| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Odnos učiteljev do tehniških dni skozi študijo primera - izdelek iz papirja
Eva Janša, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Odnos učiteljev do tehniških dni skozi študijo primera – Izdelek iz papirja, sestavljajo trije, med seboj povezani, deli – teoretični, empirični in praktični del. V teoretičnem delu so podrobneje opredeljeni dnevi dejavnosti, s poudarkom na tehniških dneh, in s stališča tehniških dni analiziran učni načrt za Spoznavanje okolja 2011. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki empirične raziskave. Ugotovljeno je, da učitelji praktiki večinsko pojmujejo tehniške dni kot izdelovanje uporabnih izdelkov in da vsebine črpajo iz aktualnih vsebin, ki so učencem zanimive. V praktičnem delu je študija primera (Iz papirja izdelujemo uporabne predmete – držalo za pisala), ki izhaja iz sodobnih didaktičnih teorij. Ugotovljeno je, da morajo učitelji tehniške dneve skrbno načrtovati, če želijo, da so le-ti posledično učencem bolj zanimivi in da si ob praktičnem dnevu razvijajo različne spretnosti in sposobnosti.
Ključne besede: osnovna šola, dnevi dejavnosti, tehniški dnevi, prvo triletje, izdelek iz papirja
Objavljeno v DKUM: 19.09.2017; Ogledov: 1475; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

2.
Tehniški dnevi v prvem triletju devetletne osnovne šole
Martina Rajšp, Jasna Žic, Sara Glavič, 2008, drugi znanstveni članki

Opis: V prispevku opredelimo in podrobneje predstavimo tehniške dni v slovenski osnovni šoli. S stališča tehniških dni smo empirično ovrednotili vse s strani Strokovnega sveta Republike Slovenije za splošno izobraževanje potrjene učbeniške komplete prvega triletja osnovne šole, ki jih učitelji uporabljajo pri pouku spoznavanja okolja. Ugotavljamo, da noben izmed njih ne nudi podpore učiteljem praktikom pri organizaciji, izpeljavi in evalvaciji tehniških dni. V okviru raziskave med učiteljicami prvega triletja mariborskih osnovnih šol smo ugotovili, da se vse zavedajo pomena korektno načrtovanih, izpeljanih in ovrednotenih tehniških dni.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, tehniški dnevi, dnevi dejavnosti, osnovne šole
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1398; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (109,86 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
KULTURNI DAN "ŽIVLJENJE V PRETEKLOSTI" NA PODRUŽNIČNI OSNOVNI ŠOLI KOG
Urška Mlinarič, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, ki skupaj tvorita povezano in zaokroženo celoto. V teoretičnem delu podrobneje predstavljamo dneve dejavnosti, poudarek je na kulturnih dnevih, podružnične osnovne šole s poudarkom na kombiniranih oddelkih, ter pregled ciljev v učnih načrtih za pouk predmeta Spoznavanje okolja in Družba z vidika življenja v preteklosti. V praktičnem delu predstavljamo Osnovno šolo Miklavž pri Ormožu s podružnico Kog, kulturni dan, ki smo ga izvedli na podružnični osnovni šoli Kog (podrobna priprava), potek dela in evalvacijo narejenega. Kulturni dan smo izvedli na celotni podružnični šoli, ki šteje 30 učencev od prvega do petega razreda.
Ključne besede: Kulturni dnevi, dnevi dejavnosti, podružnična osnovna šola, življenje v preteklosti
Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 1535; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

4.
KULTURNI DAN V DRUGEM RAZREDU - POTOVANJE OKOLI SVETA
Manuela Soršak, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Kulturni dan v drugem razredu – potovanje okoli sveta je sestavljeno iz treh delov, teoretičnega, praktičnega in empiričnega. V teoretičnem delu uvodoma predstavljamo dneve dejavnosti, njihove cilje, načrtovanje in organizacijo. Temu sledi opredelitev predmeta spoznavanje okolja ter pregled učnega načrta ter potrjenih učbenikov za predmet spoznavanje okolja, in sicer s stališča kulturnih dni, kjer pridemo do ugotovitev, da predlogi izpeljav kulturnih dni v pregledanem niso navedeni. V praktičnem delu diplomske naloge predstavljamo učno pripravo, izvedbo in vrednotenje kulturnega dne, ki smo ga izpeljali in ki zadošča vsem teoretičnim zahtevam sodobnega pouka. Kulturni dan smo izvedli na Osnovni šoli Rače, sodelovalo pa je 34 učencev drugih razredov. Potek kulturnega dne je dokumentiran tudi s fotografijami. V zadnjem, empiričnem delu diplomske naloge prikazujemo izsledke raziskave, ki smo jo izvedli med učenci pred in po izvedbi kulturnega dne. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali je znanje učencev po izvedbi kulturnega dne bistveno boljše, kar lahko tudi potrdimo.
Ključne besede: dnevi dejavnosti, predmet spoznavanje okolja, kulturni dan, učna priprava, raziskava
Objavljeno v DKUM: 06.11.2013; Ogledov: 2280; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

5.
NARAVOSLOVNI DAN V ČETRTEM RAZREDU PODRUŽNIČNE OSNOVNE ŠOLE KROG - GIBANJE ZEMLJE
Nina Kreft, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh povezanih, zaokroženih celot – teoretične in praktične. V teoretičnem delu podrobneje predstavljamo dneve dejavnosti, njihove cilje, oblike in metode dela. Poseben poudarek je na naravoslovnih dnevih in z njim povezanim naravoslovjem. Ob koncu teoretičnega dela smo se seznanili z osnovnimi podatki Zemlje, njenim gibanjem in vrtenjem. Ti podatki so nam omogočili lažjo predstavitev praktičnega dela. V praktičnem delu predstavljamo naravoslovni dan, Gibanje Zemlje, ki smo ga načrtovali, izvedli in ovrednotili v skladu s sodobnimi izobraževalnimi trendi. Izvedli smo ga na podružnični osnovni šoli Krog, v oddelku četrtega razreda, ki skupaj šteje 17 učencev.
Ključne besede: Naravoslovni dnevi, dnevi dejavnosti, osnovna šola, četrti razred, Zemlja.
Objavljeno v DKUM: 18.06.2013; Ogledov: 2417; Prenosov: 292
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

6.
NARAVOSLOVNI DAN V KOMBINIRANEM ODDELKU
Katja Kogelnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Na pozitivno oblikovanje mladega človeka vpliva mnogo stvari, med njimi tudi naravoslovje. Zato je pomembno, da ga otrokom približamo že v predšolskem obdobju, v šoli pa se trudimo, da bi ga prikazali na čim bolj zanimiv, pester, privlačen in zabaven način. S tem želimo doseči, da bi si ga učenci vtisnili v spomin ter z njim povezovali nekaj pozitivnega in si pridobljene informacije tudi zapomnili. Poudarek diplomske naloge je na naravoslovnih dneh in kombiniranih oddelkih. V teoretičnem delu diplomske naloge smo natančneje predstavili kombinirani oddelek, njegove značilnosti, prednosti in slabosti. Opredelili smo dneve dejavnosti s poudarkom na naravoslovnih dneh. Opisali smo tudi cilje, vsebine, načrtovanje in izvajanje ter predlagali vsebine, ki so primerne za izvajanje naravoslovnih dni. Podali smo metode in oblike dela, ki so najprimernejše za izpeljavo naravoslovnega dne. V praktičnem delu diplomske naloge pa smo podali natančen načrt, ga izpeljali ter na koncu vrednotili celoten naravoslovni dan. Le-tega smo izvedli na podružnični osnovni šoli Vuhred v oddelku prvega in drugega razreda, ki skupaj štejeta 11 učencev. Vsebina naravoslovnega dne je bila zdravo življenje, ki je aktualno in za učence zelo pomembno. Na koncu smo podali smernice ob načrtovanju, izpeljavi in vrednotenju naravoslovnega dneva v kombiniranem oddelku.
Ključne besede: osnovna šola, prvo triletje, kombinirani oddelki, dnevi dejavnosti, naravoslovni dnevi
Objavljeno v DKUM: 20.03.2012; Ogledov: 2665; Prenosov: 255
.pdf Celotno besedilo (10,99 MB)

7.
PROJEKTNA NALOGA V FUNKCIJI PRIDOBIVANJA VEDENJ IN STALIŠČ O POMENU TEHNIŠKE DEDIŠČINE
Matevž Jurše, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Glavni namen diplomskega dela z naslovom Projektna naloga v funkciji pridobivanja vedenj in stališč o pomenu tehniške dediščine je ugotoviti predznanje, izkušnje in interes učencev za praktično delo v povezavi s tehniško dediščino in zbrati mnenja o vključevanju znanj in vedenj o dediščini pri različnih učnih predmetih s poudarkom na tehniški dediščini v pedagoškem procesu. Prav tako je namen naloge ugotoviti, ali in v kolikšni meri imajo učitelji tovrstne pedagoške izkušnje pri svojem delu. Skozi raziskavo in praktično izvedeno projektno nalogo se želi pridobiti čim več znanj, vedenj in izkušenj tako pri načrtovanju, organizaciji, praktični izvedbi projekta v pedagoškem procesu, evalvaciji kot tudi pri predstavitvi znanj in konkretnih izdelkov, nastalih med projektnim delom v obliki razstave, javnega nastopa ali prijave na morebitni javni natečaj. Raziskovanje je kombinacija kvantitativnih in kvalitativnih metod ter tehnik. Uporabljena je kombinirana metoda triangulacije, ki izhaja iz predpostavke, da vsak izmed udeležencev raziskave (učitelj izvajalec, učitelj opazovalec ter učenci) vidi in razlaga isto dogajanje drugače, morda celo nasprotno, torej zastavljeni problem obravnava s treh različnih perspektiv. V drugem delu raziskovanja je uporabljena kavzalna deskriptivna neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja s pomočjo anketnega vprašalnika za učitelje in učiteljice razrednega pouka na OŠ Janka Glazerja Ruše in OŠ Lovrenc na Pohorju. Raziskovalni vzorec je naključen, ciljna skupina pa učenci četrtega razreda devetletne osnovne šole. Rezultati raziskave (triangulacije kažejo), da učenci poznajo pomen materialne tehniške dediščine in imajo do nje pozitiven odnos, da razumejo pomen razvoja ideje za projektni izdelek, so tolerantni do izbora najboljše ideje in jo s svojimi močmi dopolnijo, z veseljem izdelajo prvi izdelek na nivoju makete in ga skupno dopolnijo, se znajo razporediti po tako imenovanih delovnih postajah in tako aktivno izvajati delovne operacije, znajo zaigrati in ustvariti prijetno vzdušje za predstavitev svojih izdelkov ter nenazadnje vrednotiti svoje delo in skrbeti za varnost pri delu ter racionalno izrabo materiala. Učitelji pa menijo, da učenci poznajo pojme dediščina, tehniška dediščina, muzej in maketa, da uporabljajo te pojme pri pouku različnih učnih predmetov, trdijo, da učenci v času šolanja na razredni stopnji obiskujejo muzeje, izdelujejo makete, gradijo z gradniki, izdelajo maketo tehniške naprave, izdelajo igračo in glasbilo, trdijo tudi, da učenci radi in z veseljem praktično izdelujejo tehnične izdelke, so prepričani, da bi pri pouku lahko izdelali maketo drče ali druge primere materialne tehniške dediščine, menijo da je koristno ter pomembno učence seznanjati s tehniško dediščino, šegami in navadami ter z načinom življenja nekoč. Učitelji so prepričani, da učni načrti na razredni stopnji osnovne šole vsebujejo dovolj ciljev, ki obravnavajo kulturno in tehniško dediščino, šege in navade ter načine življenja nekoč in vsaj občasno pri obravnavi učnih sklopov izvajajo projektno učno delo.
Ključne besede: Ključne besede: tehniška dediščina, gozdarstvo, dnevi dejavnosti, projektna naloga, maketa drče.
Objavljeno v DKUM: 29.03.2011; Ogledov: 2867; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (3,72 MB)

8.
POVEZAVA POUKA Z DEJAVNOSTMI IN IZVEDBA TEHNIŠKEGA DNEVA NA PRIMERU VARSTVA OKOLJA
Urška Škofljanec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu želim prikazati dejstvo, da se učenci najbolje in največ naučijo ob lastni dejavnosti. To dosežemo predvsem z dnevi dejavnosti, ki nadgrajujejo poučevanje po predmetih in s svojo medpredmetnostjo presegajo pogosto preostro začrtane meje med posameznimi predmeti. Opredelila sem se predvsem na tehniške dni, ki skupaj z drugimi dnevi dejavnosti predstavljajo vez med predmeti, predmetnimi področji in življenjsko prakso. Ker je tehnika močno povezana z okoljem, sem tehniški dan povezala ravno z naravoslovjem, to je varstvom okolja. Povezavo sem naredila s Tednom otroka, v sklopu katerega so bili učenci v Naravnem parku Jovsi. Od tu so tudi dobili idejo za izdelek iz lesa — zabavnega lesenega ptiča. V teoretičnem delu je opisan predmet Tehnika in tehnologija ter povezava pouka z dejavnostmi, obravnavane so teoretične osnove tehniških dni v osnovni šoli in osnove projektnega učnega dela. Opisanih pa je tudi nekaj bistvenih tehničnih znanj za načrtovanje in razvoj izdelka. V praktičnem delu je opisana izvedba tehniškega dneva, ki je potekala dva dni in sicer na projekten učni način. V empiričnem delu so podane metode zbiranja in interpretacije podatkov ter analiza anketnega vprašalnika. Glede na praktičen del ter vse izdelane izdelke učencev tehniški dnevi prinašajo v šolsko prakso način dela, ki tako učencem kot učiteljem omogoča bolj ustvarjalno in sproščeno okolje, česar jim v vsakdanjem pouku vsekakor primanjkuje.
Ključne besede: dnevi dejavnosti, tehniški dan, projektna naloga, varstvo okolja, skupinsko delo, izdelovanje lesenega izdelka
Objavljeno v DKUM: 23.12.2009; Ogledov: 4361; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

9.
NAČRTOVANJE, IZVEDBA IN VREDNOTENJE TEHNIŠKEGA DNEVA V OKVIRU SPOZNAVANJA TEHNIŠKIH ZANIMIVOSTI V KONKRETNEM OKOLJU
Lea Kuzmič, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga NAČRTOVANJE, IZVEDBA IN VREDNOTENJE TEHNIŠKEGA DNEVA V OKVIRU SPOZNAVANJA TEHNIŠKIH ZANIMIVOSTI V KONKRETNEM OKOLJU je sestavljena iz treh delov: teoretičnega, empiričnega in praktičnega. V teoretičnem delu je opisano načrtovanje in organizacija tehniških dni ter osnovne značilnosti gonil. V empiričnem delu je s pomočjo triangulacijske metode predstavljena raziskava, ki ugotavlja, kako učenci poznajo tehniška sredstva, ali poznajo njihov pomen in uporabo v konkretnih okoljih. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo opazovalnega lista, opazovalec je bil učitelj tehnike in tehnologije. Rezultati opazovanja so prikazani tabelarično in grafično. V praktičnem delu je predstavljena podrobna učna priprava za tehniški dan z naslovom Spoznavanje tehniških zanimivosti v konkretnem okolju.
Ključne besede: dnevi dejavnosti, tehniški dan, tehnika in tehnologija, gonila, kmetijski stroji
Objavljeno v DKUM: 12.10.2009; Ogledov: 5053; Prenosov: 419
.pdf Celotno besedilo (14,64 MB)

10.
NARAVOSLOVNI DAN POTOK V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Ajda Arl, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Naravoslovni dan Potok v 3. razredu osnovne šole je predstavljen naravoslovni dan na vsebino Potok, ki smo ga načrtovali in izpeljali v 3. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu diplomske naloge predstavljamo predmet Spoznavanje okolja, opredeljujemo dneve dejavnosti s poudarkom na naravoslovnih dnevih. Opisani so cilji, vsebine, načrtovanje in izvajanje naravoslovnih dni v 1. triletju. Ob pregledu učbeniških kompletov štirih založb (DZS, Rokus, Modrijan, Mladinska knjiga), ki so potrjeni s strani Strokovnega sveta Republike Slovenije za splošno izobraževanje, za predmet Spoznavanje okolja v 3. razredu izpostavljamo učne vsebine, ki jih je mogoče izpeljati v okviru naravoslovnega dne. Podajamo tudi sugestije učiteljem, ki te učbeniške komplete uporabljajo, katere vsebine v njih so primerne za izpeljavo naravoslovnega dne. V praktičnem delu predstavljamo Osnovno šolo Franja Goloba Prevalje in načrtovanje naravoslovnih dni na tej šoli. Predstavljamo pripravo, izvedbo in vrednotenje naravoslovnega dne, ki smo ga izpeljali in ki tudi zadošča vsem teoretičnim zahtevam sodobnega pouka. Sama vsebina je odbrana tako, da jo je mogoče izpeljati ne glede na to, kateri učbeniški komplet uporabljajo učitelj oziroma učenci za pouk Spoznavanje okolja v 3. razredu.
Ključne besede: Spoznavanje okolja, dnevi dejavnosti, naravoslovni dan, osnovna šola, 3. razred, potok
Objavljeno v DKUM: 11.09.2009; Ogledov: 3675; Prenosov: 511
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici