| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Doživetja in komodifikacija izkustva tveganja : primer popkulturnega fenomena serije Squid Game in iger preživetja
Jovana Grujović, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje komodifikacijo izkustva tveganja v kontekstu popkulturnega fenomena serije Squid Game in iz nje izpeljanega produkta – »the Trials experience«. Namen diplomskega dela je razširiti znanje o produktih doživetij z elementi popkulturne medijske produkcije. V teoretičnem delu smo predstavili izkustveno ekonomijo v sodobni družbi in vse večjo razširjenost komodifikacije in igrifikacije ter specifike popkulturnega turizma. V tem kontekstu smo predstavili tudi izbrano serijo in analizirani doživljajski produkt – igre preživetja. Empirični del zajema dve analizi, in sicer tematsko in multimodalno. S pomočjo tematske analize smo najprej analizirali promocijski diskurz na uradnih spletnih komunikacijskih kanalih doživljajskega produkta, da bi identificirali obljube, prek katerih se komodificira tveganje. Nato smo z multimodalno analizo uporabniško generiranih vsebin, konkretno video posnetkov udeležencev doživetja, odkrivali, kako ti doživljajo in reprezentirajo svojo izkušnjo na Instagramu. Rezultati obeh analiz pričajo o kompleksnosti poblagovljenja izkušnje tveganja, kjer strah in tveganje postaneta tržni dobrini, prilagojeni potrebam potrošnikov.
Ključne besede: doživetje, komodifikacija, izkustvo tveganja, Squid Game, the Trials experience, popularna kultura
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 30  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

2.
Percepcija luksuza med glamping ponudniki : magistrsko delo
Jan Pokorny, 2024, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo se nanaša na razumevanje definicije luksuza s strani slovenskih glamping ponudnikov. Pojem luksuz v osnovi predstavlja visok nivo materialne dobrine ali storitve, vendar se pojavlja vprašanje, ali je v sodobnem času le prestižna ponudba človeškega vira tista, ki tvori luksuz. Živimo v stresnem času, v katerem iščemo pobeg iz vsakdana, kar se vse pogosteje odraža v obliki pobega v drugačno okolje in z željo po doživetju. Prav takšna lokacija in takšno doživetje sta lahko potencialna luksuzna elementa, na podlagi katerih v delu opredeljujemo, ali ju tovrstni ponudniki tako tudi prepoznavajo in vključujejo v svojo ponudbo. V sklopu opisanega se med drugim osredotočamo na dejstvo, ali slovenski glamping ponudniki prepoznavajo potrebe svojih gostov in jim zagotovijo iskani luksuz. Luksuz je namreč pojem subjektivnega vidika, torej posamezniki si ga lahko razlagamo različno, denimo kot prestižno namestitveno kapaciteto ali pa kot zgolj atraktivno lokacijo oziroma edinstveno doživetje.
Ključne besede: glamping, kampiranje, luksuz, doživetje, narava
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 248; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

3.
Kakovostna nastanitev : temelj celovite kakovosti doživetja destinacije
Saša Zupan Korže, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Turistične nastanitve (TN) spadajo med temeljne infrastrukturne elemente sekundarne ponudbe v turistični destinaciji (TD). Na njihov fizični izgled, obseg storitev in kakovost vplivajo geografske, socialne, gradbene in ekonomske posebnosti geografskega območja oziroma TD, v katerem se nahajajo. Zaradi navedenih razlik je razumevanje njihove kakovosti težko poenotiti, še težje pa postaviti turistovo doživetje destinacije na isti imenovalec. Namen prispevka je predstaviti, kako lahko razumemo kakovost TN in kako jo presojamo. Izhajamo iz splošnih razsežnosti kakovosti v turizmu in kakovostne TD, ki jih prenesemo v sektor TN, ter iz posebnih standardov kakovosti, oblikovanih izključno za TN. Za boljše razumevanje TN najprej predstavimo njihovo heterogenost in nekatere razvojne smernice v tem podsektorju turizma, ki sooblikujejo njihov razvoj (npr. nove oblike TN, vpliv tehnologije na doživetje v TN, trend trajnostnega poslovanja). Študija potrjuje, da kakovostni standardi TN predstavljajo pomembno trženjsko orodje ne le za posamezno TN, temveč tudi za TD, ki s pomočjo kakovosti TN promovira kakovost destinacije kot celote.
Ključne besede: turistične nastanitve, turistično doživetje, kakovost storitev, destinacije, standardi kakovosti
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 370; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Gastronomski turizem : vloga v trajnostnem razvoju destinacije
Saša Poljak Istenič, Mojca Polak, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Gastronomski turizem postaja pomembna usmeritev slovenskega turizma tudi zaradi razvojnih potencialov Slovenije kot turistične destinacije. Enako skrb zahteva oblikovanje luksuznih doživetij. Pri tem so potrebne usmeritve v inovativno vrednotenje vseh ravni gastronomije za doseganje rasti dodane vrednosti. Za to bo treba upoštevati različne dejavnike, ki bodo usklajeno prispevali k trajnostnemu razvoju gastronomskega turizma, kot je bilo začrtano v kandidaturi Slovenije za evropsko gastronomsko regijo 2021.
Ključne besede: gastronomski turizem, motivi, gastronomsko doživetje, trajnostni razvoj, turistična destinacija
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 512; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Turistične destinacijske organizacije : gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja
2023, zbornik

Opis: Monografijo z naslovom ' TURISTIČNE DESTINACIJSKE ORGANIZACIJE: gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja' sestavljajo štirje znanstveni tematski sklopi namenjeni turističnim delavcem v javnem in zasebnem sektorju, študentom turizma in hotelirstva ter predstavnikom civilne družbe. 40 avtorjev se je v diskurzih osredotočilo na: (i) trajnostno upravljanje turističnih destinacij, ponudnikov in doživetij skozi dodajanje lokalne vrednosti, kot tudi na varnost v turizmu in načrtovano upravljanje kriznih situacij; (ii) digitalizacijo v turizmu za potrebe upravljanja in trženja deležnikov povezanih v destinacije; (iii) elemente destinacij skozi: kreativno ponudbo v naravi, kulturno dediščino, arhitekturne posebnosti, gastronomski turizem, nastanitve na turističnih kmetijah, vlogo sprejemnih turističnih agencij in turističnih vodnikov za nepozabna doživetja; ter (iv) nosilne produkte slovenskega turizma: aktivni turizem v naravi; valorizacija kulturne dediščine; velneške in zdravstvene storitve; prireditve in poslovna srečanja; gastronomska doživetja in vinske destinacije. Proučevane vsebine so lahko odlična popotnica za jasno pozicioniranje slovenskih turističnih destinacij na močno konkurenčnem zelenem turističnem zemljevidu Evrope.
Ključne besede: destinacija, turistična destinacijska organizacija, destinacijski management in marketing, trajnosten in družbeno odgovoren turizem, turistični sistem, turistična ponudba, turistično povpraševanje, varstvo narave, krajina, interpretacija, kulturna dediščina, arhitektura, krajina, valorizacija, gastronomski turizem, turistične nastanitve, turistična kmetija, sprejemna turistična agencija, turistični vodnik, vodeno doživetje
Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 1094; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 17 gradiv!

6.
Izkustvena ekonomija na primeru dediščinskega turističnega produkta Dežela kozolcev na Dolenjskem : magistrsko delo
Bogdan Turnšek, 2019, magistrsko delo

Opis: Današnji visokorazviti turizem je že zdavnaj prerasel okvire zgolj ekonomskega pristopa, postal je izrazito multidisciplinarna panoga, ki ima priložnost z integracijo socialnega in okoljskega stebra ponovno oblikovati vrednote, ki jih v razvitem svetu počasi pozabljamo. Upravljalci modernih turističnih produktov turistov ne obravnavajo več kot potrošnike, temveč kot goste, ki želijo uresničiti svoje sanje preko nepozabnih doživetij, kar zadovoljuje najvišjo človeško potrebo po samouresničevanju. Temu se je prilagodila tudi svetovna ekonomija. Pine in Gilmore sta leta 1998 izpostavila nov termin moderne ekonomske ponudbe – izkustvena ekonomija oz. ekonomija doživetij. Koncept predstavlja najnovejšo evolutivno ekonomsko stopnjo in je nadgradnja gospodarstva, ki je temeljilo na dobrinah, izdelkih in kasneje storitvah. Pomemben dejavnik pri načrtovanju doživetij v turizmu predstavlja interpretacija naravne in kulturne dediščine. Gre za komunikacijski in psihološki proces, ki pomaga pri poglabljanju razumevanja dediščine, kar vodi v osmišljanje in v posledično težnjo po varovanju in ohranjanju. Dežela kozolcev je v svoji osnovi etnološki muzej na prostem, hkrati pa turistični produkt, ki na enem mestu prikazuje in interpretira pestro tipografijo slovenske kulturne dediščine. Kako temu muzeju uspeva vključevanje sodobnih turističnih trendov, smo preverili s kvalitativno analizo vsebine in kvantitativno anketno raziskavo, ki je bila izvedena na naključni populaciji slovenskih obiskovalcev muzeja. Študija je pokazala, da se upravljalci turističnega produkta Dežela kozolcev premalo zavedajo najmodernejših konceptov, ki zagotavljajo kakovostna doživetja. Izkustvena raven obiskovalcev muzeja se nagiba v smer estetike in teoretičnega izobraževanja, interpretacija dediščine pa ima na estetsko dimenzijo celo obraten – negativen učinek. Raziskava predstavlja izhodišče za nadaljnje analize na področju razvoja trajnostnega turizma v Sloveniji in za akademske študije.
Ključne besede: trajnostni turizem, izkustvena ekonomija, interpretacija naravne in kulturne dediščine, nepozabno doživetje, avtentičnost, turistični produkt
Objavljeno v DKUM: 11.04.2019; Ogledov: 1935; Prenosov: 271
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

7.
Doživljajska vzgoja v naravnem okolju - taborjenje
Aleksander Geršak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Doživljajska vzgoja v naravnem okolju – taborjenje smo se v teoretičnem delu posvetili osnovam doživljajske pedagogike, naravi ter razvoju senzoričnih in motoričnih sposobnosti otrok. Namen diplomske naloge je bil, da otrok izvedeno dejavnost čustveno doživi, se ob tem nauči osnov taborjenja, spozna življenje v naravnem okolju ter aktivira pozitivna čustva do gibalne dejavnosti. Za opazovanje čustvenih stanj otrok smo uporabili ocenjevalne liste, otroci pa so svoja doživljanja ocenjevali na podlagi pripravljenih simbolov, ki so predstavljali, kako je otrok izvedeno dejavnost sprejel. Na podlagi zbranih rezultatov smo ugotavljali primernost izvedenih dejavnosti na taborjenju. Pri evalvaciji in analizi rezultatov smo ugotovili, da posamezne dejavnosti niso v celoti primerne za izvajanje, zato smo predlagali ustrezne rešitve. Dejavnost nočnega pohoda smo nato z novim načrtovanjem znova izvedli. Pri obeh izvedenih dejavnostih smo dokazali, kako pomembna je izbira primernih vsebin in zahtevnost posameznih gibalnih nalog za starostno stopnjo otroka.
Ključne besede: taborjenje, doživetje, doživljajska vzgoja, doživljajska pedagogika, mlajši otrok, naravno okolje.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2016; Ogledov: 2721; Prenosov: 611
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

8.
POSLOVNO KOMUNICIRANJE NA PODROČJU REŠEVANJA ZAVAROVALNIH PRIMEROV OSEBNIH ZAVAROVANJ
Evelina Kupljen, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo s pomočjo razpoložljive literature predstavili teoretični del o poslovnem komuniciranju. V praktičnem delu pa smo poslovno komuniciranje prikazali na primeru doživetja življenjskega zavarovanja v obravnavani organizacijski enoti podjetja X, ki se ukvarja z zavarovalništvom in ga primerjali s teoretičnimi spoznanji. V praktičnem delu smo se posebej osredotočili na potek rednega poslovnega komuniciranja, ki se prične z obvestilom za prijavo doživetja ter analizirali primere pisnega in ustnega komuniciranja. S pomočjo poslovne raziskave smo preverili tudi vso dodatno komuniciranje, ki ga je obvestilo sprožilo. V analizi poslovne raziskave smo ugotovili, katere informacije in dodatna pojasnila so stranke potrebovale ter predlagali izboljšave v smislu, da se v pisna obvestila vnesejo tudi dodatne informacije.
Ključne besede: poslovno komuniciranje, življenjska zavarovanja, doživetje, upravljanje odnosov s strankami.
Objavljeno v DKUM: 24.06.2016; Ogledov: 854; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (464,87 KB)

9.
OBRAVNAVA OBSMRTNIH DOŽIVETIJ V SLOVENSKIH EZOTERIČNIH REVIJAH
Anja Hamer, 2013, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je bil sociološka obravnava pojavljanja vsebin v zvezi z obsmrtnimi doživetji v slovenskih množičnih medijih. V ta namen je bila izvedena analiza vsebine člankov v revijah Misteriji, Soutripanje in Aura v obdobju od leta 1995 do leta 2010. Kvalitativna in kvantitativna analiza vsebine člankov je za vsako leto temeljila na številu objavljenih člankov, pojavljanju tipično krščanskih vsebin, skladnosti z znanstvenimi teorijami in sklicevanju na znanstvene raziskave. Rezultati so pokazali občutno povečanje števila člankov o obsmrtnih doživetjih v raziskovalnem obdobju, vedno manj pogosto pojavljanje tipično krščanskih vsebin in pogostejše sklicevanje na znanstvene raziskave ter vedno višjo skladnost z znanstvenimi teorijami. Ti rezultati so interpretirani predvsem v okvirih naraščanja števila in hitrosti širjenja znanstvenih spoznanj o obsmrtnih doživetjih, novega zanimanje za duhovne teme v postsocialističnem obdobju ter v okvirih sekularizacijske teze.
Ključne besede: obsmrtno doživetje, slovenske ezoterične revije, množični mediji, krščanstvo, znanstvene raziskave, analiza vsebine
Objavljeno v DKUM: 08.07.2013; Ogledov: 2219; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (704,15 KB)

10.
Motivacijski postopki pri obravnavi pravljice v osnovni šoli
Petra Vnuk, 2011, magistrsko delo

Opis: Tema in cilj magistrske naloge je oblikovati dolgoročne motivacijske strategije za branje in sestaviti tako tipologijo uvodne motivacije kot sestavine didaktične enote književnega besedila, ki bodo procesno-ciljno naravnane. V teoretičnem delu smo tako v okviru razvoja otrokove recepcijske zmožnosti predstavili tipologijo uvodnih motivacij kot korak v didaktični komunikaciji z umetnostnim besedilom različnih domačih in tujih strokovnjakov in sestavili tak nabor dolgoročnih motivacijskih strategij, ki omogoča polno doživljanje, razumevanje in vrednotenje umetnostnih besedil. V empiričnem delu magistrske naloge nas je v okviru kvalitativne raziskave zanimalo raziskovalno vprašanje, kako motivacija vpliva na literarnoestetsko doživetje in posledično na oblikovanje miselne sheme pravljice. Na podlagi študija teorije motivacije za branje literarnega besedila smo se odločili za tri medbesedilne motivacije, ki so v 2. in 3. triletju osnovne šole primerne za razvijanje kakovosti literarnoestetskega doživetja pri recepciji pravljice. Kriterij za preverjanje kakovosti literarnoestetskega doživetja pri recepciji pravljice pa je kvalitativna metoda triangulacije, in sicer je to poglabljanje doživetja v okviru produktivnih literarnodidaktičnih metod pri učencih od 4. do 9. razreda, doseganje kurikularnega cilja, v okviru katerega učenci oblikujejo literarnoteoretično miselno shemo pravljice, in pogovor z učitelji o kakovosti literarnoestetskega doživetja teh otrok ob branju posameznih pravljic. Uspešnost različnih tipov uvodnih motivacij smo primerjalno odstotkovno in grafično preverjali na različnih ravneh, in sicer na ravni povezave uvodne motivacije, produktivnih didaktičnih metod in doseženih ciljev, na ravni razčlenjevanja enot produktivnih književnih metod motiviranih in nemotiviranih učencev, na ravni vpliva enakih uvodnih motivacij pri obravnavi umetnostnih besedil v homogenih in heterogenih skupinah, na ravni povezave vpliva motivacije, branja in literarnoestetskega doživetja in oblikovanja miselne sheme pravljice in produktivnih didaktičnih metod ter na ravni urne analize obravnave slovenskih ljudskih pravljic.
Ključne besede: literarnoestetsko branje in doživetje, motivacija, dolgoročne motivacijske strategije za branje, uvodna motivacija pri pouku književnosti, medbesedilne uvodne motivacije, produktivne literarno-didaktične metode, slovenska ljudska pravljica, kvalitativna raziskava, metoda triangulacije
Objavljeno v DKUM: 20.07.2011; Ogledov: 5433; Prenosov: 1184
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici