT vpliva na pomnjenje pri učencih, in sicer na primeru Doživljajskega parka Vulkanija. V teoretičnem delu smo predstavili doživljajsko pedagogiko, rabo IKT v poučevanju, Doživljajski park Vulkanija in vsebine, ki jih ta ponuja, ter učne načrte predmetov naravoslovje in geografija. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo med učenci 6. in 9. razredov, ki so obiskali Doživljajski park Vulkanija, in med tistimi, ki ga niso. Ugotavljali smo, kako raba IKT vpliva na pomnjenje pri učencih, in ker smo anketo čez pol leta ponovili, smo preverili tudi, ali predstavitev določenega učnega sklopa s pomočjo IKT pomaga, da učenci znanje zadržijo dlje. Preverjali smo poznavanje planetov, zgradbe Zemlje, vulkanizma ter kamnin in mineralov in ugotovili, da v omenjenih sklopih boljše rezultate dosegajo učenci, ki snov prejmejo s pomočjo IKT, v našem primeru v Doživljajskem parku Vulkanija, kot tisti, ki so znanje pridobili pri klasičnem pouku v šoli. Prav tako smo ugotovili, da učenci, ki so obiskali Doživljajski park Vulkanija, usvojeno znanje zadržijo dlje kot tisti, ki v parku niso bili. Rezultati so posledica tega, da si posameznik lažje zapomni podatke, ki jih prejme na interaktiven način in skozi lastno doživetje.
Ključne besede: pomnjenje, zadrževanje znanja, doživljajska pedagogika, IKT, Doživljajski park Vulkanija
Objavljeno v DKUM: 16.09.2022; Ogledov: 497; Prenosov: 1281
.pdf Celotno besedilo (906,64 KB)

4.
Vloga tvegane igre za gibalno prakso predšolskih otrok : diplomsko delo
Špela Korošec, 2021, diplomsko delo

Opis: Tvegana igra je opredeljena kot vznemirljiva in zahtevna oblika igre, ki lahko vključuje telesne poškodbe in je tesno povezana z otrokovim razvojem ter koristmi za zdravje otrok. Koncept tvegane igre otrokom predstavlja naravni in pomemben del življenja. Vendar pa veliko vzgojiteljev in učiteljev takšne oblike igre v vzgojno-izobraževalnih ustanovah ne spodbuja in jo obravnavajo kot nevarno obliko igre. Ta nenaklonjenost tvegani igri otrokom onemogoča, da bi se soočili in naučili dragocenih lekcij. Diplomsko delo Vloga tvegane igre za gibalno prakso predšolskih otrok se osredotoča na analizo in primerjavo različnih raziskav na temo tvegane igre in na podlagi teh spoznanj predstavlja praktične smernice za spodbujanje in uporabo tvegane igre na področju gibanja. Pomembno je, da v predšolskem obdobju otrokom ponudimo priložnosti, kjer ni vnaprej določenih korakov; pomembno je, da se osredotočimo na celoten postopek in ne na končni rezultat.
Ključne besede: pustolovska igra, predšolska vzgoja, doživljajska pedagogika, gibalne dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 1106; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (606,20 KB)

5.
Naravoslovne igre po Cornellu v vrtcu
Urška Ačko, 2020, diplomsko delo

Opis: Otroci so včasih večina svojega časa preživljali v naravi. Skozi raziskovanje narave so se učili, razvijali domišljijo in si urili motoriko. Današnji tempo življenja otroke veliko krat prikrajša za pristno izkušnjo narave, še posebej v mestih. Naloga vzgojiteljev je, da skozi igro otrokom poskuša približati naravo na otrokov zanimiv način. V diplomskem delu predstavimo pomen doživljajske pedagogike v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu smo na podlagi strokovne literature predstavili doživljajsko pedagogiko, njen pomen, cilje in načela ter pomen gozda in igrive igre pri otrokovem razvoju. Predstavili smo tudi avtorja knjig o ozaveščanju narave in naravoslovnih iger Josepha Cornella. V praktičnem delu smo izbrali sedem naravoslovnih iger avtorja Josepha Cornella, ki smo jih izvajali večina v naravnem okolju, v gozdu, travniku in tudi prilagojeno v igralnici. Igre smo praktično izvajali z vrtčevsko skupino otrok, starih 4-5 let. Igre smo opisali in predstavili izvedbo ter analizirali s pomočjo opazovalnih listov. Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili, da so naravoslovne dejavnosti pripomogle k odkrivanju novega načina učenja. Otroci so skozi igre pridobili ovrednotene naravoslovne izkušnje. Skozi raziskavo smo ugotovili, da je zaželeno, da vzgojitelj načrtuje še več doživljajskih vodenih aktivnosti. Predlog aktivnosti in izkušnje avtorja Josepha Cornella ocenjujejo kot zelo ustrezne in priporočljive.
Ključne besede: predšolski otrok, doživljajska pedagogika, naravoslovne igre, Joseph Cornell
Objavljeno v DKUM: 06.08.2020; Ogledov: 1457; Prenosov: 379
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

6.
Doživljajska vzgoja v naravnem okolju - taborjenje
Aleksander Geršak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Doživljajska vzgoja v naravnem okolju – taborjenje smo se v teoretičnem delu posvetili osnovam doživljajske pedagogike, naravi ter razvoju senzoričnih in motoričnih sposobnosti otrok. Namen diplomske naloge je bil, da otrok izvedeno dejavnost čustveno doživi, se ob tem nauči osnov taborjenja, spozna življenje v naravnem okolju ter aktivira pozitivna čustva do gibalne dejavnosti. Za opazovanje čustvenih stanj otrok smo uporabili ocenjevalne liste, otroci pa so svoja doživljanja ocenjevali na podlagi pripravljenih simbolov, ki so predstavljali, kako je otrok izvedeno dejavnost sprejel. Na podlagi zbranih rezultatov smo ugotavljali primernost izvedenih dejavnosti na taborjenju. Pri evalvaciji in analizi rezultatov smo ugotovili, da posamezne dejavnosti niso v celoti primerne za izvajanje, zato smo predlagali ustrezne rešitve. Dejavnost nočnega pohoda smo nato z novim načrtovanjem znova izvedli. Pri obeh izvedenih dejavnostih smo dokazali, kako pomembna je izbira primernih vsebin in zahtevnost posameznih gibalnih nalog za starostno stopnjo otroka.
Ključne besede: taborjenje, doživetje, doživljajska vzgoja, doživljajska pedagogika, mlajši otrok, naravno okolje.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2016; Ogledov: 2721; Prenosov: 613
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

7.
OBREMENITEV SRCA MED PLANINSKIM POHODOM
Tjaša Čoh, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Namen diplomske naloge je proučevanje obremenitve srca otrok med planinskimi pohodi. Naloga temelji na teoretičnem raziskovanju in predstavitvi eksperimenta. Gibalna aktivnost in krepitev vzdržljivosti sta v predšolskem obdobju zelo pomembni za otrokov razvoj. Vzdržljivost razumemo kot dalj časa trajajočo aktivnost v zmerni intenzivnosti. Obremenitev in ugotavljanje obremenitve skozi frekvenco srca predšolskega otroka zahteva obravnavanje srca ter frekvence srca pri različnih obremenitvah. V nalogi so povzeta dognanja o hoji in njenih vplivih na motorične in funkcionalne sposobnosti otroka, še posebej pri planinskem pohodu. Povzeti so tudi osnovni pojmi doživljajske pedagogike, kjer je še posebej izpostavljeno doživljanje narave. Uspešno izveden pohod predvideva upoštevanje znanj o samem pohodu, pripravi, opremi, prehrani, tempu, možnih nevarnostih in prvi pomoči. Vse to pa je osnova za pisno in slikovno predstavitev analize in ugotovitev eksperimenta.
Ključne besede: Ključne besede: motorični razvoj, vzdržljivost, frekvenca srca, hoja, pohod, doživljajska pedagogika, doživljanje narave.
Objavljeno v DKUM: 13.07.2010; Ogledov: 2935; Prenosov: 554
.pdf Celotno besedilo (701,15 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici